Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maximale tijd om je hond in een pension te stoppen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Maximale tijd om je hond in een pension te stoppen.

Ongelezen bericht door Wilma »

Onze oudste twee gingen wel eens een lang weekend of een week naar het pension. Wij vonden het heerlijk om zo nu en dan even samen een weekend weg te gaan of een korte vliegvakantie te pakken tussendoor.
Een week vonden we dan altijd meer dan genoeg voor zowel ons, als de honden. Als ik één hond zou hebben, dan zou ik hem/haar niet naar het pension brengen. Onze jongste zou denk ik gillend gek worden in een kennel, dus dat doen we maar niet.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Simone Spanje
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Simone Spanje »

Oke, ik zal mijn vraag even toelichten:

Thomas is gewend om naar een pension te gaan. Maar niet langer dan een weekend. En hij vindt het er zo geweldig dat ik na het weekend moeite moet doen om hem mee naar huis te krijgen. Dus verschrikkelijk vindt hij het echt niet!
Nou zijn mijn ouders 30 jaar getrouwd in Mei en die willen ons meenemen naar Amerika voor 2 weken....!!
Hartstikke leuk natuurlijk.... Maar kan ik dat Thomas wel aan doen om zo lang in een pension te zitten? De eigenaren van het pension hebben ook 2 Franse Bulldoggen en hij heeft een luik in zijn verlbijf die van `s ochtends 8 tot `s avonds 8 open is zodat hij de hele dag op het grasveld kan als hij wil. En dan mogen ze rond half 12 hun laatste behoeftes nog even vlug op het veld maken.
Hij zit dus absoluut niet de hele dag opgesloten!! En hij is de hele dag omringd door andere honden-

Groetjes!
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Simone Spanje schreef: Nou zijn mijn ouders 30 jaar getrouwd in Mei en die willen ons meenemen naar Amerika voor 2 weken....!!
Hartstikke leuk natuurlijk.... Maar kan ik dat Thomas wel aan doen om zo lang in een pension te zitten?
Ik had het wel geweten hoor.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Hij vindt het er toch leuk zeg je? Lekker naar de US of A gaan en genieten. Als je terug komt is hij gewoon blij net als anders misschien ietsje blijer, nou en? ALs je dan toch in the plane zit laat je je schuldgevoel ook maar lekker vliegen en is het even tijd voor het baasje.
Groetjes Ilse
Afbeelding
Flippie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een echte Midas (labrador x border collie) & nu ook een heuse Noah (herder x stabij)

Ongelezen bericht door Flippie »

Ilse met haar witte schreef:Ik ben begonnen gaia vanaf 6 maanden zo nu en dan een nachtje naar het pension te brengen. en dat hebben we ssteeds een beetje uitgebreid. Ze trekt me altijd naar binnen als ik haar breng dus dat zit wel goed :wink: Het maximale hangt van de hond af. Het langste is ze er twee weken geweest en toen kwam ze net íets te blij thuis. Dus ik denk dat dat te lang was. Zolang ze niet loops is krijgt ze een "maatje" en dan is ze volkomen in haar element. Tot nu toe is ze 1 keer nog net een beetje loops daarheen gegaan en was ze niet blij in haar eentje. Dat doen we dus niet meer.
Dat lijkt me de ideale manier!

Sowieso denk ik dat het goed is om honden van jongsaf aan te laten wennen aan logeren op een plek waar je ze in geval van nood ook heen zou brengen. Voor de een zal dat een pension zijn, voor de ander bij oma, oid.

Het is gewoon fijn als je hond niet in paniek raakt als je ooit noodgedwongen van opvang gebruik moet maken. Stel dat je in het ziekenhuis belandt of zo, dan is het een hele rust als je weet dat je je over je hond iig geen zorg hoeft te maken. Toch?

*Off topic: deze oud-labforummer doet ff zwaaien naar Aimee! :D Wat heeft Ben een prachtig grijs bekkie gekregen!*
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zou je ouders vragen om thuis te blijven om op je hond te passen :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Eén keer per jaar (nou ja, heel soms 2 keer) gaan mijn honden in pension omdat ik naar de schoonfamilie in Israël ga. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om drie grote harige mormels in het vliegtuig mee te slepen naar een land waar het ook nog vaak een temperatuur van meer dan 30 graden is (en dan nog in de winter :N: ). Bovendien ziet mijn schoonma ons aankomen, in haar kleine tweekamer-appartement 7 hoog ook nog 3 collies herbergen :mrgreen: .

Ik heb een heel goed pension waar ze de laatste jaren heen gaan maar heb nu een nóg beter pension gevonden (van de gt die Cody heeft behandeld) en ik laat ze daar met een gerust hart achter. Ze hebben gein voor 6 en hoewel ik zelf maar een week ga, breng ik ze een dag van te voren en haal ze pas 1 of 2 dagen na thuiskomst op (ook al omdat het altijd nachtvluchten zijn en wij ook nog even willen bijslapen).
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

wenmart20 schreef:Hier ook geen haar op mijn hoofd die eraan denkt.
Of de honden gaan mee op vakantie of ik blijf gewoon lekker thuis.
gewoon het idee dat ik mn honden daar breng en dan bij ze 'weg' loop.
Oow nee echt niet.
Ik kan geen dag zonder mijn honden..

Geen vooroordelen tegen mensen die het wel doen hoor
Maar ik doe het in elk geval niet

Hier sluit ik mij bij aan, ik kan ook niet zonder ze.
Zij waarschijnlijk wel zonder mij, zeker omdat ze samen zijn maar of ze een pension een goed plan vinden durf ik wel te betwijfelen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tja, Charlie en Poezeke zijn enorm aan mij gehecht. :mrgreen: En ik aan mijn beestjes.
Al zou Charlie nog best een paar dagen naar m'n ex toe kunnen.

Poezeke is door mij met de fles grootgebracht en is er van overtuigd dat ik z'n mama ben :I:
Ben ik langer dan drie dagen weg dan gaat hij in een donker hoekje zitten, wil niet meer eten en houd dat vol tot ik er weer ben :oeps:
Toen hij weer bij me was na twee weken verhuizen was hij graatmager.

Pito en Ramses zal het een worst wezen wie hun blikje open maakt.

Vakantie is voor mij gewoon geen vakantie zonder de beestenbende :wink:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Vorige vakantie waren ze het langst weg. 4 Weken. Quassie in pension en Tsuk uit logeren. Met Tsuk had ik wel moeite, echt heimwee naar het mormeltje.
Quasar vond het stom dat hij werd opgehaald, hij was niet echt blij ons te zien en zat te mokken op de achterbank.
Maargoed; ik heb er weinig moeite mee. Ik heb een leuk leven met de honden erbij maar ik hou ook van reizen en ik vind niet dat het 1 persé voor het ander moet wijken.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

nathalie schreef:Overigens, ik heb gewerkt in een pension en stage gelopen in een ander pension. Waar ik gewerkt heb, zou ik de honden zowiezo noooooooooit naar toe doen. Die honden kwamen niet eens elke dag uit de kennel en als ze er al uitkwamen, was het max. 10 minuten per dag.
Bij het stagepension mochten ze lekker buiten, werden alle honden twee keer per dag uitgelaten in een groot omheind bos. Die hadden het goed, maar niet goed genoeg om Pasha en Ushi naar toe te doen :mrgreen:
Dat is ook een beetje het gevoel wat ik bij een pension heb. Er zullen best hele goeie pensions zijn en als je echt geen andere keus hebt, nou ja, dan heb je dus geen andere keus.

Maar ik zou het echt niet snel doen, ik zou me alsmaar zorgen lopen maken. :(
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Simone Spanje
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Simone Spanje »

Mijn ouders wilden eerst 3 weken gaan maar dat vindt ik toch best lang.... (voor de hond dan he :blauwoog: )
Maar als ik zie dat iemand ze 4 weken in een pension heeft gestopt.... Verleidelijk... Maar toch doe ik het denk ik geen 3 weken.
Die 2 weken kan ik niet zomaar voorbij laten gaan.... Dus ik ga gewoon! Haha...
Ouders op het hondje laten passen is inderdaad ook wel idee.... Maakt dan ook niet meer uit of ze 30 jaar getrouwd zijn :lol: Haha!

En ik vind het ook echt niet makkelijk om hem daar te laten hoor! Als ik alleen al een weekendje in het pension moet stoppen is het al tranen met tuiten bij me.... :roos: Maar ook maar voor 5 of 10 minuten.....

Groetjes!
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Flippie schreef: Het is gewoon fijn als je hond niet in paniek raakt als je ooit noodgedwongen van opvang gebruik moet maken. Stel dat je in het ziekenhuis belandt of zo, dan is het een hele rust als je weet dat je je over je hond iig geen zorg hoeft te maken. Toch?
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb gelukkig een prima logeeradres, en had ik het niet, dan zou ik het gaan zoeken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Flippie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een echte Midas (labrador x border collie) & nu ook een heuse Noah (herder x stabij)

Ongelezen bericht door Flippie »

@Simone
Eerlijk gezegd vraag ik me af of een hond echt het verschil merkt tussen 2 of 3 weken.

Maar als jouw hond het voorheen leuk vond in het pension en jij hebt bij 2 weken een goed gevoel, dan zou ik daar gewoon voor gaan! :D
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Hanneke2 schreef: Dat is ook een beetje het gevoel wat ik bij een pension heb. Er zullen best hele goeie pensions zijn en als je echt geen andere keus hebt, nou ja, dan heb je dus geen andere keus.

Maar ik zou het echt niet snel doen, ik zou me alsmaar zorgen lopen maken. :(
Dat had ik ook.. vooral toen Nando mijn enige hond was.
Ik ben nu vrij lang gaan zoeken naar een pension.. mijn eerste eis was kleinschaligheid.
Daarnaast inderdaad dat ze lekker lang buiten komen op een omheind veld.
Dus dat er geen moeilijk gedoe met uitlaten en al die fratsen is.
Ik heb er eentje in het oosten gevonden.. een uur of 2 rijden voor mij.
Maar ik heb het er graag voor over, want ik breng ze er zonder zorgen.
Ze blijven een dag of tien.. afhankelijk van de vakantie (moet nog boeken).
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nou ik heb er geen moeite mee hoor, mijn honden gaan gewoon in pension als ik op vakantie ga.
Ik hou heel erg veel van mijn honden maar 2 weken geen honden vind ik ook best wel eens lekker.
Ik heb uiteraard wel een goed pension uitgezocht en de honden zelf hebben er ook geen moeite mee, die hebben het er prima naar hun zin.

En als we dan weer van vakantie terugkomen zijn we allemaal blij dat we elkaar weer zien :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

het komt bijzonder weinig voor en als het al zo is, dan praat ik over een lang weekend, hooguit 5 dagen, ik neem altijd wel een paar honden mee, maar ik kan nou eenmaal echt niet 7 honden meenemen, zou ik ook niet willen, vind iet wat minder ook wel eens lekker als ik er dan toch eens uit ga.

ik heb wat familie oppas adressen waar de thuisblijvers dan onder verdeeld kunnen worden, maar soms lukt dat dus net niet, laatste keer scheurde mijn vader vlak van te voren zijn achillespees dus tja, 3 honden daar ging hem niet worden :19: toen zijn er 2 in het pension gegaan en met Pinksteren ook, ook zo'n weekend waarin mijn ouders ook vaak plannen hebben.

echt leuk vind ik het niet, maar het is gewoon niet anders, ze zijn er tot nu toe prima vandaan gekomen en niet getraumatiseerd, dus ook al hebben ze niet de tijd van hun leven daar.. jammer dan :pffff: :wink:

ik denk alleen niet, dat ik ze langer dan een week in een pension wil hebben..
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Ik geloof dat ik een heel slecht baasje ben :N: Ik ga weinig op vakantie, maar áls ik ga dan is dat vaak wel lang. Van de zomer bijvoorbeed 5 weken naar Nederland. Dat kost zoveel geld dat ik echt niet een weekje of twee ga of zo. Koko gaat dan in pension (bij de club waar we trainen) en de rest verblijft op de kliniek waar we werken. Daar worden ze uitgebreid geknuffeld door al het personeel (nou ja toch door een aantal) dus echt schuldig ga ik me er niet over voelen. En als ze het niet leuk vinden: nou ja jammer dan, zij zijn er voor ons, niet wij voor de honden. Eens in de zoveel jaar een tijd in een pension daar moeten ze maar tegen kunnen. Life sucks when you're a dog ;)

Kees
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

Ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar toevallig gaan wij binnenkort een lang weekend weg. Vier dagen!!!Onze honden kunnen niet naar een pension, die zouden gek worden. Ze mogen dus lekker thuis blijven, bij de rest van de beestenboel en mijn zwager komt die dagen dan in huis. Ze zijn gewend dat hij weleens oppast(als ik langer dan vier uur wegmoet,regel ik oppas voor de beesten thuis). Eigenlijk ben ik ook niet stuk van pensions, maar vindhet wel goed dat ze er zijn hoor.

Het is voor het eerst dat ik zonder honden wegga en ik ben benieuwd...ik maak me er nu al echt druk om :ugh: denk dat ik echt heimwee ga krijgen. En wat een luiigheid van mezelf,want ik loop zo zes uur per dag met ze. Misschien dat ik ze toch maar mee neem :engel:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Zolang als je vakantie duurt?

Wij gaan normaliter 1x per jaar pakweg 11-12 dagen op vakantie en tussendoor wel eens een weekendje weg. Maar genoeg mensen die langer weg willen en of gaan. Als je hond in een goed pension zit is er niets mis mee toch.

Laat je dan ook alsjeblieft geen "ik ben een slechte hondenbaas" gevoel aanpraten door hen die niet zonder de honden wegwillen :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Martijn schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat bij het pension waar Eva en Cleo heen gaan ze onbeperkt zouden kunnen blijven. Ik kan niets bedenken.
Ja, Cleo mag wat meer bankmeurtijd want dat is toch een ouwe taart maar ook dat kan in het pension geregeld worden en Eva vind het het hebben van een baas erg belangrijk maar dat lukt ook wel in het pension. Die heet Edwin.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik me niet prettig zou voelen bij een pension waar het een kwestie van uitzitten is.
Als het geen twee weken kan kan het ook niet een week of 3 dagen.
Ze hebben het er prima. Of het nu kort of lang duurt.

Het zijn wel makkelijke roedeltypes. Dat scheelt een hoop.
Dapper en wuilus had je alweer in een kennel moeten stoppen en dat maakt het moeilijker.
dit geldt een heel end voor sammy. al moet die wel alleen in een kamertje en in de uitrenweide.

zijn grote vriend is de eigenaar "ome" jos :pffff:

lola vindt het lastiger, die moet meer schootzitten en gaat dus ook meestal naar mijn moeder waar ze opa boef van bijna 16 terroriseert
Afbeelding
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

k vind het absoluut niet makkelijk om mijn honden in een pension te doen, maar heb het wel 1 keer gedaan omdat een goede vriend ging trouwen in het buitenland.
Wat ik weer nooit zou doen, is mijn hond bij particulieren in huis onderbrengen. Daar zou ik slapeloze nachten van krijgen. Dan maar met een lekker groot hek erom heen. Fenja is sowieso helemaal in haar element als ze lekker buiten mag kloten en de honden erom heen ziet ze niet eens. Ik heb gezien aan Sting, met z'n normaal zo grote waffel, dat hij braaf achter Fenja aanhobbelt, dus laat ze maar lekker samen.
En al zouden de honden het wat minder vinden, ik denk niet dat ze er nou direct een trauma van oplopen. Ik vind het zelf gewoon niet zo leuk, daarom komt het amper voor.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Sepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner

Ongelezen bericht door Sepje »

Hier gaan ze ook niet naar een pension.

En als ik der naar een pension zou doen moet er wel een goede rede voor zijn! ( dus niet een vakantietje )
En dan gaat ze naar het pension waar ook onze hondenschool is... dat kent ze namelijk.

Waarschijnlijk dus nooit....
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Ik vind een pension ideaal. Dan kan ik ook eens dingen doen zonder honden. In december gaan ze voor het eerst alletwee Kali is al een paar keer alleen geweest, Kira gaat voor het eerst. Guus de poes gaat ook in hetzelfde pension en dat vind ik dus wel erg. Kali en Kira redden zich wel het is een uitstekend pension maar Guus een week missen :cry: Uiteraard zal het met guus ook prima gaan en ik wil gewoon zonder dieren op vakantie dus hij gaat gewoon. Normaal laat ik katten thuis met iemand die regelmatig bij ze komt kijken en komt voeren maar ik vrees dat guus niet zonder menselijk gezelschap kan die kwijnt weg dus vandaar dat hij er ook aan moet geloven dit jaar.
En in maart gaan we weer een week weg en dan gaan ze weer.
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

Carlos heeft bij de vorige eigenaar regelmatig in het pension gezeten. Ik heb gelukkig mijn moeder die helemaal gek is van honden en die het fantastisch vind om een week op hem te passen. Ik breng hem liever niet naar het pension.
Van de zomer zijn we met de tent op vakantie geweest en Carlos mee, dit was geen succes. Hij is enorm afgevallen in de vakantie en wilde niet eten enz. Als we een weekend weg gaan bijvoorbeeld een huisje gaat hij mee. Maar echt op vakantie met de tent gaat niet dan gaat ie lekker een week naar mijn moeder. Toch is hij weer erg blij als ik er ben.
In december ga ik een week op wintersport maar dan is mijn vriend gewoon thuis dus kan hij thuis blijven. In februari gaat me vriend een week en ben ik thuis.
Nu gaan we nooit lang op vakantie omdat ik nog een paard, 3 shetlanders, een poes, konijn en ga zo maar door heb. Daar moet ik ook allemaal opvang voor regelen. Het liefst dus gewoon lekker thuis bij al me beestjes!
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Onze Misty gaat graag naar het pension, ze gaat er ook meestal eens per week een dag (creche) heen, simpelweg om eens lekker uit te draven met de andere honden.
Ik vind het ideaal en voel me geen moment schuldig als ik op vakantie ben, ze heeft het er enorm naar haar zin. Haar overlaten aan andere mensen vind ik juist veel moeilijker, want ik heb er een gebruiksaanwijzing van 6 zes kantjes bij.
Door bekenden wordt deze gebruiksaanwijzing genegeerd (ze kennen haar van als ze bij ons is en dan is het een heel aimable hond, dus de waarschuwingen zullen wel onzin zijn!), waardoor je een grote kans loopt dat het krediet bij deze mensen met twee dagen hond al op is.
Als ik voor opvang betaal, gebeurt dat bij mensen die ervoor geleerd hebben en mijn gebruiksaanwijzing ter harte nemen.

De langste periode voor ons is ruim 2 weken, dat ligt aan de hoeveelheid vakantie en de dagen die we daarvoor hebben.
Het is voor Misty echter niet anders dan wanneer het om een enkele dag gaat.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik geloof niet dat Luna er tegen kan om in een pension te zitten, onzekere muts dat het der is. Verder vind ik het ook helemaal niet nodig. Ik kan haar gerust 2 of 3 weken missen hoor (maar dan mis ik haar natuurlijk wel :wink: ), maar waarom zou ik? Ik ben niet zo van de verre reizen, dat is gewoon niet mijn ding. Laat mij maar op Texel vakantie vieren, mét hond. Heerlijk!
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Simone Spanje schreef: Thomas is gewend om naar een pension te gaan. Maar niet langer dan een weekend. En hij vindt het er zo geweldig dat ik na het weekend moeite moet doen om hem mee naar huis te krijgen. Dus verschrikkelijk vindt hij het echt niet!
Ik denk dat hij hooguit na een weekeinde een max. paar uurtjes om zich heen gaat kijken en dan denkt 'oke, ze komen niet'. Tussen 2 en 3 weken zal hij geen verschil merken. Dus als je zo'n reis gaat maken, zou ik toch goed nadenken of je geen 3 weken wilt :wink:.

Ik heb ze nog nooit naar een pension gebracht. Mijn ouders en ik wisselen vakanties altijd af, als de hond niet mee kan en passen dan op. Dit jaar Lumi voor het eerst 11 dagen bij mijn ouders gebracht, ik vond dat zelf erg lang.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Afgelopen drie jaar hebben ze 2 x in een pension gezeten voor een dag of 10 en als het niet anders kan dan zou ik het zo weer doen. Het is kleinschalig, kenners van het ras, lieve mensen en een takke eind hier vandaan :mrgreen: maar wel het enige plekje waar ik ze met een gerust hart naar toe zou brengen. Particulier zou ik denk ik meer bezig zijn met de honden of het allemaal wel goed gaat dat ik beter thuis kan blijven. Nee dat zou ik dus niet snel doen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

chrico schreef:Afgelopen drie jaar hebben ze 2 x in een pension gezeten voor een dag of 10 en als het niet anders kan dan zou ik het zo weer doen. Het is kleinschalig, kenners van het ras, lieve mensen en een takke eind hier vandaan :mrgreen: maar wel het enige plekje waar ik ze met een gerust hart naar toe zou brengen. Particulier zou ik denk ik meer bezig zijn met de honden of het allemaal wel goed gaat dat ik beter thuis kan blijven. Nee dat zou ik dus niet snel doen
Dat heb ik ook. Niet zozeer voor Kyra en Lyndie, want die zijn wel eens uit logeren geweest bij bekenden en die zal het toch helemaal worst wezen waar ze wonen zolang ze maar een knuffel en nog belangrijker: een bak vreten krijgen (hoezo trouwen hondenliefde? :mrgreen: ).
Maar voor Cody is het wel een probleem. Ik heb maar één vriendin waar ik hem met een gerust hart achterlaat. En in de tijd dat ik Gina nog had, kon ik haar natuurlijk ook niet plaatsen. Dus liet ik beiden thuis en eerder genoemde vriendin zorgde voor ze.
Maar omdat ik Cody niet alleen thuis laat en hij eindelijk opgenomen is in de roedel (nou ja, voor het grootste gedeelte dan) wil ik ze niet uit elkaar halen. Dan moeten ze dus samen in het pension. Heb ik na de vakantie ook geen probleem om de boel weer in het gareel te brengen. Maar zonder Cody had ik sowieso geen probleem om de meiden onder te brengen. Ik ken genoeg mensen in het colliewereldje die met liefde mijn meiskes tijdelijk opnemen in hun roedel. En dat is voor hen ook geen probleem, zij passen zich altijd probleemloos aan. Maar ja, die lummel hè, die maakt het altijd moeilijk... :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”