Misschien een aparte vraag, maar vroeg me af in welke winkels je met je hond mag komen?
Bv tuincentrum, kledingzaak, supermarkt?enz enz
Het gaat om een middel grote hond
Moderator: moderatorteam
oke bedankt, zal er opletten of ik zo`n sticker zie.Nanna schreef:Dat staat aan de deur aangegeven.
Bij veel winkels staat er dan zo'n verbodssticker.
Ga er maar van uit dat hij iig nooit in supermarkten mag.

Andersom, in de meeste kledingwinkels wel, in sommige die specifiek een sticker op de deur hebben niet.Jolande1961 schreef:In bijna geen enkele winkel. Hier mag het bij de sigaren/tijdschriftenwinkel (heeft zelfs een doos hondensnacks staan) en bij de bloemenwinkel.
Supermarkt lijkt me niet, evenals een kledingwinkel (ivm hondenharen).
Zelf geef ik er trouwens de voorkeur aan hond thuis te laten, als ik in een winkel moet zijn.

maar een tuincentrum?Budkes schreef:Andersom, in de meeste kledingwinkels wel, in sommige die specifiek een sticker op de deur hebben niet.Jolande1961 schreef:In bijna geen enkele winkel. Hier mag het bij de sigaren/tijdschriftenwinkel (heeft zelfs een doos hondensnacks staan) en bij de bloemenwinkel.
Zelf geef ik er trouwens de voorkeur aan hond thuis te laten, als ik in een winkel moet zijn.
En normaal gesproken mag een hond niet komen in winkels waar ze levensmiddelen verkopen, dat is verboden bij wet.
Dat mogen ze zelf bepalen: wettelijk is het niet verboden,maar als het bedrijf het niet wil, mogen ze honden weigeren.kitten schreef:maar een tuincentrum?

De dierenwinkel even verderop heeft zelf altijd 2-3 honden (eigen, niet voor verkoop) los in de winkel lopen, of je een eigen hond mee mag nemen weet ik eigenlijk niet.lets have fun schreef:je zal het moeten uitproberen\vragen waar het mag en waar niet. elke winkelier heeft weer zijn eigen regels. hier mag het alleen in de dierenwinkel.
ooit had ik een heel klein hondje. die mocht overal mee naar binnen zolang ik haar maar op de arm hielddat is dan weer het voordeel van kleintjes

Ik vind dat ook niet kunnen hoor.Nicaaa! schreef:Toen Nikki pup was nam ik r wel mee, in het wagentje.
Nu niet meer natuurlijk.
.

Budkes schreef:Andersom, in de meeste kledingwinkels wel, in sommige die specifiek een sticker op de deur hebben niet.Jolande1961 schreef:In bijna geen enkele winkel. Hier mag het bij de sigaren/tijdschriftenwinkel (heeft zelfs een doos hondensnacks staan) en bij de bloemenwinkel.
En normaal gesproken mag een hond niet komen in winkels waar ze levensmiddelen verkopen, dat is verboden bij wet.

even voor de duidelijkheid: met HIER bedoel ik het dorp waar ik woonsjaak-k schreef:De dierenwinkel even verderop heeft zelf altijd 2-3 honden (eigen, niet voor verkoop) los in de winkel lopen, of je een eigen hond mee mag nemen weet ik eigenlijk niet.lets have fun schreef:je zal het moeten uitproberen\vragen waar het mag en waar niet. elke winkelier heeft weer zijn eigen regels. hier mag het alleen in de dierenwinkel.
ooit had ik een heel klein hondje. die mocht overal mee naar binnen zolang ik haar maar op de arm hielddat is dan weer het voordeel van kleintjes

Ik wel hoor, ik neem mijn hond(en) rustig mee een kledingwinkel in, ik zou niet weten waarom niet, ze pissen nergens tegen aan en gaan netjes op comando liggen wachten tot ik uitgepast ben. Ik heb sowieso een scheithekel aan winkelen dus loop ik meestal na een lekker wandeling even snel een kledingwinkel binnen als ik kleren nodig ben.DjockPuck schreef:Budkes schreef:Andersom, in de meeste kledingwinkels wel, in sommige die specifiek een sticker op de deur hebben niet.Jolande1961 schreef:In bijna geen enkele winkel. Hier mag het bij de sigaren/tijdschriftenwinkel (heeft zelfs een doos hondensnacks staan) en bij de bloemenwinkel.
Maar je neemt je hond toch niet mee een kledingwinkel in?
Netzomin dat je een ijsetend kind mee zou nemen de kledingwinkel in.
Vind het niet kunnen.

Chico
Lindsy
Nala
Madness
KimHaha, dat doet me denken aan die keer dat er daadwerkelijk was ingebroken in een supermarkt. De pui lag er aan de voorkant uit en de kans was aanwezig dat er nog inbrekers binnen zaten. Ik met Cento naar binnen en die had inderdaad vrij vlot beet............in een mand met broodjes die al klaar stond in de bakkerij afdeling. Die stond ie heerlijk naar binnen te werken.els1 schreef:Dat hangt echt van de types winkels af!
Ik heb hier een winkel (supermarkt) waar t verboden is voor honden.
I kben een keer naar de eigenaar gelopen om te vragen of ik zo nu en dan onder afspraak met mijn beveiligingshond in opleiding naar binnen mag, en je raad t nooit............![]()
Dat mag als ik het van te voren aangeef!!!!![]()
ik neem Madness dus niet zo vaak hoor maar zo nu en dan mee naar binnen bij hun, train hem inpandig, moet wel zeggen dat mijn madness exact doet wat ik zeg dus ook geen andere mensen zal lastig vallen of ongehoord gedrag zal vertonen in de winkel![]()
gr.Els