Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Neuscorrectie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lizza
geregistreerd lid

Neuscorrectie

Ongelezen bericht door Lizza »

Zo oud als mn hond is (7) ga ik naar de zelfde DA toe. Hier heb ik ook een tijdje gewerkt dus ken hem en zn manier van werken goed. Beetje 'ouderwetse' dierenarts die de dieren kent en weet welke baasjes daarbij horen ipv andersom :D Sinds een tijdje heeft hij een nieuwe DA erbij en zijn nu dus met zn tweeën.

Paar weken geleden was ik met mijn bulletje voor de prikjes en jaarlijkse controle bij die nieuwe DA. Mijn hond was helemaal op en top. "Maarrr" zei die.. "Zo jammer altijd van die Franse bullen dat ze te kleine neusgaten hebben" Ik zei "Eh?" "Ja hier heb je een nummer van een kliniek, kan je een neuscorrectie laten uitvoeren. Er word een driehoekje bij zn neusgaten uitgesneden (oid) en kost je maar zon 200-300 euro. Narcose zit natuurlijk wel risico aan maar dat is altijd zo" :80:

Maar hij heeft helemaal geen kleine neusgaten? :denken: Is totaal niet benauwd (of je moet met 30 graden lange wandelingen maken) snurkt niet, en zn neusgaten zijn volgens mij ook niet overdreven klein.. Merk ook niks aan hem dat hij er eventueel last van zou kunnen hebben. De andere DA heeft het ook nooit opgemerkt of overgehad.

Iemand hier met bullen of kortneuzen die ooit zon advies hebben gehad? Of van gehoord? Ik ben niet van plan om het te laten doen, gezien hij er geen last van heeft. :klaar: Maar was benieuwd of anderen hier van hebben gehoord?
Lizza
geregistreerd lid

Re: Neuscorrectie

Ongelezen bericht door Lizza »

Nanna schreef:
Lizza schreef:Maar hij heeft helemaal geen kleine neusgaten?
Hij is een Bulldog en heeft DUS kleinere neusgaten dan "normale" rassen.
hier kun je er meer over lezen.
Om het maar meteen zo plompverloren voor te stellen terwijl de hond geen klachten laat zien vind ik wel wat typisch en ik zou ook zeker niet klakkeloos zo'n operatie uit laten voeren.

Ja hij heeft kleinere neusgaten dan 'normale' rassen. Maar niet per definitie té kleine neusgaten. Als duidelijk was dat hij er veel last van had en/of veel benauwd was. Of veel zou snurken/snuiven e.d. oké. Maar om gelijk een operatie voor te stellen omdat hij wat kleinere neusgaten heeft? Als hij er wel last van had had ik het miss wel gedaan hoor, daar niet van. Maar om idd gelijk een operatie voor te stellen terwijl de hond in kwestie geen last heeft..

Had hier zelf nog nooit van gehoord, een neuscorrectie bij honden. En vroeg me af of anderen hier wel iets van gehoord of mee te maken hebben gehad..
CKS
Zeer actief

Re: Neuscorrectie

Ongelezen bericht door CKS »

Lizza schreef: Maar om idd gelijk een operatie voor te stellen terwijl de hond in kwestie geen last heeft..
Hond heeft wél last. Je kunt namelijk geen hond zonder neus fokken en dan denken dat ie daar verder compleet niets aan merkt. Maar goed, laat jij je hond maar stikken hoor. Hij ziet er zo schattig uit dat zijn welzijn verder niet terzake doet. Kwestie van prioriteiten stellen, toch, Lizza?

Kees
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”