vanmiddag heb ik bij de kibbelkoele gewandeld met inge en luna en net toen we bijna bij de auto tegen 4 uur waren stoven ze de bosjes in met z'n 3-en en moest lijf een spoor volgen. luna en kiefer stonden zo weer bij ons. dit gebeurt wel vaker en dan is ze zo weer terug. nu dus niet en na 3 kwartier roepen en fluiten heb ik tegen inge gezegd dat ze maar naar huis moest gaan want het had geen zin om allebei te wachten. na nog een uur heb ik reinier gebeld die meteen kwam en we hebben nog een stuk van de route teruggelopen maar het was al donker en we zagen en hoorden niets. dit is echt niets voor lijf en ik was al bang dat ze was meegenomen of ergens in terecht was gekomen waar ze niet uit kon komen. ik heb de politie en de dierenambulance gebeld maar die hadden nog niets gehoord. na 2,5 uur zijn we naar een huis gelopen aan de overkant van de weg om te vragen of zij iets hadden gehoord of gezien en of ze het in de gaten wilden houden. we kregen meteen een zaklamp mee en ze waren erg hulpvaardig. op dat moment was ik in gesprek met de dierenambu en toen was zij even naar buiten gegaan en hoorde lawaai, geblaf en gehuil en toen bleek dat lijfe dus aangereden was. ze kon niet lopen en bromde het uit van de pijn. haar poot bloedde en was 3 keer zo dik als normaal. we zijn meteen naar de dichtsbijzijnde da gegaan en daar bleek uit foto's dat ze een hel nare breuk heeft in haar voetje, het middelste teentje van haar binnenste teentje stond helemaal verkeerd. er is nu niets aan te doen, het kan niet gespalkt worden en haar advies is af te wachten hoe het gaat. ik denk zelf dat het teentje eraf zal moeten. haar slijmvliezen zijn goed op kleur en bloeddruk is goed dus waarschijnlijk heeft ze geen inwendige schade maar dat is ook nog afwachten. ze heeft pijnstilling gehad en antibiotica en nu moeten we afwachten. ze is in shock en ligt apatisch op haar kussen onder een paar dekens. ze kan ook niet lopen maar ze slaap nu in ieder geval wel.
dit zijn de foto's gemaakt met mijn telefoon
hiet lijkt het nog niet eens zo dik als het in werkelijkheid is maar ik wilde haar niet pesten door het pootje beter te leggen voor de foto.
hier zie je het rechterteentje, het bot lijkt wel gespleten en staat de verkeerde kant op.