Abby schreef:Abby flikt zoiets ook nog wel eens. Ze kan niet bij de dingen die op de tafel staan (is ze te klein voor), maar zo af en toe lukt t toch. Bijvoorbeeld zoals eerder gezegd, bij het uitlaten van de visite. Toen lag er nog een stuk leverworst op tafel... Ik kom weer binnen, zie mevrouw schransen en begin te foeteren. Maar ipv loslaten, ging het 'GLOEP' en werd de homp in zijn geheel doorgeslikt...
Om mij vervolgens smakkend aan te kijken...
De enige keer dat ik echt medelijden had, was toen de kat een rookworst op de grond had gegooid en Abby dat hele ding opgevreten had (niemand thuis en vergeten worst op te ruimen). T enige wat er over was toen ik thuiskwam, was het loodje en touwtje. En dat hondje maar zuipen 's avonds.
Oja, Abby heeft ook ooit van die chocolademunten opgegeten! Ze had ze zelfs perfect gepeld, dat folie-spul er keurig afgeknaagd en op een hoopje gegooid.
Sindsdien let ik er op dat er NIKS binnen bereik van Abby of de katten ligt.

lol onze Jack Russel vroeger heeft een keer een hele schaal kersen bonbons opgegegeten.
alle papiertjes lagen er nog, netjes afgelikt en intact...............
gelukkig hield hij er niets aan over !!!!
maar honden kunnen echt bijdehant zijn als ze iets graag willen, of wéten dat ze iets stouts doen.
Gentle heeft dat nu ook,
Als hij ergens op knaagt waarop het niet mag, een schoen, de tafel, noem maar op, dan corrigeer ik hem dus altijd meteen, zeg foei en geef hem een van zijn speeltjes of botjes zo van "deze mag wel, die niet" weet je wel.
Zo was hetme geleerd dus ik denk goed bezig te zijn...
Gentle heeft het alleen erg goed door inmiddels....
Knabbelen op de tafelpoot, en als hij me dan ziet, laat hij gauw los, pakt zijn botje en doet heel nonchalant net alsof hij hartstikke braaf was.... en je dan vanuit de ooghoeken aankijken zo van "heb je het door?"
dan zeggen ze je kunt niet achteraf corrigeren want dan snappen ze het al niet meer... zucht...
dus moet hem nu gaan besluipen om op tijd te kunnen corrigeren ben ik bang