Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
KVV gaan voeren??
Moderator: moderatorteam
- Loontje
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising witte herder met labrador/samojeed
KVV gaan voeren??
Ik zit al weer even op het forum mij in te lezen en daar komt regelmatig het geven van KVV naar voren. Aangezien ik het beste wil voor mijn hond ben ik mij er ook eens in gaan verdiepen. Tevens is hij een jaar en heeft hij last van tandplak en wil erger in de toekomst voorkomen. Ik hoop ook dat zijn vacht dan iets minder gaat ruiken. Ik heb nog een paar vragen:
- wat geven jullie als je met vakantie gaat? Wij kamperen en hebben dan niet de beschikking over een vriezer.
- kan je verschillende kvv's combineren. Ik heb goede verhalen gehoord/gelezen over Carnibest, maar vind dat nog erg prijzig...
Hebben jullie verder nog tips??
- wat geven jullie als je met vakantie gaat? Wij kamperen en hebben dan niet de beschikking over een vriezer.
- kan je verschillende kvv's combineren. Ik heb goede verhalen gehoord/gelezen over Carnibest, maar vind dat nog erg prijzig...

- jessica74
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner - Aantal honden: 2
Re: KVV gaan voeren??
zelf combineer ik kvv met brok de meningen zijn er over verdeeld, maar ik vind het prima 4 dagen brok 3 dagen vlees of soms een dagje langer.
een geperste brok valt uit elkaar in de maag wat vlees eigenlijk ook is dus ik heb gekozen voor farmfood, maar prins vind ik ook een goede.
carnisbest gebruik ik als kvv als je 100 kg besteld krijg je aardige korting het mooiste is samen met iemand doen.
verder wissel ik af met kivo en energique.
kivo zit niet zoveel calcium en fosfor in dus dat geef ik liever niet alleen.
een geperste brok valt uit elkaar in de maag wat vlees eigenlijk ook is dus ik heb gekozen voor farmfood, maar prins vind ik ook een goede.
carnisbest gebruik ik als kvv als je 100 kg besteld krijg je aardige korting het mooiste is samen met iemand doen.
verder wissel ik af met kivo en energique.
kivo zit niet zoveel calcium en fosfor in dus dat geef ik liever niet alleen.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Op vakantie eten ze wat minder compleet dan ze thuis doen, wij halen gewoon in de supermarkt dingen, kippenvleugels of poten, lamsvlees, vis, verschillende orgaandingen, eieren, yoghurt, mozarella of hüttenkäse enz enz, vakantie kom je wel door hoor, afhankelijk van je vakantieland heb je het erg makkelijk of wat minder en moet je beter zoeken.
Wij geven hier voornamelijk TinLo, qua prijs vergelijkbaar met Carnibest. Nu heb ik twee kleine honden, beide 10 kg maar zij eten voor EUR 0,75 cent per hond per dag, toen ik nog ProPlan voerde kostte het EUR 0,70 per dag dus ja, zoveel duurder vind ik dit niet. En er zijn natuurlijk nog zat andere merken vers vlees die goedkoper zijn.
Wisselen van merk gaat hier altijd ongemerkt en als ik toevallig een keer zin heb om de ene dag Smuldier te geven en de andere weer TinLo dan is dat nooit een probleem.
Wij geven hier voornamelijk TinLo, qua prijs vergelijkbaar met Carnibest. Nu heb ik twee kleine honden, beide 10 kg maar zij eten voor EUR 0,75 cent per hond per dag, toen ik nog ProPlan voerde kostte het EUR 0,70 per dag dus ja, zoveel duurder vind ik dit niet. En er zijn natuurlijk nog zat andere merken vers vlees die goedkoper zijn.
Wisselen van merk gaat hier altijd ongemerkt en als ik toevallig een keer zin heb om de ene dag Smuldier te geven en de andere weer TinLo dan is dat nooit een probleem.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Boyke eet thuis voornamelijk KVV, Smuldier, Rodi en Duck het meest, maar met kamperen geef ik hem brokken. Ik heb dan geen zin in geklieder en hij vindt alles best
Hij lust alles graag en doet het ook goed op brokken. Thuis krijgt hij ook regelmatig een dagje brok en zijn beloningen zijn ook brokjes, zodat hij gewend blijft aan het eten van brokken. In de vakantie switchen is dan geen probleem.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ze krijgen hier de laatste tijd vooral Smuldier, maar ik heb ook een zak Prins brokken staan voor als de voorraad op is of als ik vergeten ben een bakje te ontdooien. Ik kan dus ook probleemloos overschakelen naar brok, en als we op vakantie gaan neem ik alleen brokken mee.
Energique vinden ze het allerlekkerst wat kvv betreft, maar dat heeft de dierenwinkel niet altijd op voorraad, en Smuldier is volgens mij goed en goedkoop (nog geen 50 cent voor een bakje) en bij alle supermarkten te krijgen.
Energique vinden ze het allerlekkerst wat kvv betreft, maar dat heeft de dierenwinkel niet altijd op voorraad, en Smuldier is volgens mij goed en goedkoop (nog geen 50 cent voor een bakje) en bij alle supermarkten te krijgen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Loontje
- Actief
Okay... het maakt dus niet zoveel uit of je afwisselt tussen de verschillende KVV's en dat je op vakantie dan brokken geeft. Ik denk dat ik maar eens een plekje in mijn vriezer ga maken voor de KVV, zodat als de brokken bijna op zijn dat we overschakelen naar KVV.

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Wij hadden voor de vakantie dit jaar Renske en Nature diet geprobeerd, was ook prima voor die 2 weken.
- Loontje
- Actief
-
Ishtar
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Misschien is het beter om langzaam over te gaan op KVV, je hond is nu brokken gewend dus je zou kunnen kiezen om, nu je nog brokken hebt, de ene keer brokken en de andere keer KVV te geven.
Ishtar krijgt drie maal per dag een portie KVV, ze heeft een mooie vacht die niet ruikt en haar adem is ook okay.
Voor je op vakantie gaat kun je weer langzaam overschakelen op brokken en na de vakantie weer op KVV.
Je kunt de merken wel door elkaar gebruiken, alleen opletten dat je de "compleet" versie geeft.
Ishtar krijgt drie maal per dag een portie KVV, ze heeft een mooie vacht die niet ruikt en haar adem is ook okay.
Voor je op vakantie gaat kun je weer langzaam overschakelen op brokken en na de vakantie weer op KVV.
Je kunt de merken wel door elkaar gebruiken, alleen opletten dat je de "compleet" versie geeft.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
de pup krijgt alleen maar kvv maar die krijgt als ik een paar dagen weg ben voor de hondensport oid ook gewoon brok...
dat krijgt hij nu als beloning dus lust ie ook
de volwassen honden krijgen 's ochtends brok, 's avonds kvv
als ik wegga ook gewoon alleen brok
als kvv heb ik smuldier, goed, makkelijk te krijgen en niet te duur.
dat krijgt hij nu als beloning dus lust ie ook
de volwassen honden krijgen 's ochtends brok, 's avonds kvv
als ik wegga ook gewoon alleen brok
als kvv heb ik smuldier, goed, makkelijk te krijgen en niet te duur.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Loontje
- Actief
Was inderdaad wel van plan om langzaam over te schakelen, maar hebben nu net een nieuwe zak met brokken, dus het duurt nog evenIshtar schreef:Misschien is het beter om langzaam over te gaan op KVV, je hond is nu brokken gewend dus je zou kunnen kiezen om, nu je nog brokken hebt, de ene keer brokken en de andere keer KVV te geven.

-
29996D
Op vakantie kun je ook gewoon kippen geven met wat yoghurt en fruit.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
als ik wegga, neem ik gewoon het eten mee.
langste dat ik al weggegaan ben met hond was echter 6 dagen (en ok, dat was wel het randje om het vlees te bewaren
)
langste dat ik al weggegaan ben met hond was echter 6 dagen (en ok, dat was wel het randje om het vlees te bewaren
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik zou niet zo moeilijk doen hoor, gewoon een keertje kvv geven, niks langzaam opbouwen. Je hond is niet van porcelein en het is gewoon goed vreten. Als je hond na die eerste keer giga aan de schijt gaat, okee, dan moet je wat voorzichtiger zijn, maar ik gok dat het gewoon prima gaat.Loontje schreef:Was inderdaad wel van plan om langzaam over te schakelen, maar hebben nu net een nieuwe zak met brokken, dus het duurt nog evenIshtar schreef:Misschien is het beter om langzaam over te gaan op KVV, je hond is nu brokken gewend dus je zou kunnen kiezen om, nu je nog brokken hebt, de ene keer brokken en de andere keer KVV te geven.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- twinmom-jess
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Cardigan Welsh Corgi
Ik zou ook niet langzaam opbouwen. Vlees valt 10x beter dan brokken, dus grote kans dat er niks aan de hand is.
Als je KVV af gaat wisselen met brokken doe je de goede werking van het vlees teniet. De brokken worden heel anders verteerd dan vlees, dus je blijft op een verkeerde manier de spijsvertering prikkelen.
Wil je het toch eerst afwisselen dan moeten er zeker 8 uur tussen de brok en het vlees zitten.
Als je KVV af gaat wisselen met brokken doe je de goede werking van het vlees teniet. De brokken worden heel anders verteerd dan vlees, dus je blijft op een verkeerde manier de spijsvertering prikkelen.
Wil je het toch eerst afwisselen dan moeten er zeker 8 uur tussen de brok en het vlees zitten.
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Hier gaat alles direct over bij voerwissel, zowel van brok naar andere brok als van brok naar kvv...
Nooit geen problemen gehad, misschien een dagje wat papperigere ontlasting maar daar ga ik niet voor mengen.
Nooit geen problemen gehad, misschien een dagje wat papperigere ontlasting maar daar ga ik niet voor mengen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
Als hij last heeft van tandplaque zou ik hem naast de KVV een paar keer per week een kippenpoot of halve kip, lap pens en dat soort barf dingetjes er bij geven.Loontje schreef:Ik zit al weer even op het forum mij in te lezen en daar komt regelmatig het geven van KVV naar voren. Aangezien ik het beste wil voor mijn hond ben ik mij er ook eens in gaan verdiepen. Tevens is hij een jaar en heeft hij last van tandplak en wil erger in de toekomst voorkomen. Ik hoop ook dat zijn vacht dan iets minder gaat ruiken. Ik heb nog een paar vragen: