Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wel of niet castreren

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

DaDo
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): kruising

Re: wel of niet castreren

Ongelezen bericht door DaDo »

Oke mensen,
vele van jullie zijn het niet met mij eens, Dit is aan jullie.
Daarop ga ik jullie niet afzeiken en voor schut zetten.
Mijn vent heeft ballen en een broek aan.
Fokken met een doel Prima. Zo behouwd je goede rassen.
Zomaar vermeerderen ben ik het niet mee eens, dan verneuk je bepaalde rassen.
Kijk naar de Jackwawa. Chihuahua x Jackrussel terrier, Helemaal in, iedereen wilt nu zo'n hond.
Is er over na gedacht NEE. Het is blijkbaar schattig.
Genoeg honden zonder baasje! kijk daar eens naar.
DaDo
geregistreerd lid

Martijn schreef:Als je je hond moet laten opereren om vat te krijgen op de voortplanting ben je sowieso een baas van niets.
Dat gaat niet over van castratie.

Bij sommige honden heb je er ook geen vat op.
Als je dit laat opereren hoef ik er ook geen vat op te hebben ;)
In het asiel kunnen de honden bij elkaar maar heb ik er geen vat op!
Na een operatie kunnen ze wel omgaan met andere honden zonder dat ik er vat op hoef te hebben.
Maar volgens jou ben je dan een baas van niets! Na dan allemaal appart in een hok!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

DaDo schreef:Oke mensen,
vele van jullie zijn het niet met mij eens, Dit is aan jullie.
Daarop ga ik jullie niet afzeiken en voor schut zetten.
Mijn vent heeft ballen en een broek aan.
Fokken met een doel Prima. Zo behouwd je goede rassen.
Zomaar vermeerderen ben ik het niet mee eens, dan verneuk je bepaalde rassen.
Kijk naar de Jackwawa. Chihuahua x Jackrussel terrier, Helemaal in, iedereen wilt nu zo'n hond.
Is er over na gedacht NEE. Het is blijkbaar schattig.
Genoeg honden zonder baasje! kijk daar eens naar.
Dan voedt je de mensen maar op, maar blijf van de ballen van een hond af als het niet nodig is...
Ik vind het waanzin dat je een hond gaat castreren omdat zijn ballen niet mooi zijn... de domste reden die ik ooit gelezen heb.
Je verneukt een hond compleet om een natuurlijk iets... nee dan ben je goed bezig. :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Eigenlijk he....vind ik het puur egoistisch gezien wel prettig dat mensen hun niet luisterende op aanvaringen uit zijnde reu castreren. Het loopt toch prettiger. Sorry :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Eigenlijk he....vind ik het puur egoistisch gezien wel prettig dat mensen hun niet luisterende op aanvaringen uit zijnde reu castreren. Het loopt toch prettiger. Sorry :wink:
Maar vaak werkt het totaal niet... ik zie er op de uitlaatplaats ook regelmatig eentje lopen.. een gecastreerde lab... valt nog steeds naar alles uit wat ie tegenkomt en bijt ook als ie de kans krijgt...
Daarnaast is ie nu ook gruwelijk aantrekkelijk voor andere reuen, wat het alleen maar beroerder heeft gemaakt.
Ik snap je wel hoor, maar ik zie nou niet echt het door jou gewenste resultaat.. (woon bij een uitlaatplaats dus zie genoeg voorbij komen) :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

DaDo schreef:
Bij sommige honden heb je er ook geen vat op.
Hoezo niet? Dan let je maar wat beter op, of je zorgt er maar voor dat ze gescheiden worden. Dat is jouw verantwoordelijkheid als baas.
Als je dit laat opereren hoef ik er ook geen vat op te hebben ;)
Pure gemakzucht ten koste van de hond.
In het asiel kunnen de honden bij elkaar maar heb ik er geen vat op!
Wat een waardeloos asiel werk je dan... je ziet toch wanneer een teef loops wordt, dan kun je ze netjes scheiden.
Dag 1 van de loopsheid is ze nog niet dekrijp hoor...

Daarnaast heb jij er als je in het asiel werkt maar voor te zorgen dat honden die niet bij elkaar kunnen gewoon apart lopen.
Na een operatie kunnen ze wel omgaan met andere honden zonder dat ik er vat op hoef te hebben.
Maar volgens jou ben je dan een baas van niets! Na dan allemaal appart in een hok!
Ja precies... als jij niet capabel genoeg bent om honden uit te zoeken die bij elkaar kunnen, doe ze dan maar apart, veel beter voor de honden.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:Eigenlijk he....vind ik het puur egoistisch gezien wel prettig dat mensen hun niet luisterende op aanvaringen uit zijnde reu castreren. Het loopt toch prettiger. Sorry :wink:
Maar vaak werkt het totaal niet... ik zie er op de uitlaatplaats ook regelmatig eentje lopen.. een gecastreerde lab... valt nog steeds naar alles uit wat ie tegenkomt en bijt ook als ie de kans krijgt...
Daarnaast is ie nu ook gruwelijk aantrekkelijk voor andere reuen, wat het alleen maar beroerder heeft gemaakt.
Ik snap je wel hoor, maar ik zie nou niet echt het door jou gewenste resultaat.. (woon bij een uitlaatplaats dus zie genoeg voorbij komen) :wink:
Mijn ervaring is anders. Vooral omdat Bram nooit een confrontatie met een gecastreerde reu zal aangaan. Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn, maar in het algemeen heb ik liever een vervelende reu zonder ballen dan een met ballen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Martijn schreef:
Aan een plofkip zit ook meer vlees. Lekker!

Ik begrijp je punt niet.
Niet? En ik ben nog wel zo eerlijk. Ik ben bijgedraaid in het castratieverhaal. Als mensen hun reu niet aankunnen, moeten ze die maar fijn castreren. Dan heeft de rest van de hondenwereld er minder last van.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Maar dat is het nou juist. Mensen schaffen maar van alles aan en velen hebben geen drol te zeggen over hun hond.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Martijn schreef:
Zoek stok! schreef:Maar dat is het nou juist. Mensen schaffen maar van alles aan en velen hebben geen drol te zeggen over hun hond.
En dat wordt niet anders als je je hond castreert.

Ik moet me nu niet vergissen maar volgens mij was de rottweiler die bij ons voor het bejaarde foxje van de buurvrouw uit elkaar trok ook gecastreerd.
O ja, dat geloof ik direct. Dat er net zo goed castraten zijn die grijpen. Maar in de categorie 'hij doet toch niks' terwijl je denkt 'houd die fixerende hond bij je gek' zitten meer reuen met ballen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Martijn schreef:
Zoek stok! schreef:
Martijn schreef: En dat wordt niet anders als je je hond castreert.

Ik moet me nu niet vergissen maar volgens mij was de rottweiler die bij ons voor het bejaarde foxje van de buurvrouw uit elkaar trok ook gecastreerd.
O ja, dat geloof ik direct. Dat er net zo goed castraten zijn die grijpen. Maar in de categorie 'hij doet toch niks' terwijl je denkt 'houd die fixerende hond bij je gek' zitten meer reuen met ballen.

Dat denk ik ook.
Maar nogmaals dat ligt aan wat je met je hond doet, niet aan of hij gecastreerd is of niet.

Je moet gewoon hoofdelijk aansprakelijk zijn voor wat je hond uitvreet. Moet je opletten hoe snel je van dat soort honden af bent als het niet meer uitmaakt of je een hond met een honkbalknuppel of een andere hond beschadigd.
Nederland is een land van wetjes en regels. Waarom moet er in het geval van "wandelen" nu weer ineens aan de hond gesneden worden?
Hou dat beest bij je. Ook bejaarde dikke goldencastraten wens ik niet op bezoek. Gewoon optieven. Met alle honden.

:smile: Ik zie t echt voor me hoe jij nu achter de pc zit. Aan je taalgebruik te zien, vrij opgefokt :M:

:F:
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annets »

Na jaren hebben zitten twijfelen van wel of niet laten castreren, heb ik mijn hond dit jaar toch laten castreren.
Het is geen hond die lelijk doet tegen andere honden of zo, maar hij werd heel onrustig van de vrouwen luchtjes.
Eerst was dat 1 of 2 keer per jaar, later kwam dat steeds vaker voor.
Hij at dan niet, liep te piepen, wilde constant op straat.
Hij zat echt niet lekker in zijn velletje dan.
Na de castratie is dit nu over, en hij is nog gewoon de lieve hond die hij was, maar voelt zich nu wel fijnder.
Hij is alleen ondanks het minder voer geven, toch iets te dik geworen.
Daar zijn we nu mee bezig om dat er af te krijgen.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Martijn schreef:
djow schreef: :smile: Ik zie t echt voor me hoe jij nu achter de pc zit. Aan je taalgebruik te zien, vrij opgefokt :M:

:F:
:smile:

Dat valt reuze mee.
Ik zal je de details van hoe ik er bij zit besparen maar het is alleszins rustig, hoor.
Of mijn basismodus is vergeleken met de jouwe al opgefokt. Dat kan.
Geen idee, dat is moeilijk te beoordelen via een scherm ;) Zoals ik al zei, aan je taalgebruik, lijkt het of je opgefokt bent ;)
DaDo
geregistreerd lid

Joehoee het onderwerp is weer wakker geschud;)

Ik vind dat je zeker verantwoordelijk bent voor het gedrag van je hond.
Maar een castraat is meestal even op onderzoeking uit, dit kan leiden tot knokken maar minder erg.
Hetzelfde als mannen, die drinken dezelfde avond nog een biertje aan de bar met elkaar.
Ongeholpen reuen gaan vaak echt hart tekeer, nog niet zo erg als 2 teven maargoed.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

DaDo schreef: Ongeholpen reuen gaan vaak echt hart tekeer, nog niet zo erg als 2 teven maargoed.
hart tekeer gaan? :denken:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
DaDo schreef: Ongeholpen reuen gaan vaak echt hart tekeer, nog niet zo erg als 2 teven maargoed.
hart tekeer gaan? :denken:
jaMal snap dat dan, da's zoiets als het hart op de tong hebben of het hart in de keel.
het hart in de ballen ken ik niet maar wie weet komt dat nog :D
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

DaDo schreef:Joehoee het onderwerp is weer wakker geschud;)

Ik vind dat je zeker verantwoordelijk bent voor het gedrag van je hond.
Maar een castraat is meestal even op onderzoeking uit, dit kan leiden tot knokken maar minder erg.
Hetzelfde als mannen, die drinken dezelfde avond nog een biertje aan de bar met elkaar.
Ongeholpen reuen gaan vaak echt hart tekeer, nog niet zo erg als 2 teven maargoed.
:denken: Dus mannen die een aanvaring met elkaar gehad hebben en daarna met elkaar een biertje gaan drinken (al dan niet in een bar) hebben ook geen ballen :eek: .
Of interpreteer ik eea verkeerd :19: ?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief

Martijn schreef:
Nanna schreef:
Martijn schreef: Mensen die te verrot zijn om overlast te voorkomen zijn dat ook gewoon met een castraatje, hoor.
Dat is waar. Maar ik heb dan liever dat het castraatje ongehoorzaam komt snuffelen dan de intacte lijer die uit is op knokken. :19:
Dat is natuurlijk waar. Het interesseert me eerlijk gezegd ook niet als anderen hun hond laten castreren.
Maar niet als oplossing voor je eigen laksheid.
Ik ben het in deze met je eens :ok: .
Veelal wordt naar castratie gegrepen uit gemakzucht. Ik geef onmiddelijk toe dat ik dat vroeger ook gedaan heb, maar daar ben ik behoorlijk van teruggekomen.
Het maakt mij niet zoveel uit wie er komt snuffelen. Het gaat mij om de interaktie tussen de honden op zich, maar vooral hoe de eigenaar van de andere hond daar mee omgaat.
Luuk is intact en ik moet zeggen dat mijn ervaringen met hem en andere intacte reuen beter zijn dan met gecastreerde reuen. Zelfs met Tessa er als extra stressfactor bij.

Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Ik kom zelf ook het liefste gecastreerde reuen tegen. Nou ja, da's niet waar. Het liefste kom ik mensen tegen die hun honden kennen en ze kunnen sturen in hun gedrag. Ik vind ongecastreerde reuen echt veel extra hebben. Mooier, alerter, gespierder en trotser maar.... zonder eigenaar die hem aankan ook vele malen lastiger om tegen te komen. Ik kies daarom toch gewoon voor suffe, sjokkende castraten aangezien 9 van de 10 mensen niets doet om zoveel band te krijgen dat ze wat over hun hond te zeggen hebben.
Ik zag gisteren een suffe, sjokkende, uitgezakte brindle bullmastiff tegen, het was een schaduw van de prachtige, trotse hond die hij had kunnen zijn. Zonde! Maar ook wel weer fijn, ik kon er zo voorbij :ok:
Liesbeth
Zeer actief

Bas Rouge schreef:
Ik kom zelf ook het liefste gecastreerde reuen tegen. Nou ja, da's niet waar. Het liefste kom ik mensen tegen die hun honden kennen en ze kunnen sturen in hun gedrag. Ik vind ongecastreerde reuen echt veel extra hebben. Mooier, alerter, gespierder en trotser maar.... zonder eigenaar die hem aankan ook vele malen lastiger om tegen te komen. Ik kies daarom toch gewoon voor suffe, sjokkende castraten.
Ik zag gisteren een suffe, sjokkende, uitgezakte brindle bullmastiff tegen, het was een schaduw van de prachtige, trotse hond die hij had kunnen zijn. Zonde! Maar ook wel weer fijn, ik kon er zo voorbij :ok:
Dan moet die castraat wel een suf, sjokkende hond zijn geworden :ugh: .
Mijn vorige reuen (die ik dus wel heb laten castreren) waren alles behalve dat. Goed ze waren wel degelijk wat makkelijker geworden, maar toch nog steeds geen honden die zich de kaas van het brood lieten eten. Dát in combinatie met, veelal intacte, reuen die heeeeeeel anders tegen ze aankeken (willen rijden etc), maakte het er vaak niet prettiger op.
Nee geef mij Luuk dan maar :E: .

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”