Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loops teefje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ήυs

Loops teefje

Ongelezen bericht door Ήυs »

Hallo,

Er zijn hier vast wel mensen met een intacte reu en teef samen in een huis. Als het teefje loops is, hoe doen jullie dat dan?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Loops teefje

Ongelezen bericht door LongFields »

Daar is al veelvuldig over gesproken hier op het forum, en hoewel ik zelf geen intacte reu heb bij mijn intacte teefjes weet ik dat er in de situatie die jij aangeeft eigenlijk altijd óf gescheiden wordt, óf dat 1 van beide honden tijdelijk uit logeren gaat.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Wij zetten het teefje apart in de keuken op het moment dat ze hoogloops is. De intacte reuen en het intacte teefje slapen in gescheiden ruimtes in de bench voor die periode. Ook in de auto houden we ze apart.
Er zijn ook mensen die het teefje danwel de reu uit logeren laten.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ik houd goed in de gaten hoe heftig de reu op de teef en de teef op de reu reageert en zet ze apart als ik er niet bij ben.
Zodra ze erg op elkaar gaan reageren gaan ze ook als ik er wel bij kan zijn apart.
Wanneer de teef geen belang meer heeft bij de reu, laat ik ze weer bij elkaar als ik er bij ben en mag ze hem dat zelf duidelijk maken, daar is zij veel beter in dan ik :mrgreen: .
Groetjes, Marjan
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Is daar in je andere topic nog niet over gesproken?

Wij deden thuis (1 intacte reu, 1 gec. reu en 2 intacte teven) of de reu, of de teven om en om achter een traphekje. DIezel was gelukkig nooit zo heel fel, maar op de dekrijpe dagen konden ze niet meer samen los in huis. ALs we weg waren, gingen de teven (die godzijdank altijd tegelijk loops waren) in een bench in een gesloten kamer, boven :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Zeker twee weken strikt gescheiden, minimaal twee deuren waarvan 1 gesloten ertussen. Inclusief nachtelijke serenades en een niet etende reu.
Wij hebben 2 reuen, waarvan eentje nog maar gedekt heeft, en een aantal dames. We hebben er geen problemen mee omdat we weten dat het erbij hoort, maar leuk is anders. Daarbij hebben we geen buren die last hebben van het loeien (dat is echt altijd 's nachts :ugh: ) Toch zijn het gemakkelijke reuen die niet onhandelbaar worden of zo, ze denken alleen maar aan 1 ding :ugh: .
Zelfs wandelen is in die ene week niet nodig. Uitlaten voor de behoefte is hier niet aan de orde.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Aangezien ik niet echt de mogelijkheid heb om 1 van de partijen uit logeren te laten gaan, wordt hier alles gescheiden :wink:
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ligt ook een beetje aan hoe je reu reageert. Mijn ouders hebben ze altijd gescheiden en dat ging prima. Maar kennissen van hun hadden een reu die gewoon bleef joelen en er alles aan deed om maar in de buurt te komen van de teef. Deuren aangevreten (wat hij normaal nooit deed). Dat was gewoon geen doen, ook voor de reu natuurlijk niet fijn. Die is dus uit logeren gestuurd.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram en Izzie zijn gewoon bij elkaar, tot de dag voordat Izzie dekrijp is. Ze is twee/drie dagen dekrijp en Bram gaat vier/vijf dagen uit logeren. Het valt mij reuze mee.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik doe ze apart als ik weg ben..verder lopen ze gewoon bij elkaar..
James gaat gelukkig ook niet janken ofzo. Maar goed..hier is het de bedoeling dat ze wel geholpen worden. Jules zal binnenkort wel weer loops worden en dat is dan gelijk de laatste keer.
Afbeelding
Ήυs

Hm dat wordt hier ook gescheiden houden, kan ze niet onderbrengen bij iemand denk ik, mijn vriendinnen hebben ook allemaal intacte reuen.
Zoek stok!
Zeer actief

En pension is hij niet gewend? Als Marye Bram niet kan hebben, gaat hij een aantal dagen het pension in.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ήυs

Ja dat is ook een optie..
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:En pension is hij niet gewend? Als Marye Bram niet kan hebben, gaat hij een aantal dagen het pension in.
Gaat Bram logeren vanwege gejank oid? Hij is toch onvruchtbaar?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

nathalie schreef:
Zoek stok! schreef:En pension is hij niet gewend? Als Marye Bram niet kan hebben, gaat hij een aantal dagen het pension in.
Hij gedraagt zich heel goed, totdat Izzie dekrijp is. Toen zat ik ineens met een gillende hond inderdaad. En aangezien Izzie geen polonaise aan haar lijf wil, is het een wat lastige combinatie. Hij is helemaal van het padje. Hij heeft nog een hele avond zitten loeien in het pension, dus nu gaat hij wat eerder weg, voordat hij over de zeik is :wink: Maar ik heb niks te klagen hoor, vind het al bijzonder dat hij zich de rest van de loopsheid niet druk maakt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Totdat de teef dekrijp is blijven ze bijelkaar. Daarna ruim ik de reuen op. Niet de teven, want dan is er "dekcompetitie" en dat heeft al eens tot een knokpartij geleid. :boos: Ik zorg er ook voor dat de teef dan niet voor de reuen gaat paraderen als ze in hun benches zitten want dan is het ook bal. Gescheiden wandelen, en gescheiden slapen en gescheiden eten. Dit doen we nu al ruim 20 jr zo. En gaat goed.
Maggie
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Hier gewoon de hele periode samen. Ze gedragen zich prima. Tijdens haar dekrijpe dagen word hij wat pieperiger, maar hij is wel goed onder controle te houden met stem. Als ze alleen moeten blijven gaan ze wel gescheiden, heb nog niet eerder meegemaakt dat wij aan het werk waren tijdens de loopsheid, want madam is loops in de kerst en zomervakantie :tongue: . Moeten even kijken wat we gaan doen tijdens de volgende loopsheid, mijn reu vertrouw ik aan niemand anders toe, dus dan zou teefje uit logeren moeten, maar ik heb eigenlijk ook niemand die dat kan doen. :19:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

djow schreef:Hm dat wordt hier ook gescheiden houden, kan ze niet onderbrengen bij iemand denk ik, mijn vriendinnen hebben ook allemaal intacte reuen.
Kun je het teefje niet bij de fokker brengen de dagen dat het nodig is dan?
En anders inderdaad eentje (denk de reu) naar een pension voor een aantal dagen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier was er geen enkel probleem omdat de teef niet gedekt wenste te worden tot de dag dat ze dekrijp was. Dus wij lieten ze gewoon samen lopen totdat Eva stopte met grommen. Snachts zitten ze hier sowieso apart. Altijd. Dus elke morgen samen wandelen en dan zie je ruim op tijd dat de reu op de teef mag springen. Trek hem eraf en dan enkele dagen niet meer samen los. Wij hadden een bench dus daar zat de teef de helft van de dag in als wij echt perse samen thuis moesten blijven. Meestal gingen we dingen doen en dan namen we 1 van de 2 gewoon mee. 'S-avonds reu aan de riem en teef los of reu los en teef in de bench.

Dus het viel erg mee. Na enkele dagen ging de teef weer grommen als de reu dacht dat hij nog wel kon en dan was het weer over. Een niet dekrijpe teef laat zich normaal gesproken niet dekken en dus ging het hier maar om een dag of 5 echt lastig meen ik me te herinneren. :wink:

Daarna hebben we Dapper laten steriliseren zodat als er iets mis zou gaan hij in elk geval niet vruchtbaar was :wink:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Pommelientje is nu loops , de reu zit er gewoon bij , tis hier nu net een sexclub , ze bemoeien zich er allemaal mee :ugh:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Osa ging altijd 3 weken uit logeren.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Fenna ging vanaf de 6e dag met haar kont lopen zwieren. Echt van "joehoeoeoe!!" en mijn gecastreerde reu was zo geil als boter. Hij klom er dus ook op en heeft ook gekoppeld gestaan. Dit heeft bijna 2 weken geduurd. :oeps:
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
nathalie schreef:
Hij gedraagt zich heel goed, totdat Izzie dekrijp is. Toen zat ik ineens met een gillende hond inderdaad. En aangezien Izzie geen polonaise aan haar lijf wil, is het een wat lastige combinatie. Hij is helemaal van het padje. Hij heeft nog een hele avond zitten loeien in het pension, dus nu gaat hij wat eerder weg, voordat hij over de zeik is :wink: Maar ik heb niks te klagen hoor, vind het al bijzonder dat hij zich de rest van de loopsheid niet druk maakt.
Oke! Nee, zo is het dan ook beter ook!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Toen de dobers er nog bij waren en dus ook binnenzaten werden ze gescheiden... Om de beurt los, Boy mocht altijd los bij Xena als wij erbij waren die heeft nog nooit tot zn dood aan toe maar een seconde aanstalten gemaakt om te dekken...
De rest van de heren wilden wel heel graag dus zowel gescheiden uit als gescheiden in huis.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik deed Tank in pension als Elektra loops was.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”