Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Man wurgt hond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

scooby1
Zeer actief
Contacteer:

Man wurgt hond

Ongelezen bericht door scooby1 »

Man wurgt hond
Uitgegeven: 8 november 2010 14:32
Laatst gewijzigd: 8 november 2010 14:32

AMSTERDAM - Een onbekende man heeft zondagnacht een 34-jarige man uit Hengelo mishandeld en zijn hond gewurgd. De politie zoekt getuigen.
De 34-jarige man liet zijn hond uit op de hondenuitlaatplaats aan de Jules Haeckstraat in Hengelo.

Zonder aanleiding werd hij rond 01.30 uur door de verdachte met een steen geslagen. Hij viel op de grond waarna hij nog een paar keer werd geslagen en geschopt. De man raakte licht gewond.

Zijn hond, een Jack Russel, sloeg op de vlucht. Het dier werd maandag in de buurt van de uitlaatplaats dood gevonden. Een dierenarts constateerde dat de Jack Russel was gewurgd.

De politie is op zoek naar een blanke man van ongeveer 45 jaar oud, ongeveer 1,90 lang met een kaal hoofd en een fors postuur. Hij droeg een zwart bomber jack. Vermoedelijk had de man een Duits accent, meldt de politie.
Willeke, Scooby & Spike

Afbeelding
DesireeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
Aantal honden: 3

Re: Man wurgt hond

Ongelezen bericht door DesireeK »

Moet niet gekker worden... Arm diertje :(
Afbeelding
Onderschrift gemaakt door Kiki2000
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

:ugh: waarom nou weer....
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Das niet zo ver hier vandaan. Bah, wie doet zoiets zieks :ugh:
Gerline
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Gerline »

Helaas hoor je dit soort verhalen wel vaker..
'Ik wilde die man fysiek niets aandoen, dus wurg ik de hond maar.' .. Of nog zo'n eentje 'Ik wilde mijn ex-vrouw niet in elkaar meppen, dus pakte ik de hond maar, dat is toch maar een dier!'

Vreselijk die mensen..
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik vind het ook weer heel bijzonder dat die man zomaar uit het niets iemand zo aanvalt. Dit soort berichten verbazen me iedere keer weer :piew:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nanna schreef:
scooby1 schreef: een blanke man van ongeveer 45 jaar oud, ongeveer 1,90 lang met een kaal hoofd en een fors postuur. Hij droeg een zwart bomber jack. Vermoedelijk had de man een Duits accent, meldt de politie.
Zal wel zo'n gefrustreerde neonazi geweest zijn. Zo'n zielig type.
Ik vind trouwens kaalgeschoren mannen met bomberjacks sowieso wat treurig ;-)
Ik denk niet dat er niets gebeurd is, wellicht vond hij de man een joods of homosexueel uiterlijk hebben en beledigde hem. Man zegt wat terug en voor je het weet heb je ruzie in de tent.
En wat is dan makkelijker dan iemand laf te pakken door het hondje dood te maken?
Gezien dat Duitse accent zou het ook gewoon een drugstourist kunnen zijn. Die zitten hier ontzettend veel. 'Wo ist coffeeshop?!' :ugh:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Nanna schreef:
scooby1 schreef: een blanke man van ongeveer 45 jaar oud, ongeveer 1,90 lang met een kaal hoofd en een fors postuur. Hij droeg een zwart bomber jack. Vermoedelijk had de man een Duits accent, meldt de politie.
Zal wel zo'n gefrustreerde neonazi geweest zijn. Zo'n zielig type.
Ik vind trouwens kaalgeschoren mannen met bomberjacks sowieso wat treurig ;-)
Ik denk niet dat er niets gebeurd is, wellicht vond hij de man een joods of homosexueel uiterlijk hebben en beledigde hem. Man zegt wat terug en voor je het weet heb je ruzie in de tent.
En wat is dan makkelijker dan iemand laf te pakken door het hondje dood te maken?
Wat een vooronderstellingen weer allemaal :U: vreselijk voor het hondje zeg, en voor zijn baasje uiteraard :roos:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Maeve schreef: Gezien dat Duitse accent zou het ook gewoon een drugstourist kunnen zijn. Die zitten hier ontzettend veel. 'Wo ist coffeeshop?!' :ugh:
:smile: :smile:

Wat vreselijk triest zeg, arm hondje en hoe laf moet je zijn om zo'n klein hondje iets aan te doen..
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat een zieke, laffe daad :jank:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Nanna schreef:
Expecting schreef:Wat een vooronderstellingen weer allemaal :U:
Nou en? Ik speculeer graag ;-)
Ik speculeer even met je mee.
Zonder aanleiding werd hij rond 01.30 uur door de verdachte met een steen geslagen. Hij viel op de grond waarna hij nog een paar keer werd geslagen en geschopt. De man raakte licht gewond.

Zijn hond, een Jack Russel, sloeg op de vlucht.
Oke, de eigenaar is dus zonder aanleiding met een steen geslagen. Al vallend op de grond is zijn JR gevlucht en de eigenaar werd nog geslagen en geschopt. Al met al was hij 'licht!' gewond. Hondje was 'm al gepeerd!

Hoe heeft die dader het arme beessie te pakken gekregen? Wat was de reden waarom hij die JR nog wilde doden? Hij had die eigenaar al behoorlijk te pakken gekregen en zou hij toen al door hebben gehad dat die JR 'm gepeerd was? Dit betekent dat hij dus achter die JR moet zijn gegaan, toen gevonden, naar zich toe gelokt met een Duitse tonatie, beestje heeft kennelijk geluistert of kwam op het 'lekkers' af waar hij mee gelokt is en het nekkie werd omgedraaid.

Het kan allemaal kloppen maar echt geweldig komt het niet op mij over. Als je dronken of stoned bent, dan heb je niet die snelheid om achter een JR te rennen.

Ben wel blij dat die eigenaar, nadat hij met een steen is bewerkt en daarna op de grond is geschopt en geslagen, daar licht gewond mee weg kwam.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik speculeer even met jullie mee hoor en ik geloof geen zak van het hele verhaal. Er stond vandaag een vervolgstory in de krant en ik maak me sterk dat de arme mishandelde eigenaar het hondje van "de dochter van zijn vriendin" (maakt het altijd sterker in de tranentrekkende pers als het hondje van een kind is) zelf naar de andere wereld heeft geholpen.
Maar ja, daar kun je niet mee thuis komen met zo'n verhaal.
Dus ben je vanuit het niets door iemand van achteren aangevallen, met een paralyzer behandeld en hoor je, nog net voordat je het bewustzijn verliest, dat "dader 1" tegen "dader 2" roept; Pak die hond.
Komt er zomaar opeens een 2e man in het verhaal voor en weet je de 1ste dader die je in de rug heeft aangevallen nog wel te beschrijven als kale blanke met bomberjack.
Het zal allemaal best kunnen maar het is mij te fantastisch allemaal.

Neemt niet weg dat die arme Jack Russel het niet heeft overleefd. :jank:
Gr. Aniek

Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb vandaag een verslag gelezen in de Tubantia.

http://www.tctubantia.nl/regio/middentw ... ewurgd.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
HENGELO - Roy Lunter (34), zijn vriendin Ingeborg Schuring (35) en haar kinderen hebben maar één vraag: waarom is jack russel Snowy gewurgd? Waarom? In zijn flat aan de Alexanderstraat laat Ingeborg op haar mobiele telefoon de laatste foto’s van het drieënneenhalf jaar oude teefje zien.
Zie ook:

* Hond gewurgd, baasje mishandeld

De foto’s dateren van zondagochtend 31 oktober, nadat Snowy enkele straten verderop dood is gevonden met een stok in zijn bek. Een dierenarts concludeert dat de hond is gewurgd. „Kijk, haar bek staat nog open. Snowy was een super hondje met een super karakter. Ze was het liefdevolle zonnestraatltje in huis en een allemans vriendje. Snowy sliep zelfs bij me in bed. We kregen haar toen ze zes weken oud was. Mijn dochter Sherly, van wie Snowy was, is helemaal van de kaart. Snowy was onze knuffel”, snikt Ingeborg.

Het stel zegt geen idee te hebben wat de aanvaller bezield heeft. Ze betwijfelen ook of de politie de zaak wel serieus neemt, omdat ze aanvankelijk niet direct aangifte konden doen. Volgens de politie wordt de zaak wel degelijk serieus behandeld maar heeft Roy nog niet alles verteld wat er die avond gebeurd is. De politie zoekt nog steeds getuigen.

Wat niet in dit verslag staat, maar wel in de krant, was voordat Roy het bewustzijn (hij kreeg stroomstoot) verloor hij nog hoorde zeggen (met duits accent) "pak die hond", dus hij waren meerdere daders. En Snowy was helaas een allemansvriendje en heeft misschien niet beseft dat ze in gevaar was. Ik wens die lui de dood toe. Ik hoop dat ze een zwaar ongeluk krijgen. Mogelijk is drugs de oorzaak van hun gedrag maar dat verandert het resultaat van het gebeurde niet. Ze zijn en blijven zelf verantwoordelijk voor hen gedrag.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Precies iones, het verhaal wordt steeds fantastischer zoals ik al aangaf, ik geloof er geen snars van.

Eerst een steen, nu een stroomstootwapen, eerst 1 kale blanke met bomberjack, nu 2 mannen, met Duits accent en last but not least arme Roy had alleen een paar schaafplekken.....
Gr. Aniek

Afbeelding
iones
Zeer actief

Budkes schreef:Precies iones, het verhaal wordt steeds fantastischer zoals ik al aangaf, ik geloof er geen snars van.

Eerst een steen, nu een stroomstootwapen, eerst 1 kale blanke met bomberjack, nu 2 mannen, met Duits accent en last but not least arme Roy had alleen een paar schaafplekken.....
Ik geloof het dus wel maar ik heb het uitgebreide bericht gelezen in de krant en dat staat niet op internet. Het was niet zijn eigen hond maar van de dochter van zijn vriendin. Hij is van achteren aangevallen, op de grond terecht gekomen met iemand op zijn rug en daar heeft hij een stroomstoot gekregen en verloor het bewustzijn. Toen hij bij kwam was de hond weg. Hij heeft gezocht en gefloten maar niet teruggevonden.

Dat gezin heeft nu heel veel verdriet. Ik denk dat zijn eigen gezin hem toch wel een beetje zal kennen en in staat zijn om hem in te schatten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Budkes
Zeer actief

iones schreef:
Budkes schreef:Precies iones, het verhaal wordt steeds fantastischer zoals ik al aangaf, ik geloof er geen snars van.

Ik geloof het dus wel maar ik heb het uitgebreide bericht gelezen in de krant en dat staat niet op internet. Het was niet zijn eigen hond maar van de dochter van zijn vriendin. Hij is van achteren aangevallen, op de grond terecht gekomen met iemand op zijn rug en daar heeft hij een stroomstoot gekregen en verloor het bewustzijn. Toen hij bij kwam was de hond weg. Hij heeft gezocht en gefloten maar niet teruggevonden.

Dat gezin heeft nu heel veel verdriet. Ik denk dat zijn eigen gezin hem toch wel een beetje zal kennen en in staat zijn om hem in te schatten.
Ja, en als je mijn posting voor die van jou hebt gelezen dan wist je dat ik dit alles gebaseert heb op dat uitgebreide intervieuw van de beste man, wat vandaag in de krant staat. Ik vermoed , en dat is nergens op gebaseeerd behalve mijn eigen onderbuik gevoel, dat mijnheer zelf het arme diertje een iets te harde en lange slinger heeft gegeven en tsja daar kun je natuurlijk moeilijk mee thuis komen als je vriendin je lief is. :U:

Het is ook niet zijn eigen gezin, het is de dochter van zijn vriendin. quote Tubantia:
In zijn flat aan de Alexanderstraat laat Ingeborg op haar mobiele telefoon de laatste foto's van het drieënhalf jaar oude teefje zien.
Ik had direct bij het eerste berichtje al mijn vraagtekens, maar na dat tweede fantastische verhaal geloof ik er helemaal niets meer van. En ik ben niet de enige, ben vandaag al door 2 verschillende mensen er over aangesproken als: "Wat vind jij van dat verhaal met dat hondje ?" En op mijn: "Ik geloof er geen zak van." waren die het volmondig met mij eens....
Gr. Aniek

Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

dit was ook op hart van nederland toch? daar hoorde ik de eigenaren zelf zeggen over het stokje in de mond en de wurging maar niks over die man (baasje zelf) gehoord, was aan het koken. koken en tv kijken gaat niet samen bij mij :)
arm diertje..
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

[sarcasme alert]
Of het verhaal nu waar is of niet, het is in elk geval een wonderbaarlijk knappe hond dat die de stok bleef vasthouden terwijl 'ie gewurgd werd! :ok:
[/sarcasme alert]
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
iones
Zeer actief

Budkes schreef:[

Ja, en als je mijn posting voor die van jou hebt gelezen dan wist je dat ik dit alles gebaseert heb op dat uitgebreide intervieuw van de beste man, wat vandaag in de krant staat. Ik vermoed , en dat is nergens op gebaseeerd behalve mijn eigen onderbuik gevoel, dat mijnheer zelf het arme diertje een iets te harde en lange slinger heeft gegeven en tsja daar kun je natuurlijk moeilijk mee thuis komen als je vriendin je lief is. :U:

Het is ook niet zijn eigen gezin, het is de dochter van zijn vriendin. quote Tubantia:
In zijn flat aan de Alexanderstraat laat Ingeborg op haar mobiele telefoon de laatste foto's van het drieënhalf jaar oude teefje zien.
Ik had direct bij het eerste berichtje al mijn vraagtekens, maar na dat tweede fantastische verhaal geloof ik er helemaal niets meer van. En ik ben niet de enige, ben vandaag al door 2 verschillende mensen er over aangesproken als: "Wat vind jij van dat verhaal met dat hondje ?" En op mijn: "Ik geloof er geen zak van." waren die het volmondig met mij eens....
Hij was aangetroffen met een stok in de bek. Hoe komt die daar dan in?
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”