ga je toch gewoon naar een andere dierenarts. die chip is zo gezet dus de nood is niet hoog lijkt mij.laniramommy schreef:ik zou het wel meteen willen hoorMaxine schreef:Er zitten jammer genoeg maar al te veel honden in het asiel die verloren zijn geraakt en die niet gechipt zijn.
Vorige maand nog hebben we met héél veel geluk de eigenaar toch kunnen vinden van een hond die ook niet gechipt was. De man was dolgelukkig dat zijn hond terecht was! En was ook natuurlijk super blij dat zijn hond nog niet geadopteerd was!
De hond in kwestie had gewoon overdag, tijdens een onbewaakt moment in de tuin, tegen het hek zitten opspringen en het hek had het begeven dus was de hond ervandoor gegaan.
Zulke dingen gebeuren nu eenmaal.
Ik zou mijn hond meteen laten chippen want beter dat dan op een dag je hond kwijt zijn.
maar de dierenarts is er 2 weken niet. dus we moeten noodgedwongen wachten.
Ik had Gentle met zijn 2e inent ronde meteen willen laten chippen.
maar zoals gezegd wil de vervanger wel enten maar niet chippen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
chippen?
Moderator: moderatorteam
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
- Aantal honden: 1
Re: chippen?

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Bij mij werden alle kosten v.w.b. chippen vergoedBelle schreef:En betaalt volgens mij dan ook de helft van de kosten van het chippen.alm@ schreef:Als je je hond laat verzekeren eist de verzekering dat ze gechipt zijn, nog een reden dus.

- laniramommy
- Actief
- Mijn ras(sen): Boerboel x stafford
saskia en siem schreef:ga je toch gewoon naar een andere dierenarts. die chip is zo gezet dus de nood is niet hoog lijkt mij.laniramommy schreef:ik zou het wel meteen willen hoorMaxine schreef:Er zitten jammer genoeg maar al te veel honden in het asiel die verloren zijn geraakt en die niet gechipt zijn.
Vorige maand nog hebben we met héél veel geluk de eigenaar toch kunnen vinden van een hond die ook niet gechipt was. De man was dolgelukkig dat zijn hond terecht was! En was ook natuurlijk super blij dat zijn hond nog niet geadopteerd was!
De hond in kwestie had gewoon overdag, tijdens een onbewaakt moment in de tuin, tegen het hek zitten opspringen en het hek had het begeven dus was de hond ervandoor gegaan.
Zulke dingen gebeuren nu eenmaal.
Ik zou mijn hond meteen laten chippen want beter dat dan op een dag je hond kwijt zijn.
maar de dierenarts is er 2 weken niet. dus we moeten noodgedwongen wachten.
Ik had Gentle met zijn 2e inent ronde meteen willen laten chippen.
maar zoals gezegd wil de vervanger wel enten maar niet chippen.
ik wil dus juist perse gewoon bij deze dierenarts blijven lopen. ik ken hem al jaren vanwege onze konijntjes,
en het bevalt verder erg goed. dat hij net nu Gentle zijn 2e entingsronde moet krijgen 2 weekjes op vakantie is kan gebeuren natuurlijk.
er is overigens maar 1 andere dierenarts in de omgeving (en nee we hebben geen auto ) en zelfs die is te ver lopen voor Gentle. dat is toch zo een half uur lopen minimaal en met Gentle wel 45 minuten schat ik zo in. en dan dus nog terug ook daarna. dat is niet goed voor zon jonge pup.
volgens onze trainer is een wandeling van langer dan 10 minuten niet aan te raden.
Als Gentle het al zou kunnen, want zo'n eind red hij niet eens joh
en een chip is nu niet bepaald zon gigantische noodzaak dat het niet 2 weekjes kan wachten ,
en dat je helemaal vervoer moet gaan regelen.
als de dierenarts er gewoon was geweest had ik hem dus meteen willen laten chippen deze week, maarja dat is nu eenmaal niet zo. en die 2 weekjes wachten is nu niet bepaald een onoverkomelijk probleem.

- laniramommy
- Actief
dat is wel waar.Lillith schreef:Rare DA, je kunt altijd enten en chippen tegelijk.
Was je trouwens van plan je hond niet uit te laten met oud en nieuw, begin december begint het geknal al!
Er zijn altijd invloeden van buiten af waardoor een hond er vandoor kan gaan zeker een jonge hond
gelukkig steken ze bij puppytraining elke week knal vuurwerk af om de pups eraan te laten wennen alvast.
Gentle reageerde er totaal niet op , de tweede keer dat de trainer de bosjes in liep om stiekem rotjes af te steken keek hij alleen die man na alsof hij dacht 'wat gaat die nu weer doen?" maar op de knallen zelf reageerde hij niet, het deed hem niets.
hij is ook wel wat gewend natuurlijk wat lawaai betreft hij komt uit een heel druk huishouden vandaan, en leeft nu bij ons ook met 3 kinderen samen en in een straat vol buurkinderen die met veel kabaal buiten spelen hier voor de deur. en met buren die het normaal vinden op doordeweekse dagen feesten te vieren met band in huis en alles
hij zag het meer als achtergrond geluid zeg maar.

-
Lillith
- Zeer actief
En de bus of de tram, ideaal om je hond daar nu aan te wennen 
-
Lillith
- Zeer actief
Mooi zo een echte stadjerlaniramommy schreef:dat is wel waar.Lillith schreef:Rare DA, je kunt altijd enten en chippen tegelijk.
Was je trouwens van plan je hond niet uit te laten met oud en nieuw, begin december begint het geknal al!
Er zijn altijd invloeden van buiten af waardoor een hond er vandoor kan gaan zeker een jonge hond
gelukkig steken ze bij puppytraining elke week knal vuurwerk af om de pups eraan te laten wennen alvast.
Gentle reageerde er totaal niet op , de tweede keer dat de trainer de bosjes in liep om stiekem rotjes af te steken keek hij alleen die man na alsof hij dacht 'wat gaat die nu weer doen?" maar op de knallen zelf reageerde hij niet, het deed hem niets.
hij is ook wel wat gewend natuurlijk wat lawaai betreft hij komt uit een heel druk huishouden vandaan, en leeft nu bij ons ook met 3 kinderen samen en in een straat vol buurkinderen die met veel kabaal buiten spelen hier voor de deur. en met buren die het normaal vinden op doordeweekse dagen feesten te vieren met band in huis en allesdus misschien dat de knallen hem daardoor niet veel zeiden.
- laniramommy
- Actief
een wat??????Lillith schreef:Mooi zo een echte stadjerlaniramommy schreef:dat is wel waar.Lillith schreef:Rare DA, je kunt altijd enten en chippen tegelijk.
hij is ook wel wat gewend natuurlijk wat lawaai betreft hij komt uit een heel druk huishouden vandaan, en leeft nu bij ons ook met 3 kinderen samen en in een straat vol buurkinderen die met veel kabaal buiten spelen hier voor de deur. en met buren die het normaal vinden op doordeweekse dagen feesten te vieren met band in huis en allesdus misschien dat de knallen hem daardoor niet veel zeiden.
uit welke streek komt dat woord vandaan lol die kende ik nog niet .
We gaan wel naar de puppycursus met de metro en sneltram
Die andere dierenarts is niet bereikbaar voor ons met het OV. in de bus mag een hond niet. in de metro wel, maar de metro die hier stopt komt weer niet bij die dierenarts lol. handig he. ach we wachten wel gewoon 2 weekjes hoor. dan is het ook tijd voor het ontwormen weer dus combineren we dat gewoon.

- saskia en sjaak
- Zeer actief
zou als ik jou was de volgende keer als je je dierenarts spreekt wel vragen om een vervanger die wel een chip wil zetten als jij dat wil. jij bent klant!! de dierenarts verdiend hieraan.
net als een bakker, die een vervanger zoekt die geen brood kan bakken of niet wil bakken.
net als een bakker, die een vervanger zoekt die geen brood kan bakken of niet wil bakken.

- laniramommy
- Actief
ja het is wel vreemd hoor dat ben ik met jullie eens.saskia en siem schreef:zou als ik jou was de volgende keer als je je dierenarts spreekt wel vragen om een vervanger die wel een chip wil zetten als jij dat wil. jij bent klant!! de dierenarts verdiend hieraan.
Maarja dee vervanger zit dus in die 2 weken op onze praktijk,
maar zal het wel even vragen hoezo chippen een probleem is
en vragen of deze zelfde vent hem elke keer gaat vervangen of dat dit wisselt
heb dit met de konijnen nog niet bij de hand gehad eerlijk gezegd, dan was hij er zelf altijd gewoon als ik een afspraak maakte voor de prikjes.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Een hond mag wel in de bus in Amsterdam hoor. Gratis ook nog.
- Niels
- Actief
- Mijn ras(sen): Segugio Italiano
- Contacteer:
Als Kira losloopt heeft ze niet alleen een band met 06-nummer; ze heeft ook nog een bel om haar nek en een touw van 6 meter achter zich aan. Ze liet zich al vrij makkelijk vangen, maar aan 6 meter touw is het helemaal makkelijk. Als mensen een eenzame hond zien met een touw blijken ze meteen te denken dat 'ie is losgebroken en vangen 'em vlot.laniramommy schreef:en dan hebben mensen haar ook te pakken als ze je bellen, of is ze gesignaleerd?Niels schreef:Kira is zo'n jachthond die geregeld wegloopt. Of ze dan toch terugkomt: Ik denk het wel, maar ik weet ik niet. Ik heb het een paar keer uitgeprobeerd, maar voordat Kira een kans heeft om al dan niet te verschijnen wordt ze "gevonden" en begint het telefoontjes te regenen op mijn mobiel.
(Ik heb in grote letters Kira's naam en mijn 06-nummer op haar halsband staan.)
Ik bedoel, laat ze zich dus door die vreemde mensen pakken?
Dat touw is niet daarvoor bedoeld. Ik probeer Kira te verwarren over hoe lang de lijn is en wanneer ik haar wel of niet vastheb, hopend dat ze op een gegeven moment denkt dat ze altijd aan een magische lijn zit.
De lijn voorkomt ook dat ze net voor mijn handen wegspringt als ik haar toch echt uit de bosjes wil hebben. Ik kan op 6 meter afstand ongezien de lijn oppakken, mijn "kom" commando herhalen en haar meeslepen. Ik loop ook nog voor het eerst van mijn leven met een mobieltje op zak.
Een 06-nummer op haar band leek me voor de hand liggen. Mijn supermarkt probeert me een penning aan te smeren met een algemeen telefoonnummer dat een vinder kan bellen om mijn nummer te achterhalen, maar dat vind ik nogal omslachtig.
Wat chips betreft: Er liep laatst, door mijn vrij drukke wijk, een losse reu achter me aan, zonder band, die ik niet kon vangen en niet kon afschudden. Voor de grap ben ik bij de dierenarts binnengelopen om te kijken of het beest achter me aan liep - en dat deed hij. Daar kon ik hem vangen, samen met de assistente. Binnen een minuut was de chip gelezen, de naam van de hond gevonden en de eigenaar gebeld. "Bent U de eigenaar van Jim? Is het de bedoeling dat Jim zichzelf uitlaat? Nee? Kom hem maar even ophalen dan."
- Niels
- Actief
- Contacteer:
Het touw is een compromis tussen nooit los lopen en meteen een snelweg overrennen. Ik geef toe: Het is niet ideaal.Nanna schreef:Met datzelfde touw kan ze zich natuurlijk ook op een onhergbergzame en niet voor de hand liggende plek vastlopen.
Het zou mijn keus niet zijn.
De kans dat er iets vervelends gebeurd is niet groot. Ik hou Kira vrij dicht bij me: Zogauw ik het belletje hoor wegsterven ga ik erachteraan. Kira jaagt niet snel, dus ik kan haar gewoon wandelend weer oppikken, onder appel brengen (even "naast" laten lopen) en weer los laten. Dat gaat al een paar weken goed - en zelfs steeds beter.
Zou ze toch eenzaam ergens vastraken, dan vertrouw ik op haar stem. Toen ik haar op Corsica probeerde achter te laten aan die ketting kon je gehuil twee bergketens verder horen.
Maar je hebt gelijk: Een risico is er altijd.
- laniramommy
- Actief
is dat zo?Valerie schreef:Een hond mag wel in de bus in Amsterdam hoor. Gratis ook nog.
ik heb hier naar gevraagd en ze zeiden dus dat het niet mag.
ik heb zelf ook nog nooit een hond in de bus gezien eerlijk gezegd.
weet je zeker dat het maG?
moet zeggen dat ik tegenwoordig hooguit 2 keer per jaar met de bus reis. met de metro iets vaker
(en nu vanwege puppycursus dus even elke week voorlopig)
ik heb alles wat ik nodig heb hier in de omgeving en doe alles op de fiets.

- Liesbeth
- Zeer actief
http://www.gvb.nl/reizigers/Reisregels/ ... etsen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;laniramommy schreef:is dat zo?Valerie schreef:Een hond mag wel in de bus in Amsterdam hoor. Gratis ook nog.
moet zeggen dat ik tegenwoordig hooguit 2 keer per jaar met de bus reis. met de metro iets vaker
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- laniramommy
- Actief
mm apart dat die chauffeur mij dus fout heeft ingelichtLiesbeth schreef:http://www.gvb.nl/reizigers/Reisregels/ ... etsen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;laniramommy schreef:is dat zo?Valerie schreef:Een hond mag wel in de bus in Amsterdam hoor. Gratis ook nog.
niet zo'n honden liefhebber zeker die vent!

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Chippen heeft alleen maar zin als je de hond ook registreert bij de database. En dat vergeten veel mensen. In de korte periode dat ik in het asiel mee liep hebben we denk ik zo'n 15 honden binnengekregen die wel gechipt waren, maar niet geregistreerd. En dan kun je de eigenaar alsnog vaak niet vinden...

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- laniramommy
- Actief
is daarvoor zeg maar 1 centrale database, ja toch?moosje schreef:Chippen heeft alleen maar zin als je de hond ook registreert bij de database. En dat vergeten veel mensen. In de korte periode dat ik in het asiel mee liep hebben we denk ik zo'n 15 honden binnengekregen die wel gechipt waren, maar niet geregistreerd. En dan kun je de eigenaar alsnog vaak niet vinden...
Gentle wordt 12 November gechipt, de afspraak is vandaag meteen gemaakt toen we er waren
voor zijn prikjes.

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Ik heb ze geregistreerd bij NDG ( Nederlandse Databank Gezelschapsdieren)
- saskia en sjaak
- Zeer actief
er zijn dierenartsen die dat zelf doen, met name die van ons.moosje schreef:Chippen heeft alleen maar zin als je de hond ook registreert bij de database. En dat vergeten veel mensen. In de korte periode dat ik in het asiel mee liep hebben we denk ik zo'n 15 honden binnengekregen die wel gechipt waren, maar niet geregistreerd. En dan kun je de eigenaar alsnog vaak niet vinden...

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Vandaag een kat laten chippen, mijn da meldt aan bij de NDG. Dat hoort bij die chiplaniramommy schreef: Gentle wordt 12 November gechipt, de afspraak is vandaag meteen gemaakt toen we er waren voor zijn prikjes.
Dus wat Moosje nu zegt snap ik niet.
- Niels
- Actief
- Contacteer:
Ik heb de site van NDG even opgezocht ( http://www.databankgezelschapsdieren.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; ) en Kira's chipnummer ingetikt. Kira blijkt registreert, maar dat heb IK niet gedaan. Kennelijk een service van mijn dierenarts (praktijk "de molen" in Utrecht). Een pluim voor De Molen!kitty2 schreef:Ik heb ze geregistreerd bij NDG ( Nederlandse Databank Gezelschapsdieren)
Maar: mocht je dus niet weten of je hond geregistreerd, is, dan kun je het hier checken:
http://www.databankgezelschapsdieren.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Niet alle DA's registreren. Ik heb bij mijn kat een papier meegekregen en moest het zelf via internet of de post doen.
Als je een hond uit het asiel haalt moet je die ook op jouw naam laten zetten.
Als je een hond uit het asiel haalt moet je die ook op jouw naam laten zetten.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Kimmy
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Maltezer
Je zegt dat het niet helpt als hij gestolen wordt, maar als ze m stelen, en ze vinden m toch maar een beetje groot en laten m los, brengen m naar t asiel of hij ontsnapt daar wel, dan is zo'n chip wel fijn, zeker als ie aan de andere kant van t land zit!
Verder kunnen ze controleren of het entingenboekje dat jij hebt bij vakantie ook die van de hond in kwestie is, waardoor mensen minder makkelijke enge hondenziektes uit gevaarlijke landen mee naar nederland kunnen smokkelen
Verder kunnen ze controleren of het entingenboekje dat jij hebt bij vakantie ook die van de hond in kwestie is, waardoor mensen minder makkelijke enge hondenziektes uit gevaarlijke landen mee naar nederland kunnen smokkelen
- laniramommy
- Actief
Nou Gentle is Vrijdag dus gechipt hoor 
Mijn Dierenarts doet ook zelf het aanmelden bij de databank, ik heb het meteen even gevraagd of zij dat doen of dat ik het doen moet, maar ze zeiden dat zij het doen.
hoe lang duurt het voordat je hem kunt vinden in de databank trouwens?
want nu staat hij er nog niet in.
maar neem aan dat dit administratief verwerkt moet worden enzo?
Mijn Dierenarts doet ook zelf het aanmelden bij de databank, ik heb het meteen even gevraagd of zij dat doen of dat ik het doen moet, maar ze zeiden dat zij het doen.
hoe lang duurt het voordat je hem kunt vinden in de databank trouwens?
want nu staat hij er nog niet in.
maar neem aan dat dit administratief verwerkt moet worden enzo?

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Volgens mij een dag of vier (werkdagen dan he) 
- laniramommy
- Actief
kitty2 schreef:Volgens mij een dag of vier (werkdagen dan he)
oke dankjewel dan weet ik wanneer ik het weer moet controleren
wil natuurlijk wel goed opletten of het goed gaat met de registratie.

- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Ik vind alleen wel dat er te weinig dierenartsen zijn die de chip controleren.
Mijn 3 honden zijn nog nooit gecontroleerd op de chip
Ja gypsi toen die gezet werd.
maar verder helemaal niet
Mijn 3 honden zijn nog nooit gecontroleerd op de chip
Ja gypsi toen die gezet werd.
maar verder helemaal niet