Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slaapkop, lekker laten slapen?
Moderator: moderatorteam
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Slaapkop, lekker laten slapen?
Een puur praktische vraag,
Sandy gaat vaak eerder slapen dan ik, dan maak ik haar nog wel eens wakker om
een laat rondje te lopen. (in het begin hoefde ik haar niet wakker te maken). Nu is ze zeven
maanden oud en ze slaapt heerlijk de nacht door. Nu vraag ik me af, als zij om acht uur/ half negen gaat
slapen kan ik haar dan om half elf beter nog even uitlaten of zal ik beginnen om haar te laten slapen
(waarschijnlijk met het risico dat ik er dan 's nachts uit moet omdat ze moet plassen)
Wat zal jij doen in zo'n geval? Laten slapen?
Sandy gaat vaak eerder slapen dan ik, dan maak ik haar nog wel eens wakker om
een laat rondje te lopen. (in het begin hoefde ik haar niet wakker te maken). Nu is ze zeven
maanden oud en ze slaapt heerlijk de nacht door. Nu vraag ik me af, als zij om acht uur/ half negen gaat
slapen kan ik haar dan om half elf beter nog even uitlaten of zal ik beginnen om haar te laten slapen
(waarschijnlijk met het risico dat ik er dan 's nachts uit moet omdat ze moet plassen)
Wat zal jij doen in zo'n geval? Laten slapen?
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: Slaapkop, lekker laten slapen?
Ik zou haar wakker maken. Beau wil soms niet mee met het laatste rondje, maar als ik dat niet doe heb ik 's nachts een hond die hoge nood heeft.

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Ik maak Diesel toch vaak nog even wakker, omdat ik niet wil dat hij snachts met hoge nood zit.
En als ik hem eenmaal roep komt hij meestal ook wel, alleen wel een beetje slaperig hihi
En als ik hem eenmaal roep komt hij meestal ook wel, alleen wel een beetje slaperig hihi

- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Herkenbaar, dat heeft Sandy ook.. Dan moet ze eerst even rekken en strekken en geeuwen (heel luidruchtigJudith-Diesel schreef:Ik maak Diesel toch vaak nog even wakker, omdat ik niet wil dat hij snachts met hoge nood zit.
en dan pas loopt ze (langzaaaaaaaam) naar de deur. Ook slaapt ze 's morgens het liefste uit, nog even een half uurtje keren en draaien en met een half open oog naar me kijken als ik de kast open doe
Ik heb wel een keer wat geschoven met het laatste rondje, maar dan moest ik er toch uit 's nacht...
Dus toch maar slapende honden wakker maken
- Marianne v. B
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 'Koningsbouvier'
- Contacteer:
Wakker maken inderdaad, anders kan je het midden in de nacht bezuren.
Ik laat mijn pup (van 4.5 mnd.) nu 's nachts om 1 uur half twee nog uit. Beter dát, dan een verstoorde nachtrust.
Ik laat mijn pup (van 4.5 mnd.) nu 's nachts om 1 uur half twee nog uit. Beter dát, dan een verstoorde nachtrust.
- Elize
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Tommy onbekend ras uit Spanje geadopteerd
Nikki Mopshond
Wodka mopshond
Bij mij willen ze s'avonds ook echt niet! 4 verontwaardige koppies, maar ja, ik neem ze echt nog even mee want anders moet ik midden in de nacht m'n bedje uit!! 

- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Ja die tijd heb ik ook gehad, en dan moest ik er soms nog midden in de nacht uit... Gelukkig ben je dan verliefd op zo'n pupje, andere mensen verklaarde me voor gekMarianne v. B schreef:Wakker maken inderdaad, anders kan je het midden in de nacht bezuren.
Nu doen we om rond half elf het laatste rondje en om half acht 's morgens de eerste
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Ik maak die van mij ook wakker voor het laatste rondje, rond 11 uur (bijna dus) en dan komt hij pas smorgens rond 8 uur weer.
Wanneer ik moet werken en dus vroeg mijn bed in ga rond 9 uur, dan komt ie rond 5 uur meestal weer, gelukkig gaat rond deze tijd ook mijn wekker.
Wanneer ik moet werken en dus vroeg mijn bed in ga rond 9 uur, dan komt ie rond 5 uur meestal weer, gelukkig gaat rond deze tijd ook mijn wekker.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Soms moet ik de mijne echt wakker peuren, maar uit gáán ze. Ik heb geen zin in gepiep naast m'n bed 's nachts. 
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Hmm, Luca slaapt vaak gewoon door. En hoeft dan s morgens niet meer nodig dan anders...
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Wij gaan hier zo nog even plassen
Ze vinden dat niks, maar ik kan niet slapen met het idee dat ze misschien nodig moeten
Ze vinden dat niks, maar ik kan niet slapen met het idee dat ze misschien nodig moeten

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
Ik ga ook nog ff lopen en dan hup naar bed,
fijne avond nog allemaal en bedankt voor de reacties
fijne avond nog allemaal en bedankt voor de reacties
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
maar weet je zeker dat ze dan in de nacht of vroege ochtend hoge nood heeft? boris die kunnen we best savonds half 9 laatste rondje doen en volgende morgen 10 uur ofzo. (niet dat we dat dagelijks doen, maar het kan wel)

- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Bumba kan het zo lang nog niet ophouden, hij is nu net een half jaar.
overdag laat ik hem ook om de 2,5 a 3 uur uit.
overdag laat ik hem ook om de 2,5 a 3 uur uit.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- dagmar88
- Zeer actief
Charlie wordt meestal 's avonds laat nog uitgelaten. Ze doet dan ook heeeel zielig, net of haar beentjes de trap niet af willen
Van de stoel af en uit haar warme dekentje de kou in en dan ook nog moeten bewegen, ze vind het vreselijk
Met jas aan wil ze wel en ze weet ook dat ze bij terugkomst haar eten krijgt.
Komt het er een keer niet van dan is er ook geen man overboord en mag ze een plasje op het balkon doen.
Van de stoel af en uit haar warme dekentje de kou in en dan ook nog moeten bewegen, ze vind het vreselijk
Komt het er een keer niet van dan is er ook geen man overboord en mag ze een plasje op het balkon doen.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Lumi weigerde als pup om er nog uit te gaan na half 10. Heb het toen maar aangepast om daarvoor de laatste ronde al te doen. Op een gegeven moment is het wel weer verplaatst, maar ik heb een hele periode gehad dat ze in mijn ogen te vroeg een laatste ronde had. Als ik het niet had aangepast, hade ze de ronde daarvoor voor het laatst wat gedaan, dus rond een uur of 6.
Ik zou dus eens een keer de laatste ronde om half 9 doen en kijken hoe het gaat met de nacht.
Ik zou dus eens een keer de laatste ronde om half 9 doen en kijken hoe het gaat met de nacht.
-
Sita
- Zeer actief
Hier gaat Taro altijd rond een uurtje of half tien bij de slaapkamerdeur liggen om aan te geven dat het volgens hem bedtijd is. Als de deur open staat per ongeluk, ligt hij al heerlijk op bed te slapen. Maar het laatste rondje gaat hij gewoon mee uit. Geen zin om voor hem 's nachts op te moeten staan. Dus lekker wakker maken en mee nemen voor het laatste rondje 
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Meestal maken we haar even wakker voor het laatste rondje, maar het komt ook wel eens voor dat ze gewoon blijft liggen.
Ze hoeft de volgende ochtend er dan niet eerder uit dan normaal, meestal moeten we haar dan alsnog wakker maken om even te gaan plassen.
Ze hoeft de volgende ochtend er dan niet eerder uit dan normaal, meestal moeten we haar dan alsnog wakker maken om even te gaan plassen.
-
miekmiek
ik zou het gewoon proberen, maar dan niet mopperen als je s'nachts wakker gemaakt wordt he?
hier doen we het laatste rondje al om zeven uur. ik kan om tien uur nog wel met ze naar buiten gaan, maar ze doen toch niets. 
- Moos
- Zeer actief
Ik zou eens kijken hoe het gaat als je dat doet. Als ze je 's nachts wakker maakt dan zou ik ervoor kiezen om haar 's avonds nog maar even wakker te maken
Het laatste rondje is hier ergens tussen 18 en 20 uur (ligt eraan hoe laat ik de volgende ochtend op moet, dat varieert tussen 6 en 8:30 uur). Ik kan wel om 22 uur nog gaan lopen, maar dan sta ik wortel te schieten terwijl de dames niet plassen. 's Ochtens plassen ze ook pas als we al een tijdje aan het lopen zijn, dus nodig moeten ze dan ook niet.
Ik vind het wel luxe hoor, zeker in de winter. Om 22 uur dan nog naar buiten moeten is niet mijn hobby :N:
Het laatste rondje is hier ergens tussen 18 en 20 uur (ligt eraan hoe laat ik de volgende ochtend op moet, dat varieert tussen 6 en 8:30 uur). Ik kan wel om 22 uur nog gaan lopen, maar dan sta ik wortel te schieten terwijl de dames niet plassen. 's Ochtens plassen ze ook pas als we al een tijdje aan het lopen zijn, dus nodig moeten ze dan ook niet.
Ik vind het wel luxe hoor, zeker in de winter. Om 22 uur dan nog naar buiten moeten is niet mijn hobby :N:

- vaddie
- Actief
- Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
Hier een oudere dame die s'avonds eigenlijk geen zin meer heeft om te plassen. Laatste rondje meestal tussen 20.00 en 20.30 (in de weekend later) Maar dan staat ze op met veel gekreun, gesteun en gegeeuw. Ze plast dan ook eigenlijk alleen omdat het moet van mij.
Cazz wil altijd naar buiten. Ongeacht hoe diep hij lag te slapen en hoe laat het is.
Cazz wil altijd naar buiten. Ongeacht hoe diep hij lag te slapen en hoe laat het is.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
miekmiek schreef:ik zou het gewoon proberen, maar dan niet mopperen als je s'nachts wakker gemaakt wordt he?hier doen we het laatste rondje al om zeven uur. ik kan om tien uur nog wel met ze naar buiten gaan, maar ze doen toch niets.
idem hier. ze vinden het ook niet nodig.
hééél soms moet lola 's avonds laat nog plassen dan mag ze even in de tuin of we lopen toch nog even, maar dat is per jaar misschien 5x

- stefanie
- Zeer actief
Moet zeggen dat ik wel een beetje verbaasd ben dat er zoveel honden zijn die de deur niet meer uit willen. Die van mij willen elk uur van de dag mee.
Zodra ze door hebben dat ik de riemen pak, staan ze al naast me. Ook midden in de nacht.
- Nicaaa!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Nikki wilt ook vaak echt niet mee s'avonds, als pup bleef ze ook echt liggen totdat ik op de ramen klopte dan kwam ze blaffend kijken wat er was.
Nu komt ze pas als ik de voordeur open maak, dan doet ze om de hoek een plasje en keert ze gelijk weer om.
Integenstelling tot mijn vorige hond, die stond al kwispelend bij de deur voordat ik mijn jas aan had.
Maar ze gaat zeker wel even mee, hoort bij mn routine, honduitlatendouchenslapen
Nu komt ze pas als ik de voordeur open maak, dan doet ze om de hoek een plasje en keert ze gelijk weer om.
Integenstelling tot mijn vorige hond, die stond al kwispelend bij de deur voordat ik mijn jas aan had.
Maar ze gaat zeker wel even mee, hoort bij mn routine, honduitlatendouchenslapen

http://zwerfdierinnood.nl/
https://www.facebook.com/straydogschaamenglish/?fref=ts
A little help goes a long way
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Ik was ook verbaasd!stefanie schreef:Moet zeggen dat ik wel een beetje verbaasd ben dat er zoveel honden zijn die de deur niet meer uit willen. Die van mij willen elk uur van de dag mee.Zodra ze door hebben dat ik de riemen pak, staan ze al naast me. Ook midden in de nacht.
Ik hoef maar naar de riem te lopen en Boris staat al bij de deur. Of ik heb de zin ga je mee wandelen? nog niet uitgesproken of hij rent al naar beneden naar de deur.
Wanneer ik dit ook zou doen en hoe lekker hij ook in zijn mand ligt.
Maar mocht het eens anders gaan in de toekomst, zou ik hem lekker laten liggen. (en me zorgen maken of hij niet ziek is)

- Yai
- Zeer actief
He, die routine komt mij bekend voor.Nicaaa! schreef:Maar ze gaat zeker wel even mee, hoort bij mn routine, honduitlatendouchenslapen

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Dromende honden moet je niet wakker maken, die zijn de boel aan het verwerken. In alle andere gevallen bijten ze maar even door de zure appel heen. Dat moet ik zelf ook doen elke ochtend 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Hanneke2
- Zeer actief
Lilo ook wel hoor, die wil 's avonds laat of diep in de nacht best nog wel een rondje lopen, leuk! Alleen poepen of piesen hoeft ze dan niet.stefanie schreef:Moet zeggen dat ik wel een beetje verbaasd ben dat er zoveel honden zijn die de deur niet meer uit willen. Die van mij willen elk uur van de dag mee.Zodra ze door hebben dat ik de riemen pak, staan ze al naast me. Ook midden in de nacht.
Jack gaat tegenwoordig om een uur of 10 slapen en wenst liever niet meer gestoord tot de volgende ochtend. Die kan ik wel meeslepen naar buiten, dan markeert hij voor de vorm een struik in de voortuin en gaat dan koppig finaal in de remmen.
Ik loop dus soms een laat rondje (met Lilo) als ik zelf zin heb in nog effe een frisse neus halen, maar voor de honden hoeft het niet.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Moos
- Zeer actief
Hier ook hoor. Ze vinden het ook reuze gezellig om 's avonds laat nog een rondje te lopen, alleen als ze daarvoor om een uur of 7 uit zijn gelaten plassen ze nietstefanie schreef:Moet zeggen dat ik wel een beetje verbaasd ben dat er zoveel honden zijn die de deur niet meer uit willen. Die van mij willen elk uur van de dag mee.Zodra ze door hebben dat ik de riemen pak, staan ze al naast me. Ook midden in de nacht.
Ik tref ook nooit uitslapers

- Yai
- Zeer actief
Boris staat in het weekend al rond 6:00 uur rond het bed te drentelen. Soms met een tennisbal in zn bek, soms probeert hij me pootjes te geven, als de boodschap maar over komt: Zullen we opstaan en wat leuks gaan doen?Moos schreef:Ik tref ook nooit uitslapersIk lees hier ook regelmatig dat honden tot 11 uur willen blijven liggen. Ik heb ze altijd die rond 8:30 onrustig rond het bed gaan huppelen of we nog eens op gaan staan
![]()
Ergens ook wel logisch. Door de weeks sta ik altijd om 6:00 uur op. Maar dat betekent nog niet dat ik dat ook in het weekend wil.