Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat voor huis, wat voor hond!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

wat voor huis, wat voor hond!

Ongelezen bericht door Turbo! »

Ik had gisteravond een discussie met een buurtgenoot. over het houden van drie grote honden in een kleine woning.

Er is namelijk bij ons een mevr die heeft drie vrij grote mixrassen en woont heul klein. Nu is mijn menig dat als ze genoeg beweging krijgen en dat krijgen ze . want deze mevr loopt volgens mij meer buiten dan dat ze binnen zit met deze honden.

Dit geen enkel probleem moet zijn. Maar volgens buurtgenoot wat het dierenmishandeling want ook in huis moeten ze ruimte hebben. etc etc.

Hoe denken jullie hier over.

Kijk ik heb mazzel ik woon echt wel groot en mijn honden hebben zoveel ruimte in de woonkamer dat ze gemakkelijk sprinten kunnen trekken, en ook mijn tuin is meer dan voldoende voor mijn ras.

Ik ben erg benieuwd !
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: wat voor huis, wat voor hond!

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hahaha wat grappig. Een groot deel van de honden zit binnen aanzienlijke tijd in benches. Kun je een kast van een huis hebben, de hond zit klein :mrgreen:

Ik woon in een appartement. En mijn honden komen echt geen beweging te kort :wink: Ik zou rustig drie DD kunnen huisvesten. Maar ja, ik ben niet van de grote honden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Als ze elke dag gewoon genoeg beweging krijgen is 't toch prima? Vind ik ook hoor.
Turbo!
Zeer actief

Nouja ok het bench verhaal, maar ik heb het nu even gewoon over het houden van honden in je huis, Ook hier hebben ze een bench maar daar slapen ze alleen maar in snachts voor de rest staan ze open en kunnen ze er zelf in gaan liggen mochten ze dit willen. Dit gaat overgens nu ook snacht gebeuren want het gaat goed :cheer:

Maar kwa ruimte voor de hond zelf, kijk als je op 12 vierkante meter woont met 3 ierse wolfshonden dat lijkt mij dan wel weer lekker knus :wink:
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Tuurlijk is het fijn als je thuis veel ruimte hebt. Maar wat je zelf al zegt: als je genoeg met je honden doet, moet het best kunnen. Ik woon in een klein appartement met mijn twee honden en ze doen toch ook niet veel meer dan slapen...
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

Hoe groot je huis is en of daar al dan niet een tuin bij zit maakt niets uit, een hond op een flat waarmee de eigenaar 3x daags uitgebreid gaat wandelen waarvan 1x uitgebreid in beweging en ontlading voorziet of dit nu wandelen, fietsen of sporten is heeft meer afleiding en afwisseling dan een hond die 6 uur per dag in een bench in een reus van een kamer ligt en het moet doen met 3x daags een open achterdeur. :19: Tuurlijk is het lekker als je een groot huis en/of een groot erf hebt en de hond dat ook nog eens de hele dag onbeperkt mag gebruiken.
Laatst gewijzigd door Bons op 11 nov 2010 11:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Volgens mij zijn vaak juist de hele grote rassen binnen best rustig, zodat je die mss zelfs eerder in een kleinere woning zou kunnen hebben dan heel actieve kleine hondjes. Boyke is een kleine hond, maar echt heel erg rustig binnen, die zou ook op een appartement kunnen zonder problemen. Zolang je genoeg beweging en afwisseling biedt buiten lijkt het me echt geen probleem :19: En bovendien kun je binnen ook al is het klein toch prima spelen, dingen verstoppen, brokjes zoeken etc etc!
Ben heel blij met een ruim huis, maar dat is meer voor mezelf dan voor de hond :D
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

De grootte van een huis vind ik zo ongeveer het minst relevant voor een hond.
Er zijn zó veel andere factoren die maken of een hond een beetje tevreden kan leven, de grootte van een huis valt daarbij in het niet vind ik.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Turbo!
Zeer actief

Ok en een grote hond met kans op hd en een flat zonder lift?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik denk dat het voor de hond erg weinig uitmaakt, hoe groot een huis is. Ik moet wel zeggen dat ikzelf het toch wel lekkerder vindt om niet heeeel mini te wonen met een toch niet hele kleine hond. Toen ik Vera kreeg woonde ik op een heel, heel klein appartementje. En dat ging prima hoor, niks aan de hand. Maar ietss meer ruimte om binnen ook wat te spelen (de honden onderling dan), en modder die zich wat meer in een deel van het huis lokaliseert i.p.v meteen door je hele huis (want als Vera een paar meter gelopen had had ze het hele huis wel gehad :smile: ), is wel prettig moet ik zeggen :mrgreen:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Turbo! schreef:Ok en een grote hond met kans op hd en een flat zonder lift?
Nouja, een epileptische hond die 3 keer per dag een toeval heeft zou ik ook niet een glasbak laten wonen. Maar dan ga je uit van een lichamelijke beperking, en dat is weer heel wat anders natuurlijk.
Zo kun je er nog wel een heel aantal randzaken bijbedenken.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Turbo! schreef:Dit geen enkel probleem moet zijn. Maar volgens buurtgenoot wat het dierenmishandeling want ook in huis moeten ze ruimte hebben. etc etc.
Ik heb dat argument nooit echt begrepen en heb hem al vaak gehoord.
Wat moeten ze allemaal doen met die ruimte in huis dan? De trappen op en af rennen?
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik vind het niet belangrijk hoe groot de woonruimte is mits de honden genoeg beweging krijgen. Het is echt onzin dat je in ene kast van een huis moet wonen om bijv 2 doggen in huis te hebben.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Turbo!
Zeer actief

Jaap* schreef:
Nouja, een epileptische hond die 3 keer per dag een toeval heeft zou ik ook niet een glasbak laten wonen. Maar dan ga je uit van een lichamelijke beperking, en dat is weer heel wat anders natuurlijk.

Die opmerking plaatste ik hier omdat ik op het forum wel is tegenkom, nieuwe leden die stellen zich voor. ik woon in een flat en heb een ras van dit en dit formaat. maakt niet uit welke want er zijn er toch meerdere gevoelig voor.

dan krijgen die mensen het halve forum over zich heen hoe ze dit dan gaan doen want die hond mag niet zo veel trappen lopen etc. Hond heeft dan nog geen hd maar wel bv aanleg.

Dus wat betreft de raskeuze. doel ik dan op.
Bons
Zeer actief

Turbo! schreef:
Jaap* schreef:

Die opmerking plaatste ik hier omdat ik op het forum wel is tegenkom, nieuwe leden die stellen zich voor. ik woon in een flat en heb een ras van dit en dit formaat. maakt niet uit welke want er zijn er toch meerdere gevoelig voor.

dan krijgen die mensen het halve forum over zich heen hoe ze dit dan gaan doen want die hond mag niet zo veel trappen lopen etc. Hond heeft dan nog geen hd maar wel bv aanleg.

Dus wat betreft de raskeuze. doel ik dan op.
Ja maar goed, dat heeft niets met de grote van dat huis te maken, want als die flat een penthouse van 800 m2 is moet die hond nog steeds de trappen op :19: *grin* Kans dat er dan een privé lift is is wel meer aanwezig ja :P

Ik zou zelf nooit een hond die ik niet kan dragen nemen als ik op een flat zonder liften zou wonen, met lift, no problem.

Daico weegt 40 kilo en als het moet zeul ik die nog wel een trap op en af, leuk zouden we dat denk ik beiden niet vinden :N:
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik woon best klein heb 2 middelgrote honden die ook best met mij op 10m2 zouden willen wonen geloof ik, ze zijn waar ik ben :mrgreen: liefst zo dicht mogelijk in de buurt en liggen ook de hele dag maar wat te pitten hoor :wink: (krijgen uiteraard genoeg beweging) Dus er kunnen er nog wel een paar bij :engel:
Turbo!
Zeer actief

nee dat het niks met de grote heeft te maken dat ben ik met je eens maar wel met je woonsituatie en dat vroeg ik mij gewoon af.
Kijk die van mij gooi ik gewoon onder mijn arm, lekker makkelijk.

en ook ik zou er niet voor kiezen om een boerboel 5 trappen op te tillen :engel:
Bons
Zeer actief

Turbo! schreef:en ook ik zou er niet voor kiezen om een boerboel 5 trappen op te tillen :engel:
Hiermee insinueer jij toch hopelijk niet dat mijn Daico op een boerboel lijkt hmz? :S:
Turbo!
Zeer actief

Bons schreef:
Turbo! schreef:en ook ik zou er niet voor kiezen om een boerboel 5 trappen op te tillen :engel:
Hiermee insinueer jij toch hopelijk niet dat mijn Daico op een boerboel lijkt hmz? :S:
:smile: nee hoor zo bedoelde ik het niet. die kwam bij mij gewoon even op als een zware hond sorry iet zo bedoeld :roos:
Bons
Zeer actief

Turbo! schreef:
Bons schreef:
:smile: nee hoor zo bedoelde ik het niet. die kwam bij mij gewoon even op als een zware hond sorry iet zo bedoeld :roos:
:smile: :smile: gelukkig maar, zat me al helemaal op te winden hier :F: :W:
Turbo!
Zeer actief

[quote="Bons"]
ik zou niet durven :N:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Het maakt me niet uit hoe groot een hond is, binnenshuis heb ik er geen zin in dat er wild gedaan wordt, dus sprinten en wild stoeien doen ze maar buiten waar er de ruimte voor is. (bovendien vermoed ik dat ze binnenshuis dan nog het liefste bovenop mijn voeten liggen te stoeien, waar ik ook geen zin in heb als ik koffie zit te drinken :wink: ) Ze krijgen iedere dag volop actie, dus wat dat betreft zie ik niet in wat het soort huis op zich ermee te maken heeft (wel wat betreft trappen).
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

binnen donderen wil ik sowieso niet hebben dus de grootte van mijn huis maakt geen klap uit.
Ik heb een grote hond gehad toen ik op driehoog zonder lift woonde en ik ben blij dat ik me van te voren niet allerlei doemscenario's in mijn hoofd gehaald heb.
Had ik dat wel gedaan was die hond er misschien wel nooit gekomen en had ik de hond van mijn leven gemist.

Je kunt een hond ook gewoon trappen leren lopen als ie daar aan toe is natuurlijk.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Zolang de hond zijn 'eigen persoonlijke' gebied heeft en voldoende van een andere hond af kan liggen, kun je vrij veel honden in een klein huisje hebben. Weet ook iemand, woonde echt heel klein, had op een gegeven moment volgens mij iets van 7 honden. Voor die ruimte, te klein en het was vragen om problemen. Toch denk ik dat er dan ook meespeelt wat je met de honden doet en of ze hun energie kwijt kunnen. Mogelijk zal het vooral daardoor mis zijn gegaan, maar met 2 of 3 honden was er niets aan de hand geweest.
renee-uk
Zeer actief

Inge O schreef:ik vind dat ze naast een groot huis ook nog minstens een grote tuin mét zwembad horen te hebben :pffff: . én privé schaapjes, konijntjes en fazanten waar ze naar hartelust mogen op jagen :pffff: .
Jan meldt zich aan en Gina wil ook wel als je er wat loslopende katten bij doet :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:ik vind dat ze naast een groot huis ook nog minstens een grote tuin mét zwembad horen te hebben :pffff: . én privé schaapjes, konijntjes en fazanten waar ze naar hartelust mogen op jagen :pffff: .
Je had wel zo je voorkeuren voor je vorige nest aan de foto's te zien :pffff:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
renee-uk
Zeer actief

Inge O schreef:
renee-uk schreef:
Jan meldt zich aan en Gina wil ook wel als je er wat loslopende katten bij doet :mrgreen:
die heb ik al - dat privézwembad en de rest nog niet :mrgreen:
dan trekt Jan zich terug, die ging het vooral om dat zwembad, Gina wil nog steeds wel :engel:

grrrr quotes :M:
Laatst gewijzigd door renee-uk op 11 nov 2010 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Zoek stok!
Zeer actief

Je vorige nest is toch veelal bij mensen met een flinke tuin terecht gekomen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Als ik zie hoeveel tijd Nilsson ligt te pitten in huis dan kunnen wij direct wel kleiner gaan wonen.
Hij ligt altijd op zijn kleed of als de houtkachel aan is voor de houtkachel of op onze voeten.
Als die 3 dingen meegaan maakt het hem vast niet uit hoe groot hij woont. :D
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Dan doe ik ook aan dierenmishandeling met 3 honden in een 2 kamerwoning.
Maar inderdaad de ruimte in huis is best een probleem. Twee van de drie honden liggen in huis meestal op de bank te slapen en dan is er geen ruimte meer op de bank voor hond 3. Pure mishandeling. Dus ik heb inderdaad een groter huis nodig, voor een extra bank :lol1:
In een groot huis met een grote tuin zouden ze alsnog grotendeels liggen te slapen. Dus voor de honden maakt het niets uit. Energie kwijt raken doen ze lekker buiten. Hoewel hond 3 het best fijn zou vinden om altijd de keuze te hebben om op de bank te liggen :wink:
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”