Misschien een hele stomme vraag hoor

maar ik heb Jola stil moeten leggen met behendigheid ze heeft lichte artrose in haar voorvoetjes en in een knie. Nu mag ze dus niet meer springen en niet meer achter balletjes en stokken aan rennen. Om haar toch lekker bezig te houden ben ik nu opzoek naar iets anders waar ze haar ei in kwijt kan. Ik zat te denken aan speuren, maar ben dus een leek in politie en jachthonden trainingen dus ik heb niet echt een idee wat ik waar kan doen en wat het beste bij ons past. Nou las ik in de hondenwereld van deze maand dat er een basis(certificaat) zoekhonden was en wat dit inhield, nou lijkt dat me eigenlijk wel heel leuk. Maar er zijn een aantal onderdelen die Jola niet zou kunnen doen ivm haar artrose. En wat ik me nu dus eigenlijk afvraag is of er ook wel eens bij KNPV getraint word voor de lol zeg maar.
Ik weet niet of het klopt hoor maar ik heb altijd het idee dat het enorm prestatie gericht is en vraag me dan ook af of ze het wel zien zitten als ik daar met een hond kom trainen waar niet meer zoveel voor weggelegd is. Ik kan natuurlijk ook wel even met een club bellen, maar ben een beetje verlegen en bang om voor schut te staan

dus ik dacht pijl het hier eens