Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Darminfectie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Aantal honden: 2
Contacteer:

Darminfectie

Ongelezen bericht door Kristina »

Taiga heeft sinds een week diarree. Althans, niet elke dag. Soms ook een normale drol. Maar gisteren was het echt water. Dus zijn we gisterenmiddag naar de dierenarts gegaan. Daar kreeg ze een injectie tegen de infectie en een AB pillen kuur. Over 3 dagen moet ik haar ook een ontwormpil geven. Ze weegt nu 26.1 kilo. Terwijl ze eigenlijk altijd rond de 30 gewogen heeft.

Gisterenavond heeft ze haar avondmaaltijd eruitgegooid. Omdat het nogal veel vlees leek, hebben we het gewogen en zagen dat het dus ook haar ontbijt was van die dag. Ze heeft ook de pil eruit gegooid. Vanmorgen hebben we haar gekookte rijst met gekookte kip gegeven en de pil. Tot nu toe blijft het zitten...ff afkloppen :wink:

Wat zou ik haar eventueel nog meer kunnen geven qua voeding, wat lichtverteerbaar is maar toch voedzaam? Rijst en gekookte kip hebben niet veel voedingswaarden en ik wil even wachten om haar weer vlees te geven.

Ik heb ook nog een flesje met Echinacea liggen, kan ik dat haar ook geven tijdens de AB kuur? Of wordt dat teveel van het goede?
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Darminfectie

Ongelezen bericht door malinois »

Waarom wil je een zieke hond ontwormen? :denken:

De enige die hier nog ontwormd is, is de pup, en dan alleen als hij kerngezond is... ik doe het nog niet eens gelijk na een enting oid. Dan hou ik er zelfs nog een paar dagen tussen.

Laat hem eerst wat herstellen van de diarree en als ie weer een paar weken normaal gepoept heeft kun je hem altijd nog ontwormen als dat echt nodig is.

Ik geef ze hier Finidiar Forte (van de DA) heb ik een voorraadje van liggen. Daarnaast laat ik ze gewoon een dag vasten... als het dan nog niet over is, krijgen ze rijst met kip.. en vooral rijstewater te drinken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Schapenvet door de rijst en kip.

Kook de rijst met niet te veel water en tegelijk met de kip, dan hoef je het niet af te gieten en kun je het kookvocht ook geven.

Ik ken het probleem maar vetmesten en dieet gaan nou eenmaal niet samen. Eerst de darmen op orde en dan het gewicht.
Groetjes Ilse
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ilse met haar witte schreef:Schapenvet door de rijst en kip.

Kook de rijst met niet te veel water en tegelijk met de kip, dan hoef je het niet af te gieten en kun je het kookvocht ook geven.

.
Rijstewater dus, dat kun je ook gewoon opvangen met afgieten... dat doe ik ook, en dan krijgen ze dat gedurende de dag te drinken ipv gewoon water.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door corina »

Ontwormen heeft alleen zin als ze ook echt wormen hebben dus ik zou dit niet doen..

Beterschap met Taiga!
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
Kristina
Zeer actief
Contacteer:

Klopt wat jullie zeggen over het ontwormen, daar ben ik het helemaal eens. Ik ontworm de dieren hier nooit. (ja als pup en kitten natuurlijk) Ik weet ook niet of ik haar die pil ga geven over een paar dagen. Ik wil eerst zien dat ze wat opknapt en dat de spijsvertering weer normaal werkt en dan zien we nog wel :ok:

We hebben het water ook vervangen voor het rijstewater.

Ik heb wel schapenvetblokjes met knoflook, kan dat ook? Of is de knoflook te veel kruid misschien?

Afbeelding
Ilse met haar witte
Zeer actief

Die knoflook zou ik maar even achter wege laten :wink:

En dat ontwormen zou ik persoonlijk wel doen, misschien dat een vervelend parasietje( wormen bijv) het veroorzaakt namelijk. Maar ja ik heb er geen verstand van he? Dus met deze post kun je eigenlijk niks :wink:
En is het een idee om haar ontlasting na te laten kijken op onwelkome bezoekers?
Groetjes Ilse
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Contacteer:

Ilse met haar witte schreef:Die knoflook zou ik maar even achter wege laten :wink:

En dat ontwormen zou ik persoonlijk wel doen, misschien dat een vervelend parasietje( wormen bijv) het veroorzaakt namelijk. Maar ja ik heb er geen verstand van he? Dus met deze post kun je eigenlijk niks :wink:
En is het een idee om haar ontlasting na te laten kijken op onwelkome bezoekers?
Wat een waardeloze post dit zeg... :smile: Nee geintje natuurlijk. :engel:

Ik zei al tegen de dierenarts dat ik niet echt sta te springen om tegelijk met alles ook nog een ontworming te geven. Ik vergeet eigenlijk te vragen aan hem, waarom het op de 3de dag van AB kuur moet. Dat zou donderdag zijn. Ik wil het wel even aankijken en dan kan ik altijd nog, wat jij zegt, haar ontlasting laten onderzoeken.

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik zou het niet doen, zeker niet bij een zieke hond. Dan kun je nog beter de ontlasting even laten nakijken... dan weet je of je gif in je hond moet gooien :wink:
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:Ik zou het niet doen, zeker niet bij een zieke hond. Dan kun je nog beter de ontlasting even laten nakijken... dan weet je of je gif in je hond moet gooien :wink:
Dat ga ik dan zeker doen voordat ik zoiets ga geven.

Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:gewoon niet geloven wat er beweerd wordt : kip en rijst hebben zát voedingswaarde, dat er niet elk stofje inzit die je wil zien in een volwaardige maaltijd maakt het daarom nog niet tot iets wat bijna waardeloos zou zijn.

als hij het daar voor nu wel goed op doet zou ik er voorlopig niet aan sleutelen tot alles weer in zijn plooi is.
dat was voor jouw hond prima omdat haar darmen gewoon tiptop waren maar dat zou ik niet meteen doen bij een hond met een darmprobleem omdat er behoorlijke kans is dat de diarree daardoor toeneemt :wink: .
Maar als je de kip kookt zitten er toch bijna geen voedingswaarden meer in voor een hond? Dat is althans wat ik altijd gehoord heb. :wink:
Misschien dat ik verkeerd denk, maar als een hond ziek is, is het dan ook niet van belang dat ze iets binnen krijgen wat hun lichaam meer energie geeft zodat ze kunnen genezen? Dat ze een dag of 2 kip en rijst eet, daar heb ik natuurlijk geen problemen mee. Maar dat kan je naar mijn mening toch ook niet te lang geven?

Kan ik haar ook wat kippenbouillon geven?

Afbeelding
Ilse met haar witte
Zeer actief

Inge O schreef:
dat was voor jouw hond prima omdat haar darmen gewoon tiptop waren maar dat zou ik niet meteen doen bij een hond met een darmprobleem omdat er behoorlijke kans is dat de diarree daardoor toeneemt :wink: .
Pardon pardon :ugh: . Maar ik had min of meer al een disclaimer en een volgend berichtje gezet :engel:
Groetjes Ilse
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor je antwoord Inge.

Ik bedoelde inderdaad ook met energie, echt energie voor het lichaam. In de zin van kjouls enzo.

Ja ze eet alleen maar rauw (KVV). We kunnen morgen wel proberen om de kip rauw te geven. Even kijken hoe ze het doet. Tot nu is het ontbijt in ieder geval binnen gebleven en de AB pil dus ook :cheer:

Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Contacteer:

Ze heeft nu geen waterdiarree meer, maar ze heeft nog steeds diarree.

Vanmiddag kan ik een doosje Finidiar ophalen en kijken of dat gaat helpen.

Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Contacteer:

Gisteren de eerste pil van Finidial gekregen en vanmorgen....een normale drol!!! :cheer: :cheer:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”