Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Belonen jullie nog vaak?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Belonen jullie nog vaak?

Ongelezen bericht door Luna87 »

Het valt mij wel eens op dat sommige mensen hun hond als pup zijnde heel veel belonen, maar als de pup ouder wordt lijkt het soms wel vanzelfsprekend dat de hond dit of dat doet.

Ik beloon Luna nog best veel eigenlijk, meer dan mijn vriend. Hij is ook meer van het vanzelfsprekend vinden dat ze luistert. Ik loop de hele dag te te goedzo-en, te braaf-en en af en toe gaat er een koekje in. Ze reageert goed op beloningen, maar ik weet ook wel zeker dat als ik haar niet meer beloon dat ze heus nog wel luistert. Ik beloon wel verschillend, zo is mijn 'goed zo' bij bijvoorbeeld gelijk naar me toe komen heel anders dan dat ik 3 keer haar moet roepen.

Maar goed, heel veel mensen die ik tegenkom zeggen alleen wat tegen hun hond als hij/zij moet komen of als ze niet luisteren. Zat mensen die het ook wel doen, maar het valt me gewoon op.

Ik ben zomaar even nieuwsgierig hoe dat bij jullie is. Belonen jullie nog veel en vind je dit ook nodig?
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Belonen jullie nog vaak?

Ongelezen bericht door Maeve »

Stembeloningen blijf ik geven, is voor de hond ook duidelijk dat ze het dan goed hebben gedaan. Belonen met brokjes of een speeltje doe ik bij nieuwe commandos die ze nog niet helemaal onder de knie hebben. Zodra het duidelijk is wat ik van ze verwacht bouwen we die af tot alleen een stembeloning dus. Maar nu heb ik ook zo'n slimmerd die na een tijdje een brokje/speeltje verwacht en dan afwegingen gaat maken. 'Is een brokje leuker dan ongevraagd op een andere hond afrennen?' En als het antwoord nee is, heb ik pech :mrgreen: Dus met hem is het wel een kwestie van conseqeunt zijn. Luisteren moet gewoon, is niet iets vrijblijvends.
Luna87
Zeer actief

Haha, slimmerik!

De enige koekjes die Luna standaard krijgt is als we in de auto stappen. En dat is minimaal 10 keer in de week :smile1: Maar dat is dan niet omdat ze heeft geluisterd, daar heb ik een gewoonte van gemaakt en daar kom ik dus niet meer onderuit :ugh:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ja hoor, ik blijf altijd interval belonen. Waarmee verschilt per hond. Saar beloon ik met lekkers en met stem. En ach, Saar vindt brokjes zo lekker, en het is zo'n vre-se-lijk braaf hondje, dat ze ook af en toe gewoon 'voor de leuk' iets lekkers krijgt. Is ze helemaal blij hihi. Vaak is dat overigens 1 kattenbrokje; hoezo blij met kleine dingen :mrgreen:

Vera beloon ik met stem, met lekkers, en met de bal. Dat belonen met lekkers is puur voor mijn eigen gemak, want Vera vindt daar eigenlijk niet zoveel aan :19: De bal bewaar ik voor de speciale dingen. Als ze bijvoorbeeld met een noodgang op een bekende af aan het rennen is, en toch direct omdraait als ik haar roep (omdat er opeens een fiets het wandelpad over komt ofzo), en weer terug naar mij komt rennen. Dat is, zeker voor "ik-leef-voor-knuffels' Vera echt heel erg knap, en daar krijgt ze dan ook de ultieme beloning voor; altijd.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

absoluut, nu is hij nog niet zo oud, maar we werken nu aan het negeren aan de lijn en netjes meelopen, en dat doe je dus door ook regelmatig te belonen :cheer: , en dat houd ik eigenlijk altijd wel vol ook gewoon omdat het zo belangrijk voor mij is dat hij dat netjes doet.
maar het kan ook zijn even gek doen met hem en helemaal door kroelen gewoon midden op straat :mann:
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik beloon nog steeds voor heel veel dingen, zal ik ook altijd blijven doen denk ik. Dat doe ik met stem of lekkers en met training ook met speeltjes. Dingetjes die hij heel goed onder de knie heeft zoals zit beloon ik af en toe, zo blijft het spannend.
Maar een oefening als 'af' beloon ik altijd als ik buiten ben want dat vind Kenzo nog lastig :wink:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk wordt 3 en ik gebruik nog steeds met regelmaat worst of een speeltje als beloning. Stembeloningen vind ik zo vanzelfsprekend dat ik er niet eens bij stil gestaan heb om die niet meer te gebruiken.... :19:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik beloon nog steeds met koekjes. Nu weer wat vaker, omdat ik met Rowan nog hard aan het trainen ben en dan krijgen de andere ook wel een snoepje. Verder krijgen ze hier altijd een stembeloning als ze iets goed gedaan hebben. De grote beloning, bij elke hond weer verschillend, alleen als ze iets uitermate knaps hebben gedaan, bijv. Sita die een jogger negeert, dan krijgt ze haar bal.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik probeer wel zo af en toe nog interval te belonen (met spelen of voer) maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bijna altijd vergeet iets bij te hebben.
Ik werk uiteraard wel nog altijd met stembeloningen en dat gaat ook prima bij mijn honden :D
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

nog steeds interval beloning na 7 jaar.
en een kroel heb ik altijd bij me. :W:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ja, maar vooral stembeloningen. Voerbeloningen krijgt ze heel wisselend, maar er zitten altijd koekjes in mijn zak. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Luna87
Zeer actief

S@ndr@ schreef:maar het kan ook zijn even gek doen met hem en helemaal door kroelen gewoon midden op straat :mann:
Haha, dat ken ik wel. Dan loop ik daar met een hoog stemmetje tegen Luna te kwebbelen en te kroelen. Of ik huppel een stukje, Luna vind het prachtig!
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

vooral stembeloning klopje op de borst, dat soort kleine dingetjes..
Tijdens trainen blijf ik ook dingen belonen waar ze moeite mee heeft (bijvoorbeeld raakvlakken) tijdens wandelen krijgt ze nog steeds een koekje als ze iets heeeeeeel moois ziet maar toch besluit mijn nee/kom serieus te nemen en te komen..
Afbeelding
Luna87
Zeer actief

Frenk schreef:Frenk wordt 3 en ik gebruik nog steeds met regelmaat worst of een speeltje als beloning. Stembeloningen vind ik zo vanzelfsprekend dat ik er niet eens bij stil gestaan heb om die niet meer te gebruiken.... :19:
Ja, dat heb ik nou ook! Bij mij gaat het vanzelf, bij heel veel mensen die ik tegen kom (en mijn vriend dus) gebeurd dat niet. Mijn vriend roept ook wel eens heel blij; JAAAAA, Luna, goed gedaan!, maar hij doet dit veel minder dan ik.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik beloon best redelijk veel, stem beloningen en ook lekkertjes, even samen spelen als beloning... vind het erg belangrijk.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ongelezen bericht door Budkes »

Oh ja, ik ga de deur niet uit zonder snoeppies. En bij elke hierrrrrr die goed opgevolgd wordt gaat er een snoeppie in. :lol1:
Voor de ouwe doof wordende Cento is er dan ook een nieuw commando ontstaan> hand in de zak is HIEERRRRR. :smile:
Gr. Aniek

Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Budkes schreef:Oh ja, ik ga de deur niet uit zonder snoeppies. En bij elke hierrrrrr die goed opgevolgd wordt gaat er een snoeppie in. :lol1:
Hier hetzelfde. In bijna elke jas zitten wel frolicjes en hierkomen blijf ik ook altijd belonen.
Met trainen probeer ik het wel af te bouwen in de zin dat ik meer of beter gedrag vraag, maar ik zal altijd met voerbeloningen blijven trainen, want er zijn altijd verbeterpunten.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ja, met stem.
koekjes heb ik nooit zitten, bij pups ook maar zelden eigenlijk.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

ja regelmatig :mrgreen:

ik heb altijd koekjes bij mij--die hij trouwens niet wil :19:

en voor het ultime luistergenot -----DE BAL :mrgreen: :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ja hoor ik interval beloon nog steeds, voertjes voor Gina en natuurlijk de bal voor Jan, die tuft koekjes uit buiten.

Ik heb in de keuken een speciale enge-dingen-hondenkoekjespot en als er oren schoongemaakt moeten worden en/of geborsteld of gekamd mogen ze erna mee naar de keuken en krijgen een koekje uit die pot.
Allebei, ook de hond waarbij niks gedaan is ;)

Er zitten hele kleine heel goedkope hondenbrokjes in, uit een bak geschept bij het tuincentrum, en het is de ultieme beloning voor ze...... zou ik het ze te eten geven (waar die brokjes eigenlijk voor bedoeld zijn) zouden ze hun neus er voor ophalen en liever hongeren denk ik, maar omdat ze uit onze special pot komen doen ze er bijna een moord voor.

Heerlijk toch, honden :I: :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Ja, ik interval-beloon bij Boris. En heb altijd koekjes bij me.
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Cash is nu ruim bijna 1 jaar oud en ik gebruik nog steeds snoepjes voor hem tijdens het wandelen.
Als hij netjes een vreemde hond passeert bijv. krijgt hij naast stem "Wat een goeie jongen ben jij!" ook iets lekkers. En als hij uit zichzelf netjes naast komt lopen krijgt hij ook een smakelijke beloning.

Bij Hera en Woopy doe ik dat veel minder.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

samantha! schreef:Ik probeer wel zo af en toe nog interval te belonen (met spelen of voer) maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bijna altijd vergeet iets bij te hebben.
Ik werk uiteraard wel nog altijd met stembeloningen en dat gaat ook prima bij mijn honden :D

daarom is hij zo verliefd op mij als ik mee ga wandelen!!

we moesten maar weer eens een keertje gaan!
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door samantha! »

massam schreef:
samantha! schreef:Ik probeer wel zo af en toe nog interval te belonen (met spelen of voer) maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bijna altijd vergeet iets bij te hebben.

daarom is hij zo verliefd op mij als ik mee ga wandelen!!

we moesten maar weer eens een keertje gaan!
Ja hij is inderdaad helemaal verliefd op jou :lol1:
We moeten maar eens een datum plannen ja, gezellig!!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Joepie »

Ja ik roep hem regelmatig terug tijdends het loslopen en dan weet hij niet hoe snel hij moet komen voor wat lekkers :mrgreen:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

bij miah is het eigenlijk niet nodig, die haalt genoeg beloning uit mijn goedkeurende stem. Tom is een ander geval; die moet ik blijven belonen met voertjes anders luistert hij erg slecht. Die trekt graag zijn eigen plan. Godzijdank vind hij brokjes lekker. :mrgreen: En miah krijgt dan ook, anders vind ik het zielig. :oeps:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Bij sporten bij ik belonen.
In de normale wandel is dat heel verschillend. Soms zitten er toevallig nog wat koekjes/brokjes van het trainen in mijn jas, soms neem ik bewust wat mee. Maar ik kan ook een hele periode zonder lopen. Soms zie ik dat commando's een beetje versloffen dan ga ik vaak ook weer even een stap terug in belonen. Maar ik train dus ook wel eens tijdens mijn wandeling en dan kan een lekker voertje soms handig zijn. Maar ik beloon Kay ook met een apportje van een bal of gewoon met goedkeuring van mijn stem of een aai. Het is eigenlijk hoe mijn pet een beetje staat. Kay kan prima zonder luisteren (en vorige honden ook) en soms beloon ik daar voor, maar niet op regelmatige basis dus (sport uitgezonderd).
Afbeelding
Loontje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising witte herder met labrador/samojeed

Ongelezen bericht door Loontje »

Ik beloon echt veel met mijn stem en per oefening beloon ik verschillend. Als hij een commando goed onder de knie heeft dan beloon ik alleen met mijn stem of hij moet het zooooooo goed doen in een moeilijke situatie en voor dingen die ik net heb aangeleerd krijgt hij altijd een koekje en dan natuurlijk nog het intervalbelonen.

Mijn jaszak zit dus altijd vol met stukjes long etc.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik wel, met name de losloopwandelingen in het bos.
Het hierkomen op commando beloon ik, ik heb jachthonden die weleens :N: achter een nijn aangaan, als ik ze dan kan terug roepen gaat er een beloning in in de vorm van een voertje/snoepje.
Ik moet ze wel blijven motiveren wat dat aangaat.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Niet met lekkers..heb niets bij me, af en toe met stem.
Laatst gewijzigd door irmaLeo op 24 nov 2010 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”