Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond in winkel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: hond in winkel

Ongelezen bericht door malinois »

chrico schreef:Ik kan mij er echt aan storen, vooral honden in winkelwagentjes of onder de arm terwijl het niet mag. Shaina mag ook mee als zij haar dekje op heeft en zoniet dan neem ik haar niet mee als het niet mag.
Laatst iemand met twee vlinderhondjes, men liep daar mee te paraderen in de supermarkt en staat bij de vleesafdeling te trutten. Ik deed net alsof ik moest niezen en vroeg zo om mij heen kijkend van het lijkt wel of er honden hier zijn :denken: dat mag toch niet hier. Mens was zwaar verontwaardigt want er had nog nooit iemand allergisch gereageerd op haar honden en liep boos weg.
Ik snap dat echt niet waarom die honden perse mee moeten, laat ze lekker thuis
Eens... of dat nu lopend of onder de arm/in winkelwagen is...
Ik denk dat men het mij ook niet in dank zou afnemen als ik met mijn honden in een winkelwagen door de super hobbel of met de honden onder mijn arm... Wat is het verschil met een kleine hond dan? Die haart minstens zoveel als die van mij...
Gewoon thuislaten die hoeven daar niet te zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

els1 schreef:Wel is het zo dat jou hond met een volle beet die gecerticiceerd is onder de wapenwet vallen.

gr.Els
Een volle beet??
Zelfs mijn honden hebben een volle beet, en ik doe IPO... :19:
Je mag je honden niet jutten, maar dat heeft niets met een wel of geen volle beet te maken :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

chrico schreef:Ik kan mij er echt aan storen, vooral honden in winkelwagentjes of onder de arm terwijl het niet mag. Shaina mag ook mee als zij haar dekje op heeft en zoniet dan neem ik haar niet mee als het niet mag.
Laatst iemand met twee vlinderhondjes, men liep daar mee te paraderen in de supermarkt en staat bij de vleesafdeling te trutten. Ik deed net alsof ik moest niezen en vroeg zo om mij heen kijkend van het lijkt wel of er honden hier zijn :denken: dat mag toch niet hier. Mens was zwaar verontwaardigt want er had nog nooit iemand allergisch gereageerd op haar honden en liep boos weg.
Ik snap dat echt niet waarom die honden perse mee moeten, laat ze lekker thuis
Echt fijn zulke mensen :ok: :roll:
Of de hond nou op de arm zit of in de kar (wat ik nog veel viezer vind) maakt mij niks uit.Honden horen gewoon niet in een supermarkt :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
kitten

Ongelezen bericht door kitten »

Sita schreef:Ik neem soms wel een hond mee naar de Intratuin of de dierenwinkel. Maar echt winkelen doe ik zonder honden. Hier in Hilversum mogen er sowieso geen honden in het centrum komen. Ben niet zo'n shopper, kom alleen in het centrum als ik echt iets nodig heb en ben dan ook zo weer klaar. Ga ik daarna lekker het bos in met de honden, vinden ze veel leuker. Op vakantie gaan ze echter wel mee, maar dan zijn we met zijn tweetjes en wacht er iemand buiten met de honden als één van ons een winkel binnen wil.
nee ik ben idd ook niet echt een shopper. Ga liever net zoals de hond naar het bos of strand :ok:
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Hier zijn er geen honden toegestaan in het winkelcentrum. Dus ook niet bij ons in de winkel.

Ik heb zelf een hond achter de toonbank liggen, wat voor exemplaar verschilt per dag (deels als gezelschap en deels als bewaking). En toch vind ik het niet prettig als er toch iemand met een hond de winkel in loopt hetzij op de arm, in de kinderwagen of gewoon aan de lijn. Die kleine hondjes op de arm moeten 9 van de 10 keer grommen en blaffen omdat ze natuurlijk dondersgoed ruiken dat er een hond ergens ligt. Bloedirritant vind ik dat. Mijn reu reageert daar amper op maar als ie dan komt kijken dan schieten ze in de stress (een stafford dus ziet er voor veel mensen eng uit). Mijn Dogo dame reageert er geirriteert op. Grotere honden aan de lijn vind ik ook niet fijn. Ook al is ie nog zo lief en luistert ie nog zo goed. 9 van de 10 keer staat er een baas achter die niet op de hond let en de hond dus zijn gang laat gaan. Dus fixeren en zoeken (want ook die ruikt mijn hond) en ook grommen en blaffen of lekker veel lijn krijgen en dus op hun eigen houtje op onderzoek gaan en aandacht vragen waar anderen niet op zitten te wachten etc etc. Er zijn ook exemplaren die rustig in de winkel gaan zitten piesen en dan een baasje er achter die net doet alsof ze het niet zien. Helaas pindakaas, ik spreek ze aan met als gevolg een hoop gestamel en een rood hoofd en ook rustig boos. Nou de groeten hoor. Wij hebben een kleine winkel en ik vind dat men rustig moet kunnen snuffelen. De hond die ik zelf bij me heb daarvan wil ik ook niet dat de klanten daar last van hebben. Hij of zij loopt ook niet onder openingstijd in de winkel. En alleen als bepaalde klanten vragen naar de hond omdat ze weten dat er eentje ligt, roep ik Joe of Tekila of Pebbles. Maar voor de rest gewoon lekker je dingetje doen achter en geen gedonder naar klanten.

Ze mogen gewoon niet in het centrum dus ook niet in onze winkel. En daarom verzoek ik mensen dan ook om met de hond buiten te wachten.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

dogo4ever schreef: Ze mogen gewoon niet in het centrum dus ook niet in onze winkel. En daarom verzoek ik mensen dan ook om met de hond buiten te wachten.
En gelijk heb je :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ik neem Yvar rustig mee een kledingwinkel in,
Als ik een rondje centrum doe met de hond loop ik gerust een kledingwinkel in.
Nooit heeft iemand er wat van gezegt en in sommigen winkels vragen ze of hij iets lekkers mag hebben, dan krijgt hij er nog een hondebrokje of koekje op na ook :D
En als ik wat wil passen dan leg ik hem down in het kledinghokje of ervoor en hij blijft netjes liggen.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
els1
Actief
Mijn ras(sen): 3 Friese Stabij`s (zonder stamboom), 1 kruising mechelaar reu en 1 volle mechelaar teefje.

Ongelezen bericht door els1 »

Het was idd mijn vriend die reageerde op jullie reacties maar verder vind ik het wel best zo.
Vandaar dat ik er verder geen woorden aan vuil wil maken.
Er zijn duidelijk meerdere meningen en t lijkt ook wel of de regelgeving op diverse vlakken behoorlijk anders is.
Bij ons staat een hond met een volle beet geregistreerd, bij een ander die enkel ipo loopt niet.... blijkt.
Ik heb er zelf niet zo heel veel kaas van gegeten zoals ik al aangaf , ik heb een hondenschool die G&G traint, ieder zn vak zo zeg ik maar...

gr.Els
Afbeelding ChicoAfbeelding Lindsy
Afbeelding NalaAfbeelding Madness
Afbeelding Kim
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Ik neem ze nooit mee. Ik doe daar echt niemand een plezier mee. Toevallig wel een keer mijn laptop moeten wegbrengen bij de service balie van de media markt. Had toen wel mijn RR bij me. Had haar naast de fiets aangelijnd en stond binnen in de rij waar ik haar kon zien. Ze werd elke keer aangehaald en mensen gaven haar aandacht :mep: Ze zat ook telkens te piepen omdat ze mij niet meer zag. Uiteindelijk moest ik bijna smeken om haar even mee te mogen nemen naar binnen. Terwijl de service balie direct naast de deur zit en je niet door de winkel hoeft om daar te komen.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

els1 schreef:Het was idd mijn vriend die reageerde op jullie reacties maar verder vind ik het wel best zo.
Er zijn duidelijk meerdere meningen en t lijkt ook wel of de regelgeving op diverse vlakken behoorlijk anders is.
Bij ons staat een hond met een volle beet geregistreerd, bij een ander die enkel ipo loopt niet.... blijkt.
Ik heb er zelf niet zo heel veel kaas van gegeten zoals ik al aangaf , ik heb een hondenschool die G&G traint, ieder zn vak zo zeg ik maar...

gr.Els
Nee hoor, er zijn misschien wel meerdere meningen, maar er is maar een wapenwet in Nederland en daar wordt geen hond in genoemd. Voorzover ik weet ligt Makkum nog steeds in Nederland en ook Friese honden met een volle beet worden niet in de wapenwet opgenomen.
Mijn honden lopen niet in de IPO, en ook niet bij de Bond van de Diensthond, het zijn KNPV afgerichte honden in dienst bij de Politie. Mijn collega's en ik zijn degenen die die wetten moeten controleren en de regelgeving is misschien wel ingewikkeld, maar op geen enkel vlak anders. Alleen blijkt keer op keer dat die wet- en regelgeving bij sommige beveiligers met hond niet helemaal duidelijk is. Dat ligt echter niet aan de wet, maar meer aan de soms nogal gebrekkige instructie op dat gebied. Het is alleen wel jammer dat die instructie aan (aankomende) beveiligers soms zo gebrekkig is, want daardoor worden de wildste verhalen de wereld in gebracht.
Gr. Aniek

Afbeelding
Stjerna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Finse Lappenhond (Lapinkoira)

Ongelezen bericht door Stjerna »

Marianne v. B schreef:Ik heb zelf twee verschillende winkels gehad (een dierenspeciaalzaak en naderhand een cosmetica & cadeaushop) en bij mij mochten er wel honden binnenkomen.
Het is zelfs goed voor -sommige winkels- om honden toe te staan. Als je iedere hond een brokje geeft, wennen ze daar snel aan. Dan zal de hond in het vervolg steeds bij deze winkel naar binnen willen... da's altijd goed voor de broodnodige klantenbinding! :mrgreen:
Slim! :mrgreen:
Onze Stjerna met broertje Jari
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Jolande1961 schreef:In bijna geen enkele winkel. Hier mag het bij de sigaren/tijdschriftenwinkel (heeft zelfs een doos hondensnacks staan) en bij de bloemenwinkel.
Supermarkt lijkt me niet, evenals een kledingwinkel (ivm hondenharen).

Zelf geef ik er trouwens de voorkeur aan hond thuis te laten, als ik in een winkel moet zijn.

Hier overal behalve Hema, Kruidvat en supermarkt, viswinkel, slager en kaaswinkel ook beter van niet.

Ik vind het persoonlijk erg uitmaken hoe verzorgd de hond is, of ie kwijlt, groot of klein is, haart etc. Mijn hondje gaat nagenoeg overal mee naar toe en ik kom dus nooit meer bij Kruidvat of Hema :denken: Dat is nu Etos en VD geworden...
Laatst gewijzigd door AnneMarie op 20 nov 2010 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
AnneMarie
Zeer actief

Budkes schreef:
Jolande1961 schreef:In bijna geen enkele winkel. Hier mag het bij de sigaren/tijdschriftenwinkel (heeft zelfs een doos hondensnacks staan) en bij de bloemenwinkel.
Supermarkt lijkt me niet, evenals een kledingwinkel (ivm hondenharen).

Zelf geef ik er trouwens de voorkeur aan hond thuis te laten, als ik in een winkel moet zijn.
Andersom, in de meeste kledingwinkels wel, in sommige die specifiek een sticker op de deur hebben niet.
En normaal gesproken mag een hond niet komen in winkels waar ze levensmiddelen verkopen, dat is verboden bij wet.

Alleen als er onderin, dus op hondhoogte producten liggen die direct eetbaar zijn en die niet geschild of gekookt meer worden.
Dus het ligt dan vooral aan de inrichting van de winkel en de keuze van de eigenaar! Ik ken namelijk een groentewinkel waar de hond meemag omdat beneden alleen aardappels ed liggen.
AnneMarie
Zeer actief

christo schreef:Chris gaat mee winkelen omdat hij degene is die ene 40 seconden loeit (op een hele ochtend of hele middag) waar mijn buurvrouw zo'n drama over maakt. :roll: En daar pas ik mijn winkelronde op aan. Hij mag wel (sinds kort) de Blokker in, hij mag niet in de Marskramer. Hij mag wel de Etos binnen, en niet bij Kruidvat of Trekpleister. Hij mag wel V&D in maar niet bij de Hema. Wel bij M&S maar niet bij de C&A. Wel bij de Wibra en bij Zeeman. Bij de meeste kledingwinkels kan ik hem mee naar binnen nemen.

Drie keer raden bij welke winkels ik het meeste geld wegbreng. :ok:
Hier precies hetzelfde :cheer: :mrgreen: :ok: :roll:
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Als je na gaat hoeveel honden winkels wel bevuilen, en baasjes die niet opletten!
Ik vind het best normaal dat honden niet overal in mogen (ookal zouden die van mij dat prima kunnen en ik het soms best leuk/handig zou vinden) en eigenlijk best wel raar als je je daar dan druk om gaat lopen maken.
:19:

leuk als je hond toch een keer een pootje op tilt ''doet i anders nooit!'' of een keer spontaan aan de dunne is en het niet op kan houden... of erger nog ruzie gaat maken met een andere hond. Geloof me ik heb het meegemaakt toen in nog in een winkel werkte en das echt heel vervelend!

lijkt mij ook totaal niet leuk voor de hond, dus op een keertje de intratuin in omdat dat op een wandel route is of de mac na een dag er op uit geweest te zijn met de hond na ga ik niet met ze shoppen.

misschien als iedereen zn hond goed onderhoud en opvoed zou het wel kunnen, maar er zijn altijd honden waarbij dat niet het geval is!
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik neem de honden alleen mee als ik naar mijn werk ga om iets voor ze te kopen (dat is een dierenwinkel), als ik even iets kleins in de praxis moet halen, bij de boerenbond, of mee naar het tuincentrum. Hier mogen ze ook gewoon allemaal binnen. Voor de rest neem ik ze niet mee. Geen zin in :19:

Op mijn werk mogen honden dus binnen, maar ik erger me kapot aan van die kutjoekels die iedere keer hun poot optillen. Ik sta dan vaak al met een dweil klaar als ik ze alleen nog maar aan zie komen :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

nathalie schreef: -- maar ik erger me kapot aan van die kutjoekels die iedere keer hun poot optillen. --
Ik erger me nooit kapot aan die "kutjoekels" die hun poot optillen, wel aan baasjes die dit niet verhinderen. Ik snap niet wat een hond tot een kutjoekel maakt alleen omdat iets des honds doet ?
Gr. Aniek

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

*tweety* schreef:Ik neem Yvar rustig mee een kledingwinkel in,
Als ik een rondje centrum doe met de hond loop ik gerust een kledingwinkel in.
Nooit heeft iemand er wat van gezegt en in sommigen winkels vragen ze of hij iets lekkers mag hebben, dan krijgt hij er nog een hondebrokje of koekje op na ook :D
En als ik wat wil passen dan leg ik hem down in het kledinghokje of ervoor en hij blijft netjes liggen.
Ik neem Van Gils dus absoluut niet mee een kleding winkel in gewoon omdat hij kwijlt :ugh: , en de zooi dus onverkoopbaar wordt daardoor, ik zou het niet op mijn geweten willen hebben :wink:
hij mag wel mee de boerenbond in en de ranzijn, en soms neem ik hem mee naar het winkelcenturm het streekhof,
En mijn Hond dus niet Kutjoekel :neenee: is netjes opgevoed, die tilt niet zijn poot ergens op waar het niet mag
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Budkes schreef:Nee uiteraard niet een hondengeleider van de politie heeft zijn hond nooit gemuilkorft omdat deze gerechtigd is om te bijten. De politie heeft immers het monopolie op het gebruik van geweld als enige instantie in Nederland. Dus die mogen zonder noodweer of zonder noodweerexces gewoon de hond in zetten om te bijten, daartoe zijn zij bevoegd en dus is een muilkorf volstrekt overbodig voor een hond in dienst van de politie.
Even (mee) off-topic want ik vind dit erg interessant. Hoe zit het met honden in dienst van het leger? Heeft het leger ook recht op gebruik van geweld zeg maar? En mogen legerhonden bijten, of slaat mijn fantasie nu op hol en bestaan er helemaal geen op bijten getrainde honden in het leger? (Het is denk ik wel te merken dat ik hier bijzonder weinig van af weet :engel:)
Dank je wel voor je uitleg over de wapenwet en de wetten rondom dienst- en politiehonden trouwens, erg leerzaam :smile1:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Lothian schreef:
Budkes schreef:Nee uiteraard niet een hondengeleider van de politie heeft zijn hond nooit gemuilkorft omdat deze gerechtigd is om te bijten. De politie heeft immers het monopolie op het gebruik van geweld als enige instantie in Nederland. Dus die mogen zonder noodweer of zonder noodweerexces gewoon de hond in zetten om te bijten, daartoe zijn zij bevoegd en dus is een muilkorf volstrekt overbodig voor een hond in dienst van de politie.
Even (mee) off-topic want ik vind dit erg interessant. Hoe zit het met honden in dienst van het leger? Heeft het leger ook recht op gebruik van geweld zeg maar? En mogen legerhonden bijten, of slaat mijn fantasie nu op hol en bestaan er helemaal geen op bijten getrainde honden in het leger? (Het is denk ik wel te merken dat ik hier bijzonder weinig van af weet :engel:)
Dank je wel voor je uitleg over de wapenwet en de wetten rondom dienst- en politiehonden trouwens, erg leerzaam :smile1:
Jawel hoor, maar het gros van de honden bij de land of luchtmacht lopen puur in de bewaking op de verschillende bases. Dus achter de hekken en niet in de "burger"maatschappij. Net als het leger zelf eigenlijk die treden ook niet op in de "burger"maatschappij, en hebben dan ook geen recht op het gebruik van geweld tenzij er sprake is van een oorlogssituatie natuurlijk, dan gelden er heel andere wetten en daar kan ik niet over mee praten, daar heb ik dan weer geen verstand van. Maar op Nederlands grondgebied vallen ze dus eigenlijk gewoon onder de beveiliging en hebben dus ook geen extra bevoegdheden. Uiteraard maken ze bij het leger wel veelvuldig gebruik van explosieven honden en andere speur en zoekhonden, maar deze bijten niet en dan is dat dus niet aan de orde.
Gr. Aniek

Afbeelding
els1
Actief
Mijn ras(sen): 3 Friese Stabij`s (zonder stamboom), 1 kruising mechelaar reu en 1 volle mechelaar teefje.

Ongelezen bericht door els1 »

Budkes schreef:
els1 schreef:Het was idd mijn vriend die reageerde op jullie reacties maar verder vind ik het wel best zo.

gr.Els
Nee hoor, er zijn misschien wel meerdere meningen, maar er is maar een wapenwet in Nederland en daar wordt geen hond in genoemd. Voorzover ik weet ligt Makkum nog steeds in Nederland en ook Friese honden met een volle beet worden niet in de wapenwet opgenomen.
Mijn honden lopen niet in de IPO, en ook niet bij de Bond van de Diensthond, het zijn KNPV afgerichte honden in dienst bij de Politie. Mijn collega's en ik zijn degenen die die wetten moeten controleren en de regelgeving is misschien wel ingewikkeld, maar op geen enkel vlak anders. Alleen blijkt keer op keer dat die wet- en regelgeving bij sommige beveiligers met hond niet helemaal duidelijk is. Dat ligt echter niet aan de wet, maar meer aan de soms nogal gebrekkige instructie op dat gebied. Het is alleen wel jammer dat die instructie aan (aankomende) beveiligers soms zo gebrekkig is, want daardoor worden de wildste verhalen de wereld in gebracht.
Daarom is het beter dat mijn gewoon onder zijn naam reageerd en niet onder mijn naam :denken:
Ieder zo zn vak zeg ik dan maar.
Maar onze mechelaar mag dus als hij in training is onder voor vermelding in de supermarkt.

Mijn eigen 2 honden blijven netjes buiten wachten tot ik terug kom uit de winkel, wel gaan ze mee de snackbar in, daar staan ze het gewoon toe :wink:
Afbeelding ChicoAfbeelding Lindsy
Afbeelding NalaAfbeelding Madness
Afbeelding Kim
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ik stoor me meer aan kids die met hun vuile tengels overal aan zitten :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”