Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het zal je kind maar wezen jajajajajaaa....

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Het zal je kind maar wezen jajajajajaaa....

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Voor een aantal jaren terug wilde iedereen een gezonde hond.
Maar nu lijkt het net of er een nieuw publiek is gekomen wat juist op zoek gaat naar kneusjes ,mishandelde ,gehandicapte,verwaarloosde hondjes.
Las ergens dat iemand 6 verlamde honden in een karretje had ,die ze gered/opgevangen had.
De 1 schijt ze luier onder en de ander ligt als een zombie op de bank.

Wat ik ook zie is dat als fokkers op hun site maar genoeg bloemetjes behang ,strikjes en knuffelbeesten in de werpkist laten zien dat er een run op dat soort honden is.
Met oeh's en ahhhsss.
Doggy ride's en hemelbedjes en hondenkleding voor de honden kindjes is helemaal HOT.
En de ultieme liefde betuiging als honden papa en mama naar je hondkindje.
Als exuus word de kou gebruikt.
Jaja dan snap ik niet dat al die rassen door de jaren heen niet kapot gevroren zijn en ze toch overleeft hebben.

Als fokker tegenwoordig lijkt het of je de hemel word ingeprezen als je een pup die niet klopt er door heen probeert te trekken.
Want dan houd je zoveel van honden.
En verrek die kneuzen die worden het eerst verkocht.
Want dat is zieliggggg.

Als je voor een paar jaar terug met je hond naar de DA ging omdat hij op was dan kreeg hij een spuitje.
Tegenwoordig moet je oppassen want anders krijg jezelf een spuit in je kont.
Want afspuiten doen ze niet ,maar wel nog even wat onderzoekjes er tegen aan gooien want dat heeft Fifi wel verdiend.

In dierenasielen word ook niets meer afgespoten.
Alles heeft recht op liefde en aandacht en een goed honden baasje.
Ondertussen zitten er sommige gewoon weg te rotten of krijgen ze aan de lopende band weer terug.

Dat GT's al paddenstoelen de grond uit komen.
De 1 nog erger dan de ander met hun geblaat en weing wol.
Het moet allemaal op de hond zijn tempo en humaan.
Liever een training van een jaar met 50 kilo koekies en kaas om zijn angst eruit te krijgen dan even doortastend optreden.
De trauma's vliegen je om de oren.
We willen trauma's zien want we willen redden.

TT /Reikie/ Yoga/bachbloesem/ massage technieken zwemmen met dolfijnen [ :wink: ] en weet ik al niet meer word er uit de kast getrokken om Fifi weer in balans te krijgen met zichzelf.
En desnoods zetten we hem op de prozak of schrijft de psych wel een ander anti depressieva voor.
.

Zie ik het nu verkeerd of heb ik ook gewoon een trauma of mijn balans nog niet gevonden.? :denken:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Re: Het zal je kind maar wezen jajajajajaaa....

Ongelezen bericht door fes/lou »

Je zou heel best onbalans en trauma's kunnen hebben, daar ken ik je niet goed genoeg voor, maar ik geef je groot gelijk.
Idd op dat andere forum, maar ook bijv Faith vind ik een schrijnend geval
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben het met je eens tot de gedragsdeskundigen. Daar ben ik het niet mee eens. Als je ziet hoe sommige mensen met een hond omgaan dan kun je niet die hond inslapen omdat hij probleemgedrag heeft terwijl die mensen geen idee hebben hoe met die hond om te gaan. :19: Als iemand een mechelse herder van MP koopt uit werklijnen en die op een flat gaat houden waarbij hij overdag 8 uur in een bench zit dan vind ik dat er eerst iemand naar moet kijken die verstand van zaken heeft. Of tenminste, dat er iemand komt die zegt waar het probleem vandaan komt. Hoef je niet eens veel verstand van honden voor te hebben. Niet meteen de hond inslapen omdat het aan de hond ligt. :neenee:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik als jouw persoonlijke therapeut zou zeggen dat je moeite heb met aanpassen, het zogehete aanpassingsyndroom.

Zie je wel, voor elk probleem is er een naampje te vinden :smile: :smile:

Maar ik zal je niet vertellen dat ik het op sommige vlakken met je eens ben. Soms slaat men ietwat door
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
bouvierpoedel
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik ben het met je eens tot de gedragsdeskundigen. Daar ben ik het niet mee eens. Als je ziet hoe sommige mensen met een hond omgaan dan kun je niet die hond inslapen omdat hij probleemgedrag heeft terwijl die mensen geen idee hebben hoe met die hond om te gaan. :19: Als iemand een mechelse herder van MP koopt uit werklijnen en die op een flat gaat houden waarbij hij overdag 8 uur in een bench zit dan vind ik dat er eerst iemand naar moet kijken die verstand van zaken heeft. Of tenminste, dat er iemand komt die zegt waar het probleem vandaan komt. Hoef je niet eens veel verstand van honden voor te hebben. Niet meteen de hond inslapen omdat het aan de hond ligt. :neenee:
Dat zeg ik niet. :neenee:
bouvierpoedel
Zeer actief

chrico schreef:Ik als jouw persoonlijke therapeut zou zeggen dat je moeite heb met aanpassen, het zogehete aanpassingsyndroom.

Zie je wel, voor elk probleem is er een naampje te vinden :smile: :smile:

Maar ik zal je niet vertellen dat ik het op sommige vlakken met je eens ben. Soms slaat men ietwat door
En waarom heb je dat mij niet 30 sessies geleden vertelt.??
:devil:
chrico
Zeer actief

Hee, ik moet ergens geld mee verdienen he en jij was zo dom om elke keer weer terug te komen :pffff: :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb daar ook weinig mee, tot nu toe heb ik het aardig gered met de opvoeding. Af en toe een adviesje van het forum en klaar. Ik hou ook van stevige honden, moet ook wel als je zo lomp bent als ik. Ze moeten tegen een stootje kunnen zeg maar :mrgreen:
Gol is af en toe wel een miep (wel slim want ze waarschuwt nu alvast voordat ik op dr staart/oor/poot ga staan) maar zwemt wat haar betreft de hele winter door. Alleen als er ijs ligt mag het van mij niet meer. Volgens mij als ik haar dan haar gang liet gaan sloeg ze een wak in het ijs en ging alsnog zwemmen :80:
Ik sta niet afwijzend tegenover holistische dierenartsen en gedragstherapeuten, alleen moet je wel het kaf van het koren kunnen scheiden en dat lijkt me wel lastig. Gelukkig heb ik beide nog niet nodig gehad.
bouvierpoedel
Zeer actief

chrico schreef:Hee, ik moet ergens geld mee verdienen he en jij was zo dom om elke keer weer terug te komen :pffff: :smile:
Dus eigenlijk heb ik geen aanpassings syndroom.?
Want ik kom terug en pas mij naar jouw wensen[ geldknip.] :denken: :cry:
chrico
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
chrico schreef:Hee, ik moet ergens geld mee verdienen he en jij was zo dom om elke keer weer terug te komen :pffff: :smile:
Dus eigenlijk heb ik geen aanpassings syndroom.?
Want ik kom terug en pas mij naar jouw wensen[ geldknip.] :denken: :cry:
Jawel, want als je niet komt word het het stresssyndroom en val je iedereen op het forum lastig :pffff:
Gollum schreef:
Ik sta niet afwijzend tegenover holistische dierenartsen en gedragstherapeuten, alleen moet je wel het kaf van het koren kunnen scheiden en dat lijkt me wel lastig.
Dat maakt het ook zo moeilijk om positief te blijven soms. Als ik soms lees wat voor adviezen mensen krijgen van een GT dan gaan mijn haren overeind staan. Soms gewoon echt gevaarlijk.
Snel een hond opgeven doe ik niet, niet zolang ik nog ergens een stuk gevoel heb dat roept van er klopt iets niet.

Een voorbeeld van mijn eigen voordeel van de twijfel is met een hond die binnenkwam, niets van bekend. Hier in husi functioneerde hij niet dus ging hij naar het kennel. Daar functioneerde hij ook niet en ik had zoiets van Harry, je heb tot het einde van de week om iets te laten zien waardoor ik het idee heb dat mijn gevoel goed zit anders zit er weinig anders op (even voor de duidelijkheid, dit gaat over agressie). Het weekend erop deed ik het kennel open en na diep ademhalen ging ik naar binnen en kwam hij naar mij toe. Langzaamaan ging het beter. Deze hond was alle vertrouwen kwijt in mensen en had geleerd dat ze op afstand bleven als hij aanviel. Deze hond zit nu bij een vriendin met een paardenstal, heeft de ruimte om weg te gaan uit situaties die hij niet aankan en zo lief als hij overdag is, zo waaks is hij in de nacht.
Nu is dit wel een droomverhaal, het gaat gewoonweg niet met alle honden en soms zit er niets anders op dan de hond de rust te geven die hij verdiend.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

En ik word dan juist weer een beetje moe van de nieuwe hondenforumlijn 'je geeft ze een schop en alles is weer okay'. Zal wel een manier van afzetten tegen mensen met koekjes zijn die erg goed valt. Maar ik heb er niks mee. Mensen die echt goed met honden zijn, slaan niet door naar de ene of de andere methode en dringen hun eigen methode niet op. En oordelen al helemaal niet over hoe ik met m'n honden omga. Soms kan het best handig zijn om even wat langer na te denken over hondengedrag en dan te handelen. Mij bevalt het in ieder geval prima. En vooralsnog heb ik honden die geen andere honden en mensen bijten, niet jagen en mij leuk vinden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Nanna schreef:Ik vind wel dat veel mensen Fifi tot een soort van project verheffen (bij gebrek aan beter?). Er moet gedragsmatig klaarblijkelijk van alles aan verspijkerd worden want Fifi deugt niet zoals ze nu is. Dan denk ik: je hebt dat beest toch zelf opgevoed?
En dan moet dat verspijkeren ook nog met de grootst mogelijke omzichtigheid gebeuren want Fifi is nl. erg gevoelig. Gewoon een keer doorpakken en verder normaal doen zoals iedere zichzelf respecterende hond dat zou doen? Geen dènken aan :neenee:
Er moeten gedragstherapeuten aangerukt worden, hele boeken over verslonden worden, studies gedaan, erover gepraat worden tot diep in de nacht met kenners,kilo's koek en liefde moeten er doorheen. En Fifi maar steeds gekker worden....
Ik denk dat dat ook vaak het probleem is, mensen zoeken het probleem bij de hond ipv bij zichzelf.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nanna schreef:Ik vind wel dat veel mensen Fifi tot een soort van project verheffen (bij gebrek aan beter?). Er moet gedragsmatig klaarblijkelijk van alles aan verspijkerd worden want Fifi deugt niet zoals ze nu is. Dan denk ik: je hebt dat beest toch zelf opgevoed?
En dan moet dat verspijkeren ook nog met de grootst mogelijke omzichtigheid gebeuren want Fifi is nl. erg gevoelig. Gewoon een keer doorpakken en verder normaal doen zoals iedere zichzelf respecterende hond dat zou doen? Geen dènken aan :neenee:
Er moeten gedragstherapeuten aangerukt worden, hele boeken over verslonden worden, studies gedaan, erover gepraat worden tot diep in de nacht met kenners,kilo's koek en liefde moeten er doorheen. En Fifi maar steeds gekker worden....
Hmm, dat is ook wel weer een beetje overdreven natuurlijk :wink:
Als mensen er jaren over doen om een hond te verpesten kun je niet verwachten dat je dat oplost met 'een keer doorpakken' denk ik.
Althans, wel als je alleen geinteresseerd bent in het oplossen van je eigen probleem, maar niet als je het probleem van die hond op wilt lossen. Bijvoorbeeld "Mijn buren klagen over mijn jankende hond" enzo.
Dan zul je toch minimaal moeten zien uit te vinden wat de oorzaak is en daarmee aan de slag gaan. Dat is beter dan die hond een opsodemeieter geven als hij geluid maakt.
Daar hoef je wat mij betreft geen handleiding voor aan te schaffen, want met een beetje logisch nadenken kom je ook een heel eind, maar daar moet je dan wel toe bereid zijn.
En dat is wel wat anders dan een hond een beetje in het gareel schoppen omdat hij 'gewoon moet doen wat jij zegt'.
Dat is net zo waanzinnig als overmatig gepamper vind ik :wink:
Honden zijn lang niet zo goed in het verpesten van andere honden dan mensen dat zijn. Daar begint de denkfout over een 'hondse' aanpak vaak.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

je brengt het enorm zwart/wit maar voor een groot deel ga ik met je mee.

zo hebben pascal en ik besloten dat sammy in de eerste 5 jaar van zijn leven genoeg DA's heeft gezien en dat hij genoeg geleden heeft.

als hij nu iets krijgt ga ik natuurlijk met hem naar de dierenarts, maar meer dan een spuitje, zalfje etc zal hij niet meer mee hoeven maken. als het echt behandelen moet worden dan laten wij hem gaan. hopelijk duurt dat nog jaren.

dat is niet omdat het geld kost want dat interesseert me niet, sam heeft al duidenden euro's gekost dus daar kan makkelijk nog vanalles bij. het is gewoon omdat we het hem niet aan willen doen.

daar krijgen wij gezeik mee. niet van de DA, die staat daar achter gelukkig, maar wel van mensen bijvoorbeeld hier op HF kan ik mij voorstellen dat daar gedoe van komt.

boeit mij trouwens niet veel, ik weet waarvoor wij dat dan doen.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Nou mijn nieuwe kind zal het dus niet wezen. Hmmm Hm Hm Hm :zweep:

Ik voel totaal geen behoefte om me op alle kneusjes te storten, al die ellende plus een knipkaart bij de DA.
Zijn mijn eigen beestjes ziek, krijgen ze natuurlijk de beste verzorging maar ik maak ze niet zieliger.
Trauma's (blijft zo lekker hangen), jasjes (tenzij medisch), parfum's, ze gaan lekker in ijswater zwemmen en loslopen rennen.

Irritant en slecht voor een ras zijn de kwakkelnestjes uit "superouders", een paar dood of half dood, maar zo mooiiiiii :O:
Persoonlijk zou ik voor geen geld een pup/kitten uit zo'n nestje willen tenzij er een duidelijke oorzaak van buiten is.

Traumaatje; verleden week om 7 uur s'morgens dendert er ineens een Mastiff van een dijkje af bijna voor mijn voeten.
Ik schrik me een je weet wel (zie geen steek in het donker en ben niet erg wakker).
Reactie Lil, zij doet met mij mee en wil de volgende dagen niet meer daar lopen, staart naar beneden etc.
Normaal is ze nooit bang. Gaan we dan omlopen?? Nee, dus.
Vandaag is ze heel kwiek langs ons a.s. trauma plekje gelopen. Dag, GT. :wink:

De puppen foto's met knuffels vindt ik wel heel erg schattig :cheer: :balon:
M@scha
Zeer actief

Lillith schreef:Normaal is ze nooit bang. Gaan we dan omlopen?? Nee, dus.

wat een rare reactie...

dat jij zo verstandig bent wil niet zeggen dat een GT nergens over gaat.

kun je je in andere mensen verplaatsen? zo ja, doe dat dan even, want de meeste GT's worden ingeschakeld omdat de mensen dat plekje dus wél gingen mijden. helaas viel een week later op de andere hoek een vuilniszak om en kunnen ze daar ook niet meer lopen en nu kunnen ze dus niks meer naar hun idee. dát kom je als GT tegen.

dat jij die niet nodig hebt wil niet zeggen dat een GT overbodige poppenkraam is.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
massam schreef: daar krijgen wij gezeik mee. niet van de DA, die staat daar achter gelukkig, maar wel van mensen bijvoorbeeld hier op HF kan ik mij voorstellen dat daar gedoe van komt..
Waarom? Jouw hond, jouw keuze.
Wat men daar hier op het HF van vindt hoort je voor geen meter te boeien ;-)
Het gaat om Sam en wat het beste voor hem is, en niet om de heersende publieke opinie.

eens, maar ik gok wel dat er opmerkingen zullen komen omdat ik sam waarschijnlijk 12 stappen eerder laat gaan dan velen ok zullen vinden :W:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef: Maar goed, als je graag denkt dat "mijn" methode bestaat uit schoppen en trappen, be my guest hoor. :19:
Ik heb nog nooit een meer overdachte aanpak van jou gelezen dan 'aanpakken'. Prima hoor, blijkbaar werkt het voor jou. Maar dat oordelen over anderen, daar word ik wel moe van. Zeker als je zelf jagende honden hebt, vind ik dat je je niet moet opstellen als de grote hondenfluisteraar als iemand een keer iets vraagt over een hond die uitvalt bijvoorbeeld. Je hoeft ook niet overal tig sessies aan te besteden, maar je kunt ook doorslaan naar kort door de bocht en oordelen over anderen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Lillith
Zeer actief

massam schreef:
Lillith schreef:Normaal is ze nooit bang. Gaan we dan omlopen?? Nee, dus.

wat een rare reactie...

dat jij zo verstandig bent wil niet zeggen dat een GT nergens over gaat.

kun je je in andere mensen verplaatsen? zo ja, doe dat dan even, want de meeste GT's worden ingeschakeld omdat de mensen dat plekje dus wél gingen mijden. helaas viel een week later op de andere hoek een vuilniszak om en kunnen ze daar ook niet meer lopen en nu kunnen ze dus niks meer naar hun idee. dát kom je als GT tegen.

dat jij die niet nodig hebt wil niet zeggen dat een GT overbodige poppenkraam is.
Ik zie er niets raars in als je een hond of kind neemt moet je je ook in de opvoeding verdiepen, toch????
En als je het niet weet :U: ga je op onderzoek uit daar hoeft heus niet gelijk een Peut bij te komen. :E:
Oh, ik schop niet maar wij doen het met veel positivisme, LOL dus.
Laatst gewijzigd door Lillith op 23 nov 2010 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik kan deels met je meegaan, mensen overdrijven soms. Maar aan de andere kant: de medische wetenschap heeft zich de laatste jaren heel ver ontwikkeld. Daar profiteren wij mensen van. Mogen dieren daar ook niet van profiteren?
Nou heb ik het nu over lichamelijke aandoeningen, en je kunt ook overdrijven (zie verhaal Faith).
Wat betreft afwijkend gedrag: daar heb ik minder ervaring mee, maar ik ben het met Jaap eens dat er eerst eens naar de oorzaak van afwijkend gedrag moet worden gekeken.
Van het in gareel schoppen moet ik eerlijk gezegd niets hebben. Ik vind fysiek geweld sowieso not done. Niet naar mensen en niet naar dieren.

Ik heb zelf overigens best wel wat met dieren die lichamelijk wat mankeren. Niet omdat ik Florence Nightingale wil uithangen of omdat ik eens even lekker interessant wil doen maar omdat ik een zwak heb voor stumpers met een vlekje eraan. En omdat die nu eenmaal minder goed te herplaatsen zijn dan zo'n schattige pup of kitten.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Martijn schreef:Ik denk dat het leeuwendeel van at een goede gedragstherapeut voorkauwd heel banaal is.
Genoeg beweging, genoeg beleving en niet verwachten dat een hond iets begrijpt voor je het hem hebt geleerd.

Ik vind een gedragstherapeut inhuren een prima manier om ervaring in te winnen.
Veel beter nog is het om drie keer in de week met een ervaren hondeneigenaar (die het zelf wel kan) mee te wandelen maar dat soort zaken is in de moderne maatschappij al snel te veel gevraagd. Dan maar iemand betalen om mee te kijken.
Dit is trouwens een enorm goede reden om geen haast te maken met je eerste hond en die van een hele goede betrokken fokker te kopen.

Ik vind het onzin om te doen alsof alle gedragstherapeuten overdreven soft zijn. Dat is niet mijn ervaring en ik ken er best een paar.

eens. de meeste "behandelingen" die gedragstherapeuten doen is o.a. vertellen dat die werklijnmechelaar waarmee aan de lijn een half uur per dag gelopen wordt eerst maar eens een uur per dag los moet kunnen rennen voordat je gaat nadenken over het sloop of blafprobleem. heel simpele dingen, maar mensen weten het gewoon niet.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
massam schreef: de meeste "behandelingen" die gedragstherapeuten doen is o.a. vertellen dat die werklijnmechelaar waarmee aan de lijn een half uur per dag gelopen wordt eerst maar eens een uur per dag los moet kunnen rennen voordat je gaat nadenken over het sloop of blafprobleem. heel simpele dingen, maar mensen weten het gewoon niet.
Nou ja, als die mensen dan voorts hun hond eens veel meer beweging en uitdaging gaan geven is wat mij betreft (en zeker wat die hond betreft) die GT zijn geld dik waard geweest hoor ;-)
Het jammere is alleen dat mensen tegenwoordig zèlf niet meer op dat soort ideeën schijnen te komen.....

ik ben ook pro-gt :engel:
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Nanna schreef:
Martijn schreef: Mijn honden talen niet naar mijn eten en daar is nooit meer dan een "Hey." aan te pas gekomen.
Het helazerige hier is dat ze allevijf kwijlend voor me staan :smile: Zelf aangeleerd want ze mogen het bord aflikken. :tongue:
Maar no way dat er hier iets gepakt wordt voordat er toestemming gegeven is. :neenee:
Hier net zo maar als er een bel gaat en je smijt dat bord neer is bij mij de helft toch op als ik terugkom, niet erg dom van mij :engel: :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

massam schreef: eens, maar ik gok wel dat er opmerkingen zullen komen omdat ik sam waarschijnlijk 12 stappen eerder laat gaan dan velen ok zullen vinden :W:
Mij sterkt het in mijn overtuiging dat ik jou een pup zou verkopen. ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
M@scha
Zeer actief

Marjoleine schreef:
massam schreef: eens, maar ik gok wel dat er opmerkingen zullen komen omdat ik sam waarschijnlijk 12 stappen eerder laat gaan dan velen ok zullen vinden :W:
Mij sterkt het in mijn overtuiging dat ik jou een pup zou verkopen. ;)
nu pascal nog gaan wijsmaken dat zo'n krullend geval echt leuk is....

:boos: :cry:

:J:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

massam schreef:je brengt het enorm zwart/wit maar voor een groot deel ga ik met je mee.

zo hebben pascal en ik besloten dat sammy in de eerste 5 jaar van zijn leven genoeg DA's heeft gezien en dat hij genoeg geleden heeft.

als hij nu iets krijgt ga ik natuurlijk met hem naar de dierenarts, maar meer dan een spuitje, zalfje etc zal hij niet meer mee hoeven maken. als het echt behandelen moet worden dan laten wij hem gaan. hopelijk duurt dat nog jaren.

dat is niet omdat het geld kost want dat interesseert me niet, sam heeft al duidenden euro's gekost dus daar kan makkelijk nog vanalles bij. het is gewoon omdat we het hem niet aan willen doen.

daar krijgen wij gezeik mee. niet van de DA, die staat daar achter gelukkig, maar wel van mensen bijvoorbeeld hier op HF kan ik mij voorstellen dat daar gedoe van komt.

boeit mij trouwens niet veel, ik weet waarvoor wij dat dan doen.
Ik had bij Nika hetzelfde besluit genomen. En ja....er waren mensen toen ik vertelde dat ik haar zou laten inslapen die meenden te moeten tikken dat ik nog andere opties had, zoals anabole-spuiten bv.
Dat is niet leuk om te lezen maar ik stond en sta achter mijn beslissing en dat is het belangrijkste.

Ik moet zeggen dat ik wel veranderd ben tov jaren geleden.
Nika was mijn eerste "eigen" hond (woonde 24u per dag bij mij en alle kosten waren voor mij itt bv. bij Danco) en ik was de eerste jaren echt overbezorgd. Voor ieder wissewasje stond ik bij de dierenarts, die man heeft goed verdiend aan mij denk ik. :mrgreen:
Ik ben daar veel nuchterder in geworden in de loop van jaren. Ik kijk dingen nu eerst aan, naar de dierenarts gaan kan altijd nog. Biène heeft bv. buiten de entingen en de röntgenfoto's nooit een dierenarts gezien. Marouck heeft de dierenarts ook stukken minder gezien dan Nika.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
Lillith schreef:
Nanna schreef:Maar no way dat er hier iets gepakt wordt voordat er toestemming gegeven is. :neenee:
Hier net zo maar als er een bel gaat en je smijt dat bord neer is bij mij de helft toch op als ik terugkom, niet erg dom van mij :engel: :ok:
Ja, wel als ik dat bord op de grond zet :mrgreen: Maar als ik het gewoon op de salontafel laat staan (ja, wij vreten voor de tv) is er niemand die dat pakt hoor :cool2:
Ik heb geen salontafel, maar laatst hadden mijn lief en ik de webcam aan staan, zette ik m'n eten op tafel, loop naar de keuken om iets te pakken en hoor ik 'godverde****, ga van die tafel af!!!'. Lief had dus perfect op camera hoe het 23 kilo zware beest elegant als een poesje en zonder geluid te maken op tafel sprong... :80:

Maar goed; ik heb het idee dat maar heel weinig mensen een GT nodig zouden hebben en het ook nog eens heel moeilijk is voor de gemiddelde hondeneigenaar om het kaf van het koren te scheiden.
Vaak kon een hele hoop ellende al voorkomen worden door na te denken voordat je de hond in huis haalt; welke eigenschappen spreken me wel of niet een en hoe communiceert een hond. Veel mensen hebben gewoon geen flauw benul.

In m'n vorige straat stond er een vriendelijke x stafford in de tuin en ik liep langs met Charlie, toen net pup af. Ze gromden wat naar elkaar en de baas kwam overstuur roepend het huis uit rennen. 'Ja, we weten niet hoe ze op andere honden reageert; want binnen kan ze niet met de hond die we sinds een half jaar hebben, dus we hebben er nu maar een GT bij gehaald en die zegt dat alles wel goed komt'.
Bleek dat ze bij de x stafford teef een x bull terrier teef van dezelfde leeftijd hadden gezet en dat finaal mis gegaan was na een paar maanden :roll:

Hier lopen ook een paar oudere vrouwtjes met kleine, oude hondjes in de kinderwagen. Ben er zelf niet toe geneigd, maar als die vrouwen dat plezier doet zie ik er geen kwaad in; de hondjes kunnen op die manier wel overal mee naartoe en zijn gezellig de hele dag met de vrouwtjes samen...

Misschien is het voor mensen ook wel moeilijk een balans te vinden in de opvoeding van hun hond; het moet tegenwoordig bij zowel pups als kids maar allemaal leuk en positief zijn; het negatieve negeren, afleiden en vooral veel belonen als ze iets goeds doen.
Ik denk dan dat het wel belangrijk is om het leuk te houden en vooral de humor er in te houden, maar dat er bij negatief gedrag best een opvoedkundige billenkoek (bij kinderen) of een knijp (bij honden) uitgedeeld mag worden.

Toch vraag ik me af of mensen niet veel te ver doorslaan, elke gedraging die zij als negatief ervaren moet deskundig uitgeplozen en aangepakt worden.
Mag een hond nog wel gewoon hond zijn, met zijn gekke nukken en eigen dingetjes?
Gaat m'n meid lekker een stukje zwemmen met een stel bananen in haar oren, dan krijg ik meteen allerlei opmerkingen over CM naar mn kop geslingerd... Mag ze zich ook nog eens uitleven, ze staat tijdens de korte wandelingen al zo onder appel en kwaad doet ze niet met een half uurtje rondpeddelen.

Honden die op zijn of lijden, pups die iets serieus mankeren en honden die geen kans meer hebben op een baas mogen van mij zo snel mogelijk afgespoten worden.
Zoek stok!
Zeer actief

Ik ben medisch juist alleen maar voorzichtiger geworden. Ik heb al een hond die niet meer op hoog niveau kan sporten, dat gebeurt me niet nog een keer. Ik heb bij Bram op de verkeerde mensen vertrouwd, en toen was het kwaad al geschied. Izzie mankte vorige week en ik vermoedde dat ze last van een teen had. Dan zit ik 's avonds bij Kranendonk om het te laten checken. Als de teen gebroken is en hij groeit scheef aan, is dat voor een 'huishondje' niet erg, maar voor de agility wel. Dus qua bewegingsapparaat van de honden zit ik heel snel bij een goede arts, lees Leida of Kranendonk. En donderdag laat ik ze beide uitgebreid checken door een fysio. Zal allemaal wel heel tuttig zijn, maar dat boeit mij dan weer niet :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ishtar
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door Ishtar »

Ik ken niet zoveel mensen die op kneus-honden vallen, maar ben wel heel verbaasd over het gebrek aan kennis over hun hond bij mensen. Blijkbaar zijn er nog steeds veel mensen die een hond nemen zonder zich te beseffen dat dat meer is dan een beest dat je eten/drinken geeft en een blokkie mee omgaat. Als ze al uitgaan... want het tuintje voldoet :O:
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef:En donderdag laat ik ze beide uitgebreid checken door een fysio. Zal allemaal wel heel tuttig zijn, maar dat boeit mij dan weer niet :wink:
Voor jou is het anders omdat ze werkprestaties moeten leveren. En dat moeten ze ook maar kunnen dus een goede medische begeleiding daarin lijkt mij niet overdreven ;-)

Verder boeit het me maar matig hoe vaak mensen met hun hond bij de DA staan; ik hoef het niet te betalen. :mrgreen:
Soms vind ik het wel doodzielig als ik zie wat er in leven gehouden wordt "omdat we zo van hem houden en hem niet kunnen missen". :roll:
Ga eens wat meer van de hond uit ipv jezelf, denk ik dan.
Maar dat weet ik dan wel weer zeker van mezelf. Dat ik de beslissing kan nemen voor een hond om ermee te stoppen. Tot die tijd krijgen ze alle mogelijke medische zorg zodat ze zo gezond mogelijk zijn. Ik ben gelukkig als ik zie hoe vrij en blij Bram nu rondrent in plaats van elke dag op pijnstillers te staan voor rug en knie. En dat is toch echt te danken aan twee artsen. Kost wat, heb je ook wat.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”