Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennelhoestdode

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inne
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Kennelhoestdode

Ongelezen bericht door Inne »

Wat erg zo plotseling. Veel sterkte.
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Heel veel sterkte :roos:
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Ook ik wil mijn medeleven uitspreken.
Zo erg wat er gebeurt is.
Maar als je met dit bericht een hondje kan redden,dan heb je een beter gevoel.
Ik zeg ook wel eens gewoon tegen mensen:ohh neem maar wat hoestdrank.
Maar nu ga ik er toch anders tegen aan kijken.
Heel veel sterkte met dit onvergetelijke verlies.zo plotseling.
En Ronda lieverd... het ga je goed daar boven..... je zal worden ontvangen door vele vriendjes van dit forum... :cry:
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Wat een verdrietig bericht.
Heel veel sterkte met het verlies van Ronja. :roos:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
basje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen en Franse buldog

Ongelezen bericht door basje »

Ach wat erg, zo jong nog. Heel veel sterkte. :roos:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik heb het nog eens nagegaan, ik ben op 29 october bij de DA geweest met haar omdat ik haar iets minder druk vond en ze at wat minder. Verder was er niks. Dat was een onprettig bezoek want Ronja werd agressief naar de DA (nu denk ik, ja hij deed haar waarschijnlijk ook pijn, verkeerd geïnterpreteerd door de DA als dominant gedrag). Ze heeft toen een inenting gehad, ook voor kennelhoest. Geluisterd naar hart en longen, alles prima, niet zo overbezorgd mevrouwtje! Op 4 november stond haar sterilisatie gepland en de dag ervoor begon ze met af en toe kokhalzen met een beetje slijm wat ze niet uitspuugde. Ik heb de DA gebeld of dat een probleem was met de operatie, toen zeiden ze o da's kennelhoest, ze moet eerst uitzieken. Vorige week ging het al wat beter en ze at weer. Dit weekend was ze iets rustiger dan normaal en ze at weer minder. Dus ik weer bellen, was niet nodig om langs te komen want het is een virus dus ze moet uitzieken, nou en we zitten nu op 11 november en nu is ze dood. De DA zei dat haar longen vol pus zaten, echt ongelovelijk, want gisteravond at ze nog met smaak een halve kilo hart op. Het moet dus wel zo zijn dat er een onderliggende oorzaak is van haar overlijden. Waarom ze zo hard achteruit ging zo snel, zullen we nooit weten, maar ze was de kleinste van het nest, de laatstgeborene en haar bevalling was zwaar, weten we. Bij mensen zie je dan ook soms hartafwijkingen, zeker bij mensen met een ontwikkelingsstoornis. Ik weet het niet maar je vraagt je af waarom, en die vraag wordt toch niet beantwoord. Mijn vriend en ik zien het zo dat ze zo'n bijzonder zieltje was dat ze maar even kon blijven. We willen weer een hond natuurlijk, maar dat wordt heel moeilijk want ze was heel erg mooi, lief, sociaal, speels, en ze vulde onze harten met zonneschijn!!
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Verschrikkelijk maar voel je niet schuldig jullie kunnen er niets aan doen.

hoe oud is Ronja nu geworden???

EN als je voor een ander hondje kiest dan ga je daar ook van houden. Elke hondje heeft wel zijn eigen karaktertje maar is ook elk speciaal
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Cedhil
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Cedhil »

Ach wat verschrikkelijk om te lezen, heel veel sterkte toegewenst! :roos:
Ronja2010 schreef:Ik heb het nog eens nagegaan, ik ben op 29 october bij de DA geweest met haar omdat ik haar iets minder druk vond en ze at wat minder. Verder was er niks. Dat was een onprettig bezoek want Ronja werd agressief naar de DA (nu denk ik, ja hij deed haar waarschijnlijk ook pijn, verkeerd geïnterpreteerd door de DA als dominant gedrag). Ze heeft toen een inenting gehad, ook voor kennelhoest. Geluisterd naar hart en longen, alles prima, niet zo overbezorgd mevrouwtje! Op 4 november stond haar sterilisatie gepland en de dag ervoor begon ze met af en toe kokhalzen met een beetje slijm wat ze niet uitspuugde. Ik heb de DA gebeld of dat een probleem was met de operatie, toen zeiden ze o da's kennelhoest, ze moet eerst uitzieken. Vorige week ging het al wat beter en ze at weer. Dit weekend was ze iets rustiger dan normaal en ze at weer minder. Dus ik weer bellen, was niet nodig om langs te komen want het is een virus dus ze moet uitzieken, nou en we zitten nu op 11 november en nu is ze dood. De DA zei dat haar longen vol pus zaten, echt ongelovelijk, want gisteravond at ze nog met smaak een halve kilo hart op. Het moet dus wel zo zijn dat er een onderliggende oorzaak is van haar overlijden. Waarom ze zo hard achteruit ging zo snel, zullen we nooit weten, maar ze was de kleinste van het nest, de laatstgeborene en haar bevalling was zwaar, weten we. Bij mensen zie je dan ook soms hartafwijkingen, zeker bij mensen met een ontwikkelingsstoornis. Ik weet het niet maar je vraagt je af waarom, en die vraag wordt toch niet beantwoord. Mijn vriend en ik zien het zo dat ze zo'n bijzonder zieltje was dat ze maar even kon blijven. We willen weer een hond natuurlijk, maar dat wordt heel moeilijk want ze was heel erg mooi, lief, sociaal, speels, en ze vulde onze harten met zonneschijn!!
Ronja heeft een plek in je hart ingenomen, een nieuw hondje zal dat niet wegnemen :) Een nieuw hondje zal weer een totaal ander plekje krijgen.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ze is maar 7 maanden oud geworden, triest he. Ik kan niet zo goed omgaan met het verdriet, ik zit nu al te kijken bij asiels. Dom he. Ik weet het maar ik weet nu eigenlijk pas hoe je een hond op moet voeden, dat heeft Ronja me geleerd. Mijn vriend zit er ook helemaal doorheen. Twee weken geleden is onze vlaamse reus overleden, niet bekend waaraan. Eergisteren is ons andere konijn Dolly overleden aan een enorm abces, waarschijnlijk door haar gebit. Het is gewoon niet meer te verwerken zo. Ze was echt zo mooi, echt niet normaal meer. Wat zouden jullie doen, weer snel een hondje of niet. Ik zie de winter aankomen en ik ben bang voor depressie. Kan nu al niet meer naar haar foto kijken. En haar geur hangt nog overal. Ik heb snel haar spullen in haar mand gedaan en weggezet, want ik heb het verdriet niet onder controle anders. Ben ook bang om te gaan slapen want ik droom vast alleen over haar. En dan het wakker worden en even niet meer weten dat ze dood is.
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

7 maanden pas jeetje wat oneerlijk zo jong nog.

wat betreft het nemen van een andere hond.
Dat kun alleen jij en je vriend beslissen.

Maar je kunt wel weer een hond in huis neme, die kan je weer opvrolijken en blij maken.Niet ter vervanging want dat gaat nooit.
Maar je hebt wel weer iets om handen om voor te zorgen.

Als ik maar 1 hond zou hebben en die zou dood gaan gegarandeerd dat er snel weer een andere zou komen. Niet om mijn verdriet weg te duwen, want dat gaat toch niet en dat zou ik ook niet willen. Maar weer een maatje, wat vrolijkheid zou voor mij een goede keus zijn.

Als dat voor jou en je vriend ook zo is kunnen alleen jullie bepalen.

Maar laat je niet gek maken door mensen die zeggen, nou dan heb je ook niet van Ronja gehouden. Want die mensen zijn er ook nog. En ik vind gewoon dat dat los van elkaar staat. Als je hond dood is en je koopt snel een nieuwe wil dat absoluut NIEt zeggen dat je er niet van gehouden hebt. Maar je zoekt weer een maatje. En Ronja vergeet je nooit meer, en dat moet ok niet.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou mijn verdriet niet wegdrukken, huilen lost niks op maar het lucht wel op!
het is nog maar pas gebeurd en het was zo onverwacht, daar mag je het best wel moeilijk mee hebben.

Al dan niet meteen weer een hondje ligt aan jezelf, de één zal er niet aan moeten denken en voor de ander is het een prima manier om het verdriet te verwerken.
Dus daarop kun je alleen zelf maar een antwoord geven.
Je moet doen wat voor jezelf goed voelt, een ander kan dat niet voor je beslissen.

Heel veel sterkte meis ook voor je vriend, het is niet niks wat er gebeurd is :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Askim
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Turks bastaardje

Ongelezen bericht door Askim »

Och meis, ongelofelijk zo jong nog, heel veel sterkte ook voor je vriend :roos:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wat vreselijk... zo jong... heel veel sterkte... :roos:

En Rubyred je moet je schamen... bah wat een gevoelloos mens ben jij...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jakko
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jakko »

Zo plotseling :( Heel veel sterkte!

Yvonne
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ow wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte met dit enorme gemis :roos:

Voor wat betreft weer een hond... Doe wat je gevoel je ingeeft. Toen onze eerste hond op 10 maanden leeftijd overleed wilde ik in eerste instantie helemaal niets. Maar 2 weken later liep er weer een pup bij ons in huis. Toen de 2e hond overleed toen hij net anderhalf jaar en 1 dag was, heeft het heel lang geduurd voor ik weer aan een andere hond durfde/kon denken.
Er is geen regel voor. Volg je gevoel, dan is het goed.

En Rubyred, ik walg niet vaak van mensen. Maar van jouw bijdrage op dit forum wel :kotz:
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Marina schreef:Maar laat je niet gek maken door mensen die zeggen, nou dan heb je ook niet van Ronja gehouden. Want die mensen zijn er ook nog.
Ja helaas wel :ugh:
Doen waar je je goed bij voelt en heel veel sterkte :roos:
anne_lies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door anne_lies »

Ach wat vreselijk erg voor jullie :roos: Heel veel sterkte.
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Heel triest, zo jong... heel veel sterkte :roos:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Oh wat verschrikkelijk, zo opeens je hond dood. Heel veel sterkte gewenst.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ronja2010 schreef:Ze is maar 7 maanden oud geworden, triest he. Ik kan niet zo goed omgaan met het verdriet, ik zit nu al te kijken bij asiels. Dom he. Ik weet het maar ik weet nu eigenlijk pas hoe je een hond op moet voeden, dat heeft Ronja me geleerd. Mijn vriend zit er ook helemaal doorheen. Twee weken geleden is onze vlaamse reus overleden, niet bekend waaraan. Eergisteren is ons andere konijn Dolly overleden aan een enorm abces, waarschijnlijk door haar gebit. Het is gewoon niet meer te verwerken zo. Ze was echt zo mooi, echt niet normaal meer. Wat zouden jullie doen, weer snel een hondje of niet. Ik zie de winter aankomen en ik ben bang voor depressie. Kan nu al niet meer naar haar foto kijken. En haar geur hangt nog overal. Ik heb snel haar spullen in haar mand gedaan en weggezet, want ik heb het verdriet niet onder controle anders. Ben ook bang om te gaan slapen want ik droom vast alleen over haar. En dan het wakker worden en even niet meer weten dat ze dood is.
Wat een ellende zoveel afscheid in zo'n korte tijd :cry:
Wat betreft een nieuwe hond volg je gevoel!

Sterkte :roos:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Niet je verdriet wegdrukken.
Huil er om meis.
Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd.

Heel erg veel sterkte met dit enorme verdriet.
En alsjeblieft, verwijt jezelf niets.
:knuffel1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Zo jong.
De arts heeft dus fouten gemaakt.

Bij mij hielp het om snel weer een andere hond te nemen, maar dat is voor ieder weer anders, luister naar je gevoel.

Sterkte.
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Wat erg, zo'n mooie en jonge hond. Sterkte :roos:
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Misschien is het verstandig om eerst eens al dat verdriet en frustratie een plekje te geven. Denken aan een andere hond is niet oneerlijk ten opzichte van je net overleden pup. Maar een hond uit het asiel zou je wel met je volle verstand een plek moeten geven. Ik denk dat menig asielhond je dankbaar is als hij met de kerstdagen een nieuwe vaste stek zou treffen.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Heel veel sterkte met het verlies van je hondje. :roos:

Als je snel weer een ander hondje wil, gewoon doen hoor.
Het belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt.
Ik heb ook een hondje gehad die ik in moest laten slapen toen hij 10 maanden was, heb een week gehuild en ben toen
naar een ander hondje gaan kijken.
Ronja zit in je hart en die gaat er niet uit, ook niet als er een ander hondje komt.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Wat verdrietig zo jong
Heel veel sterkte :roos:
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Wat vreselijk dat zo'n jong hondje op die manier komt te overlijden. Wij leven hier ontzettend met je mee. :roos:

Om een nieuwe hond in huis te nemen is geheel aan jou en je vriend. Dit is een privebesluit en daar mag niemand een oordeel over hebben.

Als jullie dit beide willen dan zou ik zeggen, ga er dan ook 100% voor. :ok:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Allereerst heel veel sterke.
Met onderstaande ben ik het eens, huil, schreeuw en wees boos,het lucht echt op.
Ieder verwerkt het op zijn eigen manier en als het voor jullie goed voelt om weer een hondje te nemen moet je het doen. Ronja heeft een plek in je hart en blijf daar ook.
renee-uk schreef:ik zou mijn verdriet niet wegdrukken, huilen lost niks op maar het lucht wel op!
het is nog maar pas gebeurd en het was zo onverwacht, daar mag je het best wel moeilijk mee hebben.

Al dan niet meteen weer een hondje ligt aan jezelf, de één zal er niet aan moeten denken en voor de ander is het een prima manier om het verdriet te verwerken.
Dus daarop kun je alleen zelf maar een antwoord geven.
Je moet doen wat voor jezelf goed voelt, een ander kan dat niet voor je beslissen
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Daya

Ongelezen bericht door Daya »

Och wat vreselijk en onverwacht zeg!
Zoiets verwacht je toch niet als je hond verder niet ernstig ziek lijkt?
Ik wens je heel veel sterkte!
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

wat betreft een nieuwe hond moet je alleen maar je gevoel volgen. Ik wist de dag na het overlijden van Bedan zeker dat ik weer een schafpudel wilde en dan het liefst een pup van dezelfde moeder. Tussen het overlijden van Bedan en de komst van Dieber heeft ongeveer een half jaar gezeten. Ik ben enorm betrokken geweest bij het hele nest en heb er zo naar toe kunnen groeien. En toch had ik in het begin af en toe moeite met Dieber. Stond ook bijna te janken toen ik haar mee nam bij de fokker, echt een gevoel van het had niet nodig moeten zijn. De eerste plasjes in huis, oh wat baalde ik daar van, dat had ik net allemaal gehad. Ik ben enorm blij met mijn meisje, ze is gewoon geweldig. Ze heeft niet de plek van Bedan in genomen maar een ander plekje in mijn hart. En toch als ik de tijd kon terug draaien dan zou ik dat met alle liefde doen. Bedan is door een auto ongeluk om het leven gekomen op een leeftijd van 13 maanden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”