Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een goede conditie
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Re: een goede conditie
Wandelen, apporteren, voetballen, stoeien met vriendjes, kuilen graven, knuffelwerpen flostouwtrekken en flostouwhangen.
Dat flostouwhangen is meteen voor mijn armen een fijne krachtoefening.
Dat flostouwhangen is meteen voor mijn armen een fijne krachtoefening.

Groetjes,
Sandra
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Die treadmill blijf ik compleet bezopen vinden, sorry hoor. Zoiets is misschien wel handig als je echt aan het trainen bent voor een enorme fysieke prestatie, of als heel gerichte gelijkmatige revalidatie ofzo, maar verder vind ik dus bezopen.
Ik wandel gewoon met mijn honden, ze lopen minstens een uur of anderhalf per dag los, en ze hebben geen topconditie, maar dat hoeft ook niet want we doen niet aan topsport. Ze zijn gezond, niet te dik, zitten redelijk in de spieren en als het een hele dag giet loop ik korte rondjes en zijn ze in huis aanzienlijk actiever met spelen en stoeien, en doe ik ook gewoon wat meer dingetjes trainen of spelen in huis, en op dat soort dagen krijgen ze ook wel een moeilijke Kong waar ze een hele tijd mee zoet zijn.
Ik denk ook dat hoe meer je doet aan de conditie van een hond, hoe meer je moet, en ik zie mensen daar wel eens in doorslaan. Ik ken een hondje dat echt 1 bonk hypere spieren is, de baas loopt er zeker 5-6 uur per dag mee, meestal los. En als het dan een keertje 3 uur op een dag is komt die hond om 5 uur 's nachts zeuren dat hij dingen wil gaan doen.
En die baas gaat dan dus weer 2 uur lopen midden in de nacht, echt, ik zweer het.
Er is echt wel een gulden middenweg tussen vette honden die niet verder komen dan het einde van de straat, en een hond overtrainen alsof hij wekelijks een marathon moet lopen.
Ik wandel gewoon met mijn honden, ze lopen minstens een uur of anderhalf per dag los, en ze hebben geen topconditie, maar dat hoeft ook niet want we doen niet aan topsport. Ze zijn gezond, niet te dik, zitten redelijk in de spieren en als het een hele dag giet loop ik korte rondjes en zijn ze in huis aanzienlijk actiever met spelen en stoeien, en doe ik ook gewoon wat meer dingetjes trainen of spelen in huis, en op dat soort dagen krijgen ze ook wel een moeilijke Kong waar ze een hele tijd mee zoet zijn.
Ik denk ook dat hoe meer je doet aan de conditie van een hond, hoe meer je moet, en ik zie mensen daar wel eens in doorslaan. Ik ken een hondje dat echt 1 bonk hypere spieren is, de baas loopt er zeker 5-6 uur per dag mee, meestal los. En als het dan een keertje 3 uur op een dag is komt die hond om 5 uur 's nachts zeuren dat hij dingen wil gaan doen.
En die baas gaat dan dus weer 2 uur lopen midden in de nacht, echt, ik zweer het.
Er is echt wel een gulden middenweg tussen vette honden die niet verder komen dan het einde van de straat, en een hond overtrainen alsof hij wekelijks een marathon moet lopen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik hoef ook geen treadmill, maar wil even aanvullen dat ik weinig staffords ken die geen regenmietjes zijnAimee schreef:
Dan neem je een plu mee voor jezelf, en je hond bijt maar even door. Ik ken weinig staffords die echt moeite hebben met regen.![]()

- M@scha
- Zeer actief
even toevoegen.. ik doe niks met mijn honden
wij wandelen en gooien een balletje in de tuin. verder leven wij als oude wijven en hangen we voor de kachel 

-
dogo4ever
- Zeer actief
Nou precies. Ik moest ook heel erg wennen toen ik honden kreeg die regen dus niet erg vonden. Babs vind regen en kou echt niks. Joe gaat nog maar liever niet. Maar de Dogo's en de Patter maakt het geen donder uit.massam schreef:ik hoef ook geen treadmill, maar wil even aanvullen dat ik weinig staffords ken die geen regenmietjes zijnAimee schreef:
Dan neem je een plu mee voor jezelf, en je hond bijt maar even door. Ik ken weinig staffords die echt moeite hebben met regen.![]()
En wat doen wij met de honden: met de Staffords een hele hoop gedaan en ja ook zij hebben op een mill gelopen. Vonden ze overigens helemaal geweldig. Het is niet hondje er op en laat maar lopen. Wij blijven er uiteraard gewoon bij en praten tegen ze. En als je het goed wil doen met je wel opwarmen en weer uit lopen met je hond. Het is een andere vorm van spierbelasting bij je hond en bijvoorbeeld geschikt als je ergens naar toe traint (voor uithoudingsvermogen). Nu hebben we hem niet meer. Hij is verkocht. Maar bij goed gebruik ben ik er zeer zeker niet op tegen.
Ik heb ook een flostouw aan een veer hangen in de tuin. Vind Babs heerlijk om in te hangen. Wel met de achterpootjes op de grond. Geen gedonder met honden hoog in de lucht zweven. Vind ik niet nodig. Pootjes op de grond is lekker veilig. En een blauwe schelp met water en een boomerbal. Ook een super uitvinding volgens Babs.
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Ach tegenwoordig begint dat 'afgetraint' een hele hype te worden in de staffordwereld.
Sommige honden zijn totaal niet afgetraint maar gewoon enorm dun.
Dan denk ik waar zit je verstand
Ik loop gewoon lekker mijn wandelingen met mn hondjes.
Ik heb er 3 , en alle 3 blijven ze met regen weer t liefste binnen.
en doen gewoon lekker spelletjes met elkaar.
Aan de flostouw trekken.
Tyson gek maken, vrouwtje zeg maken
Balletje balletje spelen met koekjes..
owja en ik fiets met 2 van de 3 honden.
voor de rest helemaal niks ..
Sommige honden zijn totaal niet afgetraint maar gewoon enorm dun.
Dan denk ik waar zit je verstand
Ik loop gewoon lekker mijn wandelingen met mn hondjes.
Ik heb er 3 , en alle 3 blijven ze met regen weer t liefste binnen.
en doen gewoon lekker spelletjes met elkaar.
Aan de flostouw trekken.
Tyson gek maken, vrouwtje zeg maken
Balletje balletje spelen met koekjes..
owja en ik fiets met 2 van de 3 honden.
voor de rest helemaal niks ..

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik doe wel redelijk veel met mijn herder. De huskiemiks is met pensioen en die wil vooral een keer per dag lekker even een half uur loslopen. De herder neemt daar geen genoegen mee.
Dus ik doe aan hardlopen 2-3 keer in de week. Ook gooi ik een bal ongeveer 30 minuten per dag met de werparm zodat ze lekker rent en ragt en daarnaast fietsen wij ook 2 keer in de week met die hond. Natuurlijk doen we ook de normale wandeling waar de andere hond ook meeloopt.
Verder doen we niks. Maar dat is ruim voldoende want het hondje is net Miss Fitness. Dun, droog en gespierd dus.
Dus ik doe aan hardlopen 2-3 keer in de week. Ook gooi ik een bal ongeveer 30 minuten per dag met de werparm zodat ze lekker rent en ragt en daarnaast fietsen wij ook 2 keer in de week met die hond. Natuurlijk doen we ook de normale wandeling waar de andere hond ook meeloopt.
Verder doen we niks. Maar dat is ruim voldoende want het hondje is net Miss Fitness. Dun, droog en gespierd dus.
-
laeken
- Zeer actief
O ja, ik zou ook wel een tredmill willen maar dan een loopband waar ik zelf ook op kan. Want mijn herder heeft loopdrang en dat uit zich soms in ijsberen door het huis als een beest in de dierentuin. Dan komt mijn hond gewoon 6 keer per minuut langslopen
Tikketikketikketikketikke op de laminaat. Dan zou ze best een half uurtje willen draven op een loopband denk ik. En ik zou dat ook wel lekker vinden voor haar. Mijn hondje raakt soort van in trance van bewegen naast de fiets en hardlopen. Ze begint druk maar na een paar minuten is het een soort cardio voor haar en gaat ze heel kalm en monotoon bewegen. Oren in de nek en gaan met die banaan. Krijgt ze endorfines van en wordt ze heel rustig door 
- M@scha
- Zeer actief
dogo4ever schreef: En een blauwe schelp met water en een boomerbal. Ook een super uitvinding volgens Babs.
die zijn sams beste vrienden!
misschien een idee voor babs. volgens sam is een speciekuip met water nóg leuker, want die is dieper en je past er maar net in dus dan kun je rondjes rennen en spettert het zo gaaf!

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
wandelen , fietsen, het liefste dat ze dan ook los kunnen lopen. Verder coursing en renbaan, maar dat is nu afgelopen want we gaan de winter in. Jenson en Solar mogen 's zomers ook nog graag zwemmen.
overigens ook niet te veel fietsen, want dan blijf je op een gegeven moment aan de gang en is het nooit genoeg voor ze
tevens vind ik dat je ze mentaal ook in conditie moet houden en niet alleen lichamelijk.
overigens ook niet te veel fietsen, want dan blijf je op een gegeven moment aan de gang en is het nooit genoeg voor ze
tevens vind ik dat je ze mentaal ook in conditie moet houden en niet alleen lichamelijk.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
laeken
- Zeer actief
Maar is dat niet logisch? Je valt deels op het uiterlijk van een hond en als je een poedel knipt, kamt en doet dan krijg je een showpoedel. Als je een stafford of pitbull op de tredmill zet dan krijg je gewoon een mooiere stafford of pitbull. Ik vind dat niet zo raar. Niet raarder dan draadjes haar aan je hond draaien voor het uiterlijk NANNA!
Want ik zie geen verschil tussen het scheuren van viltjes voor het uiterlijk of het op de tredmill laten lopen voor het uiterlijk
Daarnaast vinden honden de tredmill ook leuk. Ik zou mijn hond er niet op vastbinden maar als hij het zelf wil prima
Daarnaast vinden honden de tredmill ook leuk. Ik zou mijn hond er niet op vastbinden maar als hij het zelf wil prima
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Racen op de hei, fietsen ( doet mn dochter) en steppen ( ikke) verder gewoon lekker sjouwen, dat soort wandelingen van hup de deur uit en maar zien waar je langs komt, soms lopen we uuuuuren en soms maar een half uurtje, ik heb er maar 1 die regen absoluut haat en die blijft dan lekker in haar dekbed liggen, pas als ze echt nodig moet stapt ze even naar buiten voor een snelle plas en/of poep, ze presteerd het ook om op de veranda te gaan zitten pissen, want stel dat je toch echt nat wordt van een regendruppel 
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Nou onze mopsen rennen en vliegen dat het een lieve lust is hoor. En als het een dagje minder is qua beweging, dan klieren ze het meeste van allemaal. Niet elke mops is een accessoire voor op de bank. Volgens een heleboel mopsen kenners zwakt dat af na de 4 a 5 jaar. Ze zijn nu 8 en bijna 10 en ik blijf hopen op rustigere dagenMartijn schreef:
Ik zie toch liever een afgetrainde hond dan een slome dikbuik.
Behalve als je een mops koopt. Dan ben je er op uit.
Ontopic: wij wandelen met de honden zonder verdere kunstgrepen zoals een treadmill. Fietsen gebeurt ook met een paar.

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
van alle soorten nederlandstalige dingen
lopen, fietsen, zwemmen, wandelen.
Gelukkig willen de konijnen in de buurt ook graag een hond in conditie, dus die komen hem soms uitdagen voor een sprintje
Daarnaast wil ik ook graag opgaan voor speurhond als dat zou lukken, dus leg ik ook vaak grote en moeilijke speuren. Dat vereist meer conditie dan een uurtje ter plaatse trappelen
Gelukkig willen de konijnen in de buurt ook graag een hond in conditie, dus die komen hem soms uitdagen voor een sprintje
Daarnaast wil ik ook graag opgaan voor speurhond als dat zou lukken, dus leg ik ook vaak grote en moeilijke speuren. Dat vereist meer conditie dan een uurtje ter plaatse trappelen
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Jeetje, ik doe vrijwel niks met mijn honden, als ik dit eens lees
.
Ik wandel, gooi 'ns een balletje, train een halve dag in de week en soms, als ik zin heb en de pet van de honden er naar staat ook nog eens 10 minuutjes door de weeks, maar verder helegaar niets.
Ik fiets niet, step niet, heb geen loopband en heb geen schuttingen of aanverwante zaken. Nou ja, de 1,80m hoge schutting rond de tuin, maar daar zie ik ze niet over heen springen.
Trouwens, ik denk dat als ik met bovenstaande dingen begin, dat er muiterij in de gelederen uitbreekt :N: .
O ja, ik knuffel ze héél veel. Da's goed voor de geestelijke conditie (de hunne én de mijne). Telt dat ook?
Ik wandel, gooi 'ns een balletje, train een halve dag in de week en soms, als ik zin heb en de pet van de honden er naar staat ook nog eens 10 minuutjes door de weeks, maar verder helegaar niets.
Ik fiets niet, step niet, heb geen loopband en heb geen schuttingen of aanverwante zaken. Nou ja, de 1,80m hoge schutting rond de tuin, maar daar zie ik ze niet over heen springen.
Trouwens, ik denk dat als ik met bovenstaande dingen begin, dat er muiterij in de gelederen uitbreekt :N: .
O ja, ik knuffel ze héél veel. Da's goed voor de geestelijke conditie (de hunne én de mijne). Telt dat ook?

-
laeken
- Zeer actief
Kijk, ik vond op een forum honden before en after conditioning. Laten we wel wezen, ik begrijp het wel dat mensen hun pit of staff in conditie brengen. Zien er dan domweg veel mooier uit in mijn ogen.
Zelfde hond voor en na trainen:

Zelfde hond, voor en na training:

Idem:

Zelfde hond voor en na trainen:

Zelfde hond, voor en na training:

Idem:

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
HerkenbaarNanna schreef:Hier loopt een Mops door de buurt van 10. Mijn God, wat een ongeleid projectiel :N: . Die rent haast mijn Whippet er, al snorkelend, nog uitladybird schreef: Niet elke mops is een accessoire voor op de bank. Volgens een heleboel mopsen kenners zwakt dat af na de 4 a 5 jaar. Ze zijn nu 8 en bijna 10 en ik blijf hopen op rustigere dagen

-
maart
- Zeer actief
jammer van de staart tussen de poten bij de 2de hond
waarom heet het trouwens niet gewoon 'voor en na training'
dat engelse termen gedoe, jak :N:
-
laeken
- Zeer actief
Geen idee, heb het gekopieerd van een amerikaans forum. Vandaar conditioningmaart schreef:jammer van de staart tussen de poten bij de 2de hond![]()
Die tweede hond trekt overigens. Als Dapper trok veranderde zijn staart ook in een omlaag gaande boog. Inspanning denk ik.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
maar die honden hebben toch gewoon aanleg voor zulke bespiering, als je hem dan van fatsoenlijke wandelingen en eventueel fietsen voorziet dan komt die bespiering toch vanzelf? hoeft ie niet extra voor op de treadmill of aan weet ik veel wat voor dingen te hangen lijkt mij.
ik train mijn honden ook niet extra voor hun bespiering en toch zien ze er afgetrained uit, gewoon omdat ze die aanleg hebben en ze lekker elke dag een uur loslopen in het bos en regelmatig mee gaan naast de fiets ( vaak ook los ) , normale beweging dus voor een hond , niets overdrevens extras
ik train mijn honden ook niet extra voor hun bespiering en toch zien ze er afgetrained uit, gewoon omdat ze die aanleg hebben en ze lekker elke dag een uur loslopen in het bos en regelmatig mee gaan naast de fiets ( vaak ook los ) , normale beweging dus voor een hond , niets overdrevens extras
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
maart
- Zeer actief
de hond trekt niet. De persoon die de lijn vasthoudt trekt (of houdt de lijn op spanning tenminste) en de persoon die het speeltje (zie niet wat het is) trekt.MARC_S schreef:Geen idee, heb het gekopieerd van een amerikaans forum. Vandaar conditioningmaart schreef:jammer van de staart tussen de poten bij de 2de hond![]()
dat engelse termen gedoe, jak :N:![]()
Die tweede hond trekt overigens. Als Dapper trok veranderde zijn staart ook in een omlaag gaande boog. Inspanning denk ik.Dus ik denk niet dat hij angstig is daar.
De hond houdt gewoon vast.
Moest de hond trekken, zou hij niet in zo'n positie kunnen staan toch?
-
laeken
- Zeer actief
Ik vind het bij whippets ook zo. Ik hou toch wel echt van dat droog bespierde moet ik bekennen. Als je een whippet van de renbaan naast een show/huishond zet vind ik die van de renbaan toch meer tonen wat ik mooi vind aan een whippet.
Showhond:

Renhond:

Showhond:

Renhond:

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik vind het ook wel mooi om te zien als je ziet dat er iets met een hond word gedaan, maar te droog vind ik zelf dan weer niet mooi.
Zoals kyra eruit ziet vind ik mooi, je ziet mooi de spieren op de billen, maar nog wel subtiel. Dit trouwens alleen door te wandelen/fietsen/zwemmen en de behendigheid.
Zoals kyra eruit ziet vind ik mooi, je ziet mooi de spieren op de billen, maar nog wel subtiel. Dit trouwens alleen door te wandelen/fietsen/zwemmen en de behendigheid.
Laatst gewijzigd door Veronique & Kyra op 19 nov 2010 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dogo4ever
- Zeer actief
Thanks Mas voor de tip. Ga het zeer zeker doen voor mijn babsje
Ik vind goed getrainde honden om te kwijlen. Vind ik geweldig om te zien. Maar niet voor het hele jaar door. Een hond hoeft niet het hele jaar door te pieken. Nou zullen onze honden voor de meeste mensen er wel te mager uit te zien getraind of niet. Wij trainden onze honden voor evenementen waarbij de conditie optimaal moest zijn. En voor de fun. Babs is al helemaal niet moeilijk te trainen. Die hond vind alles leuk. Zo is niet overal geschikt voor maar ze vind wel alles leuk. Joe (haar broer) is op zich een luie hond. Hij heeft ook echt zijn voorkeuren betreft activiteiten. Badje met boomerbal kan hij de lol niet van in zien. Geef hem dan maar waterballonetjes die je uit een badje moet vissen. Hij houdt van snorkelen
. Fietsen doe je alleen met het vrouwtje en niet met de baas. Weightpulling doe je dan wel weer met de baas en ga zo maar door.
Onze honden gaan ook in een soort van trance op de mill. Hij stond in de garage en als ik met ze naar de garage liep dan wisten ze het al en sprongen ze zelf al op de mill.
Ik vind goed getrainde honden om te kwijlen. Vind ik geweldig om te zien. Maar niet voor het hele jaar door. Een hond hoeft niet het hele jaar door te pieken. Nou zullen onze honden voor de meeste mensen er wel te mager uit te zien getraind of niet. Wij trainden onze honden voor evenementen waarbij de conditie optimaal moest zijn. En voor de fun. Babs is al helemaal niet moeilijk te trainen. Die hond vind alles leuk. Zo is niet overal geschikt voor maar ze vind wel alles leuk. Joe (haar broer) is op zich een luie hond. Hij heeft ook echt zijn voorkeuren betreft activiteiten. Badje met boomerbal kan hij de lol niet van in zien. Geef hem dan maar waterballonetjes die je uit een badje moet vissen. Hij houdt van snorkelen
Onze honden gaan ook in een soort van trance op de mill. Hij stond in de garage en als ik met ze naar de garage liep dan wisten ze het al en sprongen ze zelf al op de mill.
- M@scha
- Zeer actief
even quoten voor de zekerheidMartijn schreef:Nanna schreef:Hier loopt een Mops door de buurt van 10. Mijn God, wat een ongeleid projectiel :N: . Die rent haast mijn Whippet er, al snorkelend, nog uitladybird schreef: Niet elke mops is een accessoire voor op de bank. Volgens een heleboel mopsen kenners zwakt dat af na de 4 a 5 jaar. Ze zijn nu 8 en bijna 10 en ik blijf hopen op rustigere dagen
Haha! Echt?
Dan lijken ze toch leuker te zijn dan ik dacht.
Schat, je mag er een!

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vind een goede bespiering ook mooi, maar dat daar zoveel rare activiteiten voor nodig zijn geloof ik niet zo. Ik wandel dagelijks met Nilo en met goed weer fietsen we ook. Daarnaast eens per week en ik vind hem behoorlijk gespierd. Ik denk dat als hij gladharig was, je hetzelfde effect had gehad als zo'n afgetrainde Stafford. Misschien wat minder extreem, maar dat is alleen maar goed. Extreem is nooit goed 
- Moos
- Zeer actief
Ik wandel met ze. Met Vera fiets ik en apporteer ik veel. Dat is het wel
Ik kan er bij Vera overigens ook wel van genieten als ik haar zie lopen, en ze is goed op gewicht, goed in de vacht, en loopt met een mooi gallant vlot drafje. Dus ik snap dat wel, dat mensen hun hond graag in een goede conditie zien bewegen.
Ik kan er bij Vera overigens ook wel van genieten als ik haar zie lopen, en ze is goed op gewicht, goed in de vacht, en loopt met een mooi gallant vlot drafje. Dus ik snap dat wel, dat mensen hun hond graag in een goede conditie zien bewegen.

- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Ik ga met de honden naar het bos zo goed als dagelijks, en daar kunnen ze hun energie botvieren.
Rennen, speuren, luid geven op spoor, etc etc... na anderhalf uur zijn ze over het algemeen wel uitgerend en gevlogen, en gaan we weer naar huis.
Hun conditie is prima.
Fietsen doe ik hier niet echt. Wel step ik af en toe met Lune, als ze loops is bijvoorbeeld.
Rennen, speuren, luid geven op spoor, etc etc... na anderhalf uur zijn ze over het algemeen wel uitgerend en gevlogen, en gaan we weer naar huis.
Hun conditie is prima.
Fietsen doe ik hier niet echt. Wel step ik af en toe met Lune, als ze loops is bijvoorbeeld.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Als ik alleen zou wandelen en fietsen heb ik een hond die uit frustratie in de gordijnen hangt. Bij staffords hoor je ook een goede bespiering te zien. Voor echt keiharde spieren moet je veel meer voor doen dan een beetje wandelen en fietsen.
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik vind het gewoon leuk om bezig te zijn met Bunker en hij heeft heel veel nodig kwa afleiding enz en omdat hij niet vaak los kan lopen doe ik om dat te compenseren heel veel verschillende soorten dingen met hem waarhij uit kan halen wat erin zit en ja sorry ik vind mijn hond zo wat gespierder er ook gewoon veel mooier en er gezonder bij staan. Het is bij de AB is het ook hoe meer kilo's hoe mooier de hond blijkbaar, nou ja geef mij dan maar mijn hondje van 'maar' 38/40 kilo die totaal geen last heeft van zijn bouw of gewicht. En nu is Bunker er ook de hond naar om lekker veel en zwaar mee te trainen dat heb ik met een Tank nooit gedaan want dat is een couch patato en die had genoeg aan een lange wandeling.