Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennelhoestdode

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Re: Kennelhoestdode

Ongelezen bericht door Bons »

Wat afgrijselijk... Zo jong :(

Dan breekt toch je hart gewoon... het is niet vreemd troost te zoeken bij een nieuwe hond, die zal nooit de plaats innemen maar zijn of haar eigen plaats in je hart innemen. Geen betere troost dan een warm lijf met kwispelstaart en natte neus. :knuffel:
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Ronja2010 schreef: Als ik naar die hond kijk, denk ik wel dat het een rustig beestje is.
Dat durf ik zomaar te betwijfelen maar leuk is hij inderdaad.
Ik denk ook dat je een grote kans hebt dat je je handen vol hebt aan dit kereltje, maar als je dat leuk vindt en denkt er aan toe te zijn kun je altijd gaan kijken toch?
Neem inderdaad wel die man mee die ervaring heeft met honden, dat is denk ik heel verstandig.
Ik neem aan dat we op de hoogte worden gehouden? :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ronja2010 schreef:Echt bizar, ik vind op marktplaats een pup die net zo oud is als Ronja en er sprekend op lijkt, alleen dit is een reu. Klinkt vreemd maar ik zou die hond heel graag in huis nemen. Ik dacht eerst, niets wat aan haar doet denken, maar dit is zo'n gelijkenis, het is gewoon eng! Voor wie het wil zien, advertentienummer 395637991. Hij is twee weken na Ronja geboren, wauw, wat een knapperd! Ik zit hier gewoon vreselijk verdrietig en tegelijkertijd enthousiast te zijn, heel vreemd. Stel je voor dat ik op een bepaalde manier een tweede kans krijg...mmm teveel science fiction films gezien geloof ik. Ik heb ze gemaild, nu maar hopen dat het wat wordt. En dat mijn vriend het ook leuk vindt, hij ligt nu in een subcoma na ietsje teveel gedronken. Hij heeft het een beetje moeilijk. Ik ook maar ik heb mijn vrienden van het hondenforum. Wat vinden jullie van hem? (van die hond bedoel ik, hahaha, niet mijn vriend)
Het is en blijft een mechelaar he?! Waarschijnlijk eentje uit KNPV lijnen, daar zie je regelmatig zwarte mechelaars....
weet dus wat je in huis haalt :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

malinois schreef:
Ronja2010 schreef:Echt bizar, ik vind op marktplaats een pup die net zo oud is als Ronja en er sprekend op lijkt, alleen dit is een reu. Klinkt vreemd maar ik zou die hond heel graag in huis nemen. Ik dacht eerst, niets wat aan haar doet denken, maar dit is zo'n gelijkenis, het is gewoon eng! Voor wie het wil zien, advertentienummer 395637991. Hij is twee weken na Ronja geboren, wauw, wat een knapperd! Ik zit hier gewoon vreselijk verdrietig en tegelijkertijd enthousiast te zijn, heel vreemd. Stel je voor dat ik op een bepaalde manier een tweede kans krijg...mmm teveel science fiction films gezien geloof ik. Ik heb ze gemaild, nu maar hopen dat het wat wordt. En dat mijn vriend het ook leuk vindt, hij ligt nu in een subcoma na ietsje teveel gedronken. Hij heeft het een beetje moeilijk. Ik ook maar ik heb mijn vrienden van het hondenforum. Wat vinden jullie van hem? (van die hond bedoel ik, hahaha, niet mijn vriend)
Het is en blijft een mechelaar he?! Waarschijnlijk eentje uit KNPV lijnen, daar zie je regelmatig zwarte mechelaars....
weet dus wat je in huis haalt :wink:
Daarom zei ik ook 'neem iemand mee'. Die persoon kan zijn papieren bekijken want die schijnen erbij te zijn. Of neem iemand mee die verstand heeft van stambomen en de lijnen daarvan. Echt doen en twee personen meenemen zou ook geen slechte onderneming zijn.

Ik gun je van harte een schat van een hond en ik hoop dat dit hondje hetgeen is wat je zoekt. Maar ik wil je ook behoeden voor iets waar je (nu?) misschien geen kijk op hebt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

als je namen hebt uit de lijnen zet ze hier dan even neer of pb ze... hier zitten genoeg mensen met verstand van deze lijnen. :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
rose
Zeer actief

Ik snap alleen het verhaal niet zo goed wat er bij staat.
Ze hebben er papieren bij, maar de afstamming is niet bekend :scratch:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

rose schreef:Ik snap alleen het verhaal niet zo goed wat er bij staat.
ik denk alleen de inentingspapieren... afstamming dus lijnen en namen niet... :ugh:
Afbeelding
rose
Zeer actief

malinois schreef:
rose schreef:Ik snap alleen het verhaal niet zo goed wat er bij staat.
ik denk alleen de inentingspapieren... afstamming dus lijnen en namen niet... :ugh:
Staat zeker belangrijk om dat papieren te noemen :hmmm:

@ TO Hij is nog jong, maar mochten jullie hem willen zou ik hem voor je hem overneemt even laten röntgenen op gebreken aan de voorpoten en heupen.
Dat kan je een bak ellende schelen.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Beschrijvingwegens scheiding moet ik mijn 7 maanden oude pup weg doen. hy is een mechelse herder kruising maar de afstammelingen weet ik niet. papieren zijn erbij. hy is van 18-04-2010

Denk dus inderdaad dat er geen stamboom bij zit.

In dat geval doe je er dus echt goed aan om mensen mee te nemen die geheel objectief het hondje kunnen observeren. Die weten waar ze op moeten letten tijdens een wandeling. Vertoont hij gewenst of ongewenst gedrag en kun jij dit op juistheid inschatten? Kenners van het ras meenemen is een must!

Alleen de mechel wordt vermeldt. Ik denk dat het andere deel niet bekend is.
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

wat vreselijk... :cry:

heel veel sterkte met dit verlies
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Heel veel sterkte :roos:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wilm@ schreef:Beschrijvingwegens scheiding moet ik mijn 7 maanden oude pup weg doen. hy is een mechelse herder kruising maar de afstammelingen weet ik niet. papieren zijn erbij. hy is van 18-04-2010

Denk dus inderdaad dat er geen stamboom bij zit.

In dat geval doe je er dus echt goed aan om mensen mee te nemen die geheel objectief het hondje kunnen observeren. Die weten waar ze op moeten letten tijdens een wandeling. Vertoont hij gewenst of ongewenst gedrag en kun jij dit op juistheid inschatten? Kenners van het ras meenemen is een must!

Alleen de mechel wordt vermeldt. Ik denk dat het andere deel niet bekend is.
een X mechel kan ook gewoon een mechelaar zonder stamboom zijn :wink: dus dan hoeft er weinig anders in te zitten. Gezien de kleur ergens vroeger een groenendaeler.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

De man die hem aanbiedt denkt dat het een kruising is met, niet schrikken, een ridgeback. Hij weet het niet zeker maar hij heeft een streep op zijn rug. Hij wil er snel vanaf, hij wilde hem al naar het asiel brengen. Over zijn gedrag zegt hij, heel speels, heel veel energie, aanhankelijk naar de baas, bij spelen onderdanig (nu nog), de laatste tijd gaat hij wel af en toe op een hond rijden. Hij kan niet alleen zijn want dan blaft hij veel, nou dat is geen probleem bij ons. De beschrijving van ridgeback spreekt me wel aan maar het is geen beginnershond, neem ik aan. Maar ja, anders gaat hij naar het asiel. We zijn wel bereid om flink te werken met de hond. Weet iemand wat over ridgebacks?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik zie niks op de foto's van een eventuele ridge... lijkt me dus sterk... :wink:
Ik blijf gewoon bij een KNPV mechelaar :wink:
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Ow wat verschrikkelijk......
Alle sterkte gewenst !
Chris*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders

Ongelezen bericht door Chris* »

malinois schreef:Ik zie niks op de foto's van een eventuele ridge... lijkt me dus sterk... :wink:
Ik blijf gewoon bij een KNPV mechelaar :wink:
Idd dacht het al, zie geen echte streep!
Fizgig
Zeer actief

Ik denk dat hij dat zegt om de hond aan te prijzen, want ridgeback zijn dure honden. Hij wil er erg graag vanaf, zegt dat ie anders maandag naar het asiel gaat. Ik geloof eigenlijk niet zoveel van wat hij zegt, omdat hij er zo duidelijk graag vanaf wil. Maar ja, we willen wel gaan kijken. We kijken al heel lang de dog whisperer dus wie weet heeft dat toch nog tot wat kennis geleid. Veel werk is niet erg, ik kan nu gewoon geen jonge pup aan. Hij is wel heel groot de pup, zou het een mix met een deense dog zijn? Als ik naar die oren kijken.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nee hoor zo groot is ie ook niet, ik blijf gewoon bij een X-MH, dus een knpv mechelaar geen kruising met een ander ras dus.
Uit welke lijnen komt ie? Heb je hem dat gevraagd?
Als hij de papieren heeft meot hij dit ook weten.
Overigens heeft een 'gewone' mechelaar ook vaak een 'streep' over de rug lopen, maar dat is geen ridge is gewoon een baan...
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Dat weet hij niet, hij heeft alleen de inentingspapieren. Maar daar ga ik nog eens over doorvragen inderdaad, want hij heeft hem toch ergens vandaan. Kan ik daar contact mee zoeken. Is zo'n hond wat je noemt wel okee? Dan moet ik gewoon de cursussen gaan doen, basis, vervolg en g&g.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik lees het nu pas, wat een onverwacht en triest einde.. :jank:
Wens je veel sterkte toe.. :roos:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ronja2010 schreef:Dat weet hij niet, hij heeft alleen de inentingspapieren. Maar daar ga ik nog eens over doorvragen inderdaad, want hij heeft hem toch ergens vandaan. Kan ik daar contact mee zoeken. Is zo'n hond wat je noemt wel okee? Dan moet ik gewoon de cursussen gaan doen, basis, vervolg en g&g.
Mocht het een mechelaar uit KNPV lijnen zijn, moet je er wel rekening mee houden dat het pittige hondjes zijn, niet al te makkelijk (ook niet altijd tegen soortgenoten)... hebben zeker heel veel beweging nodig. Met een paar keer wandelen op een dag ben je er echt niet...
Je zult dus zeker iets met hem moeten gaan doen hetzij agility, IPO, speuren wat dan ook als hij maar zijn energie ruim voldoende kwijt kan raken.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Heel veel sterkte.
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

HIj ziet er echt superrr uit.
Ga kijken met iemand die verstand van honden heeft.
EN als je bereid bent om er veel werk aan te besteden en er veel voor thuis te zijn mee bezig zijn etc etc dan zou ik zeggen ga ervoor.

Maar denk wel eerst goed na vrouwke. Want ik wil niet dat je er straks spijt van gaat krijgen.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Fizgig
Zeer actief

Nou de man werkt hele dagen en daar kan de pup niet mee omgaan maar dat vind ik ook logisch voor een pup van die leeftijd. Waarschijnlijk hebben ze nooit proberen op te bouwen. Hij was nogal bezig met de scheiding. En het is geen probleem an sich omdat ik geen werk en geen kinderen heb! Ik wilde eerlijk gezegd met Ronja kijken of ze een hulphond kon gaan worden oid. Vandaar ook dat ze zo'n gapend gat achter laat, ze was mijn dagbesteding. Ik liep veel met haar en ze had de hele dag actie nodig. Daar zorgde ik wel voor. De hele dag ballen door de kamer enzo, kan bij ons, we wonen in een groot pand op antikraak basis.
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Als je er voor wil gaan zou ik zeggen, ga snel kijken.

Ik ben benieuwd.

Ik gun het je van harte
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Dayne
Actief
Mijn ras(sen): Saarloos wolfhond

Ongelezen bericht door Dayne »

Jeetje wat een triest verhaal, verschrikkelijk om je maatje zo jong al te moeten missen.
Heel veel sterkte gewenst.

Heb de advertentie van het hondje gezien, het is een schatje om te zien hoor.
Bedoel het niet lullig maar neem geen overhaaste beslissing omdat je nu in een fase zit vol verdriet, het niet kunnen bevatten dat Ronja er niet meer is...op dit moment ben je op emotioneel gebied niet sterk, en daardoor misschien niet de juiste keuze maakt.
Als het hondje bij jullie past moeten jullie het zeker doen, kan daar niet over oordelen....heb alle respect voor de keuze die jullie maken.
Nogmaals heel veel sterkte.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:ik vind hem wel heel erg fors voor een raszuivere mechel van die leeftijd - wel een prachtig beestje :ok: .

hem een nieuw halsbandje kopen kon er bij de huidige baas duidelijk ook niet meer af :roll: .

het belangrijkste bezwaarpunt zou voor mij het feit zijn dat hij niet alleen kan blijven - waarom is dat voor jullie geen punt?
X-MH's zijn vaak veel groter en forser dan de stamboomhonden.... daar is in het verleden ook genoeg aan andere rassen ingefokt vaak :wink:
Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Got wat rot, jemig.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik weet niet hoe oud de foto's op marktplaats zijn, maar als ze vrij recent zijn dan zou ik er zo maar een kruising met een staffordachtige inzien, hij is erg laagbenig voor een mechel van die leeftijd en zijn brede bouw vind ik ook die kant op wijzen. Plus zijn relatief brede snuit en de oren. De meeste mechels hebben op die leeftijd niet van die brede voorsnuiten.
Gr. Aniek

Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Wens je veel sterkte met de zoektocht naar een nieuwe hond :ok:

Ik wou alleen even kwijt dat ik eenmaal de (voor mij) fout heb gemaakt om snel na het overlijden van mijn hond een precies het zelfde soort hond te nemen.
Dat werkte voor mij niet goed ik bleef er teveel de oude hond in zien. :(
Ik heb sindsdien voor een ander ras gekozen wel met dezelfde basis eigenschappen maar met een totaal ander uiterlijk.
:U: misschien heb je hier iets aan :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”