Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kennelhoestdode
Moderator: moderatorteam
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: Kennelhoestdode
Wat afschuwelijk! Heel veel sterkte de komende tijd, zo snel ook. 
-
chrico
- Zeer actief
Lees de eerste post eens, daar staat gewoon je antwoordrubyred schreef:Heb je haar dan helemaal niet zien hoesten, of geluiden zien maken alsof ze iets in haar strot heeft zitten?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Misschien eerst eens een keer een bericht goed lezen ipv direct af te geven of een schop na te geven. Als je even de tijd had genomen om haar bericht te lezen had je geweten dat dit een overbodige "vraag" isrubyred schreef:Heb je haar dan helemaal niet zien hoesten, of geluiden zien maken alsof ze iets in haar strot heeft zitten?
Ronja2010 schreef:Ik zet het in algemeen zodat veel mensen het lezen, mijn Ronja is vandaag overleden aan de kennelhoest. Ze had weinig symptomen en was levendig, at nog en deed alles nog. Toen we bij de DA kwamen, ging ze snel achteruit en overleed op de behandeltafel. Ze had vanaf vorig weekend last van af en toe kokhalzen waarbij ze slijm opgaf. Vanmorgen om tien uur merkte ik dat ze benauwd was, om 11 uur bij de dierenarts en een kwartier later was ze dood. Ze was wel ziek, maar meerdere mensen die hondenervaring hebben hebben haar gezien en zeiden dat het wel vanzelf over zou gaan. Ik ben deze week dus ook niet naar de dierenarts geweest met haar. Ik heb wel twee keer gebeld ervoor, maar ze verzekerden me dat het niet nodig was. Dus wees gewaarschuwd. Nu ga ik proberen te bevatten wat er gebeurd is, ik snap er niks van.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
mwillow
Toevallig heeft mijn oudste hond vorige week kennelhoestverschijnselen vertoond. Heb hem woensdag en donderdag 2x zichtbaar zien kokken/hoesten en hij was voor de rest OK. Vanaf maandagavond stonden zijn ogen raar en zag ik dat hij koorts had. Gemeten en inderdaad, 39,4 en een uur later 39,6. De volgende ochtend 39,4, 's middags 38,6 en 's avonds weer over de 39. Gisteren is hij twee uur lang onder behandeling geweest bij de holistische praktijk Den Hoek (niet alleen daarvoor, ook om weer een vaccinosisprobleem aan te pakken). Vandaag is hij een stuk vrolijker en helderder.
Wat ik er mee wil aangeven, is dat je misschien niet kan verwachten dat iemand duidelijk symptomen kan herkennen of dat er een ander onderliggend probleem de oorzaak van deze veel te vroege dood is. Ik heb vroeger een hond gehad met bacteriële longontsteking, ook na een kennelhoestvaccinatie. Binnen een paar dagen was hij doodziek en had koorts.
Ik vind het vreselijk voor je, maar ik denk in dit geval dat jouw hond onder deze omstandigheden het slachtoffer is geworden van een ander falen. Een gezonde jonge hond moet dit met gemak kunnen doorstaan, ook al zou die vlak er voor gevaccineerd zijn.
Heel veel sterkte.
Wat ik er mee wil aangeven, is dat je misschien niet kan verwachten dat iemand duidelijk symptomen kan herkennen of dat er een ander onderliggend probleem de oorzaak van deze veel te vroege dood is. Ik heb vroeger een hond gehad met bacteriële longontsteking, ook na een kennelhoestvaccinatie. Binnen een paar dagen was hij doodziek en had koorts.
Ik vind het vreselijk voor je, maar ik denk in dit geval dat jouw hond onder deze omstandigheden het slachtoffer is geworden van een ander falen. Een gezonde jonge hond moet dit met gemak kunnen doorstaan, ook al zou die vlak er voor gevaccineerd zijn.
Heel veel sterkte.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Wat vreselijk triest. Veel sterkte met het verwerken.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ronja2010 schreef:Ik heb ze gebeld en ze wilden wel sectie doen maar de doodsoorzaak was overduidelijk de longen, een longvliesontsteking. Ze heeft gisteravond nog een halve kilo hart gegeten. Ik heb heel veel verdriet, want ik weet dat het eigenlijk niet te voorkomen was maar ik wil nog boos zijn op iemand. Dit is zo machteloos missen. Ik was 24/7 bij haar, er valt nu een enorm gat. Ik ga een mooi stuk over haar schrijven en in in memoriam plaatsen.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
rubyred schreef:Heb je haar dan helemaal niet zien hoesten, of geluiden zien maken alsof ze iets in haar strot heeft zitten?
Ik heb nu twee posts van jou in dit topic gezien waaruit absoluut geen medeleven met de to spreekt, in mijn beleving is het ronduit onbeschoft om niet eerst je medeleven uit te spreken voordat je kritische (en overbodige) vragen gaat stellen.
En aangezien de hond er niet meer is zie ik ook de toegevoegde waarde niet, behalve dan dat je iemand die erg verdrietig is nog verder kwetst.
Als je alleen maar zo onbeschoft kunt reageren kun je wat mij betreft beter wegblijven
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
-
dogo4ever
- Zeer actief
Verdikkeme toch, wat een ellende. Heel veel sterkte ermee.Ronja2010 schreef:Ik heb ze gebeld en ze wilden wel sectie doen maar de doodsoorzaak was overduidelijk de longen, een longvliesontsteking. Ze heeft gisteravond nog een halve kilo hart gegeten. Ik heb heel veel verdriet, want ik weet dat het eigenlijk niet te voorkomen was maar ik wil nog boos zijn op iemand. Dit is zo machteloos missen. Ik was 24/7 bij haar, er valt nu een enorm gat. Ik ga een mooi stuk over haar schrijven en in in memoriam plaatsen.
Ik krijg toch ook het idee dat je hond behoorlijk hard was voor zichzelf en dat daarom amper tot niets te zien was. Ik ken dit heel erg. Maar dat maakt het niet minder erg.
Nogmaals heel veel sterkte.
- Marina
- Zeer actief
rose schreef:rubyred schreef:Heb je haar dan helemaal niet zien hoesten, of geluiden zien maken alsof ze iets in haar strot heeft zitten?
Ik heb nu twee posts van jou in dit topic gezien waaruit absoluut geen medeleven met de to spreekt, in mijn beleving is het ronduit onbeschoft om niet eerst je medeleven uit te spreken voordat je kritische (en overbodige) vragen gaat stellen.
En aangezien de hond er niet meer is zie ik ook de toegevoegde waarde niet, behalve dan dat je iemand die erg verdrietig is nog verder kwetst.
Als je alleen maar zo onbeschoft kunt reageren kun je wat mij betreft beter wegblijven
ik ben het helemaal met je eens Rose.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
In eerste posting staat niks over hoesten, daarom vroeg ik het.
- Marina
- Zeer actief
rubyred schreef:In eerste posting staat niks over hoesten, daarom vroeg ik het.
en nog g een greintje medeleven.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Kennelhoest is niet zo onschuldig, vind ik...
Ook Rhodi is er vorige keer heel erg ziek van geweest, er was antibiotica en prednison nodig om het eronder te krijgen, meerdere kuren zelfs. Hij was zo benauwd en ellendig, het was verschrikkelijk om te zien en ik heb vaak gedacht; ''Kon ik het maar overnemen, kon ik hem maar wat meer lucht geven...'' Ik had hem nog nooit zo gezien.
Neem kennelhoest ALTIJD serieus. Ik sta bij de eerste tekenen bij de DA.
TS, héél veel sterkte met dit verlies...
Je hebt gedaan wat je het beste achtte, verwijt jezelf niet teveel...
Ook Rhodi is er vorige keer heel erg ziek van geweest, er was antibiotica en prednison nodig om het eronder te krijgen, meerdere kuren zelfs. Hij was zo benauwd en ellendig, het was verschrikkelijk om te zien en ik heb vaak gedacht; ''Kon ik het maar overnemen, kon ik hem maar wat meer lucht geven...'' Ik had hem nog nooit zo gezien.
Neem kennelhoest ALTIJD serieus. Ik sta bij de eerste tekenen bij de DA.
TS, héél veel sterkte met dit verlies...

-
tineke
Wat vreselijk voor je om je maatje zo plots te moeten verliezen.
Heel veel sterkte met dit verlies
Heel veel sterkte met dit verlies
-
Sita
- Zeer actief
Jeetje wat onverwachts. Heel veel sterkte met het verlies van Ronja 
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- Nuran Gino
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee Zwitserse Witte Herders, Nuran en Santoz
- Contacteer:
Jeetje, wat een rotbericht.....heel veel sterkte...wat zal het stil en leeg zijn bij je in huis.... 
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ga jezelf nou niets verwijten, want zo'n verschrikkelijke afloop kan je niet voorzien bij zo'n gezonde hond 
Heel veel sterke bij het verwerken van alles
Heel veel sterke bij het verwerken van alles
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ach wat erg
Heel veel sterkte
Heel veel sterkte
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Jeetje, wat afschuwelijk.
Veel sterkte toegewenst
Veel sterkte toegewenst
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Wat afschuwelijk!
Kan mij voorstellen dat je dit nauwelijks kunt bevatten.
Heel veel sterkte met het verlies van je maatje
Kan mij voorstellen dat je dit nauwelijks kunt bevatten.
Heel veel sterkte met het verlies van je maatje

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Sterkte met dit onverwachte verlies 
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Wat erg voor jullie, Abby is bijna dezelfde leeftijd en het idee dat zo'n jonge hond zo gaat vind ik heel moeilijk. Ze horen gewoon lekker volwassen te kunnen worden.
Heel veel sterkte toegewenst
Heel veel sterkte toegewenst
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Meis, verwijt het jezelf niet. Sommige honden geven overduidelijk aan dat ze erg ziek zijn en andere honden niet.
Ze kunnen nu eenmaal niet praten en zijn soms keihard voor zichzelf.
Nogmaals heel veel sterkte gewenst, kan me voorstellen dat dit echt een enorme slag voor je is
Ze kunnen nu eenmaal niet praten en zijn soms keihard voor zichzelf.
Nogmaals heel veel sterkte gewenst, kan me voorstellen dat dit echt een enorme slag voor je is
- Baco
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Franse Bulldog x Engelse Stafford