In Nederland de controle op kindermishandeling wel wat groter dan op dierenmishandeling. Simpelweg omdat een kind te maken krijgt met veel meer mensen om zich heen, en daarnaast ook een mond heeft. Een hond kan niet aandragen hoe zwaar hij mishandeld wordt, en zoals gezegd, honden geven elkaar onderling ook fysieke correcties, dus waarom zou je in die zin als baas niet fysiek mogen corrigeren. Uiteraard zit er vanuit mijn gevoel grenzen aan dat fysieke, maar die grens is zo klein en vaag.iones schreef:En intussen is het kind, of de hond de lul. Fijn....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zoooo frustrerend!!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Zoooo frustrerend!!
- Joepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
- Aantal honden: 1
Misschien moet je eens je camera erbij pakken als hij gaat wandelen. Goed bewijsmateriaal voor mishandeling. Daarvoor kunnen ze de hond toch wel meenemen? Oh en de eigenaar verbieden nog honden te nemen is belangrijk.[/quote]
De hond wordt dan meteen herplaatst gaat eerst naar een huis waar ze hem observeren.
Hij wordt natuurlijk niet op een site van een asiel geplaatst.
En als je ziet hoe dit hondje lijdt dan maakt het mij geen fluit uit hoe ze hem weghalen als hij maar weggehaalt wordt.
En de mensen van de dierenambulance denken er net zo over maar zitten vast aan regels.
Wij hebben de hond 'gevonden' en zij halen de 'gevonden' hond op.
Niets mis mee toch
[/quote]
Maar de hond is dan niet écht kwijt. Best wel laf om hem te stelen en niet recht in zijn gezicht te zeggen. Hij denkt dan gewoon, hond weggelopen/gestolen = nieuwe, terwijl je dat ook anders op kunt lossen.
En ik bedoel met op de site van een asiel plaatsen júist zodat hij weet dat zijn hond daar is, zodat hij wellicht zal betalen om zijn eigen hond terug te krijgen, daar leert hij wel wat van
[/quote]
Geloof mij nou maar deze meneer leert nergens van
En dacht jij dat we niets in zijn gezicht gezegt hebben?
Nee dit geval kun je helaas niet op een andere manier oplossen.
De hond wordt dan meteen herplaatst gaat eerst naar een huis waar ze hem observeren.
Hij wordt natuurlijk niet op een site van een asiel geplaatst.
En als je ziet hoe dit hondje lijdt dan maakt het mij geen fluit uit hoe ze hem weghalen als hij maar weggehaalt wordt.
En de mensen van de dierenambulance denken er net zo over maar zitten vast aan regels.
Wij hebben de hond 'gevonden' en zij halen de 'gevonden' hond op.
Niets mis mee toch

Maar de hond is dan niet écht kwijt. Best wel laf om hem te stelen en niet recht in zijn gezicht te zeggen. Hij denkt dan gewoon, hond weggelopen/gestolen = nieuwe, terwijl je dat ook anders op kunt lossen.

En ik bedoel met op de site van een asiel plaatsen júist zodat hij weet dat zijn hond daar is, zodat hij wellicht zal betalen om zijn eigen hond terug te krijgen, daar leert hij wel wat van

Geloof mij nou maar deze meneer leert nergens van

- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Ik ben van mening dat iedereen kan leren. Of het nou op de zachte, of keiharde manier is.. op animalcops (of hoe heet dat programma) zijn er ook mensen die dieren mishandelen, als je alleen de dieren afneemt gebeurt er niks, alleen die dieren worden gered, maar in het vervolg komen er andere. Een boete van 500 euro doet wonderen. Jammer dat er nog niet zo iets in Nederland is! Maar hij moet dus boeten wat mij betreft. En die hond zo maar meenemen is dus in meerdere opzichten geen goed plan.Joepie schreef: Geloof mij nou maar deze meneer leert nergens van![]()

- iones
- Zeer actief
In de middeleeuwen waren kinderen en honden allebei vogelvrij. Daar gingen ze toen veel harder mee om.Lellibel schreef:Ja zoals jij het wilt gebeurde al in de middeleeuwen en dat zijn we allang gepasseerdiones schreef:En intussen is het kind, of de hond de lul. Fijn....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Ik heb het niet over kinderen en honden, ik heb het over straffen zonder bewijs.iones schreef:In de middeleeuwen waren kinderen en honden allebei vogelvrij. Daar gingen ze toen veel harder mee om.Lellibel schreef:Ja zoals jij het wilt gebeurde al in de middeleeuwen en dat zijn we allang gepasseerdiones schreef:En intussen is het kind, of de hond de lul. Fijn....

- iones
- Zeer actief
Getuigen zijn ook bewijs.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen