Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voetzolen
Moderator: moderatorteam
- Riguus
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duiste herder, jack russels, Bull terriërs
- Aantal honden: 6
voetzolen
Hoi,
door het vele wandelen en fietsen met de hond, lijken zijn voetzoelen dunner te worden. Nu kan ik de hond niet zomaar stil leggen, omdat hij beweging nodig heeft... Ik ben op zoek naar tips, adviezen en ervaringen. want ik ben bang als de zolen echt beschadigd raken, we echte probleem hebben. Hoe kunnen we dat voorkomen....?
door het vele wandelen en fietsen met de hond, lijken zijn voetzoelen dunner te worden. Nu kan ik de hond niet zomaar stil leggen, omdat hij beweging nodig heeft... Ik ben op zoek naar tips, adviezen en ervaringen. want ik ben bang als de zolen echt beschadigd raken, we echte probleem hebben. Hoe kunnen we dat voorkomen....?

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: voetzolen
er is een spray in de handel die de voetzooltjes beschermt, wordt ook wel gebruikt als honden UV examen doen.
geen idee hoe die spray heet maar waarschijnlijk kun je dat via google wel vinden.
geen idee hoe die spray heet maar waarschijnlijk kun je dat via google wel vinden.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik heb die spray ook, ooit via de DA gekregen toen Kyra wondjes aan het voetzolen had. Dit bevorderd de eeltgroei:renee-uk schreef:er is een spray in de handel die de voetzooltjes beschermt, wordt ook wel gebruikt als honden UV examen doen.
Cani Sport is een veterinaire spray voor de voetzolen van honden.
Te gebruiken bij werk/sport honden: Jachthonden, sledehonden, behendigheid, politiehonden, IPO, UV, hulphonden, honden die meelopen aan de fiets etc.
Cani Sport vermindert oververhitting en beschermt de voetzolen tegen locale laesies en verwondingen bij slijten en beschadiging van de voetzolen.
Cani Sport kan uitstekend gebruikt worden bij dieren die voetzoolproblemen hebben die veel over betegelde straten of ruige ondergrond moeten lopen.
Een dagelijkse behandeling van de voetzolen een week voor de zware belasting zal de keratine op de voetzolen verdikken.
Vervolgens dienen de voetzolen om de 3 dagen behandelt te worden zolang de hond zwaar belast wordt voor de sport of voor hun werk.
Cani Sport wordt al een hele tijd gebruikt door hondeneigenaren zowel voor de sporthonden als de werkhonden.
Cani Sport is makkelijk te gebruiken en geeft geen vlekken op kleding, vloerbedekking of andere stoffen
- Riguus
- Vaste gebruiker
- langehond1
- Zeer actief
Voetzolen worden hier dun van lange einden op asfalt en harde weg. Als dat gebeurt is het tijd voor een paar dagen niet fietsen en met de auto naar een gebied met zachte ondergrond. Ze groeien snel weer dik.
L
L
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Die Cani sport spray is echt fijn, ik heb hem ook en heb de voetzolen van de honden er mee behandeld voordat ik in de bergen van Oostenrijk ben gaan wandelen.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Harde ondergronden vermijden en deppen met kamferspiritus, te koop bij de drogist.
- Riguus
- Vaste gebruiker
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wij kregen als advies om Biotine-P over zn voer te geven om de voetzolen dikker te maken
Is officieel een middel voor paarden en varkens enzo maar mag ook voor honden.
Is officieel een middel voor paarden en varkens enzo maar mag ook voor honden.
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
Zeker in de tijd dat we druk voor UV aan het trainen waren ook een paar keer per week de voetzooltjes ingespoten met Cani-Sport en het UV probleemloos uitgelopen.
Nu wordt er alleen nog maar gefietst voor algemene conditie en is sprayen niet zo nodig meer, maar wanneer het wat meer gaat worden dan komt de Caisport weer te voorschijn
Nu wordt er alleen nog maar gefietst voor algemene conditie en is sprayen niet zo nodig meer, maar wanneer het wat meer gaat worden dan komt de Caisport weer te voorschijn
- patricia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik heb hem via mijn da, maar die gaf aan dat het niet heel makkelijk meer te verkrijgen zou zijn.patricia schreef:Waar is die Cani-sport te verkrijgen?
Misschien ook eens informeren of jouw da het heeft?
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
patricia schreef:Waar is die Cani-sport te verkrijgen?
Even google gebruiken en je komt bij deze site terecht:
http://members.home.nl/maasbongerd/hoofdmenu%201.htm
Misschien even bellen of je het via hun kan bestellen ?
- patricia
- Zeer actief
- Contacteer:
- patricia
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb net twee flesjes besteld
Het is voor mijn oude bouvier, we gaan in December weer naar Oostenrijk en daar heb je veel grind/grit paden en daar heeft moeite mee.
Het is voor mijn oude bouvier, we gaan in December weer naar Oostenrijk en daar heb je veel grind/grit paden en daar heeft moeite mee.
Groetjes Patries