Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pas op!!!!
Moderator: moderatorteam
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Pas op!!!!
Dit kreeg ik vandaag onder ogen. Namen zijn weggehaald want weet niet of dit hier mag. Maar wel iets om goed op te letten
Mijn naam is ...... en ik heb jullie hulp nodig
ik heb op 7 july een sint bernard gekocht bij
.......... in hapert
Ik heb boy gevonden op marktplaats..
..na gebeld te hebben zijn we er dags erna naartoe gereden..alles zag er netjes verzorgt uit ..was helamaal niets van te zeggen ..hij werd voor dat we hem mee kregen netjes geshipt
en kreeg nog een keer extra oordruppels tegen oormijt ..kregen een tabletje mee voor wormen ..geven na tien dagen ..ok zo gezegt zo gedaan ..contractje afgesloten ..en met boy naar huis..ik vind hem een beetje mager ..vooral voor een sint ..maar ok ..eenmaal thuis ging het prima ..alleen had hij heel erg baknijd ..zo snel zijn eten op de grond stond was boy net een wolf ..zo erg dat hij me in mijn hand beet ..na het eten verandere hij weer in mijn boy ..achteraf blijkt dus dat het beestje gewoon schreeuwde van de honger ..maar ik deed wat de fokker me mee had gegeven ..drie keer per dag zo veel ..wij denken dus dat hij daar ook om zijn voer heeft moeten vechten ...kan niet anders ..eenmaal voeding aan gepast ..ging het steeds beter ...ik heb zijn eten opgevoerd tot dat hij het liet staan ..en toen was het goed ..kon alles met hem doen onder het eten ..zelfs afpakken ..boy was gewoon tien kilo te ligt ..
hij is dus gewoon verwaarloosd daar
toen wandeling in venlo met een paar sint bernard eigenaren ..
boy zijn heupen waren niet goed werd er door iedereen gezegt
ik naar de DA
HD ergste gradatie D ..niet meer te opereren
mogenlijkheid pijnstillers tot hij niet meer kan ..en training van de spieren ..alles op touw gezet om hem te laten helpen ..sportscholen af gebeld..boy mocht gratis komen trainen in een van de aan geschreven sportscholen ..helemaal goed ..schema's gemaakt ..noem maar op ..boy werd steeds zieker en ik steeds kwader
ok papieren erbij ..en zoeken
..verkoopster Boy
google open naam in getoest ..nou ik dacht dat ik gek werd
na twee dagen spit te hebben kwam ik dus uiteindelijk uit bij de .......... ..in 2007 en 2008 op tv geweest bij opgeligt......... en ..... ..werken samen met de ..........boy komt dus van de grootste broodfokker in nederland ..door dat hun op tv zijn geweest hebben ze hun verkoop acties slimmer aan gepakt ..door de pups mee te geven aan andere fokkers en ze van daar uit te verkopen ...dan hebben mensen het niet in de gaten dat ze van de .......... af komen ..Boy is dus helemaal door gefokt..
er staan nu 9 advertenties op markplaats ..allemaal van hun ..
ik rust niet tot dat ik gedaan heb wat ik voor boy moet doen ..ik ben samen met twee vrienden alles aant uit zoeken en dat gaan we weer opsturen naar John van den Heuvel ..van het rogramma opgeligt ..ook gaan er brieven weg naar intanties die zich voor deze zaken bezig houden
ik ben niet uit op wraak maar wil wel dat mensen gewaarschuwd worden ..en ik zal niet rusten tot ik zover ben
ik weet dat ik er boy niet mee terug haal ..maar dat is het enigste wat ik nog voor hem kan doen ...zorgen dat zijn broertjes en zusje dit niet meer aan gedaan wordt
ok heeeel groot verhaal kort haha
ik mis hem vreselijk en ik weet dat ik voor hem de juiste beslissing heb genomen ..maar het doet zo'n pijn ..zo kort dat hij hier was ..zooooo veel heeft hij met me gedaan ..als ik een rott dag had ..duwde hij me letterlijk vooruit ..met zijn snuit duwde hij tegen me benen alsof hij wou zeggen ..kom op ..je kan het wel..en dan keek hij me aan met die oogjes ppfff...wat een mooie vent ..6 maandjes en 12 dagen ..zo jong ..zo oneerlijk ..maar het is goed ..hij is vrij nou ..weet zeker dat hij over ons waakt ..zoals hij elke dag deed
Boy is geboren op 26-04-2010
En is gaan slapen op 8-11-2010
hij was precies 6 maanden en 12 dagen oud ..
Mogen de namen er wel staan dan laat het me maar weten dan zet ik ze erneer.
Mijn naam is ...... en ik heb jullie hulp nodig
ik heb op 7 july een sint bernard gekocht bij
.......... in hapert
Ik heb boy gevonden op marktplaats..
..na gebeld te hebben zijn we er dags erna naartoe gereden..alles zag er netjes verzorgt uit ..was helamaal niets van te zeggen ..hij werd voor dat we hem mee kregen netjes geshipt
en kreeg nog een keer extra oordruppels tegen oormijt ..kregen een tabletje mee voor wormen ..geven na tien dagen ..ok zo gezegt zo gedaan ..contractje afgesloten ..en met boy naar huis..ik vind hem een beetje mager ..vooral voor een sint ..maar ok ..eenmaal thuis ging het prima ..alleen had hij heel erg baknijd ..zo snel zijn eten op de grond stond was boy net een wolf ..zo erg dat hij me in mijn hand beet ..na het eten verandere hij weer in mijn boy ..achteraf blijkt dus dat het beestje gewoon schreeuwde van de honger ..maar ik deed wat de fokker me mee had gegeven ..drie keer per dag zo veel ..wij denken dus dat hij daar ook om zijn voer heeft moeten vechten ...kan niet anders ..eenmaal voeding aan gepast ..ging het steeds beter ...ik heb zijn eten opgevoerd tot dat hij het liet staan ..en toen was het goed ..kon alles met hem doen onder het eten ..zelfs afpakken ..boy was gewoon tien kilo te ligt ..
hij is dus gewoon verwaarloosd daar
toen wandeling in venlo met een paar sint bernard eigenaren ..
boy zijn heupen waren niet goed werd er door iedereen gezegt
ik naar de DA
HD ergste gradatie D ..niet meer te opereren
mogenlijkheid pijnstillers tot hij niet meer kan ..en training van de spieren ..alles op touw gezet om hem te laten helpen ..sportscholen af gebeld..boy mocht gratis komen trainen in een van de aan geschreven sportscholen ..helemaal goed ..schema's gemaakt ..noem maar op ..boy werd steeds zieker en ik steeds kwader
ok papieren erbij ..en zoeken
..verkoopster Boy
google open naam in getoest ..nou ik dacht dat ik gek werd
na twee dagen spit te hebben kwam ik dus uiteindelijk uit bij de .......... ..in 2007 en 2008 op tv geweest bij opgeligt......... en ..... ..werken samen met de ..........boy komt dus van de grootste broodfokker in nederland ..door dat hun op tv zijn geweest hebben ze hun verkoop acties slimmer aan gepakt ..door de pups mee te geven aan andere fokkers en ze van daar uit te verkopen ...dan hebben mensen het niet in de gaten dat ze van de .......... af komen ..Boy is dus helemaal door gefokt..
er staan nu 9 advertenties op markplaats ..allemaal van hun ..
ik rust niet tot dat ik gedaan heb wat ik voor boy moet doen ..ik ben samen met twee vrienden alles aant uit zoeken en dat gaan we weer opsturen naar John van den Heuvel ..van het rogramma opgeligt ..ook gaan er brieven weg naar intanties die zich voor deze zaken bezig houden
ik ben niet uit op wraak maar wil wel dat mensen gewaarschuwd worden ..en ik zal niet rusten tot ik zover ben
ik weet dat ik er boy niet mee terug haal ..maar dat is het enigste wat ik nog voor hem kan doen ...zorgen dat zijn broertjes en zusje dit niet meer aan gedaan wordt
ok heeeel groot verhaal kort haha
ik mis hem vreselijk en ik weet dat ik voor hem de juiste beslissing heb genomen ..maar het doet zo'n pijn ..zo kort dat hij hier was ..zooooo veel heeft hij met me gedaan ..als ik een rott dag had ..duwde hij me letterlijk vooruit ..met zijn snuit duwde hij tegen me benen alsof hij wou zeggen ..kom op ..je kan het wel..en dan keek hij me aan met die oogjes ppfff...wat een mooie vent ..6 maandjes en 12 dagen ..zo jong ..zo oneerlijk ..maar het is goed ..hij is vrij nou ..weet zeker dat hij over ons waakt ..zoals hij elke dag deed
Boy is geboren op 26-04-2010
En is gaan slapen op 8-11-2010
hij was precies 6 maanden en 12 dagen oud ..
Mogen de namen er wel staan dan laat het me maar weten dan zet ik ze erneer.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
Re: Pas op!!!!
het is een domper... maar er word zo verschrikkelijk gewaarschuwd over kopen op marktplaats... en nog blijven mensen plaat voor hun hoofd kopen want hij keek zo zielig, en een stamboom is niet nodig... anno 2010 helaas wel... met al die mills.. maar volgens mij worden ze ook steeds beter in stambomen vervalsen en volgens mij zijn ook niet alle fokkers meer zo schoon (als ik las in een ander topic over een chi-fokker)
Sneu voor deze vrouw en goed dat ze nog meer bekendheid geeft aan deze vreselijke farms/broodfokkers....
Sneu voor deze vrouw en goed dat ze nog meer bekendheid geeft aan deze vreselijke farms/broodfokkers....

-
Chevy
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Grote zwitserse sennenhond, pomeranian.
- Contacteer:
Gadverdamme meid, rotberichten zijn dit..
Helaas is het feit dat de goede fokkers gepakt worden voor de daden van de broodfokkers, en zelfs al worden broodfokkers eens op de korrel genomen, ze gaan over lijken, in dit geval van hun dieren, om maar door te kunnen gaan
Het is verschrikkelijk, en zeker omdat deze honden gewoon doorgefokt blijven worden, zij geld in t laatje, en de honden met alle erfelijke en andere afwijkingen van dien, verschrikkelijk
Ik word er altijd erg verdrietig van als ik zulke berichten lees.
Mijn vorige grote zwitserse was zonder papieren en bleek achteraf na veel gezoek via MP en andere hulpstukken bij een fokker weg te komen die ook allerlei praktijken er op nahield.
Hij had entropion, en weet ik veel wat voor honden daar voor kwalen misschien wel nie thebben gehad.
Ik raad mensen die me vragen waar te kijken dus ook altijd af via MP te kopen, en via een vereniging hun pups via pupbemiddeling te gaan kijken en zoeken.
Ik hoop dat er in geslaagd word deze mensen te stoppen!
Helaas is het feit dat de goede fokkers gepakt worden voor de daden van de broodfokkers, en zelfs al worden broodfokkers eens op de korrel genomen, ze gaan over lijken, in dit geval van hun dieren, om maar door te kunnen gaan
Het is verschrikkelijk, en zeker omdat deze honden gewoon doorgefokt blijven worden, zij geld in t laatje, en de honden met alle erfelijke en andere afwijkingen van dien, verschrikkelijk
Ik word er altijd erg verdrietig van als ik zulke berichten lees.
Mijn vorige grote zwitserse was zonder papieren en bleek achteraf na veel gezoek via MP en andere hulpstukken bij een fokker weg te komen die ook allerlei praktijken er op nahield.
Hij had entropion, en weet ik veel wat voor honden daar voor kwalen misschien wel nie thebben gehad.
Ik raad mensen die me vragen waar te kijken dus ook altijd af via MP te kopen, en via een vereniging hun pups via pupbemiddeling te gaan kijken en zoeken.
Ik hoop dat er in geslaagd word deze mensen te stoppen!
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Tsja, triest. Maar als je een hond haalt bij een goeie fokker of een goeie organisatie en je gebruikt je hersens, gebeuren dit soort dingen niet. Nou hebben die mensen een dooie hond en die verkoper heeft lekker z'n centen in z'n zak. 
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Wat een rotbericht, echt shit voor alle betrokkenen 
- sunny1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
en het erge is dat deze persoon die het openbaar heeft gemaakt bedreigt wordt door die fokker.
dat staat op de stop broodfokkers en puppy handel hyves
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
- Marina
- Zeer actief
Jeetje dat wist ik dus weer niet.
Iemand liet mij het lezen en ik vond het wel goed om het hier ook nog is neer te zetten.
Is toch niet normaal, verkopen ze een zieke hond en dan ook nog bedreigen. Pfff
Iemand liet mij het lezen en ik vond het wel goed om het hier ook nog is neer te zetten.
Is toch niet normaal, verkopen ze een zieke hond en dan ook nog bedreigen. Pfff

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Marina
- Zeer actief
sunny1978 schreef:en het erge is dat deze persoon die het openbaar heeft gemaakt bedreigt wordt door die fokker.
Heb jij hier een link van?? Ik kan er niet bij komen maar ben wel hyver. hihi

- sunny1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
- Contacteer:
http://tegen-broodfok.hyves.nl/Marina schreef:sunny1978 schreef:en het erge is dat deze persoon die het openbaar heeft gemaakt bedreigt wordt door die fokker.
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Niks raars aan, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten...Marina schreef:Is toch niet normaal, verkopen ze een zieke hond en dan ook nog bedreigen. Pfff

- Riguus
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duiste herder, jack russels, Bull terriërs
Dit bericht kreeg ik ook via hyves. Heel sneu, voor de hond en de mensen. Andere kant is het verstandig om bij een erkende fokker te kopen. een St Bernard die wordt aangeboden via marktplaats voor 500 euro....dan moet er al een belletje gaan rinkelen. Sorry maar er wordt van alle kanten gewaarschuwd. Als je echt interesse hebt voor een specifiek ras dan ga je eens langs bij een clubmatch, bezoekt wat fokkers en of neemt contact op met een rasvereneging. Dit lijkt op een impuls aankoop.

-
amber81
nou wil ik niet zeuren maar een hond op MP is niet perse een foute hond van een foute handelaar hoor.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Ja wel hoor er zijn erkende fokkers. Maar laten dat nu net de broodfokkers zijn. Die hebben zelf een organisatie opgericht en laten zich hierdoor erkennen. (er staat dan aangesloten bij enz...) En dat is dan net waar de argeloze pup koper in trapt. En zelfs dan is het nog moeilijk. Zelfs een familie lid van mij kocht een pup bij een rashonden fokker. 1 ras (dus niet meerdere) hij dacht dat het goed zat er zou een stamboom bij zijn enz. Wat blijkt geen stamboom maar een nutteloos afstammings bewijs. En een lul verhaal van de fokker. Later bleek dat de teven elke loopsheid gedekt werden en de Raad ze geen stambomen wilde geven. Ook hier had hij waarschijnlijk als hij heeeel erg goed gezocht had kunnen weten dat het fout zat. Maar heel soms zijn dit soort fokkers nog net iets slimmer.Tara schreef:En dát is nou precies wat ik bedoel!Riguus schreef:Dit bericht kreeg ik ook via hyves. Heel sneu, voor de hond en de mensen. Andere kant is het verstandig om bij een erkende fokker te kopen.
Erkende fokkers bestaan helemaal niet!!!
Erkend impliceert dat een officiële en onafhankelijke instantie in meer of mindere mate keurmerken afgeeft.
Het gebruiken van deze term wekt de indruk dat er een zekere controle is op de hondenfokkerij, en die is er dus niet.
Erkende fokker is wat mij betreft echt het meest loze begrip in de kynologie.
Een argeloze, ongeïnformeerde pupkoper kán daar toch helemaal niks mee?
Het is geen aanval op jou hoor Riguus, maar ik erger me wel mateloos aan die term.
Hoe wel ik er geen goed gevoel bij had (honden leefden in 1 roedel op het erf en moeder en pups lagen na 2 weken in een schuur) kon ik niets vinden wat erop wees dat het niet goed zat.
- Maria7
- Actief
Wat een vreselijk verhaal!!Misschien is het handig om jouw bericht op het Tros Radar forum te plaatsen.Daar mag je namen noemen.
Het is best belangrijk dat mensen gewaarschuwd worden.
Of het nou gaat om broodfok of niet.Dieren mogen niet lijden en moet keihart worden aangepakt.
Ook zou ik als ik jou was aangifte van bedreiging doen.
Of het nou gaat om broodfok of niet.Dieren mogen niet lijden en moet keihart worden aangepakt.

Puk en Cappy voor altijd in mijn hart.
- Riguus
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duiste herder, jack russels, Bull terriërs
Wat heeft het met broodfok te maken? Ook de topfokkers die heel hoog scoren op de shows fokker er lustig op los. De honden die niet goed genoeg zijn worden verkocht. Het beste hou je zelf. Dan zijn de topfokkers ook broodfokkers...?
youtube:
" onclick="window.open(this.href);return false;
youtube:
" onclick="window.open(this.href);return false;

- J@nn@
- Actief
- Mijn ras(sen): x-stabij
- Contacteer:
eens!amber81 schreef:nou wil ik niet zeuren maar een hond op MP is niet perse een foute hond van een foute handelaar hoor.

Grtzz van Janna en Tjibbe
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
maar hoe scheid je het kaft van het koren?J@nn@ schreef:eens!amber81 schreef:nou wil ik niet zeuren maar een hond op MP is niet perse een foute hond van een foute handelaar hoor.
Als mensen aan mij vragen waar een pup te kopen verwijs ik ze altijd naar het RvB en naar rasverenigingen. Vertel over pupbemiddeling en de waarde van dat 'stomme' papiertje wat een stamboom heet.. ik zeg dat het nooit 100% garant staat voor een gezonde hond maar de kans is groter omdat de ouder dieren zijn getest...
Ook vertel ik over asiels/herplaatsingssites dat daar vaak ook leuke honden zitten (dordrecht heeft zelfs een label systeem gemaakt) en over herplaatsers op MP... ook zeg ik daar erg mee op te letten, goed de screenen maar bij voorbaat het liefst te vermijden MITS diegene die hun pups aanbied ook aangesloten is bij een vereniging. En om even goed op die naam te googlen.
Anno 2010 is het volgens mij gewoon erg moeilijk voor een aspirant koper om een hond te nemen

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Ik vind het ook een beetje eigen schuld dikke bult verhaal. Je koopt op marktplaats een sint bernard pup van 3 maanden oud, je gaat hem enkele dagen erna ophalen en dan beginnen de problemen. Normaal zoek je op voorhand een fokker die je vertrouwd en waarvan je de lijnen bekeken hebt, ouderdieren ontmoet, etc... Ik heb ook al contact gehad met een paar fokkers en daar gaat altijd een hoop aan vooraf. Ik bekijk sites, foto's, zoek ervaringen en nakomelingen op, ik mail met de fokker en geef info over mezelf en mijn leefsituatie, er worden vervolgens ook een heleboel dingen gevraagd aan mij zoals wat ik van plan ben te doen met de hond, welke voeding ik wil geven, waar de hond slaapt, etc. Ten slotte is er dan een uitnodiging van de fokker voor een persoonlijk gesprek, of niet. Ik kan ook morgen een pup in huis halen en dan een week later gaan huilen dat ie zo ziek en mager is. Dan ben je vast heel geinteresseerd in je ras als je een pup koopt die tien kilo te licht is....
- laniramommy
- Actief
- Mijn ras(sen): Boerboel x stafford
ook ik ben het daarmee eens.J@nn@ schreef:eens!amber81 schreef:nou wil ik niet zeuren maar een hond op MP is niet perse een foute hond van een foute handelaar hoor.
een fokker is geen garantie.
net zoals een hond bij een particuliere woning vandaan geen ramp hoeft te wezen.
Je moet in elk geval zorgen dat je weet waar de hond vandaan komt,
wie de ouders zijn en die ook bekijken en leren kennen, en kijken waar en hoe hij of zij tot nu toe is opgegroeid.
Ik sprak laatst iemand die dus wel op MP een pup had gekocht, waar komt de pup vandaan? "polen" owww (ik dacht nog naief ze zijn zeker op vakantie geweest naar polen
Dat is dan geen kwestie van je had niet op MP moeten kijken, maar wel van : beter nadenken, en eerst beter dingen uitzoeken!
ik zou nooit een pup kopen als ik de ouders en broertjes en zusjes niet kan zien bijvoorbeeld....
Dat is voor mij een vereiste , "zijn de ouders aanwezig?"
En je moet ook goed kijken hoe de persoon waar je de pup vandaan haalt op je overkomt.
in Gentle's geval was dit een gezin met kinderen, die allemaal hartstikke aardig waren en betrokken bij de honden.
De man had ook echt moeite met afscheid nemen van gentle.
en ik kon zien dat ze in de woonkamer waren geboren en opgegroeid in het gezin, de ouders waren aanwezig die heb ik gewoon ontmoet en kunnen aaien en alles, de broertjes en zusjes heb ik gewoon gezien.
En ik had er een heel goed gevoel bij meteen.
Het bleek later ook nog dat ene goede vriendin van me die mensen kent, ze wist niet dat ze puppies hadden , want ze had ze al een poosje niet gesproken maar haar zoon is vrienden met de zoontjes van die mensen.
en die gaat daar regelmatig spelen, blijft eten, etc. dus ook vriendjes en vriendinnetje konden gewoon bij Gentles ouders over de vloer komen zonder problemen.......
Dat zijn dingen waar ik op zou letten (en héb gelet.)

- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik denk dat jij hiermee de spijker op zijn kop slaat, zeker als je geen lid bent van hondenfora of iets dergelijks.EschaenStefanie schreef:
Anno 2010 is het volgens mij gewoon erg moeilijk voor een aspirant koper om een hond te nemen
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Ik kreeg dit bericht ook op hyves. Moet wel zeggen dat ik het een mooie Sint vond. Typisch broodfok, dat wel.

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Martijn schreef:Ja. Want je gaat pas kijken naar de fokker nadat je een pup hebt gekocht. De pup moest natuurlijk ook zo snel mogelijk komen en waarschijnlijk ook goedkoop zijn.
Lekker slim hoor, met een sint bernhard.
De groeten. Moet je maar niet zo lui zijn.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Dreetje
- Zeer actief
....ook eensJ@nn@ schreef:eens!amber81 schreef:nou wil ik niet zeuren maar een hond op MP is niet perse een foute hond van een foute handelaar hoor.
Sil hebben we ook via MP, hij is nu 6 en in die 6 jaar heeft hij 1 x diarree en 1 x keelontsteking
gehad (ok en een breukje in het bot van een van z'n tenen).
Zo gezond als een vis dus.
Neemt niet weg natuurlijk dat het ook vaak anders afloopt.
Andrea

- mariskazwart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising maltheser/shi-tzu en bordercollie/goldenretriever
ook ik heb via marktplaats mijn Spikey gevonden.
ik ben daarvoor echter 2 maanden bezig geweest met zoeken naar mijn favoriete ras/kruising.
ik had aan mijn dierenarts gevraagd waar ik op moest letten bij de fokkers
ik had meerdere advertenties gevonden die ik niet vertrouwde(waarvan de fokkers meerdere rassen aanboden)
ik kwam via mp op de site tegen broodfok en kreeg daar nog meer tips
voordat we Spikey hadden gevonden waren we wezen kijken naar een herplaatser bij ons in de buurt. die vrouw had 2 pups bij 1 fokker vandaan (van 2 verschillende nestjes), maar ze kon niet voor ze zorgen. Wij waren dus wezen kijken; verschrikkelijke mooie pups, wildkleur wat we het liefst wilden en halflang haar.
ze waren echter niet ingeënt, niet ontwormd en hadden geen paspoort
ook had die vrouw de moeder hond(en) niet gezien, die was "uit logeren"
Deze pups wilden we dus NIET hebben, dus we vertrokken met lege handen
3 of 4 weken later kwam ik Spikey tegen op marktplaats, na een week intensief mail contact zijn we wezen kijken en waren meteen verkocht. Mama én papa hond waren aanwezig, de kist stond in de woonkamer en er was ook nog een zusje van hem aanwezig.
we kregen zijn paspoort mee, een voedings schema en een "contract".
Na lang zoeken kun je dus wel een gezonde pup van een serieuse fokker vinden. Het is alleen jammer dat meer dan de helft van alle mensen niet weet waar ze op moeten letten.....
ik ben daarvoor echter 2 maanden bezig geweest met zoeken naar mijn favoriete ras/kruising.
ik had aan mijn dierenarts gevraagd waar ik op moest letten bij de fokkers
ik had meerdere advertenties gevonden die ik niet vertrouwde(waarvan de fokkers meerdere rassen aanboden)
ik kwam via mp op de site tegen broodfok en kreeg daar nog meer tips
voordat we Spikey hadden gevonden waren we wezen kijken naar een herplaatser bij ons in de buurt. die vrouw had 2 pups bij 1 fokker vandaan (van 2 verschillende nestjes), maar ze kon niet voor ze zorgen. Wij waren dus wezen kijken; verschrikkelijke mooie pups, wildkleur wat we het liefst wilden en halflang haar.
ze waren echter niet ingeënt, niet ontwormd en hadden geen paspoort
ook had die vrouw de moeder hond(en) niet gezien, die was "uit logeren"
Deze pups wilden we dus NIET hebben, dus we vertrokken met lege handen
3 of 4 weken later kwam ik Spikey tegen op marktplaats, na een week intensief mail contact zijn we wezen kijken en waren meteen verkocht. Mama én papa hond waren aanwezig, de kist stond in de woonkamer en er was ook nog een zusje van hem aanwezig.
we kregen zijn paspoort mee, een voedings schema en een "contract".
Na lang zoeken kun je dus wel een gezonde pup van een serieuse fokker vinden. Het is alleen jammer dat meer dan de helft van alle mensen niet weet waar ze op moeten letten.....

- Marina
- Zeer actief
Maria7 schreef:Wat een vreselijk verhaal!!Misschien is het handig om jouw bericht op het Tros Radar forum te plaatsen.Daar mag je namen noemen.
Sorry ik denk dat je het verkeerd begrijpt want hier gaat het niet om mij.
Dus ik kan geen aangifte doen van bedreiging.

- vaddie
- Actief
- Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
rose schreef:Ik denk dat jij hiermee de spijker op zijn kop slaat, zeker als je geen lid bent van hondenfora of iets dergelijks.EschaenStefanie schreef:
Sluit ik me helemaal bij aan. Toen wij enkele jaren geleden voor onze eerste hond gingen kijken hebben wij al die dingen die door jullie worden genoemd ook niet uitgezocht.
Nou wilde wij een volwassen hond en geen pup en zijn dus gewoon eens naar een asiel in buurt gaan bellen of ze iets hadden zitten. Wij hebben gelukt gehad en zijn terecht gekomen bij een goed asiel wat er echt goed voor zorgt dat hun honden goed terecht komen maar ook dat had fout af kunnen lopen. Wij zijn daar ook terecht gekomen via google.
Kan me dus best voorstellen dat mensen die graag een pup willen, zeker bij een eerste hond gewoon stomweg op google gaan zoeken. Ik zou toen ook niet hebben geweten waar ik op had moeten letten bij een fokker. Zou op mijn gevoel zijn afgegaan. En tja, helaas doen die oplichters het al langer dan vandaag dus zullen ze vast wel weten hoe ze mijn gevoel moeten bespelen.
Nu weet ik gelukkig beter maar dat is vooral door dit forum dat ik weet waar ik op letten moet.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
- Marina
- Zeer actief
sunny1978 schreef:http://tegen-broodfok.hyves.nl/Marina schreef:sunny1978 schreef:en het erge is dat deze persoon die het openbaar heeft gemaakt bedreigt wordt door die fokker.
Dank je wel.