Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

poepzakjes dilemma

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Re: poepzakjes dilemma

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Mekkie schreef:
Lisette1985 schreef:In de wintermaanden is het wel lekker warm om het poepzakje in je jaszakken te stoppen, krijg je lekker warme handen van :smile:
En voor de rest... als mijn hond in de bosjes schijt dan kruip ik echt de bosjes niet in om vervolgens in een drol van andermans hond te stappen...
Vroeger wel eens een broodtrommel in je tas laten zitten??
Ben een beetje bang voor dat effect, maar dan met een zakje stront :kotz:
Nee laatst wel een keer een mandarijn in een boterhammenzakje in mn jas laten zitten, iemand op mn werk viel het op dat het zo stonk waar alle jassen hingen :mrgreen:
Mandarijntje was niet meer herkenbaar, was zwarte drap geworden, en kon gelijk mijn jas wassen op het werk :smile:
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik heb ook altijd plastic draagtasjes bij me, die krijg je overal bij. Of gebruikte broodzakken, stevig en groot genoeg om het drolletje goed in te pakken. Niet dat ik ze vaak hoef te gebruiken, Otto kruipt meestal onder de struiken of hij poept in uitlaatgebied waar geen opruimplicht is.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.

Ongelezen bericht door rubyred »

Zo heb je hier van die idioten die poep opruimen in de bossen en vervolgens het zakje met poep in de natuur gooien omdat er geen afvalbakken zijn............. :wall:
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Geen prullenbakken en geen poepzakjes hier :pffff:
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Hier ook zoiets
Bij bepaalde gebieden waar je hond mag uitlaten hoef je de poep niet op te ruimen, en altijd prullebakken in de buurt, en bij gebieden waar de hond los mag en waar er opruimplicht geld, geen enkele prullebak te vinden in de hele omgeving. :scratch:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Die van mij doen het meestal in de bosjes.. James gaat altijd met zn kont boven een bosje hangen..dan ga ik echt niet alles op lopen ruimen. Daar loopt als het goed is toch niemand.
Afbeelding
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Lisette1985 schreef:Nee laatst wel een keer een mandarijn in een boterhammenzakje in mn jas laten zitten, iemand op mn werk viel het op dat het zo stonk waar alle jassen hingen :mrgreen:
Mandarijntje was niet meer herkenbaar, was zwarte drap geworden, en kon gelijk mijn jas wassen op het werk :smile:
Dat heb ik ook eens gehad. Wat was dat vies. :N:

Volgens mij bestaan er ook van die dingen die je aan je riem kan vastmaken, waar je dan vervolgens weer je poepzakje aan kan hangen. Zag laatst daar iemand mee lopen.

Hier zijn altijd wel genoeg prullenbakken. En als ik ergens anders heen gaan waar die niet zijn, hou ik het poepzakje eerst een tijdje vast en dan besluit ik het toch maar in mn jaszak te doen.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik ruim het ook niet op in een bos, of het moet op het pad zijn dan pak ik een stokje een schuif het de graskant in...
In de wijk poepen ze iegenlijk nooit, alleen op de daarvoorebstemde plekken, maar mocht het hier gebeuren dan ruim ik het daar altijd op..en gelukkig staan hier redelijk veel vuilnisbakken.
Afbeelding
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Als ik er lang mee moet lopen voordat ik een prullenbak tegen kom, dan knoop ik hem gewoon om de riem.
Ik heb van die grote zwarte zakjes, dus die zijn lang genoeg!
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Hier zijn genoeg prullenbakken .. maar eigenlijk neem ik nooit zakjes mee..
er is hier een honden uitlaatplaats.. en ik zou stom zijn als ik tussen de 40 drollen die er per dag liggen maar eentje uitzoek die wel eens van diesel of boy zouden kunnen zijn..

Als ik de hond van mn bazin tijdens mn pauze uitlaat neem ik altijd een servetje mee..
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Misschien is dit handig?
http://www.zooplus.nl/shop/honden/verzo ... let/159743" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Sjalot schreef:Misschien is dit handig?
http://www.zooplus.nl/shop/honden/verzo ... let/159743" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Kun je zelf ook maken van stevig plastic of zo maar is wel een goed idee als je geen afvalbakken ter beschikking hebt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
sjuutje
Actief
Mijn ras(sen): kruising kangaroo en kelpie... een working kelpie!

Ongelezen bericht door sjuutje »

Ik heb onlangs onze gemeente een mail gestuurd met de vraag waarom er in het hele dorp en omliggende fietspaden geen prullenbakken staan terwijl er wel bankjes staan. Hun antwoord was dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor hun vuilnis en dat men verwacht dat je het dus mee naar huis neemt... poep (zonder zakje) mogen we in een put gooien overigens. Hier betalen we geen hondenbelasting maar er is ook niets voor honden.

Zelf gebruik ik eco poepzakjes en mik ze thuis in de groene container. Ik ben wel van mening dat als je een hond hebt en je laat die kakken op openbaar terrein, dan ben je verplicht het op te ruimen. Stel je zelf maar voor dat je in zo'n lekkere hondedrol gaat staan of je kinderen lekker aan het voetballen en die maken weer een schuiver bleghhhhhh

Gelukkig heb ik Joy geleerd op eigen terrein te kakken en te piesen en neem ik voor de zekerheid nog poepzakjes mee... waar ik dan inderdaad vervolgens de hele wandeling mee moet lopen. Tegenwoordig knoop ik ze aan de riem maar die oplossing van dat plastic plaatje is ook een handige!
Working kelpie, eigenwijs, sportief en prachtig om te zien!
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Hier gaan de zakjes in mijn zak of in mijn tas tot de eerste de beste bak als zij ergens poepen waar het niet mag. Ik ga er niet mee in mijn hand lopen, voor je het weet mep ik er een hond mee voor de oren die ons lastig valt :smile: :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

ik gebruik luierzakken om poep op te ruimen, zitten handvatten aan EN een geurtje :smile: Mocht ik in de buurt geen vuilnisemmer tegen komen, ruim ik het niet op
Perry en Noah

Afbeelding
Lisantjuh
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): jackrussel/dwergpincer
Contacteer:

Re: poepzakjes dillema

Ongelezen bericht door Lisantjuh »

lianne05 schreef:Ik laat mijn hond alleen poepen waar het mag, dan hoef ik het niet op te ruimen en zit ik niet met dat probleem..Ze heeft zo dr vaste plekjes, en als ze het toch ergens anders wil doen zeg ik "niet hier" en lopen we snel naar de plek waar dat mag..
Das knap! Dat zie ik James nog niet doen, die houd gewoon zijn kont omlaag en maakt een heel spoor als ik hem mee trek :mrgreen:

ik knoop vaak het zakje aan mijn riem. en ik kom op weg naar huis twee prullenbakken tegen dus dat is dan weer netjes hier.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: poepzakjes dillema

Ongelezen bericht door ranetje »

Mekkie schreef:
Marie-Josée schreef:Ik vind het wel erg netjes dat je het in het bos ook opruimd. Tomas gaat altijd zover mogelijk van het pad afzitten en dan laat ik het gewoon liggen. In de wijk ruim ik het altijd op en soms moet ik dan wat langer lopen met zo'n dun zakje maar tot nu toe hield het de vracht :mrgreen:
Is in verband met Neospora. Fritz heeft wel eens een nageboorte te pakken dus een redelijke kans op het verspreiden van Neospora wat ook abortussen bij herten kan veroorzaken. Zou zonde zijn.
Hartstikke goed dat je daarop let :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested

Ongelezen bericht door senna03 »

Ik laat mijn honden poepen op plaatsen waarvan ik denk dat niemand er last van heeft. In een berm langs het spoor bijvoorbeeld. Tot ik van gemeente-medewerkers te horen kreeg dat het wel heel vervelend is als zij de berm aan het maaien zijn met een strimmer....nooit bij stil gestaan eigenlijk :oohja: In het bos laat ik het ook sowieso liggen, daar heb ik meer last van mensen die daar zitten te kakken...zo bizar dat mensen dat doen :kotz: en dan nog wc papier bij zich hebben ook :19:
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Sjalot schreef:Misschien is dit handig?

Afbeelding
Wat handig!! Ik ga gelijk kijken!!
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Mekkie schreef:
Lisette1985 schreef:In de wintermaanden is het wel lekker warm om het poepzakje in je jaszakken te stoppen, krijg je lekker warme handen van :smile:
En voor de rest... als mijn hond in de bosjes schijt dan kruip ik echt de bosjes niet in om vervolgens in een drol van andermans hond te stappen...
Vroeger wel eens een broodtrommel in je tas laten zitten??
Ben een beetje bang voor dat effect, maar dan met een zakje stront :kotz:
:smile:

"Dilemma" gewoon oplossen dmv die luierzakjes van de action waar je een poepluier in gooit :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”