Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eueeh? Opleving?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Eueeh? Opleving?

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik zit het als een gek af te kloppen, maar sinds een tijdje, eigenlijk sinds Andrea hier was met Zoro, da's anderhalve week geleden, loopt Jack als een kieviet. :80:

Echt elke dag alsmaar sprintjes tijdens de losloopwandeling, en ook vrolijk meehuppelen en voor me uit lopen tijdens de aanlijnwandelingen.

Euh?

Hij slikt inmiddels al maanden Tramadol, kan me bijna niet voorstellen dat het effect daarvan pas nu merkbaar is. Verder niks veranderd, geen ander voer, geen andere routine, ik ben alleen wel Echinacea gaan geven, gewoon om zijn weerstand lekker op peil te houden. Hij heeft natuurlijk ook die SLO (immuunziekte die de nagels aantast), maar ik had nooit de indruk dat hij daar heel veel last van had, maar misschien dat Echinacea daar toch iets helpt?

Ik weet het echt niet, maar Jack had wel eens vaker een topdag en soms een mindere dag, en het valt me nu echt op, dat hij elke dag weer met een blije bek spurtjes trekt en het hele 'sjokken' tijdens de andere wandelingen gewoon weg is. Hij loopt niet 'beter', dat kan bijna niet meer met zijn poten, maar hij loopt wel actiever en enthousiaster. En dat is bizar.

Ik ga het nog een keertje afkloppen. Ik ben helemaal niet bijgelovig, maar wie weet. :D
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
miekmiek

Re: Eueeh? Opleving?

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik kan me voorstellen dat je je even achter je oren krabt. maar wat heerlijk! flink van genieten maar!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Het zou natuurlijk best kunnen dat die Echinacea effect heeft op zijn nagelprobleem. En ik kan me heel goed voorstellen dat wanneer hij daar minder last van heeft, zijn lopen voor hem een heel stuk aangenamer zal zijn.

Fijn voor jou en hem Hanneke dat het zo lekker gaat op het moment. Geniet er maar lekker van!
Hanneke2
Zeer actief

LongFields schreef:Het zou natuurlijk best kunnen dat die Echinacea effect heeft op zijn nagelprobleem. En ik kan me heel goed voorstellen dat wanneer hij daar minder last van heeft, zijn lopen voor hem een heel stuk aangenamer zal zijn.
Het zou kunnen, het is bij Jack natuurlijk moeilijk inschatten. Ik had altijd wel de indruk dat de SLO goed onder controle was met visolie en vit. B, omdat hij na de eerste nagel nooit meer een nagel is verloren, en hij bij een stuk of wat nagels wel lichte irritatie heeft maar het allemaal in de verste verte niet te vergelijken is met honden die alsmaar met bloederige stompjes lopen. Maar omdat SLO vaak zo positief reageert op iets simpels als visolie, wordt misschien dat effect wel extra versterkt door Echinacea, omdat beiden op de weerstand werken.
Fijn voor jou en hem Hanneke dat het zo lekker gaat op het moment. Geniet er maar lekker van!
Ik loop af en toe echt met een grijns van oor tot oor naar hem te kijken als hij zo lekker aan het rennen is of me tijdens de aanlijnrondjes over straat trekt (Jack mag dat). Ja, dat is echt genieten. :D
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

tramadol. is een morfine preperaad. pijnstiller.

en dat zou gelijk al resultaat moeten hebben gegeven.
ik zou zeggen dat die echinacea zijn werk gaat doen. :ok:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

saskia en siem schreef:tramadol. is een morfine preperaad. pijnstiller.

en dat zou gelijk al resultaat moeten hebben gegeven.
ik zou zeggen dat die echinacea zijn werk gaat doen. :ok:
Jack krijgt al jaren pijnstilling, maar omdat zijn poten alsmaar slechter worden gaan we steeds een tandje hoger, vandaar sinds een paar maanden de Tramadol. En dat gaf direct weer iets verbetering zonder akelige bijwerkingen, dus ik geloof ook niet dat de opleving nu iets met de dagelijkse pijnstilling te maken heeft.

Ik denk dat je gelijk hebt en dat de echinacea positief werkt op de SLO. Ik zal het morgen ook eens even gaan roepen op de internationale SLO-mailinglist, want baadt het niet, schaadt het niet. En ik ga het tegen mijn DA zeggen. Die heeft in haar hele carrière welgeteld 1 geval van SLO meegemaakt en dat was Jack :mrgreen: , maar alle kennis is meegenomen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”