Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Samen begraven
Moderator: moderatorteam
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Re: Samen begraven
Ik wil gecremeerd worden en dan verstrooid samen met de as van alle dieren die ik in mijn leven liefgehad heb. En Manlief mag ook meewaaien als ie wil. Gezellig.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Inderdaad een mooi idee, dit mogen ze in NL ook mogelijk maken van mij.
-
Supernova
- Zeer actief
Mij lijkt het niks om samen met Kens weg te rotten
Dan zou ik het eerder doen als Maylala, alle as tegelijkertijd weg laten vliegen.
Dan zou ik het eerder doen als Maylala, alle as tegelijkertijd weg laten vliegen.
- Maylala
- Zeer actief
Ik ben heel sentimenteel.Denise. schreef:Mij lijkt het niks om samen met Kens weg te rotten![]()
Als ik begraven wilde worden mocht ook iedereen er gezellig bij komen liggen hoor, zo'n graf is al duur zat.
- Ink
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
- Aantal honden: 1
En als er dan wel 'iets' na de dood blijkt te zijn, heb je meteen mensen om mee te klaverjassen ofzo...Maylala schreef:Als ik begraven wilde worden mocht ook iedereen er gezellig bij komen liggen hoor, zo'n graf is al duur zat.
Maar, serieus, ik vind het ook wel een goed idee. Zou ook niet weten waarom het niet zou mogen; zoveel meer ruimte neemt zo'n dier toch niet in? Ja, tenzij je met je paard begraven wil worden, dan snap ik het bezwaar wel. Verder; prima plan, mogen ze hier ook wel doen voor diegenen die daar behoefte aan hebben.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
- Maylala
- Zeer actief
Hahaha, arme Manlief! Is ie zelfs in het hiernamaals nog niet verlost van keihard ingemaakt worden met Scrabble.Ink schreef:En als er dan wel 'iets' na de dood blijkt te zijn, heb je meteen mensen om mee te klaverjassen ofzo...Maylala schreef:Als ik begraven wilde worden mocht ook iedereen er gezellig bij komen liggen hoor, zo'n graf is al duur zat.![]()
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik heb er helemaal niks mee, niet met dode lichamen van mensen en ook niet met dode lichamen van dieren.
Dus voor mij hoeft het niet, mijn beesten worden gecremeerd en ik word ook gecremeerd en daarna strooien ze de as maar ergens uit.
Maar goed, als mensen er wel behoefte aan hebben mogen ze wat mij betreft met een hele dierentuin begraven worden
Dus voor mij hoeft het niet, mijn beesten worden gecremeerd en ik word ook gecremeerd en daarna strooien ze de as maar ergens uit.
Maar goed, als mensen er wel behoefte aan hebben mogen ze wat mij betreft met een hele dierentuin begraven worden

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Hier weten ze al allemaal waar ze mij moeten stoppen als het zo ver is. Ik kom in het kistje bij mijn 2 lieverds (Lance en Leggy) voor altijd samen.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Maylala
- Zeer actief
- Ink
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Wauw Jip, die is echt prachtig!

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kun je beter gelijk alle lijken van beesten en mensen naar de afval verwerking brengen.
Gezellie op de grote hoop de oven in tussen Fifi ,Wodan,Minoes en Blesje.
Scheelt klauwen vol geld en voor altijd samen.
Scheelt klauwen vol geld en voor altijd samen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
prachtigjip007 schreef:Hier weten ze al allemaal waar ze mij moeten stoppen als het zo ver is. Ik kom in het kistje bij mijn 2 lieverds (Lance en Leggy) voor altijd samen.

- iones
- Zeer actief
WAarom is het eigenlijk zo'n probleem als je met je huisdier begraven wilt worden?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Voor de DNA mocht het ook al niet, hoor.
Wat maakt he uit, zou je zeggen.
Wat maakt he uit, zou je zeggen.
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Nanna schreef:Of naar de dierentuin, voor de leeuwen. Hebben die ook es een leuke dag en het lijkt me voor de betalende bezoeker ook een machtig schouwspel hoe de leeuw er rennend met de arm van tante Beppie vantussengaat om dat achter die ene rots es fijn op te kluivenbouvierpoedel schreef:Kun je beter gelijk alle lijken van beesten en mensen naar de afval verwerking brengen.
Scheelt klauwen vol geld en voor altijd samen.Die andere leeuw loopt dan met haar poes.
Minet.
Maar op zich vind ik het wel een leuk idee. Zou ook bij god niet weten waar ik anders die urnen met de as van de beesten allemaal moet laten als ik de pijp uit ga... Denk niet dat iemand er op zit te wachten om die als erfenis te krijgen.
Dus ja, flikker ons maar met zn allen op een hoopje. Of in de wind.
ONee, met de wind mee.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Van mij mag je hoor.iones schreef:WAarom is het eigenlijk zo'n probleem als je met je huisdier begraven wilt worden?
Al laat je je in je paard begraven.
Snap eigenlijk al geen eens dat het een wens kan zijn om voor eeuwig samen te zijn met Fifi of ......
Mij zal het een rotzorg zijn met wie ik in de grond kom te liggen.
Ik heb niet zo van die romantische getinte verlangens op dat vlak.
Want dan ben ik namelijk dood en aan het verotten.
Net als Fifi die naast mij zou liggen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Supernova
- Zeer actief
Ik begrijp het hoor, ik vind het ook een mooi symbolisch idee.Maylala schreef:Ik ben heel sentimenteel.Denise. schreef:Mij lijkt het niks om samen met Kens weg te rotten![]()
Dan zou ik het eerder doen als Maylala, alle as tegelijkertijd weg laten vliegen.Samen onze laatste reis maken, en zo.
Als ik begraven wilde worden mocht ook iedereen er gezellig bij komen liggen hoor, zo'n graf is al duur zat.
Moet het alleen wel waaien natuurlijk, anders liggen jullie met z'n allen op een hoopje
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Het is ook een illusie te denken dat je dan voor eeuwig samen bent, die botten worden echt wel een keer ergens op een hoop gegooid tenzij een of ander achter-achterlijke nazaat nog steeds die peperdure grafrechten wil blijven betalen.
Ik heb Bruno uitgestrooid ( op de Heksenberg) en als het aan mij ligt gebeurt dat met iedereen hier.
Ik heb Bruno uitgestrooid ( op de Heksenberg) en als het aan mij ligt gebeurt dat met iedereen hier.
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Maylala schreef:Ik wil gecremeerd worden en dan verstrooid samen met de as van alle dieren die ik in mijn leven liefgehad heb. En Manlief mag ook meewaaien als ie wil. Gezellig.
Dat doen wij ook.....
Wij hebben afgesproken dat we met het uitstrooien wachten op elkaar.
Mag het hier in Nederland ook niet begraven worden samen met je huisdier?
Groetjes Willy, Djock en Puck

-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Wat heb jij een mooi kistje.jip007 schreef:Hier weten ze al allemaal waar ze mij moeten stoppen als het zo ver is. Ik kom in het kistje bij mijn 2 lieverds (Lance en Leggy) voor altijd samen.
Hier staan ze in een bruine urn.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- iones
- Zeer actief
Ik wil me niet laten begraven en ook niet laten cremeren als ik dood ben. Ik heb liever dat het geld gaat naar dieren die het hard nodig hebben, zoals hondenstichtingen in het buitenland of zo, of paarden. Het kost allemaal veel te veel geld, dat dood gaan. Daarom stel ik me maar ter beschikking aan de wetenschap.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
miekmiek
van mij hoeft het niet zo nodig, dood is dood. maar als anderen mensen het wel graag willen zou ik niet weten waarom niet.
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Ik vind het ook wel een heel mooi idee om zo samen een laatste rustplaats te hebben.
Mijn nabestaanden moeten de urn van mijn hondje die nu in de vitrinekast staat maar gewoon in mijn broekzak stoppen als ik begraven word en dit in nederland nog niet legaal is
Ohja ik heb trouwens wel een pandora armband met een asbedel eraan waar een beetje as van mijn hondje in zit, ik vind dit wel erg speciaal!
Mijn nabestaanden moeten de urn van mijn hondje die nu in de vitrinekast staat maar gewoon in mijn broekzak stoppen als ik begraven word en dit in nederland nog niet legaal is
Ohja ik heb trouwens wel een pandora armband met een asbedel eraan waar een beetje as van mijn hondje in zit, ik vind dit wel erg speciaal!
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
- Maxine
- Zeer actief
Abby schreef: Dus ja, flikker ons maar met zn allen op een hoopje. Of in de wind.
ONee, met de wind mee.Lijkt me prettiger, ook voor de strooier in kwestie.
Ook 'The Big Lebowski' gezien?

- Maylala
- Zeer actief
Jij wil gewoon ergens op een gemeentelijke composthoop gegooid worden ofzo?iones schreef:Ik wil me niet laten begraven en ook niet laten cremeren als ik dood ben. Ik heb liever dat het geld gaat naar dieren die het hard nodig hebben, zoals hondenstichtingen in het buitenland of zo, of paarden. Het kost allemaal veel te veel geld, dat dood gaan. Daarom stel ik me maar ter beschikking aan de wetenschap.
- Maylala
- Zeer actief
Hahaha, classic!Maxine schreef:Abby schreef: Dus ja, flikker ons maar met zn allen op een hoopje. Of in de wind.
ONee, met de wind mee.Lijkt me prettiger, ook voor de strooier in kwestie.
Ook 'The Big Lebowski' gezien?
-
Lillith
- Zeer actief
miekmiek schreef:van mij hoeft het niet zo nodig, dood is dood. maar als anderen mensen het wel graag willen zou ik niet weten waarom niet.