Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uiterste wensen bij partners

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Uiterste wensen bij partners

Ongelezen bericht door Jaap* »

*Jolanda* schreef:Dan voldoen wij aan de vooroordelen :D
Amstaff in een (optisch getunede) BMW 320
en een golden in een Ford Focus station
Met die amstaff zit je goed, maar die golden hoort in een volvo station. Samen met 2,4 kind :mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Marie-Josée schreef:
Domor schreef:
Nanna schreef: Misschien ook weleens leuk om een topic te openen met welk ras bij welk merk auto hoort ;-)
Misschien wel inderdaad. Maar een italiaanse hond hoort wel in een italiaanse auto. Dus in een lamborghini of een ferrari (goed een alfa romeo is ook prima, een fiat wordt toch echt minder)
Oei....wij proppen een Duitser in een Japanner :oeps: :F:
wij ook....... 2 zelfs (duitsers én japanners) :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Toen ik mijn vriend leerde kennen had ik Benno en Jip al. Daar was ie niet al te gelukkig mee. Hij wilde wel graag een sint bernard, husky of mechelse herder. Na een tijdje was hij wel gek met die poedel en haarbal en zag hij in dat het toch niet echt fifi's waren. Wel wilde hij graag een hond die dan toch meer van hem was. Toen zijn we bij de border collie uitgekomen. Ik heb uiteindelijk wel het nestje uitgezocht. We zijn allebei erg blij met de samenstelling zo.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

Domor schreef:
Nanna schreef:
Marie-Josée schreef:Propt zo'n man bv een Italiaans windhondje in een Jaguar dan wordt het weer een ander verhaal :mrgreen:
Misschien ook weleens leuk om een topic te openen met welk ras bij welk merk auto hoort ;-)
Misschien wel inderdaad. Maar een italiaanse hond hoort wel in een italiaanse auto. Dus in een lamborghini of een ferrari (goed een alfa romeo is ook prima, een fiat wordt toch echt minder)
wij doen het hier goed :pffff: duitser in een opel :cheer:
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Inge O schreef:
sTefaniA schreef:
Hij kan er niet aan doen hoor. Bij hem thuis zijn ze echt niet hondvriendelijk.
je bent altijd vrij om ergens in mee te gaan of niet natuurlijk - bij mij thuis waren ze ook niet hondvriendelijk maar dan hadden ze aan mij wel de verkeerde :8): .

en zelfs al kan hij er niks aan doen : dat kan de hond/pup nog veel minder, ik kan het niet helpen maar dit zijn het soort kandidaat pupkopers waar ik zwaar allergisch voor ben :oeps: .
Ik zou er ook zwaar allergisch voor zijn :wink: ik sta soms echt versteld van hoe hij een hond ziet. Maar beetje bij beetje krijg ik dat wel weer goed hoor. Hij moet soms gewoon even op de feiten gedrukt worden. Hij staat gelukkig wel open voor alles, komt wel goed. Hond is daarom ook mijn verantwoordelijkheid. Als we bijvoorbeeld ooit uit elkaar gaan neem ik de hond(en) mee.
Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

Oei....wij proppen een Duitser in een Japanner :oeps: :F:
wij ook....... 2 zelfs (duitsers én japanners) :mrgreen:

daarom hebben wij een hondenaanhanger...onze duitser wil niet in een japanner :smile:
Afbeelding
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

Toen ik mijn vriend leerde kennen, zat ik tot m'n nek in het wereldje van de tibetaanse terriers, had er zelf 3 ( waarvan 2 van mijn ouders) en ouders die ze fokten en waar ik de honden weer voor showde.
Mijn vriend had een duitse staande (onze Buddy ) en accepteerde de tibetanen maar ging toch echt niet spontaan met mijn swiffers lopen, zoals hij ze noemde. Toen de tibetanen van mijn ouders terug gingen kwam er plek vrij voor mijn grote wens, nl een grotere hond met minder vacht. Vriendlief wilde liefst een duitse staande erbij, maar dat zag ik niet zitten naast drukbol buddy (die was toen anderhalf en 1 grote stuiterbal en errug vermoeiend).
Na lang zoeken en rondkijken kwamen we op hetzelfde ras uit, nl de weimaraner. geen moment spijt!!
Nu staan we weer voor een dubio, onze buddy is nu 9,5 en voorzichtig kijken we uit naar wat we na Buddy voor hondje willen.
Vriend vindt nl een ander ras tussen de weims errug leuk, maar ja ik moet er alles mee doen, dus mijn voorkeur is doorslaggevend!
Twijfelen nu heel erg tussen duitste staande kh (mijn voorkeur), dobermann (voorkeur vriendlief) en zijn ons nu aan het orienteren op fokkers om eens langs te gaan om een beslissing te kunnen nemen.
Ik zou wel weer een langharige hond willen zoals de engelse springer spaniel, maar dat ziet hij helaas echt niet zitten.... :ugh:
LittleBoy
Actief

Ongelezen bericht door LittleBoy »

Nanna schreef:
sTefaniA schreef:Meneer wil liefst een boerboel, boxer of een bullmastiff. Tmoet een reu zijn en hij moet lekker groot en stoer zijn. Maar hij wil er niet naar kijken, ik moet alles doen, wandelen, voeren, etc.
Ik vind mannen die image-gewijs een stoere grote hond willen ( "ik ga toch zeker niet met zo'n kuttelikker over straat") bijzonder sneue types.
En al helemáál als ze nog te bedonderd zijn om er een vinger naar uit te steken ook.
Zo'n vent ging hier bij het groot vuil. Of aan het gas.
Ik hou niet zo van mannen die wat te compenseren hebben.
Ik val ook op 'stoerdere type' honden. :19: Alleen staan de karaktereigenschappen me ook aan.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Jaap* schreef:
Marjoleine schreef:Jaap, heb ik het gemist of heb je al van jullie dilemma verteld betreffende Felix?
Aangenomen dat het er was natuurlijk ;)
Hoe bedoel je? :denken:
(Mis ik iets? :N: )
Nou ja, misschien was er geen dilemma?
Was Felix er eerder dan de wederhelft en heeft ze die er maar bij genomen? :mrgreen:

Of andersom natuurlijk :smile:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hier geen dilemma, eigenlijk vrij eensgezind zelfs. We wilden beiden een hónd (dwz dat hij boven de knieën uit moet komen). En we houden beiden van sjouwen (en baggeren), dus de hond moest daar ook van houden.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Mijn man vindt een Mopshond leuk. :N: Ik niet, ik wil een grote, lieve lobbes. Dat vond mijn man wel erg groot, maar aangezien ik degene ben die er het meeste mee doet en verzorgt, had hij pech. Als is hij na het zien van Newfoundlanders wel heel erg bijgedraaid. Nu mogen er alleen nog Newfoundlanders komen en ... (helaas nog steeds) Mopshonden.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

awt ik hier dus uit opmaak is dat mannen met een grote hond eigenlijk een klein pikkie hebben .
En dat vrouwen graag hun dominantie tonen door hun keus erdoorheen te drukken qua hond.

Geen wonder dat al die kerels een grote hond willen.
Hun pikkie krimp al omdat hij geen flikker te vertellen heeft en willen graag laten zien aan anderen dat hun wel serieus worden genomen door hun vrouw. .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

bouvierpoedel schreef:awt ik hier dus uit opmaak is dat mannen met een grote hond eigenlijk een klein pikkie hebben .
En dat vrouwen graag hun dominantie tonen door hun keus erdoorheen te drukken qua hond.

Geen wonder dat al die kerels een grote hond willen.
Hun pikkie krimp al omdat hij geen flikker te vertellen heeft en willen graag laten zien aan anderen dat hun wel serieus worden genomen door hun vrouw. .
:smile:
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

bouvierpoedel schreef:
Gollum schreef:Ik ben blij dat ik 4 jaar geleden mijn zin een beetje heb doorgedreven, anders had ik nu met een bouvier gezeten :N: :lol1:
:neenee: :neenee: :devil:
Eens :M: :S:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Omdat ik me er het meest in verdiep heeft Martin die keuze altijd aan mij overgelaten.Ik moet dan alleen niet met bv een berghond aankomen :wink:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Mijn vriend wilde graag een hond en hij heeft er met mij dus gelijk 2 gekregen.. maar hij wordt nogal nerveus van Kiba en dan zit ie eigenlijk niet ontspannen bij mij thuis en da's best klote. Eigenlijk wordt bijna iedereen behalve ik nerveus van Kiba, dat ligt dus niet aan mijn vriend.
Ragyo vindt ie wel een heel leuk hondje (is geheel wederzijds), beetje klein voor zijn smaak maar verder helemaal super.
Het is imo wel belangrijk dat je een hond allebei leuk vindt of er op zijn minst neutraal tegenover staat, anders leef je er niet zo lekker mee samen. Als je bijv een hond hebt als Kiba die je niet bij de voordeur kan laten en goed in de gaten moet houden als je bezoek hebt, dan moet je daar beide mee om kunnen en willen gaan.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door wenche »

Mijn vriend wilde graag een herder... dus die hebben we... Ik was er niet zo weg van, maar nu hebben we toch een 2de X-herder... Ik wil graag een bullterrier, maar vriendlief niet, ik ben verliefd op het aussie deel van onze 2de x-herder, dus komt er naar alle waarschijnlijkheid een aussie bij...

Zondag op de winner maar eens kijken wat er nog meer rassen op de proppen komen
Afbeelding
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Wij wilden een herder, mijn man liever een duitse maar ik een mechelse omdat ik die vroeger ook heb gehad en persoonlijk leuker vindt.
Een beagle vond ik ook leuk maar hij niet. Nu hij wat beagles hier in de buurt kent vindt ie ze wel leuk.
Het is dus toch een mechelaar geworden en hoop ooit nog is op een tweede hondje erbij, wat er dan bij komt maakt me eigenlijk niet veel uit zolang het maar bij ons past.
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Ik heb niemand om rekening mee te houden wat betreft raskeuze. Lekker makkelijk. :19:
Afbeelding
Annette1986
Actief
Mijn ras(sen): beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Annette1986 »

mijn vriend wilde een Husky/Malamute/andere poolhond achtige, want die zijn zo mooi ;)
ik wilde een Duitse Staande Langhaar.

Ik wil geen husky (achtige) want wilde lekker het bos in met mijn hond en dan moest ie wel los kunnen ;)
Stefan vind jachthonden niks en nadat ik hem alles had laten lezen over poolhond achtigen vond hij dat in ons geval ook niet eens trak plan.

dusss we hebben een .... Beauceron!!!
Hij lijkt op geen van de 2, maar wat ben ik ontzettend blij met ons ventje, en Stefan trouwens ook! :cheer:

p.s. Niks tegen poolhond(achtigen) hoor! we vinden het nog steeds prachtig mooie lieve dieren! maar past gewoon niet in onze levensstijl :ok:
Afbeelding
Many people will walk in and out of your life, but only few will leave footprints in your heart
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Marjoleine schreef:Nou ja, misschien was er geen dilemma?
Was Felix er eerder dan de wederhelft en heeft ze die er maar bij genomen? :mrgreen:

Of andersom natuurlijk :smile:
Wij zijn al dik 22 jaar samen :wink:
Wij kennen geen dilemma's geloof ik, daar zijn we vast te nuchter voor :mrgreen:
We zochten toentertijd gewoon een leuke herplaatser, ruwweg iets uit groep 7 of 8, mocht ook een oudje zijn.
En het werd felix, hij was toen twee of drie maanden oud en een verrassingspakket, ook qua grootte :cool2:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hij wou eigenlijk geen hond en ik een Molosser
(omdat ik blijkbaar iets te compenseren heb, of omdat hij goed bij mijn reputatie zou passen, wie zal het zeggen) :cool2:
en aangezien ik er alles mee doe,
is het deze keer een Cane wattes geworden, en hij vind hem best heel erg lief hoor :love:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”