Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loops lopen
Moderator: moderatorteam
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
Marion.
Re: Loops lopen
Hihi, herkenbaar. Ik heb er nu maar 1 loops (Saar doet maar 1x per jaar mee), maar dat is wel de slettebel. En de oppermutter moet zorgen dat geen enkele reu de markeerplasjes van háár baby ruikt
En ik heb ook wel eens zo staan hannesen met een loslopende reu. Ja, ik wist wel waar hij woonde maar dat was al gauw 100 meter lopen (en toen had ik ze beiden loops). Gelukkig kreeg ik hulp van de dames van Herman de bouvier, één van hen heeft Joep overgenomen en thuis afgeleverd
En ik heb ook wel eens zo staan hannesen met een loslopende reu. Ja, ik wist wel waar hij woonde maar dat was al gauw 100 meter lopen (en toen had ik ze beiden loops). Gelukkig kreeg ik hulp van de dames van Herman de bouvier, één van hen heeft Joep overgenomen en thuis afgeleverd
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
-
Chevy
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Grote zwitserse sennenhond, pomeranian.
- Contacteer:
:lol: geweldig! Moest wel lachen, al kan ik me je frustratie ook goed indenken.
Nu ben ik wel benieuwd wat de reueneigenaar te zeggen had op zijn loslopende schouwreu? :lol:
Nu ben ik wel benieuwd wat de reueneigenaar te zeggen had op zijn loslopende schouwreu? :lol:
-
S@ndr@
- Zeer actief
oef, wat een narigheid

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Is een teef die reuen in de neus bijt als ze loops is toch handiger 

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Maar daar krijg je dan vechtpartijen van lijkt me.Tara schreef:Als je nou echt nergens last van wilt hebben, dan moet je mijn reu hebben.Zoek stok! schreef:Is een teef die reuen in de neus bijt als ze loops is toch handiger
Die houdt alle opdringerige reuen bij de teef weg.
Zolang mijn reu in de buurt is wordt er dus niet gedekt.
Niet.

Linda, Izzie en Bram
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
ik heb zo'n vermoeden dat Dieber binnenkort voor het eerst loops gaat worden en vrees dat ik ook meer dan genoeg loslopende reuen tegen ga komen. Hier lopen er regelmatig reuen zonder baas rond dus dat gaat gezellig worden, vooral met Daan erbij die zijn zusje dan moet beschermen denkt hij.
Ga tegen die tijd maar een extra riem meenemen tijdens de wandelingen.
Ga tegen die tijd maar een extra riem meenemen tijdens de wandelingen.

- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Ik wil er eigenlijk ook ooit een teef bij, maar ik denk niet Rhodin het prettig gaat vinden dat "zijn" teef achtervolgd wordt door andere heren... Lijkt me best lastig! Er lopen hier nogal wat honden, dus daar zullen we ongetwijfeld last van krijgen. 
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Whahaha... wat een verhaal...
Als Badu dekrijp is ga ik met de jongens wandelen en met haar apart fietsen... haar radar staat dan op 'alles met vier poten' dus ik moet oppassen dat ze me dan niet van de fiets rukt. Rondlopen in de buurt van intacte reuen
Duurt al met al een dag of 10... daarna snauwt en grauwt ze de heren weer van zich af... gelukkig.
Als Badu dekrijp is ga ik met de jongens wandelen en met haar apart fietsen... haar radar staat dan op 'alles met vier poten' dus ik moet oppassen dat ze me dan niet van de fiets rukt. Rondlopen in de buurt van intacte reuen
Duurt al met al een dag of 10... daarna snauwt en grauwt ze de heren weer van zich af... gelukkig.
- Zoek stok!
- Zeer actief
O god, nee zeg :N:Inge O schreef:behalve als je er pups van wilZoek stok! schreef:Is een teef die reuen in de neus bijt als ze loops is toch handiger.

Linda, Izzie en Bram
-
Chevy
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Mickie schreef:Die had hem dus nog niet gemist, maar vreesde dat de kinderen de poort open hadden laten staan. Ze was er, net als ik, niet blij mee. Maar verder nog een genoeglijk gesprekje mee gevoerd hoor. Kan gebeuren, zoiets.Chevy schreef::lol: geweldig! Moest wel lachen, al kan ik me je frustratie ook goed indenken.
Zeker kan zoiets een keer voorvallen, daar doe je niets aan
Maar vond de situatie wel lachwekkend hoor :lol:
- Elmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
- Contacteer:
heel herkenbaar, ik heb hier ook een loopse slettebak en kwam vanmorgen een blonde lab tegen die om haar heen liep te draaien, maar ik had de mazzel dat zijn baas een eindje verderop liep één brul gegeven dat ze loops was en hij kwam gelukkig meteen aanrennen 
De website van Sanja en Femie

Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart

Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart
-
Danielle87
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schafpudel en border collie
Wat kun jij leuk schrijven!
Ik begon met lezen en heb na 2 regels alles aan de kant geschoven en ben er eens even goed voor gaan zitten..
Heb het met een grote glimlach gelezen, zowel om hoe je het schreef, als om de situatie zelf
Whaha... Zag het al helemaal voor me!
Ik begon met lezen en heb na 2 regels alles aan de kant geschoven en ben er eens even goed voor gaan zitten..
Heb het met een grote glimlach gelezen, zowel om hoe je het schreef, als om de situatie zelf
Whaha... Zag het al helemaal voor me!
-
*Jolanda*
Pemba schreef:Wat ben ik blij dat ik reuen hebIk vind dat je het knap opgelost hebt
Nou momenteel heb ik liever een loopse teef dan die reu van mij....
De teef van de buren is loops en Timber is de gehele dag aan het piepen en rondlopen. GEK word ik ervan. Maar nog een paar dagen en dan zijn we er weer vanaf...
Maar vind het knap hoe je het opgelost hebt! Ach en een hond kan eens ontsnappen vind ook dat je dat netjes opgepakt hebt!!
- Trinand
- Actief
- Mijn ras(sen): Briard.
En ik zou héél graag een Pyrenees herdertje erbij willen :-) - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Haha ik lach me slap hier. Mooi verteld maar ook goed opgelost 
- Marianne v. B
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 'Koningsbouvier'
- Contacteer:
Hahaha... ik zit dit echt met plezier te lezen, het is zó herkenbaar!
Dit heb ik (jaren geleden) ook eens gehad met mijn twee loopse teven. De eigenaar liep 'n eind verderop, hij bleef in eerste instantie staan waar hij stond en kwam toen térgend langzaam, met een grote grijns op z'n gezicht, dichterbij.
"Mijn hond doet niets hoor, vrouwtje" zei hij uit de hoogte, "je kunt die honden van je gerust loslaten."
Gloeiende, gloeiende... ik was witheet! Stond ik daar met mijn dikke buik (acht maanden zwanger) te worstelen met mijn twee loopse teven en een zéér hitsige reu!
Toen ik onvriendelijk snauwde dat het "wel leuk was" dat zijn hond niets zou doen... maar dat ik hier *%@&*%! met twee loopse honden stond, bond hij in.
Sukkel...!
Dit heb ik (jaren geleden) ook eens gehad met mijn twee loopse teven. De eigenaar liep 'n eind verderop, hij bleef in eerste instantie staan waar hij stond en kwam toen térgend langzaam, met een grote grijns op z'n gezicht, dichterbij.
"Mijn hond doet niets hoor, vrouwtje" zei hij uit de hoogte, "je kunt die honden van je gerust loslaten."
Gloeiende, gloeiende... ik was witheet! Stond ik daar met mijn dikke buik (acht maanden zwanger) te worstelen met mijn twee loopse teven en een zéér hitsige reu!
Toen ik onvriendelijk snauwde dat het "wel leuk was" dat zijn hond niets zou doen... maar dat ik hier *%@&*%! met twee loopse honden stond, bond hij in.
Sukkel...!
-
Chevy
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
blondie
- Zeer actief
Mickie schreef:Hahaha, daarstraks: ik liep de meiden uit te laten en we kwamen een meneer tegen met een onstuimige labradorreu aan een lange flexlijn en een klein jongetje aan zijn hand. Ik riep waarschuwend dat ik twee zéér loopse teven bij me had, roept dat jochie heel opgewekt: ja, wij ook![]()
![]()
![]()
![]()
was niet dezelfde lab als uit het eerste verhaal, trouwens: déze had geen ballen meer.
-
blondie
- Zeer actief
Ik heb het slechts 1x meegemaakt met Bluf overigens dat er een hele kleine hond aan kwam rennen, en ik had haar mee naar mijn werk vanwege de loopsheid dus geen eigen reu erbij..
Als ik met mijn reu erbij loop heb ik eigenlijk maar weinig honden die op haar loopse lucht afkomen
Was al einde loopsheid maar het kereltje kwam echt out of the blue aan.. en paar minuten later de eigenaren.. en maar roepen..hij kwam er toch niet op.. en Bluf was ook niet snauwerig.. was meer geinteresseerd in de bal die ik aan het gooien was en ze vond het hondje maar irritant...
Maar goed, had het een labreu of een herder geweest had ik het ook wat minder gevonden denk, dat heb ik gehad toen ze pas bij me was en nog lekker rook.. werd ze inene continue belaagd door jonge labreutjes, die ze wegsnauwde.. maar de mooie kruising husky/dh vond ze te leuk.. gut die zat er dus wel op
Als ik met mijn reu erbij loop heb ik eigenlijk maar weinig honden die op haar loopse lucht afkomen
Was al einde loopsheid maar het kereltje kwam echt out of the blue aan.. en paar minuten later de eigenaren.. en maar roepen..hij kwam er toch niet op.. en Bluf was ook niet snauwerig.. was meer geinteresseerd in de bal die ik aan het gooien was en ze vond het hondje maar irritant...
Maar goed, had het een labreu of een herder geweest had ik het ook wat minder gevonden denk, dat heb ik gehad toen ze pas bij me was en nog lekker rook.. werd ze inene continue belaagd door jonge labreutjes, die ze wegsnauwde.. maar de mooie kruising husky/dh vond ze te leuk.. gut die zat er dus wel op
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Heb het ook met een grote glimlach zitten lezen.
Al lijkt me me érg onhandig geweest!
Al lijkt me me érg onhandig geweest!
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Ik zit er middenin (Lola loops) en las je verhaal en moet er niet aan denken.
Echt knap dat je het voor elkaar hebt gekregen!!
Ik ga lekker fietsen en blijf hopen dat er geen reuen losbreken onderweg
Echt knap dat je het voor elkaar hebt gekregen!!
Ik ga lekker fietsen en blijf hopen dat er geen reuen losbreken onderweg
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Hier ook zo'n teef die iedere grasspriet het liefst aflikt....
Ik moet zeggen ik vind het erg moeilijk om haar voldoende te laten bewegen en daarbij reu-ontwijkend te werk te moeten gaan. Heb ik eindelijk een paadje gevonden waar niemand komt en mevrouwtje even los kan (want aan de springer willen we niet poepen
, dat is veels te dicht bij het vrouwtje), blijkt het te stikken van de konijnen....
Gelukkig is het maar een paar weken per jaar, maar wat een dozig gedrag zeg.
Bij een eerdere loopsheid ben ik wel eens een half uur op zoek geweest naar mijn autosleutels, die ik had laten vallen in mijn (gelukkig geslaagde)pogingen een reu van mijn meisje af te houden, zonder sleutels konden we er ook niet weg....
Ik moet zeggen ik vind het erg moeilijk om haar voldoende te laten bewegen en daarbij reu-ontwijkend te werk te moeten gaan. Heb ik eindelijk een paadje gevonden waar niemand komt en mevrouwtje even los kan (want aan de springer willen we niet poepen
Gelukkig is het maar een paar weken per jaar, maar wat een dozig gedrag zeg.
Bij een eerdere loopsheid ben ik wel eens een half uur op zoek geweest naar mijn autosleutels, die ik had laten vallen in mijn (gelukkig geslaagde)pogingen een reu van mijn meisje af te houden, zonder sleutels konden we er ook niet weg....
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
LOL, wat een verhaal
Over mijn vorige teef zei ik altijd dat ze lesbisch was. Hoe loops ook, ze snauwde elke reu van zich af. Dat heeft ze zes jaar lang gedaan, en ik liet haar dus ook als ze loops was loslopen. Ze luisterde ook tijdens de hoogtijdagen perfect.
Totdat we die éne ruwharige teckelreu tegenkwamen. Die vond ze wel heel leuk, en ze deed dus blij haar staart opzij voor hem. Godenzijdank was het voor de teckelheer in kwestie onmogelijk om op de bereidwillige mechelaardame te klimmen, al deed 'ie erg zijn best. Sinds die dag hield ik d'r maar aangelijnd op de hoogtijdagen
Over mijn vorige teef zei ik altijd dat ze lesbisch was. Hoe loops ook, ze snauwde elke reu van zich af. Dat heeft ze zes jaar lang gedaan, en ik liet haar dus ook als ze loops was loslopen. Ze luisterde ook tijdens de hoogtijdagen perfect.
Totdat we die éne ruwharige teckelreu tegenkwamen. Die vond ze wel heel leuk, en ze deed dus blij haar staart opzij voor hem. Godenzijdank was het voor de teckelheer in kwestie onmogelijk om op de bereidwillige mechelaardame te klimmen, al deed 'ie erg zijn best. Sinds die dag hield ik d'r maar aangelijnd op de hoogtijdagen
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far