Heel veel sterkte voor jullie
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
lijfje aangereden *update 2/12
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: lijfje aangereden *nog een foto
Pffff lees het nu pas, arme lijf
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
met haarzelf gaat het een stuk beter. ze redt zich aardig goed op 3 poten en is weer goed wakker. ze ontlast zich nu ook goed gelukkig. wel heeft ze gisteravond toch nog stiekum haar ab pil uitgetuft, dit zagen we vanmorgen pas, en we hebben er nog zo goed opgelet. ze rilt gelukkig niet meer en kijkt veel beter uit haar ogen. ze steunt bij het lopen ook af en toe op haar poot. het is nog wel erg dik, er zit ook precies een wond tussen het gebroken teentje en het andere. dus ik heb het nog niet ingepakt. ik wacht morgen nog een antwoord van ten kate af, als hij haar wil zien ga ik daar naartoe en anders consulteer ik een da hier of mail ik de foto even naar sylvia van de 2e lijn.

-
Jojoke
Arme Lijf, een betermaak knuffel van hier 
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Fijn dat t een beetje beter gaat met je lieverd.
Toch wel weer een slimme actie van haar met die pil.
Dikke knuf Lijf!
Toch wel weer een slimme actie van haar met die pil.
Dikke knuf Lijf!
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ach jee, ik lees het nu pas, heel veel sterkte me LIjfje, dat was schrikken :N:
ik hoop dat ze snel weer kan rennen en kiefje kan terroriseren
ik hoop dat ze snel weer kan rennen en kiefje kan terroriseren
- MJ
- Zeer actief
Gelukkig gaat het ietsje beter met d'r.
Een voorzichtige knuffel voor Lijf.
Een voorzichtige knuffel voor Lijf.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- daan!
- Zeer actief
ik lees het ook allemaal nu pas, afgezien van haar herstel, wat echt helemaal goed gaat komen, wat erg voor jou dat je haar zolang kwijt bent geweest.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Dat gaat dus gelukkig de goede kant op! Nogmaals beterschap.Hutsje schreef:met haarzelf gaat het een stuk beter. ze redt zich aardig goed op 3 poten en is weer goed wakker. ze ontlast zich nu ook goed gelukkig. wel heeft ze gisteravond toch nog stiekum haar ab pil uitgetuft, dit zagen we vanmorgen pas, en we hebben er nog zo goed opgelet. ze rilt gelukkig niet meer en kijkt veel beter uit haar ogen. ze steunt bij het lopen ook af en toe op haar poot. het is nog wel erg dik, er zit ook precies een wond tussen het gebroken teentje en het andere. dus ik heb het nog niet ingepakt. ik wacht morgen nog een antwoord van ten kate af, als hij haar wil zien ga ik daar naartoe en anders consulteer ik een da hier of mail ik de foto even naar sylvia van de 2e lijn.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Hier nog eentje die het net pas leest.
Jemig Jes, heel veel beterschap voor Lijf en voor jullie allebei een hele dikke knuffel!
Jemig Jes, heel veel beterschap voor Lijf en voor jullie allebei een hele dikke knuffel!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Hutsje
- Zeer actief
nou, inderdaad. zo lang is ze nog nooit weggeweest en ik dacht dat ze meegenomen was of verstrikt zat, of de weg kwijt was (het laatste was ws het geval). ik was ook echt niet naar huis gegaan zonder haar. dit is me nog nooit overkomen en ik gun dit ook niemand.daan! schreef:ik lees het ook allemaal nu pas, afgezien van haar herstel, wat echt helemaal goed gaat komen, wat erg voor jou dat je haar zolang kwijt bent geweest.

- Hutsje
- Zeer actief
ik heb vandaag contact gehad met een andere kliniek en daar heb ik morgen een afspraak. het is wel dunner maar nog steeds erg opgezet. zo ziet het er vandaag uit:

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Re: lijfje aangereden *foto's 15/11
Succes morgen, maar ik moet zeggen dat het er mooi uitziet. Het lijkt netjes te helen, de wonden dan he, van de breuk durf ik helemaal niets te zeggen, maar voor hetzelfde geld kreeg ze er een ontsteking overheen en dan was je nog verder van huis.
Gr. Aniek

- ingrid2112
- Zeer actief
jeetje lees het net pas
, arme Lijf en jij...
hopelijk knapt ze snel weer op, wat een ellende inderdaad om haar zo lang kwijt te zijn, bah, sta je daar zonder je hond.
beterschap!!!
hopelijk knapt ze snel weer op, wat een ellende inderdaad om haar zo lang kwijt te zijn, bah, sta je daar zonder je hond.
beterschap!!!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
- Daantjeln4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Succes morgen......arme Lijffie!
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010

In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
oew het is nog wel erg dik ja! Maar gelukkig redt Lijf zich steeds beter!! Arme schat, geef haar een dikke knuffel van ons!
RIP Cena
- Hutsje
- Zeer actief
nou, da nummer 3 die zegt dat er hier niets aan hoeft te gebeuren
Als het een fractuur/multipele fractuur is van het teen kootje, dan doet zoiets natuurlijk zeer. We doen vaak niets aan dit soort fracturen. Wel mag de hond niet aan de poot likken omdat je dan ontstekingen krijgt, dus kap om. Na 3 a 4 weken zou het genezen moeten zijn. Soms kun je Buddyspalken, waarbij de ene teen aan de andere verbonden wordt. Geeft vaak echter meer irritatie. Groeten.......
de laatste 2 zijn degenen die veel ortopedie doen. hm.
op zich gaat het wel aardig met haar, ze steunt er soms ook alweer op. twijfel.
Als het een fractuur/multipele fractuur is van het teen kootje, dan doet zoiets natuurlijk zeer. We doen vaak niets aan dit soort fracturen. Wel mag de hond niet aan de poot likken omdat je dan ontstekingen krijgt, dus kap om. Na 3 a 4 weken zou het genezen moeten zijn. Soms kun je Buddyspalken, waarbij de ene teen aan de andere verbonden wordt. Geeft vaak echter meer irritatie. Groeten.......
de laatste 2 zijn degenen die veel ortopedie doen. hm.
op zich gaat het wel aardig met haar, ze steunt er soms ook alweer op. twijfel.

- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Re: lijfje aangereden *update 15/11
Jeetje, ook ik heb dit topic helemaal gemist, wat een schrik.
Het ziet er op de laatste foto's toch al een stuk beter uit. Ik weet het fijne niet van haar breuk, maar Yanthe heeft (weliswaar toen ze nog enorm in de groei was op 4,5 maand) een overlangse teenbreuk gehad en ook daar is niks aan gedaan en ze heeft er nooit meer last van gehad. Wat is wijsheid
..lastig hè soms, al die meningen..
Beterschap in ieder geval!
Het ziet er op de laatste foto's toch al een stuk beter uit. Ik weet het fijne niet van haar breuk, maar Yanthe heeft (weliswaar toen ze nog enorm in de groei was op 4,5 maand) een overlangse teenbreuk gehad en ook daar is niks aan gedaan en ze heeft er nooit meer last van gehad. Wat is wijsheid
Beterschap in ieder geval!
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Vervelend is dat altijd, dat elke DA weer iets anders zegt. Op zich kan ik me goed voorstellen wat de laatste DA zegt, als je de tenen aan elkaar vast spalkt dat het sneller gaat smetten e.d. maar ik kan me ook voorstellen dat je met een hond met zo'n gewicht liever wat meer zekerheid hebt. In plaats van we laten het zo en zien wel wat er gebeurd en hoe het geneesd.
In ieder geval veel sterkte met de patient. Ik las ergens dat ze een trappetje af moet voordat ze buiten is, lukt dat al wel weer wat beter? Zo'n basset til je ook niet even op lijkt me.
In ieder geval veel sterkte met de patient. Ik las ergens dat ze een trappetje af moet voordat ze buiten is, lukt dat al wel weer wat beter? Zo'n basset til je ook niet even op lijkt me.
- Hutsje
- Zeer actief
nou, tot nu toe zeggen 3 da's min of meer hetzelfde, niets aan doen en de 2e zegt erbij dat die zou verbinden. maar daar is het nu echt nog te dik voor dus ik denk dat ik het maar laat en toch aan kijk. als het niet goed gaat kan de teen er altijd nog af, alhoewel ik hoop dat dit niet hoeft.Evertje schreef:Vervelend is dat altijd, dat elke DA weer iets anders zegt. Op zich kan ik me goed voorstellen wat de laatste DA zegt, als je de tenen aan elkaar vast spalkt dat het sneller gaat smetten e.d. maar ik kan me ook voorstellen dat je met een hond met zo'n gewicht liever wat meer zekerheid hebt. In plaats van we laten het zo en zien wel wat er gebeurd en hoe het geneesd.
ja, we zitten op een flat, wel op de laagste verdieping maar we moeten toch anderhalf of 1 trap af/op. ik heb een versleten rug en mag haar absoluut niet tillen (moet natuurlijk soms echt wel) maar mijn vriend tilt haar tot nu toe steeds. ze is wel zwaar idd (kleine 30 kilo) en bijzonder lastig te tillen met dat lange lijf.

- corina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Beterschap hoor!
Zielig als je hond pijn heeft en je hem niet duidelijk kunt maken hoe dat komt en dat het over gaat..
Zielig als je hond pijn heeft en je hem niet duidelijk kunt maken hoe dat komt en dat het over gaat..
Groetjes Corina & Spot

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Oops had ooit ook een teen gebroken , op aanraden van Kees is er toen niets aan gedaan. Ze liep aardig kreupel en mocht de eerste weken alleen aan de riem lopen . Uiteindelijk is het na 6 weken helemaal goed gekomen , ze heeft nooit meer last gehad wel bleef haar teen iets dikker.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Kan je haar een beetje ondersteunen met een grote, in de lengte, dubbel gevouwen handdoek?Hutsje schreef:
ja, we zitten op een flat, wel op de laagste verdieping maar we moeten toch anderhalf of 1 trap af/op. ik heb een versleten rug en mag haar absoluut niet tillen (moet natuurlijk soms echt wel) maar mijn vriend tilt haar tot nu toe steeds. ze is wel zwaar idd (kleine 30 kilo) en bijzonder lastig te tillen met dat lange lijf.
Sterkte.
Ik hoop dat er verder niets hoeft te gebeuren.
Vind alleen die ene teen + nagel wel afwijken in richting
- Hutsje
- Zeer actief
ze kan aardig lopen dus het gaat alleen om het van de trap op en af tillen. daarna wordt het prinsesje op haar kussen gelegd waar ze een koekje ontvangt terwijl ze op haar rug ligt uit te puffen.
ik heb net de foto's naar daan kranendonk gemaild, ik ben benieuwd naar zijn bevindingen.
ik heb net de foto's naar daan kranendonk gemaild, ik ben benieuwd naar zijn bevindingen.

- *Esther
- Zeer actief
Ach, die lieve prinses, ik zie t voor me!
Hoop dat je snel wat hoort, al ziet t er wel veel beter uit nu.
Die eerste foto's kon ik amper bekijken, brrr.
Hoop dat je snel wat hoort, al ziet t er wel veel beter uit nu.
Die eerste foto's kon ik amper bekijken, brrr.
- Hutsje
- Zeer actief
bericht gehad van daan:
Beste Jessica,
Op zich is alles tot nu toe wel goed gedaan. het is wel goed dat Lijfje antibiotica en pijnstillers krijgt ! Nu de zwelling minder wordt en ze er op begint te steunen is een steun verband wel aan te raden! Het is niet te voorspellen of zo'n fractuur mooi en pijnloos zal genezen. Maar het si zo versplinterd dat chir met pinnen, plaatjes, etc geen optie is. Bij blijvend ongemak kan evt. altijd nog de teen ge-amputeerd worden. Een hond kan prima een teen missen.
Succes met de behandeling!!
MV Daan Kranendonk
dus ik zal het gaan verbinden en dan laat ik het hier maar bij. ergens ben ik blij dat ze niet nog een keer geopereerd hoeft te worden.
Beste Jessica,
Op zich is alles tot nu toe wel goed gedaan. het is wel goed dat Lijfje antibiotica en pijnstillers krijgt ! Nu de zwelling minder wordt en ze er op begint te steunen is een steun verband wel aan te raden! Het is niet te voorspellen of zo'n fractuur mooi en pijnloos zal genezen. Maar het si zo versplinterd dat chir met pinnen, plaatjes, etc geen optie is. Bij blijvend ongemak kan evt. altijd nog de teen ge-amputeerd worden. Een hond kan prima een teen missen.
Succes met de behandeling!!
MV Daan Kranendonk
dus ik zal het gaan verbinden en dan laat ik het hier maar bij. ergens ben ik blij dat ze niet nog een keer geopereerd hoeft te worden.

- *Esther
- Zeer actief
Dat is wel een duidelijk antwoord waar je wat mee kunt. Afwachten hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
Sterkte voor de Prinses
Sterkte voor de Prinses
- Hutsje
- Zeer actief
ja, nu hetzelfde antwoord van 4 verschillende dierenartsen. ik kan me er nu ook beter bij neerleggen en probeer de zorgen wat van me af te zetten. en het gaat best goed met het prinsesje.TeamWork schreef:Dat is wel een duidelijk antwoord waar je wat mee kunt. Afwachten hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
Sterkte voor de Prinses

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel