Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat honden zichzelf aanleren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Wat honden zichzelf aanleren

Ongelezen bericht door Gollum »

Gollum leert heel snel als het haar uitkomt. Ze legt verschrikkelijk leuke verbanden :mrgreen:
Bijvoorbeeld; in rode scootmobielen zitten volgens Gol altijd mijn ex-schoonmoeder met haar teckeltje. Ander gekleurde scootmobielen hebben wel haar aandacht maar bij rode (en van een bepaald type) snapt Gol echt niet dat daar iemand anders in kan zitten.
Bij een snackkar, oliebollenkraam, viskar of andere mobiele vreetschuur krijg je haring.
Als er een auto bij ons in de buurt stopt betekent dat dat er een vriend(in) in zit die ons meeneemt naar het bos/strand/ iets anders leuks voor Gol.
Als ze m'n riem hoort rinkelen gaan we wandelen. (als ik een broek zonder riem aantrek blijft ze liggen :19: )
Schoenen aan is wandelen en pc uitdoen meestal ook.
Mensen met blond lang haar zijn altijd m'n zusje. Als ik 'hallooooo' op een bepaalde manier zeg is het ook mijn zusje.
Als er omgeroepen word in de trein stappen we uit.

En zo kan ik nog wel even verder gaan. Hebben jullie honden dat ook? Vertel :mrgreen:
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Wat honden zichzelf aanleren

Ongelezen bericht door shibashira »

ja heel herkenbaar.

1 erg leuke was met mijn vorige hondje. Als ik 's avonds mijn laptop afsloot en zij het windows melodietje hoorde dan liep ze de trap op en ging alvast in bed liggen.
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

:smile: :smile: Zie gered!!!!
Ze denkt echt dat ik verkeer of soms mensen niet goed zie (ze heeft gelijk). :engel: :ok:
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joyce83 »

Als ik op maandag mijn bruine broek aan trek en de wandelschoenen aan doen staat dit garant voor training. Tevens wordt dan ook het snoepzakje gevuld.

In de lade waar het brood ligt daar liggen ook rijstwafels, daar krijgt ze elke ochtend een halve van.

Als het avond is en beide baasjes zijn thuis krijgt ze bij de koffie/thee altijd iets lekkers. Zodra iemand de keuken in gaat om de waterkoker aan te zetten loopt ze mee en blijft ze naar die kast kijken waar de snoepjes in liggen.

Als ik zeg gaan we naar Joep dan dreuteld ze gelijk naar de buren bij de achterdeur, als die nog dicht is dan gaan we vlak langs de muur af naar de voordeur.

Als ik 's morgens de tv uit zet dan ga ik werken, mevrouw staat dan gelijk op en gaat snel in de bench om een snoepje te krijgen.

Indien vrouwtje gaat wandelen en baasje is nog thuis dan is er altijd rond etenstijd een gevulde voerbak die klaar staat en loopt ze zo snel mogelijk naar binnen.

In het weekend met pyama naar beneden gaan betekend in bed nog uitslapen, dus gelijk uit de bench en richting boven naar bed.

Zo heeft ze wel meer vaste dingen.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Herkenbaar! Hier is schoenen aandoen / jas aandoen of sleutels pakken ook lopen. Daarnaast betekent elke auto die langsrijdt met nogal veel boenke boenke uit de speakers dat het baasje thuiskomt.

Visite / deurbel = zo snel mogelijk speeltje zoeken, want; spelen!!

Kastdeur open = koekje!

En 's avonds na het laatste rondje rent ie uit zichzelf al de trap op, omdat ie weet dat we dan naar bed gaan. Dat is nu het zo vroeg donker is erg grappig, want nu racet ie na het rondje aan het begin van de avond ook al naar boven :mrgreen:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Grappig :D
Boyke herkent mijn wandelschoenen als de beste. Als die uit de kast komen, weet hij dat we naar het bos gaan en is hij extra blij :ok:
Elke zilveren auto is die van mijn vriend en daar huppelt hij dus blij op af.
Als wij gegegeten hebben en opgeruimd, dan staat hij klaar bij de koelkast voor zijn Smuldier.
Alleen als er kleine kinderen over de vloer zijn, die iets eten, loopt hij rond de salontafel, want die laten wel eens wat vallen :wink:
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Herkenbaar!

Naar de WC gaan = wandelen, want ik ga meestal voor we uit gaan even naar de wc toe
Schoenen aan = wandelen
Hand in zakken doen (voor zakdoekje ofzo) = koekje of bal
Afbeelding
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Hailfall schreef:Herkenbaar!

Naar de WC gaan = wandelen, want ik ga meestal voor we uit gaan even naar de wc toe
Schoenen aan = wandelen
Hand in zakken doen (voor zakdoekje ofzo) = koekje of bal
Ohja de wc inderdaad dat heeft Gol ook, wel in combinatie met nog wat andere 'aanwijzingen' want ik ga natuurlijk ook tussendoor wel eens naar de wc :mrgreen:
Hand in zak = ook altijd een koekje, ik heb me toch een aandacht nu het weer kouder word :smile:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Als ik m'n broek uit of aan trek, vallen er koekjes uit. Dan komen ze dus keihard aanstuiven om vol verwachting te gaan staan kijken. Ik vind het dan zo sneu dat er niks valt, dat ik ze maar een koekje geef :19:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

De post halen = koekje krijgen.
Dus als Billy zin heeft in een koekje zorgt hij zelf wel even dat er post is. Dan haalt hij dus een oude krant uit de mand met open haard hout of hij pikt een factuur van mijn bureau en komt die dan brengen. (En ja, hij krijgt dan ook een koekje! :oeps: :wink: ).
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef:De post halen = koekje krijgen.
Dus als Billy zin heeft in een koekje zorgt hij zelf wel even dat er post is. Dan haalt hij dus een oude krant uit de mand met open haard hout of hij pikt een factuur van mijn bureau en komt die dan brengen. (En ja, hij krijgt dan ook een koekje! :oeps: :wink: ).
Hahaha dat zou ik bij Bram ook doen. Jij bent net zo erg als ik :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Haha, ja!
Nou ja, eigen initiatief moet beloond worden, toch? :engel:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef:
Zoek stok! schreef:
Haha, ja!
Precies. Als Bram tegen mijn been tikt buiten, krijgt hij ook een koekje :mrgreen: Izzie niet hoor, die zou dan alleen nog maar daar mee bezig zijn.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna

Ongelezen bericht door BellaDonna »

Hier is het: gewone schoenen aan; korte wandeling.
Wandelschoenen aan: grote wandeling in het park. Grappig genoeg weet ze welke lijn daar dan bij hoort. Op een korte ronde gaat ze aan een flexi lijn, in het park aan een korte vaste lijn (En dan in het park los)
Ze wijst dan zelf de goede lijn aan in de hal! met haar neus tikt ze er even tegenaan, heel grappig dat ze dat uit het soort schoenen haal die ik aantrek :F:
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Rami schreef:
Zoek stok! schreef: Hahaha dat zou ik bij Bram ook doen. Jij bent net zo erg als ik :mrgreen:
Haha, ja!
Precies. Als Bram tegen mijn been tikt buiten, krijgt hij ook een koekje :mrgreen: Izzie niet hoor, die zou dan alleen nog maar daar mee bezig zijn.
Herkenbaar! :D Izzie is als Silka. :wink:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Voor Daisy en Spike absoluut. Die hadden binnen ook zo'n hele waslijst aan herkenning.
Motor was baasje, vrouwtje of vriendje. (zijn motor stond bij ons)
Pc s'avonds uit was wandelen.
Oma thuis brengen en dan terug komen was een stukje kaas.
s'Morgens van onder de douche vandaan komen was ook wandelen.

Voor de kennelhonden is naar hun toelopen meestal eten of wandelen!
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Sinds wij met Bekooij van het forum wandelen is James helemaal gek op Berners.. Hij vind Carlos geweldig en elke keer als we nu een Berner Sennen tegenkomen, word hij helemaal vrolijk en wil naar de hond toe. Als ze dan ff snuffelen, merkt hij toch dat het Carlos niet is en vind hij het niet boeiend meer :F:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb in een bepaalde kast een krat hondenspeelgoed liggen. Als Jigzy zich verveelt maakt ze die kast open en smijt ze het speelgoed door de huiskamer.
Ze heeft een favoriete bal die ze onder de kast laat rollen en dan bij mij komt zeuren zodat ik de bal ga pakken. Dit doet ze zo 10x achter elkaar.
Tijdens het eten mag ze niet in de buurt komen maar zodra ze ziet dat ik klaar ben met eten springt ze meteen op schoot. Ze vind dat ze dan wel lang genoeg gewacht heeft.
Ook als we langs een bepaald veldje fietsen dan rent ze daar meteen naar toe want dat is ons speel/apporteer veldje. Ik mag dan absoluut niet doorlopen want daar begrijpt ze niets van. Veldje = spelen.

Tyra komt soms buiten ineens erg enthousiast aanrennen, want dan heeft ze wel een koekje verdient :pffff:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

het geluid dat windows maakt bij afsluiten van je computer betekent actie/wandelen, evenals het dichtklappen van de laptop.
auto die voor de deur stopt is volgens de honden altijd mijn vriend, Ragyo gaat dan uit z'n dak en Kiba raakt in de stress.
mensen die glimlachend naar Ragyo kijken betekenen aaien en/of lekkers.
bestek na het eten op bord neerleggen -> honden weten dat ze nu eten krijgen
keukenla gaat open = wandelen, want daar liggen de riemen in.
als ik mijn jas aanhoud na het wandelen willen ze niet gaan eten want dan weten ze dat ik daarna weer wegga.
als ik met laptop richting bank ga komen ze al aan want dikke kans dat ze dan bij me mogen liggen.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
FrisianOutlawftVera
Actief
Mijn ras(sen): Duitse x Mechelse Herder ( Mei 2005 )
Hollandse x Mechelse Herder ( Dec 2013 )

Ongelezen bericht door FrisianOutlawftVera »

ja hoor

deuren open doen bv
dat had Vera heel snel door hoe het werkt ,
zelfs met de klink omhoog is de deur niet veilig

Vera der tuig pakken is per defenitie dat we gaan wandelen
jas natuurlijk ook
mijn eigen tas is dat vera thuis blijft
vera der tas met voerbakken etc betekent dat we op visite gaan

natuurlijk moeten we bij alle open deuren naar binnen ..
Politie auto's bij inbegrepen

als baasje tv kijkt of met de pc aan de gang is dan kunnen we perfect op schoot liggen .
dus dan krijgt vera of een laptop of toetsenbord op der . kmoet wel kunnen werken
Frisian Outlaw ft Vera
Frisian Outlaw ft Fardau
Afbeelding
Me_and_Sandy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

Elke persoon op een roze opoefiets is de buurvrouw, die altijd blij doet als ze Sandy ziet.
Je moet dat koppie zien als we langs een geparkeerde roze opoefiets komen en buurvrouw is niet in de buurt.
Als we de echte roze fiets van de buurvrouw ergens zien is Sandy haast niet mee te krijgen (hoezo doorlopen, ff wachten vrouwtje de buurvrouw komt vast wel even naar buiten om mij te groeten, want dat is al een paar keer gebeurd).

En ouwe mannetjes in een electrische rolstoel zijn allemaal net als het opaatje in het park voorzien van snoepjes :mrgreen:

En een tijd lang was de deurbel kapot dus werd ik op mijn telefoon gebeld als er iemand voor de deur stond, Sandy heeft een tijd gedacht dat als mijn mobiel ging dat er dan visite voor de deur staat.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Heeel herkenbaar ja... :oeps:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Bij Fax: alles wat baasje doet, is kans op wandelen :cheer: :roll:
sleutels pakken = kans op meegaan bij alle 2, behalve 's morgens want dan moet ik gaan werken en gaan ze niet mee. Dan blijven ze dan ook liggen.

Bij Ds: het elektrisch vlees snij mes dat aangaat= roef naar de keuken, je weet nooit wat er valt :F:
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

ik keek vroeger altijd de bolt en the beautiful en als het eind deuntje kwam dan stond mijn vorige border collie meteen klaar om te gaan wandelen
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Fritz gaat tegenwoordig bij mijn auto sleutels staan als ik aanstalte maak om te vertrekken. Dit is of de vriezer, of de keukentafel of het bureau of wat anders..
Maandag avond is cursus avond dus dan staat ie vanaf haf 8 voor de deur zodat ik hem niet kan vergeten :lol1:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Auto die bij de deur stopt is hier inderdaad ook iemand die ons mee naar het bos gaat nemen vinden ze. Dan hangt Vera dus als een achterlijke in de lijn te stuiteren, en ze snapt er niks van als we dan gewoon doorlopen.

Als ik maar een kort telefoongesprek voer, en dat afsluit met "tot zo" staan er ook twee bij de deur te springen.

Saartje vind ik altijd zo vreselijk schattig als ze mijn fiets ziet. Dan gaat ze meteen naast het achterwiel staan huppelen, en als ik haar dan ook maar een beetje aanraak springt ze meteen omhoog richting fietsmandje. Ik til haar er dus in, maar ze 'springt' mee.

Vera onthoudt feilloos als we ergens oooooit eens een keertje geapporteerd hebben. Als we weer op die plek komen gaat ze meteen verwachtingsvol naast me lopen, of op afstand zitten glimmen "ja ja gooooit u maarrrrrrr :mann: ".

En ze hebben zichzelf aangeleerd om nooit de gang in te komen als ik daar bezoek ontvang. Rond de kerst vorig jaar hing er namelijk een ijzeren kerstsok aan de tussendeur, en als ik die deur te snel dicht wilde doen viel die sok met veel herrie op de grond. De honden hebben de link gelegd "bezoek in de gang=pokkeherrie bij de tussendeur", en blijven nu dus altijd in de kamer zitten ook al staat de gangdeur wijd open :engel:
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

euhm....
in ieder geval als ze van ene pc geluid uit horen zetten (als uit staat hoor je een klikje) en van de andere pc als ik daar de uitknop indruk van het scherm dan vliegen ze al overeind en richting hun deken op de slaapkamer.

jas pakken is kans dat we meemogen.
mijn sportschoenen aandoen is kans dat we mee mogen.

als we bijv. tv kijken en ik zeg ik ga naar bed vliegen de honden overeind en willen mee naar boven gaan slapen.

als mijn wekker af gaat springen ze op bed en kruipen lekker tegen je aan om nog een paar minuutjes lekker samen te soezen.
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

schoenen = wandelen
jas = wandelen
sleutels pakken = wandelen
laptop uit = wandelen
naar voordeur lopen = wandelen
naar achterdeur lopen = fietsen
tanden poetsen = slapen
hand in zak = snoepje
tas inpakken = baasje is even een tijdje weg (gaat vaak gepaard met wat gezucht en gepiep door Boris)
deur beneden die open gaat = snel een speeltje zoeken en naar beneden rennen: spelen!
koken = heel braaf gaan zitten en soms ongevraagd een pootje geven (mag ik alsjeblieft wat lekkers??)
auto = naar het strand (en vooral heel blij rondjes rennen)

Boris heeft er vast nog wel meer die ik nu zo even niet kan bedenken.

Wat een boel dingen associeert hij toch met wandelen. :mrgreen:
Afbeelding
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Moos schreef:Vera onthoudt feilloos als we ergens oooooit eens een keertje geapporteerd hebben. Als we weer op die plek komen gaat ze meteen verwachtingsvol naast me lopen, of op afstand zitten glimmen "ja ja gooooit u maarrrrrrr :mann: ".
Oja! Dat heeft Boris ook. :mrgreen:
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Nu ik erover nadenk :ugh:
Fritz weet feilloos dat als je blijft zeuren het baasje vanzelf toegeeft,
Als je om 21 uur nog geen eten hebt gehad je het zelf maar moet pakken,
Als het vrouwtje op de voer trekker stapt je hem wel richting land kan peren, dan komt ze je gezellig halen..
Als de baas op de voer trekker stapt je alvast voor de deur kan gaan staan want dan mag je naar binnen..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”