Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag over eczeem bij staff

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Vraag over eczeem bij staff

Ongelezen bericht door Leentje&Gio&Dhifa »

Mijn vraag luid als volgende..

Zijn er hier mensen met staffie's of andere rassen die bekend zijn met eczeem bij hun hond en zoja wat doen jullie eraan..

Mn staffie heeft al van pups af aan dat hij krabt aan zn oksels en oren,.. bijt aan zn poten en steeds likt en doet aan zn liezen..
Het komt en het gaat en we zijn er nou al meerdere keren mee bij de DA geweest maar het is iedere keer weer het zelfde liedje..

Zalfjes, aangepast dieet, pilletjes, shampoo en ga zo maar door...

Het is nu zelfs op een punt dat het tussen zijn tenen zelfs vuurrood is..
Nu zijn er al bloed testen en schrapsels weggehaald maar daar komt niet uit...

Heeft iemand enig idee..! Want wij zijn nu na 8 maanden klote ten einde raad..

We hebben vanalles echt al geprobeert... We wassen zijn poten en oksels want die zijn het ergst met allermyl shampoo en als we hem daarmee gewassen hebben zwakt het wel af en blijft het vaak 3 - 5 dagen rustig en zit hij er ook niet aan..
Maar daarna gaat het weer verder... en de rest van de dingen die we proberen haalt het ook niet weg en die pilletjes onderdrukken het wel maar wij hebben liever niet dat hij continu medicijnen slikt.. dit kan ik onze ogen nml nooit al te best zijn voor zn niertjes etc..

Wij weten niet meer zo goed wat we er mee aan moeten..
Zou het echt een exzeem zijn of zou het zelfs zo kunnen zijn dat hij een atopie heeft (allergie voor de dingen in zn omgeving)
Zou hij er baat bij kunnen hebben om naar een holistische praktijk te gaan en dat dat zou uitmaken of weet iemand hier het wondermiddel tegen zijn niet te stillen jeuk..
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Re: Vraag over eczeem bij staff

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Shanai had dat ook
wat heeft ze
een gras allergie

Gewoon eens op een goed dieet zetten om te kijken of je hondje geen voedselallergie is
is dat het niet dan zou ik echt een goede allergie test laten doen
ben je wel wat geld kwijt maar is het zeker waard
een jeukvrije hond is een stuk blijer geloof me
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Een heleboel Staffords zijn erg gevoelig voor granen.
Heb je al eens vers vlees zoals bijv. Carnibest geprobeerd?
Groetjes,
Wendy
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

@wenmart20..
Als ik me om geld druk zou moeten maken had ik toch echt een ander ras moeten kiezen:P Hij heeft altijd wel gekke geintjes maarja
éen echte allergie test hebben ze niet gedaan .. wel gekeken naar mijten , schimmels en nog aantal dingen.. Was wel zielig hoor allemaal schrapsels enzo en hij snapte er niets van en werd helemaal trillig ervan (of was dat van de tafel:P) maar gras allergie had ik nog niet gehoord :P Wist niet dat honden daar ook last van konden hebben! .. Had wel gehoord van die atopie van de DA zij dacht daaraan..
Maar zou nog eens vragen naar uitgebreidde test...

maitestar schreef:Een heleboel Staffords zijn erg gevoelig voor granen.
Heb je al eens vers vlees zoals bijv. Carnibest geprobeerd?
We hebben hem alleen op brokken gehad en alleen op vlees compleet.. ook gewoon op gekookte kip met rijst of gewoon runder gehakt...
Maar dit maakt niet uit..
Hebben zelfs speciaal allergie dieet voer gehad of hoe dat ook heet van royal canin... Maar dit maakte ook geen verschil..

Wel zijn we er achter dat dingen zoals ham, leverworst, frinkandel het wel verergerd... hij krijgt dan ook niets van varkensvlees.. dit scheelt al een hoop..

Jullie nog wel ideen om de jeuk iig iets te stillen voordat we er achter zijn?
binkmax
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door binkmax »

Mijn Stafford heeft ook regelmatig last van jeuk, rode huid en bultjes. Betadine werkt bij hem het best voor de jeuk, alleen mag je dat niet op grote oppervlakken smeren. Ik smeer het erop en dep het meeste er met keukenrol weer vanaf voor het geval hij toch gaat likken.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Je zou 's kunnen denken aan Puur Jeuk of een ander jeukstillend middel, maar belangrijker lijkt me dat je dit bijv. bij een holistisch arts gaat laten uitzoeken.
Denk ook aan een granen allergie; het kan raadzaam zijn (KAN) de hond volledig op vers te zetten en daarbij alle soorten kvv te mijden die granen hebben. Je zou je verhaal 's kunnen voorleggen op een rauwvoer forum. Geef dan ook geen rijst, dat kan (KAN) de boosdoener zijn.

Rauwvoer is niet heilig, maar kan soms, misschien ook hier, verlichting brengen.

Let echter strikt op alle tussendoortjes, beloningen e.d. !!! Ook daar mag dan geen graan inzitten.

Ik zou dit beslist (snel) verder laten uitzoekeen.. jeuk is erger dan pijn ;-( ook voor een hond.
Ga er serieus mee aan de slag om uit tezoeken waar het is waar hij op reageert. niet dat je de indruk geeft dat niet te willen, maar toch... ik wilde het nog even gezegd hebben.

Suzanne
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

Suzanne123 schreef:Je zou 's kunnen denken aan Puur Jeuk of een ander jeukstillend middel, maar belangrijker lijkt me dat je dit bijv. bij een holistisch arts gaat laten uitzoeken.
Denk ook aan een granen allergie; het kan raadzaam zijn (KAN) de hond volledig op vers te zetten en daarbij alle soorten kvv te mijden die granen hebben. Je zou je verhaal 's kunnen voorleggen op een rauwvoer forum. Geef dan ook geen rijst, dat kan (KAN) de boosdoener zijn.

Rauwvoer is niet heilig, maar kan soms, misschien ook hier, verlichting brengen.

Let echter strikt op alle tussendoortjes, beloningen e.d. !!! Ook daar mag dan geen graan inzitten.
Ja ik hoorde net ookal over graan allergie ,, Ik zou dat ook eens in de gaten houden!..
Rijst zit hij allang niet meer op ;) Was als tip van DA.. Maar na 3 weken nog geen verschil dus toen weer op de brokken..

Ik had tot vandaag nog niet gehoord van een holistische praktijk maar een vriendin kwam daar mee .. Zij gaat er met haar paard mee naar toe en zij heeft er heel veel baat van en haar paardje nu ook.. Maarja dat is een ander verhaal..

Ik zou daar eens even om raad vragen misschien dat zij mij wel antwoordde kunnen geven...

Ik hoop het ech twant heb echt met die kleine man te doen..
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

binkmax schreef:Mijn Stafford heeft ook regelmatig last van jeuk, rode huid en bultjes. Betadine werkt bij hem het best voor de jeuk, alleen mag je dat niet op grote oppervlakken smeren. Ik smeer het erop en dep het meeste er met keukenrol weer vanaf voor het geval hij toch gaat likken.
Betadine hebben we nog niet geprobeerd... Mag ook niet op open wonden neem ik aan! De wondjes vallen nu wel mee..
Het ergste zit m nu tussen de tenen.. :S Oksels en liezen zijn nu redelijk rustig..
Maar dat zegt niets veranderd net zoals het weer.. het komt en het gaat.. :S
binkmax
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door binkmax »

Op kleine wondjes kan het niet zoveel kwaad bij mijn weten, op google staat de bijsluiter. Anders kan je het ook mengen met water, maar ik hou het zo droog mogelijk. Dat schijnt ook beter te zijn voor de huid om te genezen
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief

Hoelang heb je dat dieet voer geprobeerd van rc???

Want voor een goed eliminatie dieet ben je wel een 6 tot 8 weken zoet.
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Mijn hond had ook allemaal bultjes/kale plekken. We hebben een allergie test gedaan via natuurlijk in balans.
We moesten een plukje haar opsturen en dat werd getest. Ik was er eerst best sceptisch over, maar het is niet zo duur en dacht: baat het niet/schaad het niet.
Daaruit is gebleken dat Kyra een allergie heeft voor kip - gevogelte + granen + mijten.
We hebben nu een reiningskuur en een kuur probiotica en ander voer waar bovenstaande niet in zit. En het gaat super. Ze heeft geen bultjes meer / geen jeuk, haar vacht ziet er weer goed uit.
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

ik heb het even door gelezen en nu een antwoord op alle is net zo makkelijk..

We hebben hem een aantal weken gehad met op rijst & gekookte kip.. en op vlees maar maakte geen verschil... Maar zou dan wel te kort zijn gweest... we hebben het toen 4 weken geprobeerd en niets eruit..

Maar ik zat gister avond na alle berichten toen al te denken over dat met dat granen en zat toen ook al te denken... dan kom je natuurlijk op een glutenvrij dieet terecht.. Maar dit moet goed haalbaar zijn als je weet welke producten je er voor moet hebben..

We gaan maandag bellen naar de holistische praktijk hier en dan daar eens even een bezoekje maken en kijken wat er nou precies aan de hand is.. IK hoop echt dat er wat duidelijks uitkomt.. en dan kunnen we daar iig lekker mee aan de slag...

Wat betreft de betadine.. Niet geschoten is altijd mis.. en het ontsmet natuurlijk ook... niet dat het ontstoken is.. maar kan het wel tegenhouden ...
Gelukkig hebben we nog nooit erge dingen met de wondjes gehad behalve korstjes...

Ik ben iig heel erg blij met de reacties hierop.. en dat we niet de enige waren dat wist ik stiekem wel alleen kende niemand die het had..

We gaan hem zo i zo eens alleen op de KVV zetten voor dan die 6 weken minimaal en dan hopen dat dat dan iig effect geeft en verder gewoon de testen afwachtte..
Het is echt baat het niet dan schaat het ook niet ;)! Dat kun je van de medicijnen van de DA niet zeggen...
wenmart20
Zeer actief

Veronique & Kyra schreef:Mijn hond had ook allemaal bultjes/kale plekken. We hebben een allergie test gedaan via natuurlijk in balans.
We moesten een plukje haar opsturen en dat werd getest. Ik was er eerst best sceptisch over, maar het is niet zo duur en dacht: baat het niet/schaad het niet.
Daaruit is gebleken dat Kyra een allergie heeft voor kip - gevogelte + granen + mijten.
We hebben nu een reiningskuur en een kuur probiotica en ander voer waar bovenstaande niet in zit. En het gaat super. Ze heeft geen bultjes meer / geen jeuk, haar vacht ziet er weer goed uit.
Wat mij wel opvalt is via natuurlijk in balans dat bij nu 3 staffords die ik ken kip - gevogelte graan allergie uit is gekomen..

Broertje en de vader van Gypsi ook.

Gypsi zou dat dan ook wel kunnen hebben..

Ondanks dat geef ik dr gewoon kip etc en er is niks aan de hand..
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief

Wat nanna ook al zegt ..
Probeer eens smuldier vlees compleet.
Geef ik ook
is idd glutenvrij ..
Alleen dan echt 6 tot 8 weken lang alleen dat geven.
Dus ook geen stukje brood of een koekje of wat dan ook tussendoor.
Want dan kan je echt weer van voor of aan beginnen.
Afbeelding
Marianne v. B
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 'Koningsbouvier'
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marianne v. B »

Het gebruik van een lepeltje zeewier per dag door het eten heen, kan werkelijk enórm veel effect hebben. Het is een volkomen natuurlijk voedingssuplement met een hoog percentage sporenelementen en vitaminen, die zeer kalmerend werken op de huid.
Het is goed voor huid, haar, pigmentatie en gewrichten.

Ik ben zelf heel tevreden over 'Algolith', van het merk Beaphar.
Je bemerkt het effect pas (zoals dat vaker gaat bij natuurlijke producten) nadat het 'n week drie/vier dagelijks aan het eten is toegevoegd.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

wenmart20 schreef:
Veronique & Kyra schreef:Mijn hond had ook allemaal bultjes/kale plekken. We hebben een allergie test gedaan via natuurlijk in balans.
Wat mij wel opvalt is via natuurlijk in balans dat bij nu 3 staffords die ik ken kip - gevogelte graan allergie uit is gekomen..

Broertje en de vader van Gypsi ook.

Gypsi zou dat dan ook wel kunnen hebben..

Ondanks dat geef ik dr gewoon kip etc en er is niks aan de hand..
Geen idee hoe het precies werkt maar het heeft Kyra geholpen. Ze heeft geen klachten meer en dat is voor mij het belangrijkste.
Dat de broer en vader van Gypsi het hebben wil natuurlijk niet zeggen dat Gypsi het automatisch ook heeft, dus wellicht dat ze er ook niet allergisch voor is.

Ik was er eerst ook sceptisch over, maar het is echt wel het proberen waard. Het is zo moeilijk om erachter te komen waar een hond allergisch voor is. Dit kost niet zo veel, werkt het niet kun je alsnog verder proberen. Tenminste, zo zijn wij erin gegaan. We zijn pas een week of 3-4 over op ander voer en het is al een wereld van verschil.
Leentje&Gio&Dhifa
Vaste gebruiker

hallo allemaal

sorry ik was even weg vandaar pas de laate reactie..

donderdag krijgt Gio een compleet onderzoek op huid & allergieen ben benieuwd wat eruit komt..

We hebben hem alleen op de brok & visolie maar zoals ik al eerder zij het komt en het gaat

Nu heeft meneer weer helemaal nergens meer last van krabt niet meer... t is niet meer rood tussen de poten en we doen niets anders..
Dus het is mij een raadsel.. Het is nu gewoon de testen afwachtte...

IIG heel erg bedankt voor de reactie.. als ik weet wat het is zou ik hier even een gil geven met de uitslag..
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”