Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vaginitis en zitten op vieze grond

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Vaginitis en zitten op vieze grond

Ongelezen bericht door Maylala »

Roos heeft vrij snel last van vaginitis. Nu is het me opgevallen dat als mijn brave meisje buiten (in de modder of zo) netjes gaat zitten voor een snoepje, zij de volgende dag bijna standaard last van een vieze stempelmuts heeft en Sjon klapperend door het huis loopt. :Q:
Helaas gaat ze niet alleen zitten voor snoepjes, dan kon ik haar nog gewoon laten staan als opdracht, maar ze gaat ook zitten als ze bijvoorbeeld een reiger ziet in de verte of zo. Dat kan ik haar moeilijk afleren. Wandelen met een broekje lijkt me funest voor mijn reputatie met mijn "stoere hond" :mrgreen: dus moeten we het in het schoonmaken zoeken denk ik.
Is het een idee om als we thuiskomen na een wandeling waarin ze haar fluf heeft bemodderd, haar dan preventief met wat natuuryoghurt te bewerken? Yoghurt heb ik laatst geprobeerd, dat werkte best goed. Ze vond het alleen Erg Stom. :klaar: Maar zou dat preventief ook iets doen? Ook ga ik vandaag cranberrytabletjes kopen, heb gehoord dat dat misschien ook kan helpen.

Heeft iemand anders misschien nog tips? Ik vind het zo sneu voor m'n meisje dat ze zo'n last heeft van haar vrouwenprobleempje. :ugh:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Re: Vaginitis en zitten op vieze grond

Ja, in maart 2009. Ze heeft er pas de afgelopen maanden last van.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Ik vind het niet heftig genoeg voor een AB kuurtje. Het gebeurt misschien op z'n hoogtepunt 1 keer per week dat ze "stempelt" en ze lijkt er verder ook geen last van te hebben of zo. En eer ik met Roos naar de dokter ga moet er wel écht wat aan de hand zijn, dokters geven haar zoveel stress en drama, dat wil ik haar niet voor zomaar af en toe een flufvlek aandoen.
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

cranberry pillen helpen alleen (preventief) tegen blaasontstekingen.
Yogurt schijnt tegen schimmels te werken maar dat is inmiddels wel achterhaald.
Misschien moet je vaginale wasgel kopen, dan kun je haar vagina af en toe met een washandje schoonmaken?

Ik zou wel ook naar de oorzaak kijken, een gezonde hond krijgt niet zomaar last van haar vagina. Ik zou haar weerstand proberen te verhogen (prebiotica?) of idd een antibiotica kuurtje halen,als het blijft terug komen.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Toch lijkt het mij wel een antibioticakuurtje waard.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Een 'flufvlek' bij een gecastreerde teef zou ik voor geen meter vertrouwen. Ik had al bij de da gezeten.
Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Misschien een possje echinacea geven om de weerstand wat te verbeteren ?
Sandra
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

alm@ schreef:Een 'flufvlek' bij een gecastreerde teef zou ik voor geen meter vertrouwen. Ik had al bij de da gezeten.
Jezus Alma, nou laat je me schrikken. Ik bel zo wel even m'n DA dan, ze is nu in gesprek.
Afbeelding
alm@
moderator

Maylala schreef:
alm@ schreef:Een 'flufvlek' bij een gecastreerde teef zou ik voor geen meter vertrouwen. Ik had al bij de da gezeten.
Jezus Alma, nou laat je me schrikken. Ik bel zo wel even m'n DA dan, ze is nu in gesprek.
Sorry, dat was niet bedoeling :wink: je kunt inderdaad beter even bellen om te overleggen.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

M'n DA is echt constant in gesprek, volgens mij hebben ze de hoorn scheef gelegd ofzo. :boos:
Hoop dat ik d'r vandaag nog te pakken krijg. :klaar:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Inge O schreef:overigens zie ik het zitten in modder of wat dan ook zeker niet als oorzaak, dat zijn niet het soort plekken waar veel ziektebacteriën zitten, waarschijnlijk zitten er bij jou binnen in huis veel meer :mrgreen: .
Ach gos, nou heeft Alma haar aan de telefoon met de DA en krijg jij haar ook nog eens aan de schoonmaak. :mrgreen:
alm@
moderator

Inge O schreef:
hoezo, waarom niet bij een gecastreerde teef :scratch: ? ik zou het bij een niét gecastreerde teef niet vertrouwen maar wat kan er nu zo gevaarlijk zijn in het geval van een gecastreerde teef?
Bij Reina zijn alleen de eierstokken verwijderd. Als zij ineens ging vloeien, zat ik dezelfde dag nog bij de da. Alles wat met hondenvulvaatjes te maken heeft vind ik doodeng. Ik heb altijd reuen gehad, Reina is mijn eerste teefje. Vandaar mijn reactie :mrgreen:

Ik had ook een aardige stressperiode toen in augustus Sophietje loops werd :N: :F: en Whera maar pesten: broek aan, dubbele halsbanden en tuig voor het weglopen haha :boos:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Inge O schreef:
christo schreef:
Inge O schreef:overigens zie ik het zitten in modder of wat dan ook zeker niet als oorzaak, dat zijn niet het soort plekken waar veel ziektebacteriën zitten, waarschijnlijk zitten er bij jou binnen in huis veel meer :mrgreen: .
Ach gos, nou heeft Alma haar aan de telefoon met de DA en krijg jij haar ook nog eens aan de schoonmaak. :mrgreen:
het arme kind zou zich zomaar eens kunnen vervelen :F: .
:jank:
*is door het huis aan het jagen met een stoommachine tot de nok gevuld met Dettol*
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Nou inmiddels heb ik gelukkig mijn DA gesproken. Ze maakt zich niet zo'n zorgen, zeker omdat Roos verder blakend gezond is. Mocht ik me er toch onrustig over maken gaan we AB proberen. Als dat niet werkt gaan we onderzoekjes doen.

En net tijdens het wandelen heeft Roosje als bonus ook nog haar voetkussen opengescheurd, een flinke jaap van een dikke centimeter over 1 heel kussen. Die ligt nu dus in de lappenmand en krijgt komende dagen buiten een sokje aan. :jank:
Het arme kind.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Nanna schreef:Nou heeft ze last van twee sneetjes :mrgreen:
:tong: :mrgreen:
Afbeelding
alm@
moderator

Maylala schreef:Nou inmiddels heb ik gelukkig mijn DA gesproken. Ze maakt zich niet zo'n zorgen, zeker omdat Roos verder blakend gezond is. Mocht ik me er toch onrustig over maken gaan we AB proberen. Als dat niet werkt gaan we onderzoekjes doen.

En net tijdens het wandelen heeft Roosje als bonus ook nog haar voetkussen opengescheurd, een flinke jaap van een dikke centimeter over 1 heel kussen. Die ligt nu dus in de lappenmand en krijgt komende dagen buiten een sokje aan. :jank:
Het arme kind.
Gelukkig :ok: aan voetkussensneetjes doe ík juist weer helemaal niks, ook geen sokjes. Geneest vanzelf :wink:
Afbeelding
alm@
moderator

Inge O schreef:
heeft sophietje overigens al een nieuw baasje?
Ja hoor, die meid zit helemaal op haar plekje. Ik krijg hele enthousiaste update's :ok:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

alm@ schreef:Gelukkig :ok: aan voetkussensneetjes doe ík juist weer helemaal niks, ook geen sokjes. Geneest vanzelf :wink:
Het blijft zo bloeden. :ugh: Binnen loopt ze gewoon rond, die bloedvlekken zijn lastig maar geen probleem. Hier buiten vind ik het echter wat smerig om haar daar met dat kwetsbare voetje hier over het pad te laten lopen. Zodra het wondje dicht is miep ik ook niet meer. Maar de betadine vloeit wel rijkelijk, ik wil echt niet hebben dat er viezigheid in die open wond zit en dat het daarna dichtgaat. :N:
Ze was wel echt heel braaf met haar sokje buiten, het zat alleen helemaal onder het bloed toen ik het net uittrok. :ugh: Als troost heb ik haar een lekkere Kong gegeven, dus ze is weer blij.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

alm@ schreef:
Inge O schreef:
heeft sophietje overigens al een nieuw baasje?
Ja hoor, die meid zit helemaal op haar plekje. Ik krijg hele enthousiaste update's :ok:
Wat fijn! Ik dacht eigenlijk stiekem dat je d'r zelf zou houden. :mrgreen:
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Mijn teefje heeft hier ook heel lang last van gehad toen zij nog niet zo lang gecastreerd was.

Ik zou mij ook niet direct zorgen maken, en zeker eerst de weerstand wat proberen te verhogen voordat je haar aan de ab zet.
Bij mijn teefje zijn toendertijd uitstrijkjes gemaakt maar daaruit kwam geen duidelijkheid, toen zijn wij naar Utrecht gestuurd voor een stimulatietest, ze dachten dat er ws wat restweefsel van de eierstok was achtergebleven wat de afscheiding veroorzaakte, maar ook daar kwam niets uit.

Ik ben net na die tijd NRV gaan voeren en langzamerhand is het over gegaan dus wat mij betreft kan dit goed een weerstandsprobleem zijn.
Maylala
Zeer actief

Bedankt voor je advies Rose! Ik voer al vers, maar ik zal inderdaad proberen met wat andere dingetjes haar weerstand te verhogen. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er wat aan haar weerstand mankeert; ze is supervrolijk, tierig, speels, glimt als een spiegel en heeft nooit ook maar een baaldag of zo. Ze lijkt eigenlijk de gezondste hond ter wereld. :19: Maar goed, het kan natuurlijk geen kwaad om haar gestel alsnog een kleine boost te geven, dus ik ga m'n best doen!
Afbeelding
chanty
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door chanty »

Ik heb hier ooit homeopatische druppels voor gehad voor mijn hond en die werkten echt super. Weet alleen de naam niet maar mocht je t willen weten dan zou ik mijn DA eventueel kunnen bellen hiervoor. Misschien is t wel te googlen?! :D
Afbeelding
Mijn hondjes zijn mijn vitamientjes, door hun blijf ik gezond!!!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

chanty schreef:Ik heb hier ooit homeopatische druppels voor gehad voor mijn hond en die werkten echt super. Weet alleen de naam niet maar mocht je t willen weten dan zou ik mijn DA eventueel kunnen bellen hiervoor. Misschien is t wel te googlen?! :D
Op wat dan?
Flufvlek?

:mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maylala
Zeer actief

Marjoleine schreef:
chanty schreef:Ik heb hier ooit homeopatische druppels voor gehad voor mijn hond en die werkten echt super. Weet alleen de naam niet maar mocht je t willen weten dan zou ik mijn DA eventueel kunnen bellen hiervoor. Misschien is t wel te googlen?! :D
Op wat dan?
Flufvlek?

:mrgreen:
:smile:
Op "flufvlek homeopatische druppels", natuurlijk. :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Maylala schreef:
alm@ schreef:Gelukkig :ok: aan voetkussensneetjes doe ík juist weer helemaal niks, ook geen sokjes. Geneest vanzelf :wink:
Het blijft zo bloeden. :ugh: Binnen loopt ze gewoon rond, die bloedvlekken zijn lastig maar geen probleem. Hier buiten vind ik het echter wat smerig om haar daar met dat kwetsbare voetje hier over het pad te laten lopen. Zodra het wondje dicht is miep ik ook niet meer. Maar de betadine vloeit wel rijkelijk, ik wil echt niet hebben dat er viezigheid in die open wond zit en dat het daarna dichtgaat. :N:
Ze was wel echt heel braaf met haar sokje buiten, het zat alleen helemaal onder het bloed toen ik het net uittrok. :ugh: Als troost heb ik haar een lekkere Kong gegeven, dus ze is weer blij.
Chris heeft het ooit gehad en toen heb ik met leukoplast de wondranden bijeen gehouden. Dus niet helemaal dicht, maar ook zo dat het geen beweging in zat. Dus stukje leukoplast dwars op de snee wat de randen bij elkaar houdt, en de uiteinden van de snee onbedekt laten zodat er nog lucht bij komt. Bij het naar buitengaan deed ik een plastic boterhamzakje om de poot en daaroverheen een pantykousje. Daar weer een sok overheen.

Het ziet er heel naar uit maar het gaat van binnen naar buiten dicht, en zodra het van binnen wat meer geheeld is, is het ook veel minder pijnlijk. Tot die tijd gaf het mij dus een fijn gevoel om de wondranden bijeen te houden zodat de wond niet steeds opnieuw opengaat.
Maylala
Zeer actief

Inge O schreef: niet teveel zorgen over maken : zo'n wondje gaat altijd van binnen naar buiten dicht : gewoon een paar keer per dag in een ontsmettingsbadje en haar verder gewoon sokjesloos laten, komt helemaal goed :wink: .
Zucht, ik zal het proberen. :Q: Bedankt voor de tip, ik hoop echt dat het snel mag genezen want ik hoor alweer de verschrikkelijkste horrorverhalen over voetkussentjes. :N:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

@Christo; Vind het een hele goeie tip, maar ik weet nu al dat ze dan constant aan die leukoplast gaat zitten likken en pulken en dat komt de genezing dan ook niet echt ten goede. :ugh:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Maylala schreef:@Christo; Vind het een hele goeie tip, maar ik weet nu al dat ze dan constant aan die leukoplast gaat zitten likken en pulken en dat komt de genezing dan ook niet echt ten goede. :ugh:
Chris deed dat dus niet omdat het leukoplast op het eelt van de zool zat geplakt. Hij voelde het amper zitten. En als er één een zuigert is... :F:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”