Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pffff

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

pffff

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Had ik net een lekker frikadellebroodje gekocht. Ik leg dat op een bordje voor op tafel en pak achter nog even wat te drinken.
Kom ik voor zie ik dat Zazoe heerlijk op MIJN broodje staat te kauwen :80:

En dit is een regel die je vaak hoort maar dit geldt echt voor Zazoe dat doet ie anders nooit. We kunnen eten op tafel laten staan en zelfs naar boven lopen hij zal het niet pakken maar deze keer...

Dus ik zeg hey wat is dat nou op een hele boze toon. Dus hij laat het broodje los en loopt met zijn oren naar achter ik heb hem nog even streng toegesproken en weg gestuurd.
Mijn lekkere broodje heb ik weg gegooid :M:

En nu heb ik alweer spijt dat ik hem misschien TE hard gestraft heb. Hij doet dat eigenlijk nooit en krijgt eigenlijk bijna nooit straf omdat hij gewoon redelijk braaf is. Dus hij was ook echt ontdaan. Maar ik wil het gewoon niet hebben dat hij dat doet. En dan derbij ik betrapte heb.

Ben ik te streng geweest?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Re: pffff

Ongelezen bericht door wendy71 »

Nee joh, je hebt niet te hard gestraft, vind het juist goed dat hij even schrok.
Jammer van je broodje :mrgreen: , dat wel dan weer.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik geloof dat ik nog wel wat pissiger was geweest! :devil: Zo'n lekker frikandelbroodje.... :jank:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Helemaal niets zeggen lijkt me ook niet wat.
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief

zeker heel jammer van mijn broodje. Er ging zelfs nog even door me heen ik kan het hem beter geven STRAKS want weg gooien is ook zonde maar ik heb het toch met pijn in mijn hart in de prullenbak gegooid. :M: :M:

En niks zeggen is zeker geen optie maar omdat hij er zo ontdaan van was voelde ik me meteen schuldig :(
Maja hij is wat dat betreft ook niks gewend....
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Pure mishandeling nare dierenbeul. :tong: :smile:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Sanne!! schreef:Had ik net een lekker frikadellebroodje gekocht. Ik leg dat op een bordje voor op tafel en pak achter nog even wat te drinken.
:smile:
Tsja, zij had ook wel een lekker frikandellebroodje gewild....

bobbes heeft mij dit ook wel eens geflikt hoor. Effe weg, is broodje shoarma verdwenen... en die kop die ze dan trekt he. Ze weet dat ze fout zit maar ze heeft het er voor over. Een bewuste keuze waarvan ze de gevolgtrekking wel kent. MAar dat broodje dat lonkt zo.....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Sanne!!
Zeer actief

iones schreef:
Sanne!! schreef:Had ik net een lekker frikadellebroodje gekocht. Ik leg dat op een bordje voor op tafel en pak achter nog even wat te drinken.
:smile:
Tsja, zij had ook wel een lekker frikandellebroodje gewild....

bobbes heeft mij dit ook wel eens geflikt hoor. Effe weg, is broodje shoarma verdwenen... en die kop die ze dan trekt he. Ze weet dat ze fout zit maar ze heeft het er voor over. Een bewuste keuze waarvan ze de gevolgtrekking wel kent. MAar dat broodje dat lonkt zo.....
ja en ik stond er zo van te kijken want normaal kunnen we wat opp tafel laten liggen en zelfs naar boven of weg gaan maar dan nog blijft hij eraf tot nu.....
En daarom stond ik er eigenlijk ook van te kijken....
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik had me omgedraaid en hem lekker zijn broodje oplaten eten :pffff: :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

als ik ze betrap zeg ik er ook wat an hoor.. je mag best laten merken dat je dat niet wil... en stevig toespreken krijgt hij niets van..
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

-Gaby- schreef:Ik geloof dat ik nog wel wat pissiger was geweest! :devil: Zo'n lekker frikandelbroodje.... :jank:
Ik had ook wel iets anders gereageerd denk ik :N:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik had het restant van het broodje aan Zazou gegeven, en zéker niet weggegooid :pffff: :mrgreen:
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Joepie »

En hij heeft hem nog wel lekker voor je losgelaten :mrgreen:
Die van mij zou alleen nog een kruimel hebben achter gelaten :mrgreen:
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

vind niet dat je hem te hard gestraft hebt hoor. Als hij goed is geschrokken laat hij het de volgende keer wel uit zijn hoofd...
Dana vrat ook altijd de kattenpoep uit de kattenbak, diverse keren net te laat... 1x op tijd geweest, geslopen naar de kattenbak en er een onwijze harde tetter op gegeven... ze stoof uit de kattenbak... nooit meer op betrapt :engel:

Ik zeg altijd liever 1x goed aanpakken dan 20x halfbakken
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Niks zielug :pffff: die rothond moet gewoon van jouw persoonlijke traktatie afblijven.
Breng um naar hierheen hoor.....kan ie van Sarah leren hoe je zo'n broodje dan ook nog vliegensvlug op kan krijgen :F:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Als je hem lief had toegesproken had ze misschien ook wel zo gereageerd. Ik denk dat ze frikadel erg lekker vindt, misschien gaan gebruiken met trainen? :F:
Sanne!!
Zeer actief

Nou bedankt voor jullie antwoorden hoor. Nu voel ik me niet meer schuldig maar gister wel net nadat het was gebeurt. Maar dat kwam vooral omdat hij er echt helemaal van ontdaan was en ik dacht oeps :80:
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Sanne!! schreef:Nou bedankt voor jullie antwoorden hoor. Nu voel ik me niet meer schuldig maar gister wel net nadat het was gebeurt. Maar dat kwam vooral omdat hij er echt helemaal van ontdaan was en ik dacht oeps :80:
Ik ken dat gevoel heel goed hoor! Dat je denkt dat je veel te streng bent geweest.. Laatst zei ik Boris ook heel duidelijk dat ik niet wilde wat hij deed, helemaal ontdaan met kop naar beneden liep hij weg. Toen voelde ik me ook schuldig. Mja, hij deed echt iets dat ik niet wilde. :19:

Dus, niet druk om maken! Gewoon goed dat je duidelijk bent geweest.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

tja, ik kan hier ook alles laten staan.
maar toen ik een tijdje geleden de visite uitliet (naar de voordeur) samen met mijn man, lag er nog een klein stukje frikandel op een bordje.

Luca kon toen ook de verleiding niet weerstaan. . . . . :mann:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Je had 'm moeten belonen :pffff:

ik lust geen frikandellenbroodjes dus ik zou blij zijn dat ik 'm niet zou hoeven eten :mrgreen:
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Achhhhhhh wat ben jij streng zeg :lol1: Snap echt niet dat je niet heel vlug twee broodjes bij gehaald hebt, een voor je zelf en een voor Zazoe.
Wat heb ik dan toch een nette Golden, die heeft echt nog nooit iets weg gehaald.
Ik kan het lekkerste op de salon tafel zetten en de kamer uit gaan, hij pakt het echt niet.
Maar je weet nooit hé, misschien verrast mijn Golden me ook nog wel een keer. :lol1:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Abby flikt zoiets ook nog wel eens. Ze kan niet bij de dingen die op de tafel staan (is ze te klein voor), maar zo af en toe lukt t toch. Bijvoorbeeld zoals eerder gezegd, bij het uitlaten van de visite. Toen lag er nog een stuk leverworst op tafel... Ik kom weer binnen, zie mevrouw schransen en begin te foeteren. Maar ipv loslaten, ging het 'GLOEP' en werd de homp in zijn geheel doorgeslikt... :hmmm:
Om mij vervolgens smakkend aan te kijken... :pffff:

De enige keer dat ik echt medelijden had, was toen de kat een rookworst op de grond had gegooid en Abby dat hele ding opgevreten had (niemand thuis en vergeten worst op te ruimen). T enige wat er over was toen ik thuiskwam, was het loodje en touwtje. En dat hondje maar zuipen 's avonds. :ugh:

Oja, Abby heeft ook ooit van die chocolademunten opgegeten! Ze had ze zelfs perfect gepeld, dat folie-spul er keurig afgeknaagd en op een hoopje gegooid.
Sindsdien let ik er op dat er NIKS binnen bereik van Abby of de katten ligt. :neenee:
laniramommy
Actief
Mijn ras(sen): Boerboel x stafford

Ongelezen bericht door laniramommy »

Abby schreef:Abby flikt zoiets ook nog wel eens. Ze kan niet bij de dingen die op de tafel staan (is ze te klein voor), maar zo af en toe lukt t toch. Bijvoorbeeld zoals eerder gezegd, bij het uitlaten van de visite. Toen lag er nog een stuk leverworst op tafel... Ik kom weer binnen, zie mevrouw schransen en begin te foeteren. Maar ipv loslaten, ging het 'GLOEP' en werd de homp in zijn geheel doorgeslikt... :hmmm:
Om mij vervolgens smakkend aan te kijken... :pffff:

De enige keer dat ik echt medelijden had, was toen de kat een rookworst op de grond had gegooid en Abby dat hele ding opgevreten had (niemand thuis en vergeten worst op te ruimen). T enige wat er over was toen ik thuiskwam, was het loodje en touwtje. En dat hondje maar zuipen 's avonds. :ugh:

Oja, Abby heeft ook ooit van die chocolademunten opgegeten! Ze had ze zelfs perfect gepeld, dat folie-spul er keurig afgeknaagd en op een hoopje gegooid.
Sindsdien let ik er op dat er NIKS binnen bereik van Abby of de katten ligt. :neenee:
lol onze Jack Russel vroeger heeft een keer een hele schaal kersen bonbons opgegegeten.
alle papiertjes lagen er nog, netjes afgelikt en intact...............

gelukkig hield hij er niets aan over !!!!

maar honden kunnen echt bijdehant zijn als ze iets graag willen, of wéten dat ze iets stouts doen.
Gentle heeft dat nu ook,
Als hij ergens op knaagt waarop het niet mag, een schoen, de tafel, noem maar op, dan corrigeer ik hem dus altijd meteen, zeg foei en geef hem een van zijn speeltjes of botjes zo van "deze mag wel, die niet" weet je wel.
Zo was hetme geleerd dus ik denk goed bezig te zijn...
Gentle heeft het alleen erg goed door inmiddels....
Knabbelen op de tafelpoot, en als hij me dan ziet, laat hij gauw los, pakt zijn botje en doet heel nonchalant net alsof hij hartstikke braaf was.... en je dan vanuit de ooghoeken aankijken zo van "heb je het door?"
:hmmm:
dan zeggen ze je kunt niet achteraf corrigeren want dan snappen ze het al niet meer... zucht...
dus moet hem nu gaan besluipen om op tijd te kunnen corrigeren ben ik bang :denken:
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

hehe, nee joh ik denk niet dat je hem te hard hebt gestraft, doordat hij onder de indruk was doet hij het de volgende keer niet weer lijkt me.
Die van mij had laatst een bakje kruidenboter gekregen van de kat, die had de kat voor hem van het aanrecht afgeschoven :lol: en kotsen natuurlijk daarna :piew:
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

flamme schreef:Je had 'm moeten belonen :pffff:

ik lust geen frikandellenbroodjes dus ik zou blij zijn dat ik 'm niet zou hoeven eten :mrgreen:
Vind ik ook.
Frikandellen :ugh:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Marion. schreef:Ik had het restant van het broodje aan Zazou gegeven, en zéker niet weggegooid :pffff: :mrgreen:
Dan beloon je hem voor verkeerd gedrag.

Door het af te pakken en weg te gooien doe je het juist goed. Je geeft duidelijk de grenzen aan en hij weet dat hij dat niet nog een keer moet doen.
Ik had exact hetzelfde gedaan :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”