Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel minuten/uren wandelen jullie per dag?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hoeveel minuten/uren wandelen jullie per dag?

Ongelezen bericht door moosje »

Hier heel wisselend.
De ene keer maar een half uur per dag, en de andere keer 4 uur. Ze komen er minstens 2 keer per dag uit.
Ligt aan het weer en mijn humeur. :P
Als ik samen met Mark of iemand anders loop dan loop ik automatisch langer dan wanneer ik alleen loop. Met een beetje aanspraak is het toch gezelliger.
Met Zarah fiets ik een aantal keer per week, en met Shendor train ik tegenwoordig 1 keer per week wat waarschijnlijk nog wordt uitgebreid naar 2 keer.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Net hoe het uitkomt :19:
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna

Ongelezen bericht door BellaDonna »

Wij gaan 4 x per dag uit, waarvan 1x minimaal een uur is en Bella los kan rennen. Rennen is echt haar lust en haar leven :lol1: Ook regelmatig met de step. Gemiddeld lopen we per dag ongeveer 2 1/2 uur denk ik.
Bella is trouwens dol op aanstormlabjes, ze nodigt ze dan uit om mee te rennen. Dan gaat ze keihard rondjes rennen, plat door de bocht. Labjes kunnen haar in de bocht dan niet bijhouden en vliegen eruit :F: :F: Lol hebben ze wel in ieder geval
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dat ligt aan de dag. Als ik vrij ben doen we meestal 2 keer een wandeling van een uur (of 1 keer een wandeling van 2 uur) en dan nog de plasrondjes van 10 min ofzo. Moet ik werken dat meestal 2 keer 30-45 min, en plasrondje(s). Als ik de hele dag werk fiets ik ook vaak in de namiddag nog even met Vera (Saar in het mandje) i.p.v te wandelen.
Als ze meegaan op visite wandelen we hier ook vaak minder. Vandaag bijvoorbeeld heb ik de hele dag gewerkt, maar na mijn werk zijn ze nog een uur mee in de auto en op bezoek geweest. Dan vervangt dat de wandeling.
Afbeelding
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel

Ongelezen bericht door Jacintha »

Op het moment zit ik met een nog onbekend probleem in mijn heup/lies waardoor de rondjes drastisch korter zijn, maar normaal ziet het wandelschema er hier zo uit:

's Ochtends om 5.30 ongeveer 10 minuten, rondje om de kerk voor een plas en (eventueel) een poep.
Dan rond 10.30 naar het bos voor een rondje van ongeveer 45 minuten.
Om 15.00 gaan we weer naar het bos voor een rondje van een uur, 's zomers word daar ook bij gezommen en dan zijn we langer onderweg (anderhalf uur ongeveer, want we blijven zo'n half uur bij het water).
Om 18.30 even een plas op de groenstrook naast het huis, na het eten moet Yoda van pup af aan altijd al extra plassen en Anouk wil dan om 18.30 graag even mee.
Om 20.00 een rondje om de voetbalvelden, dit is ongeveer 30 minuten. Mijn moeder en ik lopen dan samen en heel langzaam aan, loop je op een normaal tempo loop je het in een kwartiertje ongeveer. Voor Anouk is dit in het najaar ook meteen de laatste ronde want die wil om 22.00 niet meer uit. In de zomer wil ze dan nog wel mee.
Yoda gaat om 22.00 nog een keer een rondje om de kerk.

Anouk is 5 jaar en 8 maanden, Yoda is 14 maanden.
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier ook net hoe het uitkomt.
Ik probeer iedere dag wel minstens 1,5 uur te lopen.
Soms komt dat er niet van en andere dagen lopen we wel 4-5 uur per dag, afhankelijk van hoeveel tijd ik heb.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

1,5 a 2 uur per dag; 4 a 5 x totaal per dag waarvan minstens 1 x een losloopwandeling van ruim een half uur tot uur flink uitrennen. In de weekenden en op vrije dagen kan dit ook rustig veel langer zijn. Daarnaast 2 tot 4 x trainen per hond per week; vooral gehoorzaamheid en behendigheid.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Een beetje standaard is hier:
's Ochtends een rondje van 30 á 40 minuten (lopen + 10 á 15 minuten spelen)
's Middags richting polder, circa 1 uur
's Avonds poep/plasrondje, in zomer 30 á 40 minuten, in winter bij slecht weer 15 minuutjes
Voor het slapen gaan even de tuin in als ze nog willen

Daarnaast hebben we ook weleens een dag met wat minder, vooral op zondag in de zomer is het zelfs in de polder druk en
gaan ze gewoon in de buurt uit.
Puchu gaat zo'n 2, soms 3 keer, per week op een extra lange wandeling, meestal met Pieter. Dan loopt hij zo'n 8 tot 12 km.
In periodes wordt er ook met hem gefietst, maar soms ook een periode helemaal niet.
Kaya redt dit niet meer met haar HD.

Puchu is in principe onvermoeibaar met zijn nog jonge leeftijd (bijna 4 jaar) en slanke bouw. Hij zou ook 5 uur per dag kunnen wandelen (alleen ik niet, haha). Maar in huis is hij een prima rustige hond, geen nerveuze tikjes, geen sloopwerk, dus ik ga er vanuit dat hij met bovenstaande tevreden is.
Kaya is drukker in huis, maar dat is ze altijd geweest. Haar gewrichten kunnen langere wandelingen dan een uur niet echt meer aan, maar ze blijft in haar koppie een werkhond (komt uit werklijn). Ik denk dat het goed voor haar is zo, al zou ze veel meer willen, en vooral veel meer apporteerwerk doen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Voor Escha is het niet hoe lang je wandelt maar wat je doet tijdens je wandeling: ligt er heel erg aan wat voor trainingen ik die week heb gedaan..
Binnenkort beginnen we met Flyball erbij en nu 'alleen' nog behendigheid...
Komt er storm aan dan is ze een energiebom en moet die energie ook eruit
Eerst deed ik IPO en behendigheid en dan zag je dat ze daar heel goed haar ei in kwijt kon, met IPO gestopt en toen moest er minimaal 2x per week gefietst worden. Ik ben zelf echt geen fan van fietsen vooral niet met harde wind. Langzaam wende ze een beetje dat IPO klaar was en paste zich aan.
Hier word op een 'standaard' dag 's ochtends even snel gepiest (10 minuten) daarna om 11-13:00 word er lang gewandeld zo'n 1,5 uur minimaal maar dit kan uitlopen tot soms 2,5+ uur. Als er honden zijn word daarmee gespeeld en anders doen we spelletjes. Of ik leg een spoortje uit als de plaats zich ervoor leent, of ik verstop haar balletje/speeltje, of ik doe apel, dogdance oefeningen, frisbee, balletje gooien of ik neem wat agility-toestellen mee en zet die op en dit wissel ik af.
Om 5 uur nu het winter is wat korter maar in de zomer bleef ik ook vaak langer weg en ging ik vroeger weg (ongeveer van 4-6) Nu met het echte bagger weer is het 10-30 minuten. Merk ik dat ze niet genoeg heeft gedaan die week of die dag dan heb ik nog nina-ottosson spelletjes, free-shape clickeren en heb zo'n geluiddingetje die ik dan verstop in het huis (dus op geluid zoeken ipv neus)
Verder natuurlijk haar trainingen in die week... Om 11 uur haar laatste plasrondje
Over het algemeen probeer ik minimaal 1x in de week met een vaste roedel te lopen of te fietsen..

Dana is een heel ander verhaal... als het regent doe je haar echt geen plezier met een lange wandeling. Op druilerige dagen gaat ze dan ook alleen mee met het kortere rondje en spelen we binnen wat. Met vies weer is ze misschien op een hele dag 3 kwartier buiten. Dit halen we in door binnen met haar te spelen (apporteren, nina-ottosson spellen, free-shapen of lekker trekspelletjes of samen met Escha even binnen spelen) verder hebben beide honden altijd wel een kluif liggen dat ze daar even mee bezig zijn. In de zomer kan ik wel met haar hele dagen wandelen/buiten zijn en dan zijn we soms ook wel meer dan 3 uur buiten maar in de winter/herfst krijg je haar met geen stok naar buiten

edit: Bijna vergeten: Escha is een Tervuerense Herder 3,5 jaar en Dana een Praszky 2 jaar
Laatst gewijzigd door EschaenStefanie op 14 nov 2010 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

dannyvectra schreef:1x fietsen 30 min, en daarna 20 min aan de springpole of 20 min flirtpole of weightpull
en dan een lekkere massage :D
dat doe ik 5x in de week
Jemig. Daar word je zelf ook erg moe van denk ik? Springpole, flirtpole of weightpole. Wat is het eigenlijk???
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik denk dat er ook veel afhangt van ras/leeftijd. Met Django liep ik iig 1,5 uur per dag, meestal 2 uur en bij erg warm of erg nat weer wel een stuk minder
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Expecting schreef:Ik denk dat er ook veel afhangt van ras/leeftijd. Met Django liep ik iig 1,5 uur per dag, meestal 2 uur en bij erg warm of erg nat weer wel een stuk minder
Dat de tijd die je looppt afhangt van het ras, kan ik tot zekere hoogte volgen. Hoewel ik denk dat ook kleine honden zeker een uur per dag moeten kunnen lopen en dat geen enkel ras gebaat is bij drie keer per dag hetzelfde uitlaatrondje van10 minuten, jaar in jaar uit...
Qua leeftijd moet je juist proberen geen verschil te maken, tenzij er echt medische problemen zijn. Mijn oude Bijke( kruising stabij/wetter, 50 cm hoog) liep tot een week voor zijn dood iedere wandeling mee. En dat was toen ook anderhalf uur of meer...
Hij heeft in de zomer dat hij 15 jaar was nog een hele dag met ons door Praag getrippeld. Alleen het tempo was wat lager.
Toen ik hem moest laten inslapen, was hij op een maand na 16 jaar.
Mijn Rokus is inmiddels bijna 11 jaar en loopt onvermoeibaar alles mee. Ondanks toch een lichte artrose. Hij mag alleen niet meer aan behendigheid doen en niet meer achter ballen vanwege zijn linkervoorpoot.
Juist door met zo'n oudere hond veel te blijven lopen, desnoods op een beetje aangepast tempo, hou je ze in een goede conditie. En dat is net als bij mensen, dan worden ze gewoon ouder( Ziektes daargelaten)
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bij mij verschilt het heel erg. Er zijn dagen dat ik nauwelijks loop (dan zijn ze naar de dagopvang geweest en ga ik 's avonds trainen/fietsen) en er zijn dagen dat ik wat meer wandel. Op de dagen dat ik vrij ben, houd ik aan dat ze in ieder geval een wandeling van een uur moeten hebben. Ik ben geen type van de hele lange wandelingen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Heel wisselend.
Op vrije dagen loop ik regelmatig langere wandelingen en komt ze wel aan 3 of 4 uur.
Andere dagen is het wisselend, afhankelijk van drukte eventuele trainingen en of we gaan hardlopen.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Dat verschilt van dag tot dag. Denk dat ik gemiddeld 1,5 tot 2 uur loop verspreid over verschillende wandelingen. In de weekenden als er geen wedstrijden of trainingen zijn, dan lopen we graag lange stukken.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

3 keer per dag naar het hondenveldje lopen en daar 15 min spelen.
smiddags 1 uur tot 1, 5 uur los wandelen.
Daarnaast trainen we 1 tot 2 keer per week met de honden.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hier zo'n 2 uur per dag, maar dan wel gewoon 2x lang, en niet 4x kort, daar heb ik persoonlijk een hekel aan :mrgreen:
En de ene keer is dat heel wat meer, en de andere keer weer iets minder. Ben is daar verder niet zo moeilijk mee.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”