Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

klopt dat?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laniramommy
Actief
Mijn ras(sen): Boerboel x stafford

klopt dat?

Ongelezen bericht door laniramommy »

De dierenarts had een soort grafiek, en naar aanleiding van Gentle's groei tot nu toe, schat hij in dat hij zo'n 50 kilo wordt uiteindelijk, aan de kleine kant voor een Boerboel maar goed te verklaren omdat zijn moeder een beetje stafford bloed heeft.

Maar ik vroeg mij af wat jullie ervaringen hiermee zijn? klopt dit vaak wel of ook vaak niet? die inschatting van de dierenarts. (ik heb er overigens niet om gevraagd, hij meldde dit uit zichzelf ineens )

Ik weet dat de schoolarts dit soort schattingen ook maakt bij kinderen, en mijn ervaring dáármee is dat het praktisch nooit klopt lol.
Ik zou bijvoorbeeld 1.80 worden minstens. maar ik werd uiteindelijk 1.68 ..... nogal een verschil.
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Re: klopt dat?

Ongelezen bericht door Kit »

Ik heb er nooit van gehoord, een kruising schatten naar aanleiding van een grafiek klinkt leuk, maar volgens mij slaat het nergens op, zelfs bij mijn ras is dat volgens mij niet te zeggen omdat er veel verschillende types zijn, in het nest waar mijn meiden uitkomen zitten een stel ieletjes ( waaronder die twee van mij) maar ook een stel flinkerts...

Ik kan het heus fout hebben hoor, dat ik er nooit van gehoord heb zegt ook helemaal niks natuurlijk :mrgreen:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Mijn eerste hondje was een onherleidbare kruising. Volgens de dierenarts zou het een grote hond worden, maat bouvier, dat zag hij aan de poten. Dat klopte van geen kant, het werd ongeveer maatje beagle. Wel zijn zijn poten altijd relatief groot gebleven, daardoor bleef hij altijd net een pup.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Macho zou een flinke reu worden van rond de 40-45kg :mrgreen:
Hij is gelukkig op 30kg blijven hangen :lol1:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Mijn DA had het precies goed bij Kenzo. Volgens mij heeft ze het altijd goed bij honden.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ten eerste is vijftig kilo niet weinig voor een boerboel(teef?). Ten tweede zoals je zegt is het een kruising staf................en dan is het natuurlijk wel weer veel.
Tis maar wat je ervan verwacht :ok:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
m@r@
Actief

Ongelezen bericht door m@r@ »

,
Laatst gewijzigd door m@r@ op 11 sep 2021 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yai »

Mijn dierenarts zei dat Boris minstens 30 kg zou worden. Hij is blijven steken bij 24 kg.

Ik weet het niet zo. Per ras kan je best een schatting maken hoe groot ze ongeveer worden. Maar bij een kruising zal het lastiger zijn. Moeilijk inschatten van welk deel van de kruising ze meer geërfd hebben.
En het blijft natuurlijk altijd wel gokken. Er loopt hier in de buurt een boxer rond die minstens 10 cm hoger is dan zijn broertjes/zusjes/ouders.
Afbeelding
laniramommy
Actief
Mijn ras(sen): Boerboel x stafford

Ongelezen bericht door laniramommy »

Tulp schreef:Ten eerste is vijftig kilo niet weinig voor een boerboel(teef?). Ten tweede zoals je zegt is het een kruising staf................en dan is het natuurlijk wel weer veel.
Tis maar wat je ervan verwacht :ok:
het is een reutje he ;) en die worden tussen de 60 en 70 kilo meestal. dat was dus waar hij op doelde neem ik aan.

en hij is niet half stafford ;) zijn vader is helemaal boerboel , zijn moeder is grotendeels boerboel met een deel stafford, Gentle is dus schat ik -ben niet goed met cijfers lol- zo'n 80-85% boerboel ofzo.
Maargoed dat is toch anders als wanneer een hond echt half stafford half boerboel is lijkt me.
bij Gentle overheerst de Boerboel .
Misschien dat dat ook was waar de dierenarts op af ging. Gentle heeft uiterlijk verder ook niets van een stafford.

maargoed dat stafford zit er toch een klein beetje in. dus het lijkt me niet vreemd als hij toch net een tikkie kleiner wordt uiteindelijk als een volledige boerboel reu. de dierenarts zei er ook wel bij dat hij er heel goed uitziet, en goed groeit, dus dat het niet is dat hij minder weegt omdat hij dun is ofzo. hij groeit netjes zo'n 2 kilo per week.

maar ik vroeg me dus af in hoeverre dit correct in te schatten is uberhaubt,
afgaande op de groei van 6 weken tijd?
is het bij pups ook niet zo dat ze groeispurts kunnen hebben en periodes van weinig groei, net zoals kinderen dat hebben bijvoorbeeld????
ik stond gewoon nogal verbaasd dat hij dit zo zei alsof het een feit was.
terwijl het volgens mij meer een schatting is toch? Gentle kan 40 kilo worden of zelfs 60.... ik denk niet dat die 50 echt vast staat al nu????

vandaar dat ik het vroeg.
vind het bij kinderen dus ook altijd zo vreemd als mensen roepen "de schoolarts zegt dat mijn zoon/dochter later zo groot wordt" want het klopt praktisch nooit.
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Mijn hond werd ook geschat op volgroeide gewicht van 35 kg.. ze is toch maar dik 24 kg.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Mijn ouders hun kruising werd geschat op 1,5 kilo. Het zijn er 5 geworden
Afbeelding
Hondenplanet
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Briard
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hondenplanet »

Moeilijk in te schatten bij een kruising, zeker op zo'n jonge leeftijd.
Plus het ligt niet alleen aan hoe de hond groeit maar ook aan wat het baasje geeft :tongue:
Hondenplanet is een informatieve website over honden, puppies, hondenshows en honden evenementen.
Cesar Millan liveshow op 21 mei 2012 in Ahoy Rotterdam
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Biène werd geschat op een eindgewicht van 39 kilo, het zijn er 10 minder geworden :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

laniramommy schreef:Maar ik vroeg mij af wat jullie ervaringen hiermee zijn? klopt dit vaak wel of ook vaak niet? die inschatting van de dierenarts.
(ik heb er overigens niet om gevraagd, hij meldde dit uit zichzelf ineens )
.
Naar mijn ervaring klopt dat totaal niet. Nando zou dan nog steeds 25 kilo moeten wegen.
Daar moest ik toen ook al om lachen.. maar zij hadden ook al zo'n heuse grafiek :mann:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik zou me er niet druk over maken. uiteindelijk zal je het vanzelf wel zien.
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Lijkt me erg moeilijk om dit in te schatten. En als je het weet wat dan is mijn nieuwsgierige vraag?
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Lijkt me behoorlijk koffiedik kijken, zelfs al is een hond zuiver ras. Als je de ouders kent, zou dat wellicht wat moeten voorspellen, maar zelfs dat blijft maar de vraag. Boyke (normaal formaat hedendaagse border terrier, dus eigenlijk iets te groot naar de oude jacht-maatstaven) en een klein, laagbenig wit teefje hebben pups gekregen. Hier zat er 1 bij, die uiteindelijk hoge benen heeft gekregen, formaat border collie zeg maar :eek: Je weet nooit wat er in zit :19:
Lekker laten groeien dus op eigen tempo en je nieuwsgierigheid wordt vanzelf bevredigd :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”