Door het vele regen, is het veld te slecht om te trainen. Aangezien we een heerlijk seizoen tegemoed gaan (

Gaan bij andere trainingen altijd door? Of komt er dan een alternatief?
Moderator: moderatorteam
Ik train KNPV zoekhonden, en wij trainen praktijk gericht en tja dan kan je ook in dit soort omstandigheden terecht komen.Inge O schreef:maar hoe moet een hond in die omstandigheden nog een spoor deftig uitwerkenmagnum schreef: Voor de sporen gaan we naar anderen velden, en tja die liggen wel eens onder water, en dan lopen we gewoon op kaplaarzen het spoor uit, door de plassen.?
Ik liep vorige week ook in enorme trekkersporen die vol lagen met water en was trots op mijn mannetje en het IPO spoortje wat afweek van een "normaal" IPO spoor door de rare hoeken die ik moest leggen en dus door die trekkersporen waar ik tegenaan liep... maar goed omdat dat wat onbekend was voor hem heb ik juist op die moeilijke stukken voerbeloning neergelegdInge O schreef:maar hoe moet een hond in die omstandigheden nog een spoor deftig uitwerkenmagnum schreef: Voor de sporen gaan we naar anderen velden, en tja die liggen wel eens onder water, en dan lopen we gewoon op kaplaarzen het spoor uit, door de plassen.?
Nee onze honden mogen ook iets hoger zoeken met de neus, ook mogen ze iets van het spoor af wijken (liefst niet). Ook de hoeken hoeven niet strak (is natuurlijk wel het mooist).Inge O schreef:ah, maar ik begrijp dat het dan geen ipo-spoor is maar dat de honden eerder 'vrij' mogen zoeken over het spoor?magnum schreef:
Ik train KNPV zoekhonden, en wij trainen praktijk gericht en tja dan kan je ook in dit soort omstandigheden terecht komen.
En geloof me de honden lopen het spoor gewoon uit, ondanks dat we soms tot ons kuiten in de plassen lopen.
door iets anders te zoeken, akker bijvoorbeeld daar kan het water in weg, er is altijd wel iets waar je kunt speuren, alleen met een dik pak sneeuw wordt het te makkelijk dus dan speur ik meestal niet.. puur omdat mijn hond dan op zicht gaat speuren en niet op zn neus.Inge O schreef:maar hoe moet een hond in die omstandigheden nog een spoor deftig uitwerkenmagnum schreef: Voor de sporen gaan we naar anderen velden, en tja die liggen wel eens onder water, en dan lopen we gewoon op kaplaarzen het spoor uit, door de plassen.?
slaat nergens op maar moest opeens denken aan die meetings bij de UDHV.... goeie ouwe tijd was dat en ongelofelijk gezelligDianavdberkt schreef:Bij ons gaat de training altijd door. In weer en wind. We hebben gelukkig een behoorlijk trainings terrein ( De Randstad) en het veld is altijd wel te lopen. Ook thuis gaan we door en kiezen de meest extreme velden om te speuren. In de modder, watervelden en ga maar door. Wedstrijden en examens kunnen nl ook in de modder plaats vinden. Als we niet bij De Randstad te vinden zijn dan wel bij de UDHV waar het veld 1 grote blubber partij is. Ook daar appel lopen en revieren ongeacht de omstandigheden.
De blub zit soms zelfs in je oren maar dat mag de pret niet drukken. Onze Amai heeft deze ochtend bij de UDHV het revieren van 6 verstekken gedaan en nog zit de modder aan haar van neus tot puntje van haar staart. Ze was al zwart wolfsgrauw maar nu is ze bijna zwart van de rotzooi. hihihihi
Inderdaaf off-topic maar die meetings waren echt gezellig. Kort geleden met een paar oude bekenden nog herinneringen opgehaald.renee-uk schreef:slaat nergens op maar moest opeens denken aan die meetings bij de UDHV.... goeie ouwe tijd was dat en ongelofelijk gezellig
dat was vast wel lachen dan, ik heb pas nog foto's zitten bekijkenCharles vd B schreef:Inderdaaf off-topic maar die meetings waren echt gezellig. Kort geleden met een paar oude bekenden nog herinneringen opgehaald.renee-uk schreef:slaat nergens op maar moest opeens denken aan die meetings bij de UDHV.... goeie ouwe tijd was dat en ongelofelijk gezellig