Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stelling; Slipkettingen moeten verboden worden
Moderator: moderatorteam
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Re: Stelling; Slipkettingen moeten verboden worden
Iedereen kan dieren leren lezen, en er mee leren communiceren, sommigen hebben er een talent voor en hoeven dat niet te leren. Heeft niets met fluisteren of duistere krachten te maken. Sommige mensen hebben talent voor kunst, anderen voor ict en weer anderen voor dieren. Niets meer en niets minder. Uiteraard is een trainer met talent een betere dan eentje zonder talent, niets nieuws aan de horizon dus.
malinois schreef:hij is een trainer, niks meer en niks minder...rubyred schreef:Zijn capaciteit is dat hij een whisperer is, iets wat niet veel mensen hebben.renee-uk schreef:nou gaat mijn zinnetje een heel eigen leven leiden en precies naar de kant waarheen ik het niet bedoeld had
Maar ik ben het met je eens hoor Mal, zo zie ik het ook.
Ik moet alleen wel eens erg lachen om de mensen die de mist in gaan en toch gillen dat CM 'het ook zo doet' terwijl ze vergeten dat ze een hoop van zijn capaciteiten missen.
Of mensen die de plank volkomen misslaan omdat ze niet begrijpen dat zelfs CM niet voor alle honden een standaardaanpak en/of oplossing heeft.
En nog zo wat van die blindelingse volgers die zelf ophouden met denken omdat CM hun godje geworden is.
Ben ik het mee eens, hij begrijpt honden gewoon en heeft een natuurlijk overwicht. Heeft niets mer whisperen te maken

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Kun je beter aan ruby vragen die aanbid hem. Nee dus voor jou, als trainer prima maar schijnbaar hou je dan van iemand volgens jou. Nou dan hou ik van veel mensen hoordjow schreef:malinois schreef:Nou troost je, CM is en blijft gewoon trainer die bijv net als mijn trainer veel inzicht in honden heeft en daardoor heel goed en ogenschijnlijk simpel de hond kan laten doen wat hij wil.rubyred schreef:Je kunt een dier 'lezen' zeg maar. Ik heb altijd wat met dieren en zij met mij, ook wilde dieren. Als kind had ik dat al.
Je verplaatst je in het dier, je geef je over aan dier, je 'praat' met je lichaam of met bepaalde manier van aanraken.
Soms kan ik zo op gaan in een dier dat het voelt als meditatie/in trans zijn/telepatie, maar dat zijn weer woorden waar ik zelf niet van hou, te zweverig. Het voelt meer als totale ontspanning, maar ook weer niet want het kan me heel moe maken. Pfff moeilijk om in woorden neer te schrijven.![]()
Je houdt echt van CM he?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
- Aantal honden: 2
Daar was ooit een mini discussie over op het forum. Toen zei ik dat ik geloof dat mensen op gevoel veel kunnen.rubyred schreef:Je kunt een dier 'lezen' zeg maar. Ik heb altijd wat met dieren en zij met mij, ook wilde dieren. Als kind had ik dat al.
Je verplaatst je in het dier, je geef je over aan dier, je 'praat' met je lichaam of met bepaalde manier van aanraken.
Soms kan ik zo op gaan in een dier dat het voelt als meditatie/in trans zijn/telepatie, maar dat zijn weer woorden waar ik zelf niet van hou, te zweverig. Het voelt meer als totale ontspanning, maar ook weer niet want het kan me heel moe maken. Pfff moeilijk om in woorden neer te schrijven.
Gooi daar jaren inzicht en ervaring bij en je hebt een goede trainer. Of een slechte. Maar geen fluisteraar.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat bedoel ikdjow schreef:
Ben ik het mee eens, hij begrijpt honden gewoon en heeft een natuurlijk overwicht. Heeft niets mer whisperen te maken

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
nou, een human whisperer ben je alleszinds niet, anders had je al lang gevoeld dat ik niet hollands benrubyred schreef:Jullie weten dus echt niet wat whisperers zijn, heeft helemaal niks met echt fluisteren te maken.
Maar goed jullie willen ook niet weten wat het is en het is allemaal maar onzin (typisch hollands) dus dan houdt het op.

en ach, er zijn wel meerdere die 'iets' hebben met dieren. Zijn het geen honden, dan zijn het paarden, of dolfijnen, of bidsprinkhanen, of canadezen, of weet ik veel wat.
Het maakt hun erg goed in hun bezigheid en uiteraard verdienen ze respect, dat verdient iedereen in zijn vak. De chirurg die met hart en ziel een open been breuk herstelt, verdient het ook. En de meubelmaker die vol overgave een pracht van een kast ineen steekt, eveneens...
Alleen blijft elk wat hij is. Een chirurg, ene meubelmaker en... een trainer.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Die paardenmeneer, waar het woord volgens mij zelfs z'n oorsprong heeft, doet er ook niet zo zweverig over
Ik heb de indruk dat mensen vooral zelf een beeld, wat ze leuk lijkt, bedenken bij het woord.
Die paardenmeneer vind zichzelf vooral erg hándig met paarden en 'luistert' naar de (zichtbare) signalen die paarden afgeven.
In tegenstelling tot de toentertijd heersende trainingsmethodes die er een rucksichtslos programma doorheen ramden waarbij geen rekening werd gehouden met de eigenheid van dieren.
Als ik hem goed begrepen heb toen hij eens werd geinterviewd tenminste.

Ik heb de indruk dat mensen vooral zelf een beeld, wat ze leuk lijkt, bedenken bij het woord.
Die paardenmeneer vind zichzelf vooral erg hándig met paarden en 'luistert' naar de (zichtbare) signalen die paarden afgeven.
In tegenstelling tot de toentertijd heersende trainingsmethodes die er een rucksichtslos programma doorheen ramden waarbij geen rekening werd gehouden met de eigenheid van dieren.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Monty Roberts? Die doet inderdaad heel veel met houding..Jaap* schreef:Die paardenmeneer, waar het woord volgens mij zelfs z'n oorsprong heeft, doet er ook niet zo zweverig over![]()
Een van zijn boeken heet 'de man die naar paarden luistert' en niet 'de man die naar paarden fluistert'

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ja, die 

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hij vindt het niet alleen, hij is zelfs handig met paardenJaap* schreef:Die paardenmeneer, waar het woord volgens mij zelfs z'n oorsprong heeft, doet er ook niet zo zweverig over![]()

En inderdaad.
Hij luistert (en kijkt) naar paarden.
Aangezien hij daardoor weinig zegt hebben anderen daar "fluisteren" van gemaakt

- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon

Sind die tijd zijn we trainers van dieren die erg goed zijn in het lezen van die dieren en daar op in kunnen spelen in hun training " Fluisteraars" gaan noemen. Ik vind het een rotterm, eerlijk gezegd

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Danoontje powerrr schreef: Een van zijn boeken heet 'de man die naar paarden luistert' en niet 'de man die naar paarden fluistert'
En inderdaad Rubyred, wij weten wel wat een Dogwhisperer is hier in het nuchtere Nederland, maar we vinden het niet zoveel bijzonders.
Laatst was hier bv een topic waarin een aflvering van CM werd gelinkt over wolfhonden. CM had een ervaren wolven "trainster/hondentrainster bij zich en mij viel het vooral op dat de dieren zonder uitzondering allemaal in de nabijheid van CM ging zitten. Die man heeft iets met honden, dat is absoluut duidelijk. Zonder dat ie "ogenschijnlijk" iets doet trekken ze al naar hem toe. Maar dat is geen groot uitzonderlijk iets hoor, dat soort mensen kom ik wel vaker tegen. En als jullie die daar whisperers willen noemen, be my guest.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
http://www.tudou.com/programs/view/F2en8Tyd9d8/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr. Aniek

- Gittje
- Zeer actief
Ja, en op het gebied van hondentraining nam Jan Fennell het begrip over (cf. http://www.hondentips.com/Gedrag_en_opv ... stert/i31/" onclick="window.open(this.href);return false; )Danoontje powerrr schreef:Monty Roberts? Die doet inderdaad heel veel met houding. Een van zijn boeken heet 'de man die naar paarden luistert' en niet 'de man die naar paarden fluistert'
Ik vind de omschrijving "dog whisperer" voor CM ongelukkig gekozen. Ik sluit mij aan bij diegenen die hem als trainer zien.
- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Ik denk dat de titel ook vooral gekozen is om een beetje leuk te "verkopen", het moet natuurlijk wel kijkers trekken! Cesar the Dog Trainer, ik weet niet, klinkt toch wat minder spannend.
De keren dat ik het gekeken heb, heb ik hem overigens ook nog nooit horen zeggen dat hij de honden verstaat of dat ze (letterlijk) dingen tegen hem zeggen. Hij ziet de reacties, leest de lichaamstaal en trekt daar zijn conclusies uit. Hij kent de eigenschappen van honden, weet wat een hond nodig heeft om gezond te blijven of worden en gebruikt dat om een oplossing te vinden voor het probleem. It's a simple, niets geen gefluister of telepathie.
Vind dit topic ook erg leuk trouwens, van slipkettingen naar al dan niet loslopende huskies, naar paarden en hondenfluisteraars. En wat ik eventueel nog gemist heb.
De keren dat ik het gekeken heb, heb ik hem overigens ook nog nooit horen zeggen dat hij de honden verstaat of dat ze (letterlijk) dingen tegen hem zeggen. Hij ziet de reacties, leest de lichaamstaal en trekt daar zijn conclusies uit. Hij kent de eigenschappen van honden, weet wat een hond nodig heeft om gezond te blijven of worden en gebruikt dat om een oplossing te vinden voor het probleem. It's a simple, niets geen gefluister of telepathie.
Vind dit topic ook erg leuk trouwens, van slipkettingen naar al dan niet loslopende huskies, naar paarden en hondenfluisteraars. En wat ik eventueel nog gemist heb.
- signmodel
- Actief
- Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh
welke slipketting dient waarvoor dan?
ja correctie
en snap ook dat zo'n ding met punten een hardere correctie teweeg breng maar waarvoor dient bijv een dubbele of halve slip??
ben me er maar eens in gaan verdiepen maar wordt er geen wijs van hoor.
btw vind ik niet dat ze verboden hoeven te worden, misschien een verkoop via hondenscholen of met een gebruiks aanwijzing??
ik heb zelf met een gl gelopen en kwam mensen met een hond aan dezelfde tegen en vroegen waarom ik een dubbele lijn eraan had
.
en mensen die er aan lopen te trekken als correctie, nou das pas leed!!
deze hulpmiddelen hoeven niet verboden te worden.
er zijn mensen die een verbod moeten hebben om een hond te hebben.
nu ga ik verder met dogwhisper-en. want ik praat tegen mijn honden. (zeggen niks terug hoor
)
ja correctie

ben me er maar eens in gaan verdiepen maar wordt er geen wijs van hoor.
btw vind ik niet dat ze verboden hoeven te worden, misschien een verkoop via hondenscholen of met een gebruiks aanwijzing??
ik heb zelf met een gl gelopen en kwam mensen met een hond aan dezelfde tegen en vroegen waarom ik een dubbele lijn eraan had

en mensen die er aan lopen te trekken als correctie, nou das pas leed!!
deze hulpmiddelen hoeven niet verboden te worden.
er zijn mensen die een verbod moeten hebben om een hond te hebben.
nu ga ik verder met dogwhisper-en. want ik praat tegen mijn honden. (zeggen niks terug hoor

groetjes van ons.
- okidoki
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): geval apart
Een topic over slipkettingen en CM wordt besproken, ik had wel dat ene filmpje ertussen verwacht waarbij hij een sint Bernard de trap op trekt met een slipketting om zijn nek, of kijk ik gewoon niet goed? (heb wat pagina's verslonden maar alle 30 wordt me te gortig)
Over de stelling kan ik geen uitspraak doen, ik heb geen ervaring met een slipketting dus kan alleen maar mensen napraten en daar heb ik geen zin in
Over de stelling kan ik geen uitspraak doen, ik heb geen ervaring met een slipketting dus kan alleen maar mensen napraten en daar heb ik geen zin in

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb geen idee waar je het over hebt en heb toch veel afleveringen gezien. Zet hem hier eens neer....okidoki schreef:Een topic over slipkettingen en CM wordt besproken, ik had wel dat ene filmpje ertussen verwacht waarbij hij een sint Bernard de trap op trekt met een slipketting om zijn nek, of kijk ik gewoon niet goed? (heb wat pagina's verslonden maar alle 30 wordt me te gortig)

- okidoki
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): geval apart
Even proberen of hij het doet:
http://channel.nationalgeographic.com/s ... s/06243_00
Hij doet het.. wel met reklame ervoor.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik vind er weinig hondenfluisterigs aan.okidoki schreef:Even proberen of hij het doet:
Hij dwingt die hond, niet meer en niet minder. Gewoon geweld dus.
Nouja, ik zeg maar niks.
-
- Zeer actief
en dus.................Joera schreef:Sja, het werkt wel

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb het toen ik in de flat woonde ook zo gedaan met de oudste dober, was 2 x en toen ging hij gewoon naar boven en weer terug.... Nooit geen problemen mee gehad.
Ja het is dwang, dwang is ook niet iets slechts, soms moet er iets gebeuren en dan moet het ook maar... Hij is 1 x boven geweest en de 2e keer stribbelde hij maar 1 x tegen en daarna niet meer... dus het heeft wel gewerkt.
Ja het is dwang, dwang is ook niet iets slechts, soms moet er iets gebeuren en dan moet het ook maar... Hij is 1 x boven geweest en de 2e keer stribbelde hij maar 1 x tegen en daarna niet meer... dus het heeft wel gewerkt.

- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Dat werkte vroegah bij de slaven ook prima ja
.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Maar dit is een hond van 70 kilo die wordt opgehesen aan een siipketting.malinois schreef:Heb het toen ik in de flat woonde ook zo gedaan met de oudste dober, was 2 x en toen ging hij gewoon naar boven en weer terug.... Nooit geen problemen mee gehad.
Het ligt vast aan mij, maar ik zie hier een nuanceverschil.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja goed, dober was ook bijna 50 kg destijds... soms moet hij er een keer geweest zijn om er niet meer bang voor te zijn... ik denk dat ik het dus ook op deze manier had gedaan (mits ik daar de kracht voor gehad zou hebben want daar had ik met de dober destijds de grootste moeite mee)Marjoleine schreef:Maar dit is een hond van 70 kilo die wordt opgehesen aan een siipketting.malinois schreef:Heb het toen ik in de flat woonde ook zo gedaan met de oudste dober, was 2 x en toen ging hij gewoon naar boven en weer terug.... Nooit geen problemen mee gehad.
Het ligt vast aan mij, maar ik zie hier een nuanceverschil.