Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wel eens 'gered' door je hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011
Aantal honden: 2

Wel eens 'gered' door je hond?

Ongelezen bericht door Niek »

Misschien een misleidende titel, maar ik ben vorige week aardig gered door mijn 6 maanden oude pup.
Of eigenlijk vrienden van mij.
Rond 12 's nachts werd ik wakker gemaakt door Bink. Eerst stuurde ik hem weg en zei dat hij moest gaan slapen.
Ik overnachtte in mijn camper naast het huis van vrienden in Frankrijk.
Bink bleef aandringen, toen hoorde ik het ook: Alsof er iemand met een brandslang water spoot.
Maar het regende niet. Meteen naar buiten gekeken en naar de vrienden gebeld dat er iets niet in de haak was.......
Gelukkig werd meteen de telefoon opgenomen, nee het zou regenen....
Ga toch maar even kijken...en ja hoor de boiler op zolder spoot water! Via de zolder, de slaapkamer daaronder regende het zelfs op de eettafel beneden....
Via een gat in de gevel spoot het ook naar buiten....
Ik was al aangekleed en met Bink in het huis en kon gelukkig de ergste schade voorkomen...
Het was gelukkig maar een paar minuten aan de gang....
Bink was even de Held! Dat was hij voor mij natuurlijk al lang.....

Hebben jullie ook zoiets mee gemaakt?
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Wel eens 'gered' door je hond?

Ongelezen bericht door Gollum »

Wat gaaf!
Ik heb het met Gol een keer gehad in het park. Er liep een man achter ons die er wat gangster-achtig uitzag. Nou is dat hier in de buurt niet zo bijster bijzonder dus ik besteedde daar verder geen aadacht aan. Gol had echter opeens peper in haar reet en liep heel snel voor me uit, zo snel richting de weg dat ik haar wel moest volgen. Steeds paniekerig achteruit kijken naar die man (die overigens niks bijzonders deed) en maar doorlopen. Bij de weg stopte ze netjes en lijnde ik haar aan en meteen liep ze weer keihard door. Totdat we dichter bij huis waren en de man niet meer te zien was en toen ontspande ze weer.
Ik heb geen idee of die man kwaad in de zin had maar vertrouwde wat dat betreft toch maar op Gollums oordeel, dat doet ze anders nooit :19:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ja, toen ik 16-17 was liep ik een keer snachts door de stad omdat ik mijn fiets moest ophalen daar waar ik hem een paar dagen daarvoor vergeten was. Ik woonde in Roermond en daar werd je nogal snel in elkaar geslagen in die tijd door groepen jongeren. Mijn fiets stond op een rustig plekje aan het begin van de uitgaansstraat. Ik had mijn kruising herder x bouvier meegenomen. Toen ik mijn fiets open wilde maken werd ik aangesproken door een Marokkaanse jongen die zei dat ik mijn fiets aan hem moest geven. Mijn hond was zwart en stond aan het begin van de fietsenstalling omdat ik haar niet mee tussen de trappers en fietsen wilde nemen omdat ze daar niet kon lopen over de omgevallen fietsen. Toen heb ik gezegd dat ik mijn fiets niet wilde geven. Er kwamen nog wat jongeren aanlopen die bij die Marokkaanse jongen hoorden. Uiteindelijk wist ik bij mijn hond te komen die ik losgemaakt heb. Meteen was het probleem weg want mijn hond was erg beschermend, zwart en heel erg groot. Dat vond ik dus echt genieten. Ik wist dat het kon gebeuren en het gebeurde ook nog. Dus ik was blij dat ik die hond meegenomen had speciaal om dat te voorkomen. Mijn vrienden van die tijd zijn allemaal wel eens in elkaar geramd door die lui. Tot meppen met fietskettingen en tanden uit aan toe. Mij lieten ze met rust. Ik woonde in de stad en kwam ze regelmatig tegen. Ik had altijd mijn hond bij me als ik met mijn vrienden in de stad rondhing en nooit heb ik ook maar problemen gehad met die jongens.

Zelfde hond, andere plaats. Zat aan het industrie-terrein bij het water op een berg grind. Stopt er een auto met Servische jongeren uit het opvangcentrum in Roermond. Do you have a light? Ik schrok en zei uit reflex nee. Heb ik niet. Dat terwijl ik aan het roken was. Toen schopte die gast mij in een harde trap 3 meter van die grindberg af. Mijn hond liep aan het water en kwam naar boven rennen. Die Servische jongen had een trainingspak aan en toen hij bij zijn auto was aangekomen had hij geen broek meer aan. :cheer: :smile: Hij had ook bloed dus ik denk dat hij flink gepakt is.

Ik denk dat als ik toen die hond niet had ik ook weer in elkaar getrapt zou zijn. Helaas werd je als jongen in Roermond gewoon zonder aanleiding in elkaar getrapt als je snachts in de stad was. Dat was in die tijd een zeer agressieve stad met grote problemen. :N:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Martijn schreef:Nee. Dapper heeft wel een keer snachts het gas aangezet omdat hij weer eens op het fornuis aan het snaaien was.
Of omdat hij ons kapot wilde hebben. Dat kan ook.
Kan erg gevaarlijk zijn, maar ik moest hier toch een beetje om lachen :mrgreen:

Hier verder oook niets bijzonders, minyo was wel elke keer op zn hoede bij dronken lui.. :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Eigenlijk hebben wij nog wel wat geks meegemaakt. Laatst hebben de honden snachts iemand weggejaagd bij de voordeur. Hier mag en kan je snachts niet komen en wij wonen helemaal afgelegen. Ik vraag me dus ook echt af wie dat was en waarom diegene hier was. :denken:
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Yep Taiga heeft ooit een iemand vriendelijk verzocht op te zouten, toen die persoon mij wilde beroven met een mes. Zij liep 's nachts los op het strand en ik liep op de boulevard, ze zag het schijnbaar gebeuren en kwam uit de duisternis aan rennen.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

Toen ik een jaar of 15,16 was hadden wij thuis een DSL, Herko heette hij. Pracht van een beest, zat geen greintje kwaad in.
Ik liep graag en vaak met hem in het bos en op een dag kwam er, op het grote pad, een kerel langs op de fiets. Beetje akelige vent. Hij vertraagde, fietste langs me op en vroeg of ik hier alleen liep. De hond plooide onmiddellijk zijn lippen omhoog en begon te grommen, wat ik hem echt nooit eerder had zien doen. Daarop fietste die man zo snel weg, dat ik niet eens de kans kreeg om te antwoorden :mrgreen:

Ik heb dat trouwens nooit durven vertellen tegen mijn ouders, omdat het net in de periode was van de hele Dutroux-affaire.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik wordt regelmatig gered, Lil heeft schijnbaar het idee (hoe komt ze erbij :W: ) dat ik niet zo goed zie.
Dan gaat ze dus voor me staan, schuin, als ze denkt dat ik onder een auto/fiets wil lopen.
Gevolg, ze is niet zo groot, dat ik juist mijn nek over haar breek.
Er wordt aan gewerkt :smile: :smile:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

MARC_S schreef:Eigenlijk hebben wij nog wel wat geks meegemaakt. Laatst hebben de honden snachts iemand weggejaagd bij de voordeur. Hier mag en kan je snachts niet komen en wij wonen helemaal afgelegen. Ik vraag me dus ook echt af wie dat was en waarom diegene hier was. :denken:
De condoomman!
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Spike heeft er voor gezorgd dat de inbrekers in mijn huis mijn spullen en geld onaangeroerd hebben gelaten.
Zelf zijn ze er minder goed vanaf gekomen, dus maar aangifte gedaan en melding van het feit dat mijn hond één of meerdere inbrekers bij de klavieten had gehad.
:mrgreen: Zij vonden het een hele knappe hond. Hij bleef altijd braaf voor de deur wachten zonder te blaffen, dus er lag een 60 kilo zware verassing op de deurmat :lekkerpuh:

Laatst liep ik 's nachts nog met Charlie en werd er, terwijl ik net de hoek om kwam een ruit ingegooid bij het drugspand in de straat.
Een duidelijk opgefokte junk kwam recht op mij afgelopen met halve liter bier in z'n hand, naar mij opgeheven.
Charlie liep achter me te snuffelen, maar had het opeens door en ging heel stoer en zich extra groot makend met haar tanden bloot tussen mij en de man in staan.
Hij was inmiddels op 5 meter afstand, en toen hij bijna binnen Charlie's bereik kwam en zij zich klaar maakte om te springen keer5de hij zich opeens op en rende weg :8):

Toen ik net met m'n lief samen was zaten we op de bus te wachten en kwam daar een straalbezopen kerel een praatje maken... Met open gulp, daaronder een morsige onderbroek met knoopjes, ook open. Wij konden dus recht in zijn schaamstreek kijken en hij was behoorlijk opdringerig.
Kwam hem een paar weken terug weer tegen in het bos, en schrok toch wel omdat ik alleen wat en hij de vorige keer niet zo'n nette opmerkingen had gemaakt.
Charlie was aan het zwemmen en vond hem eng omdat hij tegen mij aan het schreeuwen was en behoorlijk opgefokt deed, dus kwam ze niet meer aan de kant.
Dus ik loop even om om haar aan de andere kant bij me te roepen en verder te lopen.
Ik sta 15 meter verder en kijk een lang pad in, waar ik een schreeuw hoor en opeens die bezopen kerel heel hard zie rennen... Met de kaken van mijn hond zo'n 5 cm van zijn bilpartij af :N:
Uiteindelijk heeft ze hem het bos in gejaagd en is helemaal trots naar mij toe gekomen... Wist niet of ik nu kwaad moest worden of haar belonen; vreemde dronken mannen in het bos horen inderdaad niet naar me te schreeuwen, maar ondanks dat ze hem volgens mij niet in z'n achterste heeft gebeten hoort ze ze ook niet in het bos te jagen :mrgreen:
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Mijn eerste hond Byke begon op een middag ineens heel vreemd aan de deur van de woonkamer te snuffelen. Zo raar dat ik mij begon af te vragen of er niet iets mis was. Toen stond de wasmachine op zolder in de fik. De brandweer heeft later gezegd dat als ik daar een paar minuten later achter was gekomen dat dan de brand heel snel omlaag zou zijn gekomen met alle gevolgen van dien.

Ook heeft hij twee keer een potlootventer de stuipen op het lijft gejaagd. Net goed! De aanblik van die meneer die niet wist hoe snel hij op zijn fiets moest komen zal ik niet snel vergeten.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

Nou gered is misschien een groot woord, maar wel 2 x gehad dat er duistere ongure figuren rondliepen en onze Duitse Herder ingreep. Eerste keer lieten we onze DH teef uit in de buurt van voetbalvelden en een fabrieksterrein toen er 2 duistere figuren op ons af kwamen lopen, terwijl ze daar niets te zoeken hadden, want behalve een parkeerplaats was daar verder niets. Onze DH liep haar rondje en was nergens te bekennen, dus kreeg ik het al een beetje benauwd. Totdat ze ineens als een speer kwam aan rennen op die kerels af. Die renden toen ineens terug naar een geblindeerde auto en gingen er als een speer vandoor, dus waarschijnlijk hadden ze niets goeds in de zin gehad. Tweede maal met onze DH reu die ineens uitviel naar een vent die langs mijn man liep, terwijl mijn man er alles aan deed om te blokkeren wat niet echt lukte omdat die vent niet opzij ging en er domweg geen ruimte meer was, broek kapot, been kapot, maar die mijnheer had ook een revolver op zak zagen we toen ineens :eek: We hebben ons telefoonnummer maar gegeven, zodat de kosten vergoed konden worden, maar ik denk dat onze hond in de gaten had dat deze mijnheer niet echt deugde, want wie loopt er op een doodgewone zomeravond nu met een blaffer op zak, als je geen politieagent bent tenminste? :neenee:
dn dwaos
Zeer actief

Ongelezen bericht door dn dwaos »

Toen mijn hond nog jong was, zo'n 1,5 jaar, werd er bij ons in de straat gevochten, en blijkbaar stond er iemand in/onder de carpoort, mijn hond wist niet hoe snel hij van voren naar achteren om in de garage te komen, en weer terug.

En ook al heel wat jaar geleden (aangezien hij al bijna 8 jaar dood is), wij waren op de camping, hond ging altijd mee, en 's avonds gingen we altijd even het cafe in, de hond ook weer mee (rustig cafe), komt er op een gegeven moment een man bij mij aan tafel zitten, waar ook Moody lag, en hij begint tegen mij te praten, Moody hield hem al goed in de gaten, en opeens steekt die man een vinger naar mij uit (niets om je zorgen over te maken) maar daar dacht Moody heel anders over, die sprong overeind, begint te borstelen en te grommen.
Dat doet ie anders nooit :mrgreen:
Liefs Ingrid

Ga nooit weg zonder te praten
Ga nooit heen zonder een zoen
Als je het noodlot zult ontmoeten
Kun je het nooit meer doen
Ga nooit weg zonder te praten
Dat doet soms een hart zo’n pijn
Wat je ’s morgens hebt verlaten
Kan er ’s avonds niet meer zijn.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

mijn engelse setter en eerste herdertje hebben wel degelijk mijn zoon gered toen een paar weken oud . Sander hadden we na de voeding in zijn bedje terug gelegd, onder het dekbedje gestopt en de sluier over het hoofdgedeelte heen getrokken. Na een tijdje stonden de honden opeens voor zijn slaapkamertje te jammeren en kwamen steeds naar de woonkamer. We woonden toen nog in een appartement. Op een gegeven moment begonnen ze heel indringend te piepen wat wij toch wel erg vreemd vonden. Toch maar gaan kijken wat er nu eigenlijk was. Wij de kinderkamer binnen en Sander had zich op een of andere manier helemaal weten in te rollen in de sluier/klamboe die over zijn bedje hing. Dit had heel erg fout kunnen aflopen. God wat waren wij blij met die twee honden.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik ben nooit gered door een van de honden, mijn zusje wel.
Ze was het bos in gegaan tijdens de vakantie (dus onbekende omgeving) om paddestoelen te gaan fotograferen. Biry meegenomen, omdat mn ouders weggingen en ze anders ook maar alleen binnen zat. Biry wel aan de lijn gelaten, omdat m'n zusje toch niet kan opletten als ze alleen door haar camera aan het kijken is. Toen het tijd was om naar huis terug te keren was mijn zusje de weg kwijt :smile: Naar mn vader gebeld of hij wist hoe ze thuis moest komen, maar die kon ook niet uitleggen hoe ze thuis moest komen, behalve dat ze maar richting het zuiden (richting de zon) moest lopen.
Biry had echter al een hele tijd gewandeld 's ochtends, dus die had het wel weer gehad en wilde naar huis. Dus Biry trekken en mn zusje heeft haar maar laten bepalen welke kant ze opgingen. Toen stonden ze plots voor het hekje van het vakantiepark :smile: :mrgreen:

Eigenlijk niet echt een heldhaftig verhaal, Biry wilde gewoon graag naar huis :F:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Niet van dit kaliber, maar ja, hier ook een Reddertje en je raadt nooit wie... onze Guinnie.

Met regelmaat maakt zij onvriendelijke honden duidelijk dat hun aanwezigheid niet op prijs wordt gesteld. Ze doet dat door lip-optrekken en als het moet snappen; uit het niets en behoorlijk met kracht. Ze raakt nooit 1 haar!!!
Ik ben door haar al een paar keer ontsnapt aan opdringerige/patserige reuen en vind dat geweldig.

Ze kijkt het even aan, let op mij, de andere honden. Loopt dan recht naar de praatjesmaker af en plaatst zich ertussen. Helpt dat niet? Dan toont ze haar prachtige :mrgreen: gebit. Geen indruk? Dan gebruikt ze dat gebit.

Daarna kijkt ze naar mij met zo'n blik van "zo, is ook weer weg, rust weergekeerd.. goed he vrouwtje?"
Ik kan niet anders dan dat beamen....

Suzanne
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik ben helaas een keer gered door Buck terwijl het absoluut niet nodig was. :oeps:

Mijn veter was losgegaan tijdens onze losloopwandeling in het bos, en ik zat gehurkt om mijn veter vast te maken. Daardoor zag en hoorde ik de aankomende jogger niet achter me. Normaal moet Buck altijd bij me komen lopen als er iemand aankomt en dat gaat altijd goed. Maar nu vond hij dat hij zelf mocht beslissen omdat ik niks zei :pffff:

Dus op het moment dat de jogger rakelings langs me rende beet Buck in zijn bovenbeen. :N: Heel fijn, was nog een Duitser ook (ik spreek niet zo goed duits) en heel erg boos. Duizend keer excuses aangeboden maar hij rende verder, ondertussen nog steeds mijn hond vervloekend.

Dus nu letten we maar wat beter op :wink:
Laatst gewijzigd door Jackira op 23 nov 2010 16:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Mooie verhalen hier!

Beau heeft mij nog nooit gered. Ik moet mezelf telkens redden als hij me weer eens in gevaar heeft gebracht.
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Nee, ook hier nog nooit gered door een hond. Ik heb wel Diesel al moeten 'redden' toen ik hem in de berging opgesloten had. Meneer vond dat absoluut niet leuk en hij dacht dat hij in levensgevaar was, zo'n kabaal dat hij maakte :mrgreen:
Afbeelding
Loontje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising witte herder met labrador/samojeed

Ongelezen bericht door Loontje »

Toen ik een jaar of 15 was en 's avonds laat onze hond (lees hondje) aan het uit laten was, kwam ik twee dronken mannen tegen. Ik was helemaal alleen en moest langs hen lopen. Op dat moment begon mijn kleine monster (kruising Maltezer/Havanezer) trok Sheba haar lippen op, ontblootte haar tanden en begon toch te grommen naar die mannen.... :smile: Ze waren niets van plan, maar was toch wel trots dat zij voor mij op kwam :mrgreen:
Afbeelding
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Jee wat een spannende verhalen zo, maar gelukkig nu ook een paar honden die niet redden. Bij die van mij kun je het huis leeg komen halen, ze zullen je met blijdschap ontvangen. Is mij een keer gebeurd, ik had toen nog maar 1 hond, we lagen te slapen, de hond ook boven. Toen we 's ochtend beneden kwamen hadden we onuitgenodigd bezoek gehad en was al het geld, pasjes e.d. meegenomen, alle kastje stonden wagenwijd open. Hoezo redders?
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Bailiff, onze labreu en sul eerste klas, heeft eens een insluiper die de tuin van de achterburen aan het inklimmen was gehoord en stond met een hele zware , woeste blaf in onze achtertuin. Ik keek uit het slaapkamerraam (was om 2 uur 's nachts) en zag de man zo de schutting over klimmen. Marc gelijk naar beneden en de tuin in, met de twee honden, en ik de politie gebeld. Ik denk niet dat deze man het ooit nog in zijn hoofd haalt om bij ons in de buurt een poging te wagen.
En ik was heel trots op mij 'watje', want als de nood aan de man kwam dan was hij er wel!

Overigens zal mijn huidige teef Saar ook niet aarzelen om zich te laten horen en Sofie trouwens ook niet. De allemansvriendelijkheid heeft gelukkig ook zijn grenzen :D
laniramommy
Actief
Mijn ras(sen): Boerboel x stafford

Ongelezen bericht door laniramommy »

Teuntje56 schreef:Jee wat een spannende verhalen zo, maar gelukkig nu ook een paar honden die niet redden. Bij die van mij kun je het huis leeg komen halen, ze zullen je met blijdschap ontvangen. Is mij een keer gebeurd, ik had toen nog maar 1 hond, we lagen te slapen, de hond ook boven. Toen we 's ochtend beneden kwamen hadden we onuitgenodigd bezoek gehad en was al het geld, pasjes e.d. meegenomen, alle kastje stonden wagenwijd open. Hoezo redders?
zoiets is de buren van mijn ouders ooit overkomen jaren terug, die hadden een beagel, cindy.
CIndy die lag beneden te slapen, de buren boven.
De volgende ochtend komen de buren beneden en denken wat is het koud hier.
Bleek de hele keukendeur eruit te zijn gelicht en buiten te staan en het huis was leeg gehaald....
Hond had niet eens geblaft
(en de buren hadden ook niets gehoord dus )
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Mijn Roos heeft me wel vaker ´gered´ van stalkers.. zo wou een lelijke dronken vent met mij meelopen op de trap en toen Roos gromde en alles bij elkaar blafte heeft hij maar wijs gereageerd en weggevlucht. Als Roos er niet was geweest? Ik weet niet of ze dat deed omdat ze voelde dat hij slecht was, haar territorium verdedigde, bang was of omdat het donker was en ze niks zag maar het kwam iig goed uit vind ik zelf.

Verder heeft ze ook een keer een donkere gast die tegen de boom piste van haar veldje verjaagt :engel:

En ze redt (ehum) me wel vaker van grote enge honden. Tja. :tongue:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Kenzo heeft mij nooit gered, ik heb hem weleens uit een sloot gered :mrgreen:
Als ik in het donker loop kom ik weleens rare types tegen, maar die durven nooit in de buurt te komen want Kenzo is daar erg alert op.
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

in 1998 woonde ik nog in een middelgrote stad.Op een ochtend kwam ik beneden en er stond een stoel uit de keuken midden in de kamer. Mijn zoon wist van niets, had dat niet gedaan, dus toen ik in de keuken ging kijken kwam ik tot ontdekking dat het keukenraam opengebroken was. Plant uit de vensterbank was weg en op de tafel in de kamer lagen mijn portemonnee, mijn cheques, de walkman en een gouden kettinkje klaar. Blijkbaar had mijn hond de inbrekers weggejaagd, zonder mij wakker te maken en zijn ze zo bang geweest dat ze de spullen niet meegenomen hebben en de stoel gebruikt hebben om de hond af te weren.
Diezelfde nacht was ook bij mijn buren ingebroken en daar hebben ze van alles weggehaald, inclusief leren jas, spaarpot van de kinderen en de auto, want ze hadden de autopapieren gevonden,. Mijn buren waren zo slim om het toenmalige deel 3 keurig bij de rest van de papieren te bewaren....
Een van de agenten die de schade op kwam nemen was zo'n blonde reus van en meter of twee. Ik bood aan bij de deur om de hond even weg te sluiten, maar hij was niet bang van honden. Na twee minuten vroeg hij of "Hij toch even weg kon" want mijn 50 centimeter hoog hondje had besloten dat deze agent net zo weinig te vertrouwen was als die vreemde lui die 's nachts binnen waren geweest. :F:
Diezelfde hond had het zowiezo niet zo erg op mannen, dus vond wel vaker dat hij mij voor vreemde kerels moest waarschuwen. Ik heb hem nooit erg serieus genomen,want mijn vader en mijn broer behoorden ook tot de categorie "enge kerels" :piew:

edit: De plant stond keurig om het hoekje in de steeg uit zicht( Om niet op te vallen??) Dus zelfs die had ik terug.
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Ik hoop dat ze me nooit hoeft te redden. Ik ben al blij als er ooit inbrekers gaan rondstruinen hier dat haar aanwezigheid genoeg is om ons huis over te slaan.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Ja, toen het ex-vriendje van onze dochter ons (vorige) huis in de hens wilde zetten. Jaron zat beneden in de bench en bleef blaffen tot wij kwamen om te zien wat er aan de hand was. Niet wild blaffen, maar 1 keer dan even wachten of we reageerden, weer 1 blaf enz. Tegen de tijd dat wij beneden kwamen stonden de kliko, de houten schutting en de achtergevel in brand. Het kunststof kozijn was gesmolten en de ruit gesprongen. :O: Onze verdiepingsvloer was van hout dus als Jaron ons niet wakker had gemaakt...... :N:
Chevy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote zwitserse sennenhond, pomeranian.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chevy »

Ik liep met mijn vorige GZ, goedzak eersteklas, in Assen in een parkje toen we op visite waren, en er kwamen 2 punkerachtige types vanuit het niets heel snel op me af. Ik was samen met een vriendin, die ook niet wist wat ze er aan had, en opeens sprong mijn goedzak, die zelfs niet wist wat mopperen was, naar voren tussen ons door, en begon te loeien en grommen, en de punkers maakten rechtsomkeert en waren zo vertrokken.

Chevy was enorm waaks toen ik zwanger was, en erg beschermend, toch was het na een correctie vaak klaar.
Bij de supermarkt staat mn vriend met hem buiten te wachten, tot er een auto aankomt.
Een vreselijk onguur figuur zat er achter het stuur en toen ik Chevy dus hoorde aanslaan op een toon die een tikkeltje alarmerender was dan anders heb ik snel afgerekend en ben heengegaan.
De man bleef in de auto en Chevy vloog gelijk blaffend op mij af en ging beschermend voor me staan.
De man kroop zowat langs zn auto richting de supermarkt, vuile blikken richtend, ben blij voor hem dat we hem s'avonds niet eens zijn tegengekomen.

Ook woonde ik een periode midden in het bos, met achter ons kantoor van SBB en het wilde vooral 's winters en tegen de herfst aan dat t donkerder werd, gebeuren dat er s'avonds op de parkeerplek voor allerlei gespuis stoppen deed, voor weet ik veel wat.

Ik was altijd alleen thuis, vriend werkt nachtdiensten, dus ik had steevast de deur dicht.

Toen ik op een avond net naar bed zou, begint Chevy ineens te grommen.
Ik kijken, staat hij strak naar de ramen te kijken, en ja midden in t bos zonder tuinverlichting zie je dus geen steek, maar het feit dat hij zo grommen deed, vanuit zn tenen zo zwaar en diep, durfde ik geeneens te kijken.
Ik zag in de verte een lampje van een auto, en hoorde opeens stemmen rondom de schuur van SBB en ook iemand bij mijn auto.

Opeens begint hij dus echt te loeien zoals GZ dat doen, en menigeen die het niet kent schrikt zich dan ook de pleuris.
Hij hield niet meer op, en vloog op een gegeven moment zelfs van de ene deur naar de andere.
Ik heb me van de domme gehouden, en ben gelijk naar boven gegaan waar ik mn dikke macklight heb liggen en heb de telefoon gepakt en mn vriend gebeld.

Ik heb een half uur boven aan de trap gezeten, met mn dikke hoogzwangere buik, en was echt zooo ontzettend bang.
Later bleek van de boswachter, dat het buitenlandse jongeren waren die kwamen kamperen.
Ik heb toen gevraagd wat ze dan in godsnaam op mijn oprit en in mijn tuin moesten, omdat ik t hele huis met de honden in rep en roer had en doodsangsten uit heb gestaan omdat er ook vaak genoeg gespuis rond liep wat er helemaal niet thuishoorde.

SIndsdien hadden we de afspraak dat hij zou bellen als er weer laat een groep zou arriveren op de camping en alles.
Daar werd het wonen daar er een stuk prettiger van ;)

Maar ik was wel megatrots op Chevy, hij staat er wanneer nodig, hij vertrouwde het niet dat er op zo'n tijd rare mensen in de tuin liepen en beschermde huis en haard, en ik twijfel er niet aan dat hij ook had durven grijpen als ze binnen waren gedrongen.
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Sarah heeft tot 2 x toe mij midden in de nacht wakker gemaakt (fanatiek mijn gezicht likken) toen ik een heftige hypo had.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”