Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond at slecht

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Yvontjee
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russel

Hond at slecht

Ongelezen bericht door Yvontjee »

Onze Jack russel is een aardig moeilijke eter.
Wij hebben daarbij het idee dat hij gewoon liever geen brokken eet.
Elke keer maar overstappen op andere brokken leek ons ook niet zo'n goed plan, dus wisten niet meer wat we ermee aan moeten.

Nu zijn we vanmiddag maar weer eens gaan informeren en hebben we van die plakjes uit de diepvries van DUCK gekocht.
Die verkoper raadde ons aan om dat eens te gaan proberen.
Nu was mijn vraag eigenlijk, is dit ook echt goed voer?
Brokken gaat namelijk amper naar binnen. En omdat hij nog best jong is (in januari word hij 1)
vind ik het belangrijk dat hij wel genoeg binnenkrijgt!
Zit hier dan ook wel genoeg in? omdat je over nat voer vaak hoort dat er niet genoeg voedingstoffen in zitten?

Misschien is het een hele domme vraag hoor, maar ik heb verder geen ervaringen met dit soort voer.
Afbeelding

Milo :)
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Re: Hond at slecht

Ongelezen bericht door nusca »

Zolang het maar de complete versies zijn. Je hebt van Duck en van Smuldier en nog veel meer diepvriesvoeding waar alles inzit wat ze nodig hebben en vaak ook in tegenstelling tot brok geen onnodige extra's.
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

duck is geen nat voer. maar een variant van kant en klaar vers voer oftewel kvv.
als je een compleet variant heb gekocht zit hier voldoende in voor je hond
Afbeelding
Quibus05
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Quibus05 »

Komt me zoo bekend voor :D . Mijn oudste wilde ook geen brokken, at gewoon 3 dagen niet en dan met lange tanden, want ja, honger had ie wel natuurlijk, na 3 dagen vasten. Ik heb 2 jaar aangemodderd tot mijn vriendin me een worst carnibest gaf (kvv). Ik had mijn kerel nog nooit met zoveel smaak en zo snel zien eten!!.
Vanaf toen ben ik dus overgegaan op vers. Eerst KVV en heel langzamerhand over op rauw ongemalen vlees en botten. Mijn pup (die inmiddels ook al weer 2 is) is opgegroeid op vers en heeft nooit rare dingen als groeipijnen gehad, groeide mooi regelmatig op en ziet er fantastisch uit! (op zijn inventarisatielijstje alleen maar g-tjes :D )
Mijn derde hondje, een maltezer van 14 heeft haar hele leven op brokken gestaan en is sinds 3 maanden bij mij. Die brokken het ik de deur uit gegooid en zij eet nu DARF, dat is gemalen barf. Ze smult, ziet er prachtig uit, heel energiek voor een dame van 14 en heeft geen last meer van haar anaalklieren (voorheen ging ze iedere 3 maanden naar de DA om ze uit te laten drukken). Ze zijn alle drie supergezond, geen last van diarree, eigenlijk nooit ziek, glanzen als spiegels en eten met zoveel smaak en plezier. Het is hier echt een feestje als ik de vleesbak opentrek :balon:
Ik zou je graag willen verwijzen naar http://www.barfplaats.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;, daar staat heel veel informatie over KVV en Barf. Lees, vraag en schroom niet om je onzekerheden daar te uiten. Ik heb er heel veel aan gehad, zeker toen ik overging op het barfen, want dat is best eng. Je vraagt je steeds af of ze wel genoeg van het goede krijgen, dat is dus ook heel herkenbaar in je verhaal.
Er is ook nog een forum Natuurlijk rauw voeren, ook daar staat heel veel informatie.

Succes met je zoektocht
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”