Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grote bult onder de keel (nu met foto's, en terug van de DA)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Grote bult onder de keel (nu met foto's, en terug van de DA)

Ongelezen bericht door dagmar88 »

's ochtends maak ik Charlie altijd wakker, stoeien we even en gaan dan naar beneden.
Vanochtend voelde ik met stoeien een grote harde bult aan één kant van haar haar keel :N:
Zo'n 5 cm breed en 3 dik.
Ook de binnenkant van haar keel en tong lijken licht gezwollen. Verder heeft ze gisteravond gewoon goed gegeten, dook ze vanochtend direct de lege voerbak in om te kijken of er nog een restje in zat en heb ik geen andere rare dingen kunnen bemerken.
Ze ademt normaal, heeft geen verhoging.
Ze ligt naast me op de stoel te slapen, dus net zo lui als altijd :tongue:

Gisteren heeft ze wel een anti-vlooien pipetje gehad... misschien een allergische reactie?

Heb een afspraak bij de dierenarts om 15.15... ben nog nooit in die praktijk geweest (verhuisd) dus wat dat betreft ook nogal onzeker en vooral vreselijk bezorgd!

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 08 nov 2010 16:03, 3 keer totaal gewijzigd.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Re: Grote bult onder de keel

Ongelezen bericht door Sas »

oh dat klinkt naar, ik zou me ook rot geschrokken zijn. heb geen idee wat het kan zijn, veel sterkte :roos: straks bij de DA.
jacky1
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising stabij en een aussie

Ongelezen bericht door jacky1 »

klinkt niet fraai.... :N:
hou je ons op de hoogte?
er is geen betere psychiater dan een hond die je gezicht aflikt (agenda hondenleven)
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Ik zou ook meteen gebeld hebben en er naar laten kijken.

hou je ons op de hoogte
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Misschien heeft ze een keelontsteking of zijn haar speekselklieren opgezet..
Hoe dan ook, erg vervelend allemaal, veel succes zometeen bij de DA. :ok: , ik duim voor iets onschuldigs.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
dagmar88
Zeer actief

wendy71 schreef:Misschien heeft ze een keelontsteking of zijn haar speekselklieren opgezet..
Hoe dan ook, erg vervelend allemaal, veel succes zometeen bij de DA. :ok: , ik duim voor iets onschuldigs.
Lijkt mij een erg grote bult voor een keelontsteking en opgezette speekselklieren worden erger na het eten toch?

Ik houd jullie zeker op de hoogte. Het zit me ook echt niet lekker, mijn hondje van anderhalf hoort geen rare bulten te hebben :jank:
yvonne dl
Zeer actief

Re: Grote bult onder de keel (nu met foto's)

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Is het geen beet van iets?
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat raar :80:
Ben benieuwd wat het is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Het zou mij niets verbazen als het een (allergische) reactie is van het pipetje. Mijn vriendin d'r hond had laatst ook een heel dikke ogen en een gezwollen neus van een pipet.
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Zou het ook niets vinden. Benieuwd wat de da ervan zegt.
dagmar88
Zeer actief

Net terug.
Ze heeft verhoging (39.2) dus grote kans dat het 'gewoon' een nare ontsteking is.
Waarschijnlijk heeft ze iets geks naar binnen gewerkt en heeft dat de binnenkant van haar keel beschadigd (klinkt logisch Charlie kennende :ugh:)
De DA is daar alleen niet helemaal zeker van omdat de bult lager zit dan dat je naar binnen kunt kijken.
Hij vond het vooral vreemd dat het zo snel is ontstaan en dat ze geen last heeft met ademen/eten.
Op deze manier was hij het ook nog niet eerder tegen gekomen.

Maargoed, ze heeft een ontstekingsremmende injectie gehad en vanaf woensdag krijgt ze 2 x daags Amoxoral 250 bij een gewicht van 22.8 kilo.

Is het over een week niet over, of zie ik geen afname/een toename van de zwelling de komende paar dagen dan moet ik terug en is het foute boel. :tong: Stom, nog een paar dagen onzekerheid!

Ze is trouwens duidelijk niet zichzelf; mevrouw heeft zich nog nooit eerder zo voorbeeldig gedragen bij de DA :tongue:
Heidi Jongen
Actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder ruwhaar en een Laekense herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Grote bult onder de keel (nu met foto's, en terug van de DA)

Ongelezen bericht door Heidi Jongen »

Dan gaan we duimen dat de ontstekingsremmer zijn werk gaat doen!!!
Sterkte en beterschap voor Charlie :ok: .
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Ik wil je niet bang maken of zo hoor, maar zijn de lymfeklieren gecheckt? Ik ken een verhaal van iemand die op deze manier, na in een keer een hele grote bult in de hals/nek gevonden te hebben, ontdekte dat haar hond lymfeklierkanker had. Nogmaals: niet om je ongerust te maken maar het lijkt me goed dat daar ook nog naar gekeken wordt als dat nog niet gebeurd is.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

dagmar88 schreef:Net terug.
Ze heeft verhoging (39.2) dus grote kans dat het 'gewoon' een nare ontsteking is.
Waarschijnlijk heeft ze iets geks naar binnen gewerkt en heeft dat de binnenkant van haar keel beschadigd (klinkt logisch Charlie kennende :ugh:)
De DA is daar alleen niet helemaal zeker van omdat de bult lager zit dan dat je naar binnen kunt kijken.
Hij vond het vooral vreemd dat het zo snel is ontstaan en dat ze geen last heeft met ademen/eten.
Op deze manier was hij het ook nog niet eerder tegen gekomen.

Maargoed, ze heeft een ontstekingsremmende injectie gehad en vanaf woensdag krijgt ze 2 x daags Amoxoral 250 bij een gewicht van 22.8 kilo.

Is het over een week niet over, of zie ik geen afname/een toename van de zwelling de komende paar dagen dan moet ik terug en is het foute boel. :tong: Stom, nog een paar dagen onzekerheid!

Ze is trouwens duidelijk niet zichzelf; mevrouw heeft zich nog nooit eerder zo voorbeeldig gedragen bij de DA :tongue:

Dus toch een ontsteking, germ, beterschap met haar. :ok: , hopelijk knapt ze vlug op en doen de medicijnen hun werk.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
dagmar88
Zeer actief

Moniek B. schreef:Ik wil je niet bang maken of zo hoor, maar zijn de lymfeklieren gecheckt? Ik ken een verhaal van iemand die op deze manier, na in een keer een hele grote bult in de hals/nek gevonden te hebben, ontdekte dat haar hond lymfeklierkanker had. Nogmaals: niet om je ongerust te maken maar het lijkt me goed dat daar ook nog naar gekeken wordt als dat nog niet gebeurd is.
Daar wil ik in principe niet eens aan denken, en de dierenarts denkt van niet omdat ze nog zo jong is; maar wanneer de kuur niet aanslaat is het een reële optie en gaan we verder met onderzoeken.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Oeiiii, jakkes zeg :( Dat zijn best flinke zorgen.

Ik ga duimen dat het een ontsteking is en hiermee overgaat :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Dat is naar! Hopen dat de ontstekingsremmer goed werkt en binnen korte tijd de bult gewoon weer verdwijnt.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

he bah, ik duim dat de medicatie aanslaat en er verder niks naars aan de hand is :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Ik zou bijna zeggen, gelukkig dat het "maar" een ontsteking is, als ik zo'n bobbel zie of voel dan denk ik meteen aan een tumor oid. Dus wat dat betreft valt het wel mee. Beterschap met haar. :ok:
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Een vriend van ons heeft het tot op heden twee keer gehad met een Dogo teefje. Ook een enorme bult ter hoogte van de lympfe klier. Dit bleek een gesprongen adertje te zijn (dat wat je ook wel eens bij een oor kan hebben van een hond). Het leeg halen van de bult zodat de druk minder werd, had geen zin. Juist de druk van het opgehoopte bloed zorgde er voor dat het adertje dicht kon gaan. Het voelde ook erg hard en zag er niet lekker uit. Het heeft wel even geduurd voordat het weg ging. Tot nu toe heeft ze het nog een keertje gehad. Daarna niet meer. Dit kon komen door spelen en elkaar in de nek happen.

Ik hoop dat als het geen ontsteking is, dat het dan dit is.
dagmar88
Zeer actief

dogo4ever schreef:Een vriend van ons heeft het tot op heden twee keer gehad met een Dogo teefje. Ook een enorme bult ter hoogte van de lympfe klier. Dit bleek een gesprongen adertje te zijn (dat wat je ook wel eens bij een oor kan hebben van een hond). Het leeg halen van de bult zodat de druk minder werd, had geen zin. Juist de druk van het opgehoopte bloed zorgde er voor dat het adertje dicht kon gaan. Het voelde ook erg hard en zag er niet lekker uit. Het heeft wel even geduurd voordat het weg ging. Tot nu toe heeft ze het nog een keertje gehad. Daarna niet meer. Dit kon komen door spelen en elkaar in de nek happen.

Ik hoop dat als het geen ontsteking is, dat het dan dit is.
Ze heeft de afgelopen weken geen contact gehad met andere honden; ja net bij de DA met een golden die 5 minuten later ingeslapen is was ze heel voorzichtig :lief:
Ze is loops en normaal al niet bijzonder vriendelijk wanneer ze aangelijnd is, maar nu nog net een standje pittiger.
Tijdens de loopsheid luistert madam voor geen meter los, dus losloopgebied konden we vergeten :tongue: Daarbij zit ze nu in de vruchtbare periode.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

@Joera, dat is dus nog niet zeker, de komende paar dagen zullen erg spannend zijn...
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Sorry verkeerd gelezen ! :roos:
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Ik ga duimen dat het natuurlijk inderdaad gewoon een ontsteking is en dat de antibiotica helpt. :ok:
De hond die ik noemde, leeft overigens nog steeds na behandeling. Maar we gaan er gewoon van uit dat jullie dat niet nodig hebben. :pffff: :ok:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ai.. dat vind ik een hele lelijke bult... mijn Tyson had ook op die plek van de 1 op andere dag een bult, ben direkt naar de da gerent en het bleek een heel nare tumor die direkt weggehaald is.
Hou het alsjeblieft goed in de gaten...
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

dagmar88 schreef:
Moniek B. schreef:Ik wil je niet bang maken of zo hoor, maar zijn de lymfeklieren gecheckt? Ik ken een verhaal van iemand die op deze manier, na in een keer een hele grote bult in de hals/nek gevonden te hebben, ontdekte dat haar hond lymfeklierkanker had. Nogmaals: niet om je ongerust te maken maar het lijkt me goed dat daar ook nog naar gekeken wordt als dat nog niet gebeurd is.
Daar wil ik in principe niet eens aan denken, en de dierenarts denkt van niet omdat ze nog zo jong is; maar wanneer de kuur niet aanslaat is het een reële optie en gaan we verder met onderzoeken.
Dan zijn de andere lymfeklieren ook gezwollen toch? En niet maar één?
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Dus nog onzekerheid. Spannend...
dagmar88
Zeer actief

Melanie 74 schreef:
dagmar88 schreef:
Die kunnen ook pas een paar dagen later opzwellen...
Hij is in ieder geval vandaag niet verder gegroeid :( maar maak me nog steeds heel erg zorgen.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

dagmar88 schreef:
Melanie 74 schreef:
dagmar88 schreef:Daar wil ik in principe niet eens aan denken, en de dierenarts denkt van niet omdat ze nog zo jong is; maar wanneer de kuur niet aanslaat is het een reële optie en gaan we verder met onderzoeken.
Die kunnen ook pas een paar dagen later opzwellen...
Hij is in ieder geval vandaag niet verder gegroeid :( maar maak me nog steeds heel erg zorgen.
Hoe gaat het nu?
Of heb ik dat gemist?
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Melanie 74 schreef:
dagmar88 schreef:
Nee dat kan ook later gebeuren, bij Osa was het ook eerst een dikke bult in de keel, ook AB gehad, en op een gegeven moment werden alle klieren dik..

Ik duim dat het gewoon een ontsteking is! Gezien de verhoging is dat wel het meest voor de hand liggende!!
dagmar88
Zeer actief

moosje schreef: Hoe gaat het nu?
Of heb ik dat gemist?
Nog geen nieuws; ik heb het idee dat de bult een heel klein beetje kleiner is, maar het kan ook goed zijn dat ik dat gewoon heel graag wil :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”