Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

IPO met Shendor

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

IPO met Shendor

Ongelezen bericht door moosje »

Op advies (en tegen het advies in van anderen) ben ik met Shendor begonnen met trainen. Bij zijn vorige baas heeft hij KNPV gedaan. Dat is uiteraard iets heel anders, maar bij de club waar ik nu train heb ik een goed gevoel. Mijn ex heeft daar met zijn hond ook getraind.
Het is een Dobermann Kringgroep en ze hebben wel meer lastige gevallen gehad zoals ze zelf zeiden.
We doen in principe voorlopig alleen appel, maar misschien ook een keertje bijten. Ze willen eigenlijk wel weten wat hij precies aan training gehad heeft. Shen's vorige baas geeft niet thuis als ik daar naar vraag helaas. Maar veel oefeningen zitten er wel in. Bij hem dan. :mrgreen: Bij mij nog niet. Maar iedereen moet ergens beginnen toch?
Wat me vanavond op viel (ja, ben met mn zere schouder toch lekker eigenwijs gaan trainen) is dat hij de bal (met leren lus eraan) vaak niet pakt, maar de lus. Met apporteren pakt hij de bal zelf, maar als ik hem de bal geef dan meestal de lus. En op het moment dat hij heel opgewonden begint te raken grijpt hij de riem/lijn om vervolgens eens lekker te gaan trekken. Daar kreeg hij 1 keer de kans voor, de keer erna was ik hem te snel af.
Heeft dat een reden? Zo ja wat en hoe kan ik dat eventueel afleren? Het is niet heel erg, maar het hoort niet vind ik. Hij is al 9, dus heel erg veel kan ik natuurlijk niet meer verwachten, maar hij lijkt er erg veel plezier in te hebben en ik heb het ook!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Re: IPO met Shendor

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Het vast pakken van de lijn is het omrichten van gedrag. Bepaalde stoffen in zijn lichaam zijn verhoogd en dwingen hem tot actie. Die actie kan niet en door lijn te pakken komt dan plaatsvervangend gedrag om toch te zorgen dat de innerlijke dwang kan worden gevolgd. Het bij touwtje vast pakken van een speeltje zie je wel vaker, is lekker makkelijk. De enigste vraag is of je dit in de wijze van bijten weer terug gaat zien
Jan
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

janinca2002 schreef:De enigste vraag is of je dit in de wijze van bijten weer terug gaat zien
Kun je dat uitleggen?
Afbeelding

janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

moosje schreef:
janinca2002 schreef:De enigste vraag is of je dit in de wijze van bijten weer terug gaat zien
Kun je dat uitleggen?
Je wilt een vaste volle beet. Ik heb een aantal honden gezien die dit ook deden en bij het bijten dan op puntje van de mouw gingen bijten ipv van vol erop. Dit heeft ook alles te maken met een goede opbouw en de goede mensen erbij en natuurlijk het verleden van de hond hoe zich dat verder ontwikkeld.
Jan
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Contacteer:

janinca2002 schreef:
moosje schreef:
Kun je dat uitleggen?
Je wilt een vaste volle beet. Ik heb een aantal honden gezien die dit ook deden en bij het bijten dan op puntje van de mouw gingen bijten ipv van vol erop. Dit heeft ook alles te maken met een goede opbouw en de goede mensen erbij en natuurlijk het verleden van de hond hoe zich dat verder ontwikkeld.
Ah ok. Bijten doet ie goed. :D Dat is waarschijnlijk wel blijven hangen van de KNPV.
Midden op de mouw meestal. Op de club heeft ie nog niet gebeten trouwens, dus ben heel benieuwd hoe hij dat zal doen.
Afbeelding

diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

je kan het balletje eventueel vervangen door een klein bijtrolletje. nu bijt hij in het touwtje dus misschien vind hij een bijtrol leuker lijkt meer op een touw kwa materiaal. vind zelf altijd erg onhandig als ze alleen het touwtje willen ....vingers er tussen :N:
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Contacteer:

diana25 schreef:je kan het balletje eventueel vervangen door een klein bijtrolletje. nu bijt hij in het touwtje dus misschien vind hij een bijtrol leuker lijkt meer op een touw kwa materiaal. vind zelf altijd erg onhandig als ze alleen het touwtje willen ....vingers er tussen :N:
Das wel een goeie, dank je!
Afbeelding

johnny
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): dobermann

Ongelezen bericht door johnny »

janinca2002 schreef:
moosje schreef:
Kun je dat uitleggen?
hoi,mijn [al mijn hondjes die gehad heb ook mijn nieuwe dober bijt ook in de lijn of het touwtje ik vind dat niet erg en als hij gaat bijten op de mouw is dat gewoon vol :ok: dus lekker laten gaan gr john :E:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”