Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maximale tijd om je hond in een pension te stoppen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Re: Maximale tijd om je hond in een pension te stoppen.

Ongelezen bericht door Moos »

miekmiek schreef::cheer: kom maar brengen. :cheer:
Vera staat al klaar met d'r koffertje :cheer: . Die zou het prachtig vinden in zo'n gezin mee te mogen draaien. Die snertbaas van haar heeft niet eens 1 kind :boos: :boos: :mrgreen:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Zoek stok! schreef:Aangelijnd zou ik Bram nog wel meegeven aan iemand die niet te beroerd is om in te grijpen als er een reu boven op hem duikt. Los kan niet, hij luistert gewoon niet. Izzie zou ik ook aangelijnd niet meegeven. Ze is te onvoorspelbaar voor anderen.
Verander Bram door Sjon en Izzie door Roos en je hebt exact mijn situatie.
De komende 10 á 15 jaar gaan wij dus lekker met honden vakantie vieren. Daarna komen de verre reizen wel, heb ik meteen tijd zat om daar nog behoefte aan te krijgen.

Vandaag hadden Manlief en ik het er nog over wat we met het schorem zouden moeten als we bijvoorbeeld allebei een been breken of zo. Een uitlaatservice of aanverwant artikel zou een drama worden, ik wil er niet eens aan denken. :N: We lopen dus maar heel voorzichtig en hopen vurig dat er geen dierbaren in verre oorden gaan trouwen, dan moet alles goedkomen.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik heb een 2,5 jaar in een penison gewerkt en op 2 honden na (van de 1000en) nooit meegemaakt dat ze moeite ermee hadden. Wel voelt de ene hond zich meteen thuis en heeft de ander wat meer moeite met aanpassen.
Afgelopen vakantie ben ik 8 dagen zonder hond gegaan, die bleef thuis bij ouders. Dat was eenmalig, ze heeft het vreselijk gehad :blauwoog: Alles was hetzelfde, ritme, omgeving de mensen. Alleen ik was er niet en ze snapte er geen bal van. Noah heeft 2 dagen bij Aimee gelogeerd en ik had niet de indruk dat ze mij echt gemist had :engel: Mocht ik weer zonder hond op vakantie gaan, dan gaat Noah of bij iemand logeren of pension.
Perry en Noah

Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Heel lang geleden, we hadden Billy nog niet zo lang, waren er familie-toestanden in het buitenland en Bill kon niet mee.
Hij is toen in een pension geweest en heeft het er niet echt goed gehad. Hij at niet, was heel wantrouwig, veel janken/blaffen. De mensen van het pension trokken wel aan de bel en we zijn eerder naar huis gegaan. Het lag overigens niet aan de mensen van het pension, Bill trok het niet.
Een slechte ervaring dus en daarom zal ik niet gauw meer voor een pension kiezen. Ik ken inmiddels wel mensen (zij laten Bill en Sil ook wel eens uit) waar ze zo zouden mogen logeren. Ik vertrouw ze, zij kennen de honden goed, weten waar ze op moeten letten.
Het zou dan trouwens alleen om noodgevallen gaan, met vakantie gaan zonder honden vind ik helemaal niets aan. :wink:
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Het lijkt me best handig als mijn honden gewend zouden zijn aan een pension, al is het maar voor noodgevallen....
Ik heb geen mensen in mijn omgeving waar ik mijn honden naar toe durf te brengen, misschien dolly wel maar buck en sybil hebben een te lange gebuiksaanwijzing en ze zijn erg eenkennig :wink:
Ik wil ooit wel op zoek naar een goed pension, waar ze met zijn 3e samen zijn en een paar keer per dag op een veld mogen spelen. Maar voorlopig neem ik ze mee ( in de camper) of ze blijven thuis en mijn kinderen laten ze dan een keer uit,dat gaat ook goed.
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja vind het heel erg stom in een pension, dus die zou alleen maar gaan als het echt niet anders kan.
Haar doe ik liever naar een oppas en daar komen een aantal mensen voor in aanmerking.
Ik heb voor volgend jaar al een weekend geboekt bij Linda :F:
Verder heb ik haar het liefste gewoon lekker bij me.
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Maylala schreef:
Zoek stok! schreef:Aangelijnd zou ik Bram nog wel meegeven aan iemand die niet te beroerd is om in te grijpen als er een reu boven op hem duikt. Los kan niet, hij luistert gewoon niet. Izzie zou ik ook aangelijnd niet meegeven. Ze is te onvoorspelbaar voor anderen.
De komende 10 á 15 jaar gaan wij dus lekker met honden vakantie vieren. Daarna komen de verre reizen wel, heb ik meteen tijd zat om daar nog behoefte aan te krijgen.

Vandaag hadden Manlief en ik het er nog over wat we met het schorem zouden moeten als we bijvoorbeeld allebei een been breken of zo. Een uitlaatservice of aanverwant artikel zou een drama worden, ik wil er niet eens aan denken. :N: We lopen dus maar heel voorzichtig en hopen vurig dat er geen dierbaren in verre oorden gaan trouwen, dan moet alles goedkomen.
Als jullie je benen breken (wat niet te hopen is natuurlijk :mrgreen: )
Kom ik Roos wel uitlaten :cheer: :mann: Een Sjon mag van mij ook wel mee :lol1:
Supernova
Zeer actief

Voor mij persoonlijk vind ik de maximale tijd in een pension 2 weken, maar liever helemaal niet.
Mocht ik ooit de kans krijgen om een verre reis te maken denk ik wel dat ik dat doe. Dan gaat Kenzo dus naar een pension, want ik ken niemand waar mee ik hem zou vertrouwen :19: En ook niemand die hem als oppashond wil hebben :F:
Ik denk dat het dus veiliger is als hij in een leuk pension zit, met zijn eigen speelweide en geen contact met andere honden.
Het liefst dan ook nog 1 vaste verzorger, dat lijkt me het beste.

Maar ik denk dat de kans groter is dan mocht ik ooit op reis gaan, hij gewoon bij mijn vader blijft.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Dan zou ik ze liever naar vrienden brengen, waar ze gewoon in de huiskamer kan zijn.

Tenminste ik heb bij een pension van die visioenen van honden in een kennel en dan af en toe naar buiten. Denk niet dat Yentle het leuk zal vinden in een kennel. Die huilt de hele boel bij elkaar. En Tirsaatje, nee, die verdiende gewoon een lekker warm mandje bij iemand die lekker knuffelde.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Tja ze gaan meestal mee.
En ander oppassers genoeg.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Inge O schreef:
duitse herder schreef:Ik heb een 2,5 jaar in een penison gewerkt en op 2 honden na (van de 1000en) nooit meegemaakt dat ze moeite ermee hadden.
ik vind zo'n uitspraken altijd heel vreemd - laat ik nu van mijn ongeveer 20 honden er al 2 gehad hebben die het echt niet trokken op pension (en dan moet ik er nog aan toevoegen dat er nog maar een stuk of 5 ooit in pension zijn geweest).

de eerste (engelse setter) was op 10 dagen tijd 4 kg vermagerd - ze woog er 20 en bij thuiskomst nog maar 16 : 'maar ze had heel goed gegeten hoor'
:roll: ja joh, vast.

de tweede, herder flurk, mijn meest stabiele hond ooit, was niet te benaderen in het pension, ze hebben er dagen op gezwoegd om er wat contact mee te krijgen en dan nog was het maar heel erg tegen haar zin.
Ellepel schreef:Ze gaan naar een pension, waar ze allemaal tesaam in een kenel verblijven, 4x perdag naar buiten, graven, pootje baden en dan ook nog es een keer per dag opd e grote speelwei....
dat klinkt als het pension wat ik zoek.....maar niet vind :jank: .
dat kan ook aan het pension liggen Inge.
Ik heb Jan en Gina in Nederland in een pension gehad waar Gina moddervet en Jan broodmager uitkwam, nog een keer geprobeerd met duidelijke vermelding dat ze niet samen konden eten omdat Gina Jan zn eten opeet en hij haar daar de kans toe geeft en het was weer hetzelfde.
Verder hoorde ik toen ik ze de tweede keer kwam ophalen Gina van verre al jammeren :(
Daar zijn ze nooit meer heen geweest uiteraard.

Waar ze nu heengaan -in Engeland dus ;)- komen ze allebei op hun normale gewicht weer naar huis (ze worden hier wel apart van elkaar gevoerd) en wat nog belangrijker is, ze gaan er zonder problemen naartoe. De eigenaar wordt door allebei enthousiast begroet en ze lopen zonder om te kijken met hem mee en dat is voor mijn hondjes eigenlijk wel heel bijzonder want die zijn niet zo van het meegaan met anderen.
Ik laat ze daar dan ook met een gerust hart achter, liever dan bij een goedbedoelende bekende met alle risiko's vandien :N:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Door omstandigheden zijn onze honden 3 maanden niet thuis geweest. Eerst 3 weken bij een oppas, iemand die ze al lang kennen omdat we er elke dag mee wandelen. Daarna naar mijn broer, die heeft al 9 honden en ik was erg blij dat ze niet in een pension hoefden. Vooral Lexie zou dat niet trekken en ik wist dat het voor een lange tijd zou zijn. Voor een weekendje of weekje zou ik wat minder problemen hebben met een pension.
Groetjes, Terry
renee-uk
Zeer actief

daar heb je dan ook weer gelijk in en met dat laatste ben ik het helemaal hartgrondig eens, dat doe ik echt niet en dan blijf ik liever thuis.

moet trouwens wel eerlijk zeggen dat ik meer moeite heb om maar 1 hond naar een pension te doen, daar denk ik nu eigenlijk pas aan.
Die van mij gaan natuurlijk wel altijd samen en dat scheelt toch :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Ja, dat scheelt zeker dat je je honden samen brengt.
Luna en Delphi gaan naar een vriendin die een paar kennels heeft. Zelfs Delphi had zich beter gedragen dan voorspeld. Langer dan een week breng ik ze niet maar dat is gevoelsmatig. Olaf, tja,die durf ik gewoon niet uit handen te geven. Gelukkig ben ik niet zo'n vakantiegangster :wink:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

renee-uk schreef:daar heb je dan ook weer gelijk in en met dat laatste ben ik het helemaal hartgrondig eens, dat doe ik echt niet en dan blijf ik liever thuis.

moet trouwens wel eerlijk zeggen dat ik meer moeite heb om maar 1 hond naar een pension te doen, daar denk ik nu eigenlijk pas aan.

Ik zou ook niet graag 1 hond naar een pension doen. Dat is de reden dat ik ze alle 3 breng. Want voor Kyra en Lyndie kan ik zó een adresje vinden (voor hen staan ze zowat in de rij :mrgreen: ). Maar Cody alleen vind ik ook geen optie, vooral omdat hij dan inderdaad een soortement eenzame opsluiting krijgt omdat hij met maar heel weinig andere honden kan opschieten (alleen stabiele teven). Nu gaan ze met z'n drieën in een grote kennel (formaat schuur), hebben hun eigen speelveld en komen niet in contact met andere honden. Ik krijg ze net zo terug als ze er in zijn gegaan, dus ik ga zonder schuldgevoel of zorgen weg.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

lieke schreef:
renee-uk schreef:daar heb je dan ook weer gelijk in en met dat laatste ben ik het helemaal hartgrondig eens, dat doe ik echt niet en dan blijf ik liever thuis.

Ik zou ook niet graag 1 hond naar een pension doen. Dat is de reden dat ik ze alle 3 breng. Want voor Kyra en Lyndie kan ik zó een adresje vinden (voor hen staan ze zowat in de rij :mrgreen: ). Maar Cody alleen vind ik ook geen optie, vooral omdat hij dan inderdaad een soortement eenzame opsluiting krijgt omdat hij met maar heel weinig andere honden kan opschieten (alleen stabiele teven). Nu gaan ze met z'n drieën in een grote kennel (formaat schuur), hebben hun eigen speelveld en komen niet in contact met andere honden. Ik krijg ze net zo terug als ze er in zijn gegaan, dus ik ga zonder schuldgevoel of zorgen weg.
dat hebben Jan en Gina ook, lekker de ruimte met zn tweetjes.
Jan kunnen ze nog wel bij een leuke teef zetten, dat zal niet echt problemen geven maar met eigenheimer Gina wordt dat al veel moeilijker :?
Misschien is dat wel onbewust de reden dat ik hun vaccinaties zo ontzettend precies bijhou (en dan natuurlijk met name de rabies) zodat ze in geval van nood gewoon mee kunnen naar het vasteland en ook weer terug Engeland in ....
Afbeelding

Heidi Jongen
Actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder ruwhaar en een Laekense herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Heidi Jongen »

Martijn schreef:Ik wil trouwens heel bewust geen "oppas".
Ik moet er niet aan denken dat iemand met mijn honden gaat wandelen zonder dat ik daarbij ben.
Ik zou geen seconde gerust zijn.... Saake luistert slecht en als hij een andere reu ontmoet, wil hij wel eens agressief uit de hoek komen. Ik wil toch zeker zijn dat er niks mis gaat en dat is alleen zo als ik ze zelf uitlaat. Bij ons dus ook geen oppas!
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Maylala schreef:
Sjon wist ik inderdaad, die lijkt heel erg op Bram :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Van mijn oppas weet ik 100% zeker dat de honden niet los gaan. Ze krijgen de flex mee, zodat ze nog een beetje bewegingsruimte hebben. Anders zou ik ze ook echt niet achterlaten. Krijg al beelden van een jagende Sita en een weglopende Taro voor me :N:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef: wat er verder ook geen deugd aan doet (qua vertrouwen van mijn kant dan) is dat ik er continu mee te maken heb (door school) dat er in drukkere periodes heel veel uit handen gegeven wordt aan stagaires en daar moet je het dus maar net mee treffen :N: .
Dit vind ik ook een belangrijk punt hoor. Naast de eigenaren werken in het pension van Bram en Izzie twee vaste medewerkers. Die zijn er het hele hoogseizoen, aangevuld met twee stagiairs in drukke tijden. Ze staan dan strak onder supervisie. Stel dat het een veel groter pension zou zijn, dan is er veel minder controle over die stagiairs en dat lijkt mij geen fijn idee.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

0 SEC :F:
Maar goed sja dat is ieder voor zich :wink:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nuyvilaq schreef:0 SEC :F:
Ik wil ook niet weten wat het kost om acht honden voor een weekje of 2 in een pension te doen :N: :mrgreen: .
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

lieke schreef:
Ik wil ook niet weten wat het kost om acht honden voor een weekje of 2 in een pension te doen :N: :mrgreen: .
1200 euro schat ik :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Angelique.

lieke schreef:

9 inmiddels :N:
Angelique.

Zoek stok! schreef:
lieke schreef:
1200 euro schat ik :mrgreen:

:eek: zie je.....nee we nemen ze wel mee, is voordeliger en kunnen ze nog werken voor ons ook :E:
Maylala
Zeer actief

Denise. schreef:Als jullie je benen breken (wat niet te hopen is natuurlijk :mrgreen: )
Wat lief! :cheer: :mrgreen:
Kenzo is ook welkom hoor, heeft Sjon ook weer eens een stevige lunch. :cool2: :mrgreen:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Zoek stok! schreef: Sjon wist ik inderdaad, die lijkt heel erg op Bram :wink:
Stoïcijnse snuffelaars. :I:
Afbeelding
mon
Zeer actief

Ongelezen bericht door mon »

als ik op vakantie gaat is het eigenlijk familie bezoek kan de honden niet mee ze hebben het daar ook naar hun zin .
maar toen gingen ze naar mijn moeder maar die wordt 81 jaar dus te druk mijn man is nu weg ik denk een optie bij iemand in huis .
en daar naast pas ik zelf op honden van mensen die op vacantie zijn ik heb er nu ook een paar :wink:
groetjes monique en een lik van samra en lahloub

in mijn gedachten en in mijn hart wimpie 15-8-93 - 19-6-06 layka 6-92 - 3-10-05
Afbeelding
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

Floortje zou wegkwijnen in een pension. Ze is ook niet gesteld op andere honden en kan nogal snauwen. Cazz zou het nog leuk vinden mits hij genoeg aandacht krijgt.
Maar dat zou dan maximaal voor een dag of 10 zijn.

Maar mijn persoonlijke voorkeur gaat er zeker niet naar uit. Tot nu toe hebben wij gekampeerd en hebben wij de honden meegenomen.
Voor onze huwelijksreis gaan we vliegen en dan hebben we gelukkig vrienden die op onze honden passen. Het zijn gelukkig de moeilijste niet, zeker als je de gebruiksaanwijzing hebt gelezen. :D
Heb toch liever dat mijn honden in een huiselijke situatie verblijven, dat zijn ze gewend en daar voelen ze zich het beste op hun gemak. Bij die vrienden hebben ze al wel eens vaker een nachtje geslapen.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Supernova
Zeer actief

Maylala schreef:
Denise. schreef:Als jullie je benen breken (wat niet te hopen is natuurlijk :mrgreen: )
Wat lief! :cheer: :mrgreen:
Kenzo is ook welkom hoor, heeft Sjon ook weer eens een stevige lunch. :cool2: :mrgreen:
Ik ben ook lief :pffff: Ik kan trouwens niet beloven dat ik Roos niet mee naar huis mee, maar dat is niet erg toch? :cool2:
En ik laat Kenzo maar thuis denk ik :mann: Sjon is wel heel stoer namelijk :N:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”