Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond in winkel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

els1
Actief
Mijn ras(sen): 3 Friese Stabij`s (zonder stamboom), 1 kruising mechelaar reu en 1 volle mechelaar teefje.

Re: hond in winkel

Ongelezen bericht door els1 »

hahahahahaaha heerlijk toch!!! :love:
Afbeelding ChicoAfbeelding Lindsy
Afbeelding NalaAfbeelding Madness
Afbeelding Kim
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Bij alle dierenwinkels hier mag je gewoon met je dier naar binnen. En bij geen één super (dat is logisch, omdat er producten worden verkocht) en bij de meeste kleine winkeltjes mogen we wel naar binnen (videoland , café, fietsenmaker) ik ging wel een keer naar zo'n islamitisch winkeltje waar ze ook groente verkopen, alleen die lagen buiten in kratten. Ik ging wat kopen en had de hond bij me en ik werd ter plekke uitgescholden. :smile:
Afbeelding
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yaika »

Nanna schreef:
Renske schreef:Ondanks dat de Praxis bij ons een grote dierenafdeling heeft, mogen honden daar niet naar binnen.
Maar dat is toch eigenlijk ook helemaal niet zo raar?
Veel mensen zijn bang voor honden of hebben er een hekel aan.
Bovendien zijn er genoeg hondenbezitters die het wel prima vinden als Diesel overal zijn poot maar tegen licht. Of het gewoon niet eens zién....
Ik wil óók geen begonia meenemen die is ondergepist.
Bovendien hebben honden in winkels geen ruk te zoeken anders dan dat de eigenaar er een beetje interessant mee wil lopen doen.
Gewoon lekker thuislaten dus, en als je terugkomt van je boodschapje lekker met Diesel naar het bos :ok:

Diesel vind het flauw dat je zn naam gebruikt :tongue:

want hij piest nooit tegen begoniaatjes :engel:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
DesireeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door DesireeK »

Bij ons bij faunaland is het soms heel druk met honden... ze krijgen daar ook koekjes bij de kassa en staat er een bak water voor ze... Er is ook een supermarkt hier waar ze ook geen hulphonden binnenlaten.. Ze zeggen dat ze geen uitzondering kunnen maken... Dat vind ik dan wel een beetje krom..
Afbeelding
Onderschrift gemaakt door Kiki2000
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Budkes schreef: Ik wel hoor, ik neem mijn hond(en) rustig mee een kledingwinkel in, ik zou niet weten waarom niet, ze pissen nergens tegen aan en gaan netjes op comando liggen wachten tot ik uitgepast ben. Ik heb sowieso een scheithekel aan winkelen dus loop ik meestal na een lekker wandeling even snel een kledingwinkel binnen als ik kleren nodig ben.
Ik woon midden in het centrum vandaar misschien. Maar goed, misschien komt het ook wel voort uit het feit dat ik mijn honden sowieso altijd overal mee naar toe neem. Dat heb ik mijn hele leven al gedaan. Ik heb mijn hele leven gewerkt en heb daarom mijn leven daarbuiten altijd zo ingericht dat ze overal mee naar toe gingen.
Nu speelt dat wat minder omdat 2 van de 3 sowieso meegaan naar mijn werk, maar die gewoonte heb ik dus nog steeds.
:mrgreen:
Ik ook. Ik neem Dust of Gijsje weleens mee naar de Miss Etam , de Pearl voor mijn lenzenvloeistof, ANWB voor mijn laarzen . Dat doe ik dan wel op een rustige middag .
Heb zo'n hekel om naar de stad te gaan :ugh: en als ik dan ga dan neem ik een van die apies mee.
Is er toch nog iets leuks. :mrgreen:
Ik vraag eerst netjes of honden mee mogen maar bij deze winkels is het hier geen probleem.
m@r@
Actief

Ongelezen bericht door m@r@ »

Al in.
Laatst gewijzigd door m@r@ op 11 sep 2021 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

MJ schreef:
Budkes schreef: Ik wel hoor, ik neem mijn hond(en) rustig mee een kledingwinkel in, ik zou niet weten waarom niet, ze pissen nergens tegen aan en gaan netjes op comando liggen wachten tot ik uitgepast ben. Ik heb sowieso een scheithekel aan winkelen dus loop ik meestal na een lekker wandeling even snel een kledingwinkel binnen als ik kleren nodig ben.
Ik woon midden in het centrum vandaar misschien. Maar goed, misschien komt het ook wel voort uit het feit dat ik mijn honden sowieso altijd overal mee naar toe neem. Dat heb ik mijn hele leven al gedaan. Ik heb mijn hele leven gewerkt en heb daarom mijn leven daarbuiten altijd zo ingericht dat ze overal mee naar toe gingen.
Nu speelt dat wat minder omdat 2 van de 3 sowieso meegaan naar mijn werk, maar die gewoonte heb ik dus nog steeds.
Ik ook. Ik neem Dust of Gijsje weleens mee naar de Miss Etam , de Pearl voor mijn lenzenvloeistof, ANWB voor mijn laarzen . Dat doe ik dan wel op een rustige middag .
Heb zo'n hekel om naar de stad te gaan :ugh: en als ik dan ga dan neem ik een van die apies mee.
Ik vraag eerst netjes of honden mee mogen maar bij deze winkels is het hier geen probleem.
Kijk dat is het, ze zijn het hier gewoon gewend. Perry bevond zich afgelopen woensdag nog bij de Miss Etam in het pashokje, we zijn niet geslaagd overigens. :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Hier in de stad mogen honden toch wel bij veel winkels naar binnen.
Kledingzaken , schoenenzaken..
Okee geen hema en V&d etc maar toch wel in veel winkels..

Meestal kijk ik zelf ook even op de deur..
Als er geen sticker op staat neem ik de hond gewoon mee..
Anders blijf ik gewoon lekker buiten met de hond
Afbeelding
Dayne
Actief
Mijn ras(sen): Saarloos wolfhond

Ongelezen bericht door Dayne »

Ik neem Dayne hier wel eens mee naar het tuincentrum, dat gaat prima.
Als ik soms kinderen in een winkel zie rennen en overal aan zitten.....tja, wat is het vervelendst.

Als we naar het winkelcentrum gaan neem ik Dayne alleen mee als we met tweeen gaan, iemand kan dan buiten de winkel wachten als hij niet binnen mag.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik neem Boomer regelmatig mee de stad in.. Hij vind het prima, ik haal wat ik nodig heb en dan lopen we op de terugweg via losloopgebied langs een vijvertje waar hij kan zwemmen.. :wink:
Met en baby en werk en hond en huishouden moet ik nu eenmaal combineren, dus dan gaat hij gewoon mee, gaat prima.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Behalve bij de supermarkt en kledingwinkels neem ik ze overal mee naartoe als dat zo uitkomt.
Hier mogen ze zelfs bij de groentenwinkel op het winkelcentrum mee naar binnen waar ik er natuurlijk heel goed voor zorg dat er in geen enkele bak een neus verdwijnt of dat Max het ook maar in zijn bolle kop probeert te krijgen dat hij zijn poot ergens tegenaan optilt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Budkes schreef:
MJ schreef:
Kijk dat is het, ze zijn het hier gewoon gewend. Perry bevond zich afgelopen woensdag nog bij de Miss Etam in het pashokje, we zijn niet geslaagd overigens. :F:
Gezellig toch!!! :engel: :ok:
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Naar gewoon de supermarkt neem ik de hond nooit mee
zie het nut er niet van in om het beestje buiten te laten zitten.
Ik woon tegenover het winkelcentrum en er is een vrouw die altijd haar poedel smorgens om 8 uur buiten vast zet terwijl zij uitgebreid gaat winkelen.
Die hond blaft de hele zooi bij elkaar.
Maarja ze houd er geen rekening mee dat boven de winkels en tegenover de winkels ook mensen wonen.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Toen Sjon nog echt heel klein was nam ik hem ook mee naar de supermarkt. Gewoon in mijn jas, niemand die wat zag. Tot Roos erbij kwam nam ik hem ook altijd mee als ik even sigaretten ging halen of brood, en dan gingen we op de terugweg langs de brievenbus, dierenwinkel en het park. Vond ie prachtig. Nu met Roos erbij doe ik dat niet meer, zij vindt dat absoluut niet prachtig.
Afbeelding
Baco
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Franse Bulldog x Engelse Stafford

Ongelezen bericht door Baco »

Ik werk in een kledingzaak en bij ons zijn alle honden welkom! :cheer: Dit omdat onze eigen baas ook altijd de hond in de winkel heeft gehad. Helaas, moeten we Bopper sinds afgelopen vrijdag missen. :ugh: Na een ziekbed van een jaar en een aantal aanvallen hebben ze hem afgelopen vrijdag in laten slapen. :jank:
Groetjes van Baco en Diesel
els1
Actief
Mijn ras(sen): 3 Friese Stabij`s (zonder stamboom), 1 kruising mechelaar reu en 1 volle mechelaar teefje.

Nanna schreef:
els1 schreef:Ik heb hier een winkel (supermarkt) waar t verboden is voor honden.
I kben een keer naar de eigenaar gelopen om te vragen of ik zo nu en dan onder afspraak met mijn beveiligingshond in opleiding naar binnen mag, en je raad t nooit............ :lol1:
Dat mag als ik het van te voren aangeef!!!! :cheer:
Wat gaat ie later beveiligen dan? De pakken melk in de super?
:denken:
Bij een soho-hond kan ik me er nog van alles bij voorstellen, bij een beveiligingshond helemaal niets.
Maar ik leer graag bij hoor, dus wacht vol spanning af ;-)
Wat dacht je van overvallen op supermarkten, gijzeling van supermarktmedewerkers of andere type winkels???
Tegen woordig hoor je steeds meer van dit soort gebeurtenissen :wink:
Afbeelding Kim
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

els1 schreef:
Nanna schreef:
els1 schreef:Ik heb hier een winkel (supermarkt) waar t verboden is voor honden.
I kben een keer naar de eigenaar gelopen om te vragen of ik zo nu en dan onder afspraak met mijn beveiligingshond in opleiding naar binnen mag, en je raad t nooit............ :lol1:
Dat mag als ik het van te voren aangeef!!!! :cheer:
Bij een soho-hond kan ik me er nog van alles bij voorstellen, bij een beveiligingshond helemaal niets.
Maar ik leer graag bij hoor, dus wacht vol spanning af ;-)
Wat dacht je van overvallen op supermarkten, gijzeling van supermarktmedewerkers of andere type winkels???
En waar komt de beveiligingshond dan in beeld ??
Gr. Aniek

Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Hier mogen ze in:

De intratuin
de Gamma
de Mac donalds
de schoennreus

dit zijn winkels buiten het winkelcentrum om, want in het winkelcentrum mogen ze zowiezo niet.

Oja en de dierenwinkels natuurlijk ;)
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

ik neem Ameno alleen mee naar de dierenwinkel in het dorp. Alle andere winkels blijft ze thuis, is ook geen lol aan voor haar.

De dierenwinkel is trouwens wel grappig, er loopt daar een dikke pers rond die al blazend alle bezoek verwelkomt :F:
:pop:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik neem ze weleens mee naar de Mac Donalds of Burger King. Ook naar de dierenwinkel, maar echt winkelen vind ik wat handiger zonder hond :mrgreen:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

alle winkels waar geen voedsel verkocht wordt, mag je hond in principe mee naar binnen. Behalve als hij overal zijn poot tegen op licht....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

Sinds we twee honden hebben neem ik ze eigenlijk niet zo vaak meer mee. Hooguit naar het tuincentrum omdat dat naast het bos ligt en dus mooi te combineren.
Maar toen ik alleen Floortje nog had nam ik die regelmatig mee naar de dierenwinkel, bakker, slager en andere kleine winkels.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Budkes schreef:
els1 schreef:Wat dacht je van overvallen op supermarkten, gijzeling van supermarktmedewerkers of andere type winkels???
En waar komt de beveiligingshond dan in beeld ??
Bij de bakkerij afdeling natuurlijk :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Atiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shi'tzu

Ongelezen bericht door Atiana »

Ik neem me 2 shi tzu's overal mee naar toe ook naar de albert hein ,doe ik een doos(zon halve niet zon box) in het karretje en hupa erin doe ik al sinds ze pup zijn,maar deze twee zijn klein met chyna de bourdauxdog natuurlijk niet :tongue: ...

Ik heb nooit gehoord bij mij dat het niet mog alleen aangelijnt en er MOET een doos in het karretje en dat doe ik ook keurig,krijg je wel weer die duffe opmerkingen van''oo zijn die ook te koop'' of ''hoeveel meot je ervoor hebben'' :smile:

Maar wat ik nooit van me leven zal doen is me hondjes voor de alberthein aan zon haakje vastbinden,ben veels te bang dat ze gepikt worden of dat kinderen effe denken ''hey leuk speelgoed'', als ze niet mee kunnen blijven ze gewoon thuis maar dan gaat het loei alarm af :N: ..een begint en de rest doet mee(heb het over 5 honden in koor) :evil: :pffff:

Meestal staat het bij de ingang of de hond is toegelaten of niet zo niet dan zul je het vanzelf wel horen :lekkerpuh:
Onderschift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
els1
Actief

Nanna schreef:
els1 schreef: Wat dacht je van overvallen op supermarkten, gijzeling van supermarktmedewerkers of andere type winkels???
Ja, dat zal gerust. Dus jij staat de hele dag met je beveiligingshond verdekt opgesteld tussen de pakken hagelslag. Te wachten op die gijzeling. :smile: Zodat je onverveerd in kunt grijpen.
Nee hoor zo gaat dus helemaal niet, deze honden worden opgeroepen bij nood en staan dus niet de hele dag tussen de pakken hagelslag.
Proef in jou antwoorden een beetje rare ondertoon, of zit ik er naast....
Deze honden moeten op elke plek in elke menigte en elke locatie goed kunnen functioneren dus worden ze op alle locaties getraind, trainen wil dus niet zeggen een hele dag tussen de pakken hagelslag staan want daar leert geen 1 hond iets van.
Weet verder niet hoe of wat maar verdiep je anders is in deze tak van sport, zeer mooie sport waar ik en mijn mechelaars veel uit kunnen halen.

gr.Els
Afbeelding Kim
els1
Actief

[/quote]
Maar ik leer graag bij hoor, dus wacht vol spanning af ;-)[/quote]

Tegen woordig hoor je steeds meer van dit soort gebeurtenissen :wink:[/quote]

En waar komt de beveiligingshond dan in beeld ??[/quote]

Zoals ik al eerder beschreef, dit zijn trainingen.
De hond moet ten allen tijden gewoon naar de baas luisteren dus ook in een supermarkt.
Misschien als de slager wat aardig is dat ie een plakje worst krijgt maar ook dat zullen mijn honden weigeren aan te nemen van de slager, ze pakken t alleen als ik t ze geef. :tongue:

gr.Els
Afbeelding Kim
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik heb Ben een keer meegenomen naar de intratuin, maar dat was ook gelijk de laatste keer, nadat hij het nodig vond om volledig uit z'n panty te gaan tegen een pluche husky in een bench :oeps:

Hij loopt wel altijd mee door het winkelcentrum in de buurt, vindt ie allemaal best!
els1
Actief

Nanna schreef:
els1 schreef:Zoals ik al eerder beschreef, dit zijn trainingen.
De hond moet ten allen tijden gewoon naar de baas luisteren dus ook in een supermarkt.
Ik blijf het vreemd vinden hoor.
Mijn honden zijn geen van allen beveiligingshonden maar ik kan ze probleemloos door drukke stations, volle winkelstraten en ja, ook supermarkten meeslepen zonder dat ze daarop specifiek gesocialiseerd moeten worden omdat het blijkbaar anders niet goedkomt :19: . Dan is er toch wat mis met de stabiliteit van je hond.
Dat is ook een verreiste maar mijn honden moeten leren ingrijpen op commando zonder aarzeling terwijl het er druk is of wat dan ook.
Gewoon lopen overal door heen drukte en lawaai, doen ze allemaal feilloos hier.
Afbeelding Kim
els1
Actief

Nanna schreef:
els1 schreef: mijn honden moeten leren ingrijpen op commando zonder aarzeling terwijl het er druk is
Pakken ze dan wel de goeie :mrgreen:

:smile: zou niet best wezen als dat niet zo zou zijn he????? :mrgreen:
Afbeelding Kim
els1
Actief

:smile: zou niet best wezen als dat niet zo zou zijn he????? :mrgreen:[/quote]
Ik zie het hélemaal voor me dat ze dan dat argeloze oude vrouwtje dat net haar halve litertje karnemelk in de bak van haar rollator stopt es effe bij de lurven grijpen. Wegens uiterst verdacht gedrag :smile:[/quote]

:cheer: Half litertje karnemelk over de vloer, sta ik te dweilen :eek:
Neeeeeh :mrgreen: hahahahahahaa! :F:
Afbeelding Kim
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”