Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

We gaan Knoeppie [UPDATE poep pagina 6]

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ήυs

Re: We gaan Knoeppie verliezen

Ongelezen bericht door Ήυs »

Knoeppie schreef:
djow schreef:
Knoeppie schreef: Ze willen haar niet vanwege haar hartkwaal. Ze mocht verzekerd worden voor een vermogen maar dan met uitsluiting van haar hart. Alles wat we wilde claimen werd op haar hart gegooid en na 5 jaar zonder iets te hebben kunnen claimen hebben we hem opgezegd
Wat raar...

Ik zit bij proteq, ik zou der gewoon aanmelden, en verder niets melden over haar hart. Wij hebben het gewoon online geregeld.
Zij zijn dus bekend met haar kwaal

Hm.... :(

En een andere verzekering dan..?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

-werd ingehaald door de snelheid van de berichten, ander berichtje aangemaakt-
Laatst gewijzigd door Budkes op 16 nov 2010 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Knoeppie schreef:
Teuntje56 schreef:Ik hoop dat het allemaal met een sisser af zal lopen. Maar laat haar a.u.b. niet inslapen vanwege de kosten die je destijds hebt betaald. Het moet inderdaad veeeeeel goedkoper kunnen. Neem dan het risico m.b.t het hart en laat het door een "normale" dierenarts verrichten. Over het algemeen zijn die bekwaam genoeg om dit ook aan te kunnen. Vertel er dan wel bij dat ze een septum defect heeft. Kunnen ze rekening mee houden.
En Marc super dat je gelijk hebt geinformeerd bij jou dierenarts.
Als het inderdaad onder de 1000 euro kan dan doen we dat zeker, we willen haar in geen 100 jaar kwijt maar als er geen andere oplossing is...dan moet je wat he.
Die oplossing is er nu dus wel, bij onze DA zouden we tussen de 800-1200 kwijt zijn hebben we inmiddels geinformeerd dus we zouden dan contact opnemen met de DA van Marc.
Ik duim voor je dat het lukt. Sterkte.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Knoeppie schreef:
djow schreef:een verzekering afsluiten? Is toch een stuk zekerheid voor dit soort situaties..
Ze willen haar niet vanwege haar hartkwaal. Ze mocht verzekerd worden voor een vermogen maar dan met uitsluiting van haar hart. Alles wat we wilde claimen werd op haar hart gegooid en na 5 jaar zonder iets te hebben kunnen claimen hebben we hem opgezegd

Is natuurlijk ook dikke onzin in dit land van over- en over-verzekerde mensen. Je moet alleen verzekeren wat je niet kunt betalen. Als @Knoeppie bij wijze van spreken het geld van die 5 jaar verzekering opzij had gelegd had ze nu meer geld liggen. Ik heb hier momenteel 3 honden, en de afgelopen 30 jaar een stuk of 9 gehad, geloof dat ik 1 keer een vette operatie heb moeten betalen van toen 1800 gulden en een keer of wat iets van rond de 300 euro. Moet je eens afzetten tegen al die jaren premie betalen voor zoveel honden. Dus als je weet dat je geen groot bedrag op tafel kunt leggen kun je zo'n verzekering misschien overwegen. Maar met zelf geld opzij leggen kom je ook al een heel eind.

Maar goed dat is een ander onderwerp. Knoeppie heel veel succes en ik hoop dat alles goed afloopt.

(zo de berichten gaan hier zo snel, even wat duidelijker zo)
Gr. Aniek

Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Budkes schreef:-werd ingehaald door de snelheid van de berichten, ander berichtje aangemaakt-
Ik was net te laat met de quote maar je zegt, als we het geld opzij hadden gelegd hadden we nu een grote operatie kunnen betalen.
Wij hebben dus een aantal weken geleden hetzelfde gehad, zij is dus toen voor 3000 euro geopereerd. Dat lijkt me een aardig groot bedrag ;) nog een 2e keer gaat dus niet
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief

Boutje schreef:Pfff, ik schrok me rot met je eerste post!
wat afschuwelijk duur, die oepratie daar! Gelukkig kan Marc je helpen via zijn da indien nodig.
Goed dat er toch nog zo veel gebraakt is (toch?), heb ik het goed dat er eten bij was van voor het rubber vreten? Zo niet is het natuurlijk helemaal niet goed...
Sterkte en ik hoop vanavond hier positief nieuws te lezen!
Nee, eten was van na het rubber. Dit was het wat ze gisteren uitgespuugd heeft:

http://www.com-thuis.nl/Michaela/IMG_4979.JPG

Ik ga nu werken en kan niet meer reageren. Ik neem Knoep mee, vanavond een update.

Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

meid wat een dikke schrik voor jullie
( die vretende beagles ook :wink: )
ik zou zeker verder kijken en Utrecht vergeten,het aanbod van Marc is :ok:

zoals je weet is Svear ,13,5 jaar , enkele weken geleden ook geopereerd en ik zag als een berg tegen de narcose op. ook met een lichte hartkwaal.
hij heeft gasnarcose gehad en zodra ze klaar waren met hem mocht ik er bij gaan zitten en hebben we zo samen 2 uur zitten/liggen knuffelen tot hij weer goed helder was.
ik ben ook niet bij mijn eigen da geweest maar in Wageningen, mede vanwege het kostenplaatje.

succes en sterkte met Knoeppie :knuffel:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Knoeppie
Zeer actief

Mijn werkgeefster heeft inmiddels laten weten dat zij het geld wil voorschieten als dit nodig is! :ok:

Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Knoeppie schreef:Mijn werkgeefster heeft inmiddels laten weten dat zij het geld wil voorschieten als dit nodig is! :ok:
Oh dat is helemaal super!
Budkes
Zeer actief

Knoeppie schreef:
Budkes schreef:-werd ingehaald door de snelheid van de berichten, ander berichtje aangemaakt-
Ik was net te laat met de quote maar je zegt, als we het geld opzij hadden gelegd hadden we nu een grote operatie kunnen betalen.
Wij hebben dus een aantal weken geleden hetzelfde gehad, zij is dus toen voor 3000 euro geopereerd. Dat lijkt me een aardig groot bedrag ;) nog een 2e keer gaat dus niet
Nee dat bedoelde ik niet hoor, ik bedoelde dus die 5 jaar dat je voor niets premie hebt betaald omdat je toen van alles uit werd gesloten. En ik kan me voorstellen dat je potje nog leeg is na een aderlating van 3000 euro een paar weken geleden. 3000 euro is dan ook wel een uitzonderlijk hoog bedrag, je geeft zelf al aan dat je nu al wel weer 1000 euro op kunt brengen. Dat is dus een redelijke buffer. En normaal gesproken betaal je in je leven meer aan premie dan dat je ervoor terug krijgt, dat bedoel ik eigenlijk te zeggen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Ik lees dat je werkgeefster het geld voor wil schieten. :cheer: :cheer: :cheer:
Goed man.
Gr. Aniek

Afbeelding
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Een geweldige werkgeefster, :ok:

Hoop natuurlijk dat een operatie niet nodig is maar Marc's dierenarts klinkt als een super alternatief voor Utrecht.
Groetjes, Terry
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Bunker is ook 2x geopereerd voor hetzelfde geval, 2x een leren lijn opgegeten en hij is geopereerd in Leiden bij de Keerhoeve en ik betaalde iets van 700 euro voor de operatie.

Heel veel sterkte.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hé gatsie. Ga duimen voor haar...
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Knoeppie schreef:Mijn werkgeefster heeft inmiddels laten weten dat zij het geld wil voorschieten als dit nodig is! :ok:
Super dat je die mogelijkheid hebt!!

Sterkte, ik duim voor d'r, gekke vreetmuts!!
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Wat fijn dat je niet meer in zak en as hoeft te zitten over de kosten. :ok: Nu moet Knoeppie nog beter worden maar dat lukt vast ook wel. :ok: En zeg maar tegen je werkgeefster dat ze in de running is voor werkgeefster van het jaar. :E:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Pfff ik schrok van de titel, maar gelukkig zijn er oplossingen die minder belachelijk geprijst zijn. Ik kan me voorstellen dat je even niet meer weet hoe je dat nou moet betalen. 3000 euro voor een standaard operatie is echt giga. Heel fijn dat er alternatieven zijn. Succes met je allesvretertje, hopelijk valt de operatie erg mee en is ze snel weer beter. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

djow schreef:
Knoeppie schreef:
djow schreef:
Wat raar...

Ik zit bij proteq, ik zou der gewoon aanmelden, en verder niets melden over haar hart. Wij hebben het gewoon online geregeld.
Zij zijn dus bekend met haar kwaal

Hm.... :(

En een andere verzekering dan..?
Als je iets niet opgeeft op het aanvraagformulier wat wél bekend was ten tijde van het invullen, dan krijg je enorme heisa op het moment dat iemand daar achter komt. Lijkt me niet slim om zoiets te verzwijgen. Als je pech hebt krijg je dan van de betreffende verzekering geen uitkering, maar kom je ook op een zwarte lijst te staan zodat je daarna hetzelfde risico gewoon helemaal niet meer verzekerd krijgt.

Michaela, wat lief van je werkgever dat ze willen helpen als het toch op een operatie uitdraait! Ik zou er zeker niet voor naar Utrecht gaan, wat een enorm idiote bedragen rekenen ze daar voor ingrepen die elders de helft of minder zouden kosten.
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Utrecht is de laatste plaats waar ik een hond naar toe doe. Moet een van mijn honden naar een universiteitskliniek, dan word het dus Gent.
In utrecht staat voor mijn gevoel de student teveel op de eerste plaats, en in Gent is dat gelukkig nog staat de hond.

Sterkte met Knoeppie, ik hoop dat het allemaal met een sisser afloopt.
Laatst gewijzigd door Cashel Vale op 16 nov 2010 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Inge O schreef: die IC doet de prijs natuurlijk wel iets omhoog gaan maar 3000 euro is gewoon van de zotte : dat er mensen moeten leren van jouw hond zou het bedrag eerder omlaag dan naar omhoog moeten halen :denken: .

hopen maar dat het niet nodig is maar gelukkig weet je nu ondertussen dat het ook voor een pak minder kan :ok: .
Inderdaad van de zotte. De TTA-operatie van Billy was nog geen eens 3000 Euro.

Mocht het met de da van Marc niet lukken, weet ik ook nog een hele deskundige en betrouwbare da die een operatie i.v.m. een darm-blokkade zeker te weten voor minder dan 1000 euro uit kan voeren.

Sterkte voor Knoeppie!
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Oh, wat heerlijk is dat! Echt enorm lief.

Ik moet eerlijk zeggen dat je titel me echt dood liet schrikken en de eerste pagina ook.. Jezus zeg Michaela, dat kan ook nog helemaal niet want ik wil Knoep nog graag eens een aai over de bol geven! Ik was ook bang dat als je terug zou komen van de dierenarts, dat je Knoeppie al had laten inslapen en daarna alle prijzen e.d. hier zou lezen.. Maar gelukkig is het allemaal als het goed is niet nodig en heeft Marc je fantastisch geholpen. Nu ook nog eens je werkgeefster, ziet er naar uit dat je d'r nog even niet kwijt bent :wink: En wat een rotbeesten zijn het toch, die beagles, vreten buiten bijna alles wat los en vast zit en dan vervolgens in de problemen raken :ugh: Goed van je dat je een muilkorf omdoet, mensen zullen wel schrikken en ook wel reacties geven (wat heb ik een ^$%reacties gehad toen Beau nog met muilkorf liep, een beagle hoeft geen muilkorf zeggen ze :roll: ). Ik hoop dat Knoeppie snel weer beter wordt!

En hele dikke beterschapknuffels en zoenen van Beautje voor Knoeppie (als het nu niet goedkomt :wink: ) :knuffel: :J:
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Wat een top-werkgever heb je!! Dikke dikke pluim!!!
RIP Cena :roos:
    Marina
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Ik hoop dat snel alles goed komt.

En Marc superr voor je snell reactie voor je iegen DA

En je hebt een top werkgeefster.

Ik ga duimen dat Knoeppie snel weer beter is.

En Utrecht is duur, daar weet ik alles van Onze Luc heeft daar zijn neusoperatie gehad (zoals misschien iedereen wel al weet ivm een tumor) en ze hebbenhem daar superrr geholpen. Die artsen waren er echt voor onze Luc. Dus ik ben blij met Utrecht
    Alleen idd ERG duur
    Afbeelding
    Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
    jip007
    Erelid
    Mijn ras(sen): naakthonden .
    Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

jeetje wat eng , hoop dat het zonder operatie toch weer goed komt , sterkte :J:
    Afbeelding
    Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
    Cash
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Ik weet niet hoor maar 3000 euro vind ik echt belachelijk veel.
    Onze opvanghond had destijds ook een blokkade.... is ook geopereerd....was nog geen 500 euro, alles bij elkaar.... met na controle en alles.
    AfbeeldingAfbeelding
    Cash v Heiligental en Flow.
    Telgter Toller
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Tollers
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

Cashel Vale schreef:Utrecht is de laatste plaats waar ik een hond naar toe doe. Moet een van mijn honden naar een universiteitskliniek, dan word het dus Gent.
    In utrecht staat voor mijn gevoel de student teveel op de eerste plaats, en in Gent is dat gelukkig nog staat de hond.

Sterkte met Knoeppie, ik hoop dat het allemaal met een sisser afloopt.
    Ik heb heel positieve ervaringen met de universiteitskliniek in Utrecht en ze hebben me daar beslist geen poot uitgedraaid. Integendeel, de DA die we op een zondag consulteerden vanwege vergiftiging van onze Gisée was in verhouding vele malen duurder dan de 4 nachten IC in Utrecht, waar ze uiteindelijk belandde en waar ze haar het leven gered hebben. Ik meen dat we toen zo'n €850 kwijt waren. Helaas belandde 4 jaar later onze Jitta als pup van 8 weken ook op de IC in Utrecht. Er is daar 6 dagen lang voor haar leven gevochten, ze heeft o.a 5 dagen in een zuurstofkooi moeten liggen. Tegen alle verwachtingen in heeft ze het overleefd en is verder gezond opgegroeid. Inclusief alle onderzoeken, en dat waren er nogal wat, waren we €1350 kwijt. Ook belde de DA uit Utrecht me 3 dagen na ontslag uit het ziekenhuis op, om te vragen hoe het nu met Jitta ging. Ze waren beide keren zeker wel betrokken bij de hond.

Overigens, Michaëla, ........................sterkte met Knoeppie. Hopelijk blijft het de goede kant uitgaan en is een 2e ingreep niet nodig.
    Groetjes,
    Mariëtte

Ylva 24-10-2013
    Sybèl 09-04-2016
    Freya 12-10-2016
    *Evie*
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
    Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Ik zou ontbijtkoek geven!!
    Misschien beetje ouderwets, maar het kan iig geen kwaad en helpt dingen naar buiten te krijgen!
    Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
    Flevo Bordertje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik hoop dat ze er op een andere manier nog vanaf gaat komen en een operatie uiteindelijk niet nodig is. Super goed dat je werkgever wil voorschieten z.n. :ok: Sterkte ermee!!
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

*Evie* schreef:Ik zou ontbijtkoek geven!!
    Misschien beetje ouderwets, maar het kan iig geen kwaad en helpt dingen naar buiten te krijgen!
    Geen stomme tip! Het kan geen kwaad en misschien helpt het!!!
    RIP Cena :roos:
      Knoeppie
      Zeer actief

Nou, op aanraden van iemand naar een kliniek in Ermelo gereden, althans vriendlief want ik kon geen oppas voor mijn oppaskids regelen ;)

Hij heeft een nieuwe foto gemaakt, dat van vanmorgen op de foto was verdwenen, hij zag wel wat lucht maar vond dat op een leeg maag-darmstelsel niet gek.
      Niets zorgwekkends volgens hem.
      Hebben laxeermiddel en iets tegen de misselijkheid gekregen.

Ze trilt, hijgt en heeft weer zo'n knalrode/paarse tong als de vorige keer. Kortom, een erg ziek hondje en ik ben er niet gerust op maar meer dan afwachten kan ik nu ook niet doen.
      Heb haar net laxeermiddel gegeven met een paar brokjes...

Ben wel blij dat ik niet gewacht heb tot morgenochtend mijn eigen DA. Deze stond klaar voor mocht ze geopereerd moeten worden maar vooralsnog lijkt het daar niet op uit te draaien...

Nu maar hopen dat ze even de rust vindt en even wil slapen want ze blijft maar heen en weer lopen

Afbeelding
      Plaats reactie

Terug naar “Medisch”