Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kennelhoest
Moderator: moderatorteam
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Kennelhoest
Kennelhoest waart rond. Ik hoor het overal om me heen en ook hier op 't forum wordt er veel melding van gemaakt, zie ik. Huette heeft het ook te pakken en hoestte sinds dinsdag zonder dat ze ziek was. In de nacht van donderdag op vrijdag werd ze plotseling veel slechter. Zwaar, oppervlakkig ademen, raar rochelhoesten, koorts en hangerig, triest was ze.
De dierenarts die we vrijdagmorgen bezochten constateerde dat ze idd. verhoging had en dat de longen veel bijgeluid gaven. Na een injectie AB en metacam en een AB kuur, knapte ze tegen gisteravond op. Vanochtend was ze een stuk levendiger wel nog met een matige eetlust en ze ligt nu al weer uren diep te slapen. Bolke en Rein geven nog geen signalen af maar vooral Bolke houd ik met argusogen in de gaten.
De dierenarts die we vrijdagmorgen bezochten constateerde dat ze idd. verhoging had en dat de longen veel bijgeluid gaven. Na een injectie AB en metacam en een AB kuur, knapte ze tegen gisteravond op. Vanochtend was ze een stuk levendiger wel nog met een matige eetlust en ze ligt nu al weer uren diep te slapen. Bolke en Rein geven nog geen signalen af maar vooral Bolke houd ik met argusogen in de gaten.
- *Esther
- Zeer actief
Re: Kennelhoest
Sterkte voor je meisje en dat je Bolke helemaal screent, kan ik me goed voorstellen!!
(ps wat een leuke foto van Bolke en Rein in die kennisquiz, Bolke met dat grote bot
)
(ps wat een leuke foto van Bolke en Rein in die kennisquiz, Bolke met dat grote bot
-
Bas Rouge
- Zeer actief
Haha, ze zijn herkendTeamWork schreef: Sterkte voor je meisje en dat je Bolke helemaal screent, kan ik me goed voorstellen!!
(ps wat een leuke foto van Bolke en Rein in die kennisquiz, Bolke met dat grote bot)
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Of het een klein beetje een geruststelling is voor je weet ik niet, maar Mikey en Perry hebben hier al kennelhoest sinds respectievelijk vorige week zaterdag en dinsdag en de ouwe gammele krakkemikkige Cento heeft helemaal nergens last van, hij geniet daarentegen wel heel erg mee van alle lepels honing die er hier de hele dag worden uitgedeeld. 
Gr. Aniek

-
Bas Rouge
- Zeer actief
Ja, zeker een geruststelling. Beterschap ook voor je hondenheren. Honing, ga ik straks maar eens even halen. Vinden ze vast heerlijk.Budkes schreef:Of het een klein beetje een geruststelling is voor je weet ik niet, maar Mikey en Perry hebben hier al kennelhoest sinds respectievelijk vorige week zaterdag en dinsdag en de ouwe gammele krakkemikkige Cento heeft helemaal nergens last van, hij geniet daarentegen wel heel erg mee van alle lepels honing die er hier de hele dag worden uitgedeeld.
- krullie
- Zeer actief
ik hoor het hier ook regelmatig..
veel beterschap voor je hond..
ik hou ze ook scherp in de gaten..
tot nu toe nog niks..hopelijk blijft het zo..
zo niet...spuitje en honing is al in huis.
evenals de hoestsiroop..
meer kan je niet doen he..
veel beterschap voor je hond..
ik hou ze ook scherp in de gaten..
tot nu toe nog niks..hopelijk blijft het zo..
zo niet...spuitje en honing is al in huis.
evenals de hoestsiroop..
meer kan je niet doen he..
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Beterschap voor je dametje.
Shendor was 2 dagen geleden ook een beetje aan het hoesten, maar daar is het dan ook bij gebleven.
Dus ik hoop dat het niet door zet. Zou de metacam het ook onderdrukken? Want die krijgt hij nog steeds.
Shendor was 2 dagen geleden ook een beetje aan het hoesten, maar daar is het dan ook bij gebleven.
Dus ik hoop dat het niet door zet. Zou de metacam het ook onderdrukken? Want die krijgt hij nog steeds.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Hier 4 hoestende zeehonden gehad. Ik zit net buiten te vertellen dat het helemaal weg was, kom ik thuis begint Cujo toch weer iets te hoesten. Cujo hoest nu al ruim 2 weken dus. Het is wel een stuk minder dan in het begin, maar toch nog een licht hoestje. Weet iemand of ze dan nog besmettelijk is voor andere honden buiten?
En wat voor AB heeft Huette gekregen van de DA?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Perry en Mikey zitten voor 10 dagen aan de doxoral.
Mikey heeft echt een week lang gehoest als een zeehond, Perry anderhalve dag. Maar ik moet er wel bij zeggen dat Perry netjes meerdere malen per dag zijn lepeltje honing en zijn tijmsiroop hoestdrankje naar binnen werkt en Mikey dit categorisch weigert. Hij spuugt de honing zelfs nog uit nadat ik die aan de binnenkant van zijn lippen heb afgesmeerd.
Mikey heeft echt een week lang gehoest als een zeehond, Perry anderhalve dag. Maar ik moet er wel bij zeggen dat Perry netjes meerdere malen per dag zijn lepeltje honing en zijn tijmsiroop hoestdrankje naar binnen werkt en Mikey dit categorisch weigert. Hij spuugt de honing zelfs nog uit nadat ik die aan de binnenkant van zijn lippen heb afgesmeerd.
Gr. Aniek

-
Bas Rouge
- Zeer actief
Het kan chronisch worden he, dat kuchje of een hele tijd duren voordat het echt weg is.Demi schreef:Hier 4 hoestende zeehonden gehad. Ik zit net buiten te vertellen dat het helemaal weg was, kom ik thuis begint Cujo toch weer iets te hoesten. Cujo hoest nu al ruim 2 weken dus. Het is wel een stuk minder dan in het begin, maar toch nog een licht hoestje. Weet iemand of ze dan nog besmettelijk is voor andere honden buiten?
Synulox heeft Huette gekregen. Ze is weer helemaal boven Jan hoor. Gisteren nog een off day maar vandaag is ze er weer helemaal bij. De fazanten hebben het geweten net :N:
De andere twee nog steeds kiplekker.
- *Esther
- Zeer actief
Inge O schreef:de (eventueel) virale component zeker niet maar het bacteriële gedeelte zou nog kunnen besmettelijk zijn omdat die soms de neiging hebben om chronisch te worden.Demi schreef:Weet iemand of ze dan nog besmettelijk is voor andere honden buiten?
maar daar kan je cujo toch niet voor 'in quarantaine' zetten want of en tot wanneer die bacteriën daar nog zitten weet je nooit. áls ze daar nog zitten, want zijn hoest kan ook gewoon een symptoom zijn van nog steeds geïiriteerde luchtwegen.
Hoe zit dat dan Inge? Een virus is toch [er definitie besmettelijk? Maar je kunt t me vast goed uitleggen.
Fijn dat Huette weer fit is!!
- *Esther
- Zeer actief
ja, maar een virus is op zijn allerbesmettelijkste tijdens de incubatiefase, dus vóór er zelfs maar symptomen zijn. tijdens de ziekte zijn ze ook nog besmettelijk maar al minder en na de ziekte zijn ze dat in principe niet meer (ik zeg 'in principe' omdat er natuurlijk altijd uitzonderingen zijn op die regel).[/quote]Inge O schreef: Hoe zit dat dan Inge? Een virus is toch [er definitie besmettelijk? Maar je kunt t me vast goed uitleggen.
Ach so! Op die manier had ik het niet gezien. Maar dat is natuurlijk zo.
Op mijn werk (kleine kinderen) heeft wering van een kind vaak ook geen zin meer omdat de besmetting toch al heeft plaatsgevonden. bv bij waterpokken oid.
Dankjewel!
- Budkes
- Zeer actief
Inge O schreef:ja, maar een virus is op zijn allerbesmettelijkste tijdens de incubatiefase, dus vóór er zelfs maar symptomen zijn. tijdens de ziekte zijn ze ook nog besmettelijk maar al minder en na de ziekte zijn ze dat in principe niet meer (ik zeg 'in principe' omdat er natuurlijk altijd uitzonderingen zijn op die regel).TeamWork schreef:
Hoe zit dat dan Inge? Een virus is toch [er definitie besmettelijk? Maar je kunt t me vast goed uitleggen.
Dus toch, ik lees op internet alleen maar dat het slijm dat los komt bij het hoesten besmettelijk is, maar ik ging er ook steeds vanuit dat de tijd daarvoor ook al besmettelijk was.
Het is hier overigens ook gebleken. Mikey had voor de zaterdag dat hij begon te hoesten, de maandag, dinsdag en donderdag pakwerk gedaan, vrijdags met 5 andere honden voetbaldienst gedraaid en de eerste collegahond is inderdaad ook al "gevallen". Ik had het al gezegd tegen de rest, tegen zoveel besmettingsgevaar is vast geen kruid gewassen.
Gr. Aniek