Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veganistische hond
Moderator: moderatorteam
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Veganistische hond
Nu op NL3 bij "Jong", die presentator loopt een paar dagen met mensen mee die een aparte levensstijl hebben. Nu dus met een meisje die veganistisch leeft, en drie keer raden wat haar hond eet...? Zilvervliesrijst met andijvie en 's morgens muesli voor de vitamientjes
Hij mist geen vlees zegt ze 
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
Supernova
- Zeer actief
Re: Veganistische hond
Ik ben ooit eens een vrouw tegen gekomen die beweerde dat haar hond allergisch voor vlees was.
Alle vleessoorten volgens haar
Zelf at ze ook nooit vlees.
Het beestje at dus altijd groente en brood en soms een stuk fruit. Ik vond het erg apart
Alle vleessoorten volgens haar
Het beestje at dus altijd groente en brood en soms een stuk fruit. Ik vond het erg apart
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Ik heb Veganistische vrienden met hond en katten, die krijgen gewoon lekker vlees, want dat hoort zo 
-
Marion.
Veganisten die hun hond ook veganist menen te kijken, vind ik doodenge radicalen.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Vind ik ook, arme hond...kitty2 schreef:Ik heb Veganistische vrienden met hond en katten, die krijgen gewoon lekker vlees, want dat hoort zo
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Dierenmishandeling vind ik het. Hetzelfde als een konijn op Smuldier zetten.
Doe even normaal en geef een carnivoor wat hij nodig heeft, of schaf zo'n dier gewoon niet aan als een fatsoenlijke verzorging ervan zo in strijd is met je principes.
Doe even normaal en geef een carnivoor wat hij nodig heeft, of schaf zo'n dier gewoon niet aan als een fatsoenlijke verzorging ervan zo in strijd is met je principes.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Nanna schreef:Ik ben blij dat ik die niet heb. Lijken me niet zo van die gezellige types, vraag me niet waaromkitty2 schreef:Ik heb Veganistische vriendenIk hou niet zo van dat starre en radicale.
Het is echt een hardstikke leuk stel hoor, niks mis mee
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik ken iemand die zelf vegatarisch eet en ook de honden vegetarisch voert. Er schijnen dus vegatarische hondenbrokken te bestaan.

Groetjes Marja
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Het zou verboden moeten worden. Ben benieuwd wanneer de pensstaafjes voor cavia's in de handel komen.tycha schreef:Ik ken iemand die zelf vegatarisch eet en ook de honden vegetarisch voert. Er schijnen dus vegatarische hondenbrokken te bestaan.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Maylala schreef:Het zou verboden moeten worden. Ben benieuwd wanneer de pensstaafjes voor cavia's in de handel komen.tycha schreef:Ik ken iemand die zelf vegatarisch eet en ook de honden vegetarisch voert. Er schijnen dus vegatarische hondenbrokken te bestaan.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dat je veganistisch wilt leven moet je zelf weten,maar een hond veganistisch voeren is volslagen idioot.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Ik heb een collega die veganist is en waar werkelijk niets mis mee is. Haar man eet wel vlees en haar honden ook. En voor haar man staat ze rustig een biefstukje te bakkenNanna schreef:Ik ben blij dat ik die niet heb. Lijken me niet zo van die gezellige types, vraag me niet waaromkitty2 schreef:Ik heb Veganistische vriendenIk hou niet zo van dat starre en radicale.

- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Die heb ik ook weleens gezien ja, en koekjes ook, vanalles volgens mij als je erop let. Vind het echt te zot voor woorden, ik snap er dan ook helemaal niks van!tycha schreef:Er schijnen dus vegatarische hondenbrokken te bestaan.
Ik zei een minuut voordat het in die uitzending over die hond kwam nog tegen Arno, ben benieuwd wat die te eten krijgt en ja hoor...
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Nou dat dus. Echt idioot.marian* schreef:Dat je veganistisch wilt leven moet je zelf weten, maar een hond veganistisch voeren is volslagen idioot.
Ik eet zelf vegetarisch maar Boris krijgt gewoon zn vleesje 's ochtends en 's avonds.

- dagmar88
- Zeer actief
Yup... M'n moeder was er nogal doorgeslagen in. Dus wij aten vegetarisch en de hond ook. Wel een hele weektycha schreef:Ik ken iemand die zelf vegetarisch eet en ook de honden vegetarisch voert. Er schijnen dus vegetarische hondenbrokken te bestaan.
De rest van die vegabrokken is in de vuilnisbak gegooid omdat dat beest scheten begon te laten die zo erg waren dat ze op je tong bleven liggen
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
het kwaad straft zichzelfdagmar88 schreef:Yup... M'n moeder was er nogal doorgeslagen in. Dus wij aten vegetarisch en de hond ook. Wel een hele weektycha schreef:Ik ken iemand die zelf vegetarisch eet en ook de honden vegetarisch voert. Er schijnen dus vegetarische hondenbrokken te bestaan.![]()
De rest van die vegabrokken is in de vuilnisbak gegooid omdat dat beest scheten begon te laten die zo erg waren dat ze op je tong bleven liggen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Joepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
Ik ben bezig met de cursus KK1 en de betreffende dierenarts die laatst voedingsleer behandelde zei ook dat honden zonder vlees kunnen
Wij(3 kwart van de cursisten geeft Barf of Kvv) zeiden maar het zijn toch Carnivoren??
Ik ben het er dus niet mee eens.
Wij(3 kwart van de cursisten geeft Barf of Kvv) zeiden maar het zijn toch Carnivoren??
- Izzy
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Havanezer x Maltezer
Ik vind het ook idioot, een hond is een carnivoor dat hij soms ook groente en fruit nodig heeft oké logisch, maar dat wil niet zeggen dat jij je eigen principes doorvoert op je huisdieren. Dan moet je een konijn nemen als je totaal niet met vlees in aanraking wilt komen of zo.
- Triplefox
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat ik me dan afvraag... mensen eten vegetarisch of veganistisch vanuit een bepaalde overtuiging, prima een keuze die ieder voor zich moet maken.
Alleen als je die keuze nou maakt vanuit het standpunt tegen dierenleed of andere misstanden rondom dieren, kistkalveren, batterijkippen etc etc etc, hoe kun je dan wel een konijn houden in een hok op je flatje, een parkiet in een kooitje of een hond in een kleine woning zonder buiten??
Alleen als je die keuze nou maakt vanuit het standpunt tegen dierenleed of andere misstanden rondom dieren, kistkalveren, batterijkippen etc etc etc, hoe kun je dan wel een konijn houden in een hok op je flatje, een parkiet in een kooitje of een hond in een kleine woning zonder buiten??
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Denise. schreef:Ik ben ooit eens een vrouw tegen gekomen die beweerde dat haar hond allergisch voor vlees was.
Alle vleessoorten volgens haarZelf at ze ook nooit vlees.
mijn hond is ook allergisch voor vlees
gelukkig kan hij wel tegen vis anders zou ik het ook niet meer weten.

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
dat doen de " radicalen" ook niet, PETA is bv ook tegen het houden van huisdieren, en gaan daar ook nog al ver in, maar ja PETA zijn zoizo een stelletje sick twisted mindsTriplefox schreef:Wat ik me dan afvraag... mensen eten vegetarisch of veganistisch vanuit een bepaalde overtuiging, prima een keuze die ieder voor zich moet maken.
ik vind, als je vegetarier of veganist bent uit principes betreft dierenleed, dat je dan ook geen vleesetende dieren moet nemen, immers omdat zij dan die dieren willen hebben en wel gewoon vlees geven, ( want een carnivoor geen vlees eten lijkt mij ook echt van de zotte ), zouden er dieren speciaal voor HUN huisdieren geslacht moeten worden, kan ook niet met zulke principes lijkt mij
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
is Sam eigenlijk ook allergisch voor biologisch vlees?massam schreef:Denise. schreef:Ik ben ooit eens een vrouw tegen gekomen die beweerde dat haar hond allergisch voor vlees was.
Alle vleessoorten volgens haarZelf at ze ook nooit vlees.
mijn hond is ook allergisch voor vlees![]()
gelukkig kan hij wel tegen vis anders zou ik het ook niet meer weten.
ik dacht trouwens dat hij wel tegen geit en eend kon?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
marian* schreef:Dat je veganistisch wilt leven moet je zelf weten,maar een hond veganistisch voeren is volslagen idioot.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Het hondje (boerenfoxje meen ik) zag er wel goed uit maar ik vraag me toch echt af wat het op de lange termijn met zo'n beestje doet, kan nooit goed zijn lijkt meJoepie schreef:Ik ben bezig met de cursus KK1 en de betreffende dierenarts die laatst voedingsleer behandelde zei ook dat honden zonder vlees kunnen![]()
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
thom schreef:Nou ja, die is toch helemaal van god los..
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik heb me dat ook altijd afgevraagd. Ik kende een hond die ivm allergie een vegetarische brok kreeg. Hond (visla) is 14 jaar geworden. Is natuurlijk maar 1 voorbeeld, maar deze hond heeft tot laatste dag een uur per dag gelopenYvetteJ schreef: Het hondje (boerenfoxje meen ik) zag er wel goed uit maar ik vraag me toch echt af wat het op de lange termijn met zo'n beestje doet, kan nooit goed zijn lijkt me
Ik geef mijn honden kvv en zou toch wel lang doorzoeken bij allergie naar een dierlijke eiwitbron die wel kan. Maar die visla heeft dus wel een prima leven gehad, zonder jeuk.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
word het weer herhaald? heb het zo'n 2-3 jaar geleden gekeken. Is het dezelfde aflevering met dat meisje wat jaagt?YvetteJ schreef:Het hondje (boerenfoxje meen ik) zag er wel goed uit maar ik vraag me toch echt af wat het op de lange termijn met zo'n beestje doet, kan nooit goed zijn lijkt meJoepie schreef:Ik ben bezig met de cursus KK1 en de betreffende dierenarts die laatst voedingsleer behandelde zei ook dat honden zonder vlees kunnen![]()
Ben erg benieuwd of haar hondje nog leeft eigenlijk

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Dat dus..Marion. schreef:Veganisten die hun hond ook veganist menen te kijken, vind ik doodenge radicalen.

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Mijn idee, neem dan geen hondPodenji schreef:ik vind, als je vegetarier of veganist bent uit principes betreft dierenleed, dat je dan ook geen vleesetende dieren moet nemen
Doet me denken aan die ouwe mop van die man die in de trein heel zorgvuldig een appeltje zit te schillen, hem in stukjes snijdt en hem vervolgens uit het raam kiepert. Vervolgens hetzelfde met een sinaasappel, een kiwi en een bakje aardbeien. Wat doet u nou, vraagt de mevrouw tegenover hem. Ik maak heerlijke verse fruitsla, zegt hij. Zegt zij, maar waarom gooit u het dan allemaal uit het raam?
Hij: ik hou niet van fruitsla
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."