Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foppen?
Moderator: moderatorteam
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Foppen?
Hallo allemaal
Ik heb weer een vraag, Sandy luistert niet zo best als ze los loopt met andere honden in de buurt. De honden zijn interessanter dan ik, ik heb al van alles geprobeerd. Worst/kaas/speeltje/lege fles meenemen, komt ze met heeeeeel veel moeite (lees: 9 van de 10 keer komt ze dus niet!). Nu loopt ze los in een vaste roedel en de anderen weten van haar handleiding.
Nu heb ik gemerkt dat als ik heel hard de andere kant op ren en de naam van haar grootste vriend roep (die niet in de roedel mee loopt) ze wel komt aanstuiven om te kijken waar hij is. Dan beloon ik haar uitbundig met stem en beloning en zo is ze een paar keer terug gekomen.
Maar nu vraag ik me af, hoe lang gaat dit werken. Soms voel ik me ook wel lullig dat ik haar zo in de maling neem maar als dat is wat werkt.
Doen jullie dat ook weleens, je hond foppen of heb je nog andere oplossingen hiervoor? (voor het terugkomen tijdens/ na het spelen)?
Loslopen aan een lange lijn die achter haar aan sleept is geen optie daarmee is Sandy en ook een aantal andere honden in de knoop geraakt.
Alle tips zijn welkom.
Ik heb weer een vraag, Sandy luistert niet zo best als ze los loopt met andere honden in de buurt. De honden zijn interessanter dan ik, ik heb al van alles geprobeerd. Worst/kaas/speeltje/lege fles meenemen, komt ze met heeeeeel veel moeite (lees: 9 van de 10 keer komt ze dus niet!). Nu loopt ze los in een vaste roedel en de anderen weten van haar handleiding.
Nu heb ik gemerkt dat als ik heel hard de andere kant op ren en de naam van haar grootste vriend roep (die niet in de roedel mee loopt) ze wel komt aanstuiven om te kijken waar hij is. Dan beloon ik haar uitbundig met stem en beloning en zo is ze een paar keer terug gekomen.
Maar nu vraag ik me af, hoe lang gaat dit werken. Soms voel ik me ook wel lullig dat ik haar zo in de maling neem maar als dat is wat werkt.
Doen jullie dat ook weleens, je hond foppen of heb je nog andere oplossingen hiervoor? (voor het terugkomen tijdens/ na het spelen)?
Loslopen aan een lange lijn die achter haar aan sleept is geen optie daarmee is Sandy en ook een aantal andere honden in de knoop geraakt.
Alle tips zijn welkom.
- laniramommy
- Actief
- Mijn ras(sen): Boerboel x stafford
Re: Foppen?
ik vraag me af of ze zo niet in de war raakt, en de naam van die vriend gaat koppelen aan "komen" en dan "kom" of haar eigen naam helemaal gaat vergeten ???

- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Als ze los loopt is ze haar eigen naam al vergeten, ze komt soms als ik heel blij ga roepen "kijk HIEEEERRRRR!!!" (en dan ondertussen net doen of ik wat leuks heb of zelfs als ik echt wat leuks heb komt ze meestal niet)
Of dus "heeee kijk daar... Xeno"
Ik zit even vast wat dit betreft, ik heb al verschillende dingen geprobeerd.
Ze heeft ook een tijd alleen aan de flex gelopen in het park (niks aan vind ik), een paar weken, lange lijn los erachter, allerlei lekkers/speeltje, alleen los op een lege maag (dan vreet mevrouw gewoon alles wat ze tegenkomt, en nog gaat ze liever spelen dan lekkers aannemen bij het vrouwtje)
Maar idd, dit is niet de oplossing lijkt me. Tenzij ik het commando "hier" ga vervangen door "xeno" LOL
Nog iemand ideeen?
Of dus "heeee kijk daar... Xeno"
Ik zit even vast wat dit betreft, ik heb al verschillende dingen geprobeerd.
Ze heeft ook een tijd alleen aan de flex gelopen in het park (niks aan vind ik), een paar weken, lange lijn los erachter, allerlei lekkers/speeltje, alleen los op een lege maag (dan vreet mevrouw gewoon alles wat ze tegenkomt, en nog gaat ze liever spelen dan lekkers aannemen bij het vrouwtje)
Maar idd, dit is niet de oplossing lijkt me. Tenzij ik het commando "hier" ga vervangen door "xeno" LOL
Nog iemand ideeen?
- laniramommy
- Actief
- Mijn ras(sen): Boerboel x stafford
ik zou persoonlijk liever oefenen op haar eigen naam en Kom of Hier.
Ik kreeg idd als tip te oefenen met een snoepje of stukje worst ofzo zodat naar je toe komen leuker is dan andere dingen.
Maar dat heb jij al geprobeerd.
Dus hoe je het precies aan moet pakken weet ik niet zo gauw, ben ook geen expert
maar weet wel dat ik persoonlijk liever zou hebben dat mijn hond leerde te reageren op de éigen naam en/of het woord KOm (of hier)
Ik hoop dat er iemand goede tips voor je heeft !!!!
Ik kreeg idd als tip te oefenen met een snoepje of stukje worst ofzo zodat naar je toe komen leuker is dan andere dingen.
Maar dat heb jij al geprobeerd.
Dus hoe je het precies aan moet pakken weet ik niet zo gauw, ben ook geen expert
maar weet wel dat ik persoonlijk liever zou hebben dat mijn hond leerde te reageren op de éigen naam en/of het woord KOm (of hier)
Ik hoop dat er iemand goede tips voor je heeft !!!!

- krullie
- Zeer actief
is ze niet dol op een geluidje van een speeltje..
dat gebruik ik.
bij mij is het een squeekerbal.
ik roep en dan knijp ik daarin..
als een speeeer...
dat gebruik ik.
als een speeeer...
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Ze heeft een paar speeltjes waar ze dol op is, maar die zijn echt niet leuker dan haar honden-vriendjes.krullie schreef:is ze niet dol op een geluidje van een speeltje..
dat gebruik ik.
als een speeeer...
Ze kijkt dan even op, ow vrouwtje staat daar met speeltje, en dan gaat ze weer verder rennen met haar vrienden.
Maar komen, hooo maar!
Is dit een fase die misschien nog over gaat of minder wordt?
Sandy is nu bijna 8 maanden. Mijn oppasreu heeft het terugkomen heel snel geleerd, met lekkers. Dus ik dacht dat het bij Sandy hetzelfde zou gaan. Maar soms is ze zelfs zo druk dat ze komt ruiken aan het snoepje en dat zelf niet aanneemt en snel weer verder met spelen. Ze hoeft ook niet gelijk aan de lijn als ze terugkomt. Ik heb haar vaak ook even aangelijnd en daarna weer los om de lijn + hierkomen niet te koppelen aan klaar met spelen en hup nu naar huis.
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Sandy is nu loops voor de eerste keer, dus ik denk dat ik de tussentijd maar gebruik om haar even te helpen herinneren wat haar naam is. Naam noemen, kijken naar mij = snoepje.
Vind ik leuke oefeningen en Sandy ook, misschien moet ik dat maar even doen.
En dan flink oefenen in huis en over ruim 2 weken kijken wat ze dan doet in het park.
Als dit zo verder gaat, dus zonder verbetering, ga ik maar privelessen nemen want juist komen als ik roep vind ik het belangrijkste wat er is.
Vind ik leuke oefeningen en Sandy ook, misschien moet ik dat maar even doen.
En dan flink oefenen in huis en over ruim 2 weken kijken wat ze dan doet in het park.
Als dit zo verder gaat, dus zonder verbetering, ga ik maar privelessen nemen want juist komen als ik roep vind ik het belangrijkste wat er is.
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
De honden kwomen in de knoop met de lijn, Sandy zat een keer vast met een andere hond die andere hond raakte een soort in paniek en trok Sandy het hele veld over in zijn poging om los te komen.Inge O schreef:wat ging daar dan zo erg fout mee?Me_and_Sandy schreef:
Verder zijn er vaak poten in de lijn blijven hangen, omdat de lijn dan een soort lussen vormden door het rennen.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Ik weet niet of ze alleen maar niet luistert tijdens het spel met andere honden of altijd, maar het lijkt mij redelijk normaal dat een hond niet midden in een wild spelletje abrupt afbreekt en naar jou toe komt. Ik heb mezelf aangeleerd Boyke op zulke momenten van heftig spel niet te roepen, maar even te observeren en te wachten tot er een natuurlijke pauze in het spel valt en op dat moment zijn aandacht te trekken. Als ik zie dat hij naar mij kijkt en aandacht heeft, roep ik hen Hier en dan komt hij eigenlijk altijd. Als hij heerlijk aan het rollen en rennen is met een andere hond, kan ik roepen tot ik een ons weeg
Maar misschien komt dat omdat Boyke een terrier is en verwachten mensen met andere honden meer op dat punt.
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Flevo Bordertje schreef:Ik weet niet of ze alleen maar niet luistert tijdens het spel met andere honden of altijd, maar het lijkt mij redelijk normaal dat een hond niet midden in een wild spelletje abrupt afbreekt en naar jou toe komt. Ik heb mezelf aangeleerd Boyke op zulke momenten van heftig spel niet te roepen, maar even te observeren en te wachten tot er een natuurlijke pauze in het spel valt en op dat moment zijn aandacht te trekken. Als ik zie dat hij naar mij kijkt en aandacht heeft, roep ik hen Hier en dan komt hij eigenlijk altijd. Als hij heerlijk aan het rollen en rennen is met een andere hond, kan ik roepen tot ik een ons weegMaar misschien komt dat omdat Boyke een terrier is en verwachten mensen met andere honden meer op dat punt.
Nee normaal luistert Sandy wel, ook als ze losloopt. Maar dan moeten er geen andere honden in de buurt zijn en moet het gebied niet te groot zijn. 1 x liep ze weg bij de Vlietlanden, ik durfde dat niet te "laten gaan" omdat het gebied te groot is.
Normaal als ik alleen met haar in het park ben (lang leve het "honde-weer") luistert ze prima en gaat ook niet zo ver van me af lopen, ik verstop me dan achter bomen en dan komt Sandy me zoeken.
Misschien verwacht ik wel teveel, want het gaat idd om situaties dat ze vollop speelt en dan probeer ik haar te roepen (of terugroepen als er een hond in de verte aankomt, is ook niet te doen). En wat bedoel je dan met dat terrier gedeelte? Verwachten mensen dat terriers beter luisteren naar hun baas ofzo?
En die tip met de waslijn ga ik ook proberen!
Bedankt voor alle reacties en wij oefenen lekker verder, het zal vast goed komen!