Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geluid
Moderator: moderatorteam
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: Geluid
Jemig wat vervelend, had mijn hond niet hoeven doen zeg.
Maar hij zal er wel aandacht door krijgen, lijkt mij wel logische reden waarom hij dit doet.
Maar hij zal er wel aandacht door krijgen, lijkt mij wel logische reden waarom hij dit doet.
- Gerline
- Vaste gebruiker
Ik geloof dat Franse Bulldogjes wel vaker een vreemde 'vocalisatie' hebben als ik het zo mag noemen.
Het hondje lijkt er in elk geval geen last van te hebben en op het laatst klinkt (strandscene) lijkt het ook iets meer op geblaf, al is het dan een aparte toon.
Het hondje lijkt er in elk geval geen last van te hebben en op het laatst klinkt (strandscene) lijkt het ook iets meer op geblaf, al is het dan een aparte toon.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik mag vast geen aliën opmerkingen maken over deze hondjes, maar het geluid past er wat dat betreft wel bij. 
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Vreselijk, wat een sound, ik zou er gillend gek van worden, vrees ik. :N:

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Gerline
- Vaste gebruiker
Ach, ieder zo z'n voorkeur!Nanna schreef:Ik zit zo es verder te spitten en kom meer van dit soort beesten tegen met zo'n doodsreutel. :N:
Nóg een reden om nooit aan zo'n geval te beginnen
nog eentje
Valt me alleen op dat ze wel het bedelgedrag van de hond belonen met het speeltje.. Even Cesar Millan erop afsturen! (geintje)
Laatst gewijzigd door Gerline op 08 nov 2010 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
heel herkenbaar de franse bul van mijn mama maakt dit geluid dus ook, De eerste keer dat ik het hoorde dacht ik dat hij stikte!
- Gerline
- Vaste gebruiker
Ja, ergens zijn mensen gewoon hartstikke gek dat ze dat erin fokken. Zo is er ook een hondenras dat achterstevoren niest.. weet even zo gauw niet welke. En mijn vorige hond (een Cavalier) kon bij opwinding nog wel eens hyperventileren. (Eventjes afleiden of een hand voor de neus en het is weer weg.)Nanna schreef:Ik zou beslist niet kunnen gieren om een raar geluid als ik wéét dat daar een lichamelijke abnormaliteit aan ten grondslag ligtGerline schreef: Er zijn mensen (ook iemand in mijn buurt) die ze helemaal geweldig vinden, inclusief rare geluiden!![]()
Maar zoals je al zei: ieder z'n voorkeur.
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
"reverse sneezing" komt bij meerdere rassen voor. ook bij honden die verder volkomen gezond zijn. Kan bv. ook gebeuren als een hond water in zijn neus krijgt. Dat is toch wel een ander verhaal dan dit geluid wat die bullen maken :N:
- Gerline
- Vaste gebruiker
Ja, maar zijn het niet vooral de rassen met een korte gedrongen snuit?flamme schreef:"reverse sneezing" komt bij meerdere rassen voor. ook bij honden die verder volkomen gezond zijn. Kan bv. ook gebeuren als een hond water in zijn neus krijgt. Dat is toch wel een ander verhaal dan dit geluid wat die bullen maken :N:
-
yvonne dl
- Zeer actief
Ik kwam niet meer bij.
Ik vind het heerlijk om te zien.
Ik zou het niet erg vinden hoor.. zo zie je maar.. smaken verschillen haha
Ik vind het heerlijk om te zien.
Ik zou het niet erg vinden hoor.. zo zie je maar.. smaken verschillen haha
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
-
29996D
Sommige poedels maken ook hele rare geluiden...
Zolang ze er verder geen last van hebben kan het me niet zoveel schelen.
Zolang ze er verder geen last van hebben kan het me niet zoveel schelen.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Ook, maar ook "normaal" gebouwde rassen. Mijn Saarlooswolfhondreu doet het ook regelmatig. Zeker als hij met Flamme heeft gestoeid en dan haren in zijn neus krijgtGerline schreef:Ja, maar zijn het niet vooral de rassen met een korte gedrongen snuit?flamme schreef:"reverse sneezing" komt bij meerdere rassen voor. ook bij honden die verder volkomen gezond zijn. Kan bv. ook gebeuren als een hond water in zijn neus krijgt. Dat is toch wel een ander verhaal dan dit geluid wat die bullen maken :N:
Ken ook verschillende duitse herders en een golden die er wel eens "last" van heeft.
Zijn op zich prima gezonde honden, hebben er ook echt niet iedere dag last van, maar het komt dus ook voor bij andere rassen en het wordt er zeker niet bewust ingefokt.
- Gerline
- Vaste gebruiker
Oké dat ligt dan inderdaad anders.flamme schreef:Ook, maar ook "normaal" gebouwde rassen. Mijn Saarlooswolfhondreu doet het ook regelmatig. Zeker als hij met Flamme heeft gestoeid en dan haren in zijn neus krijgtGerline schreef:Ja, maar zijn het niet vooral de rassen met een korte gedrongen snuit?flamme schreef:"reverse sneezing" komt bij meerdere rassen voor. ook bij honden die verder volkomen gezond zijn. Kan bv. ook gebeuren als een hond water in zijn neus krijgt. Dat is toch wel een ander verhaal dan dit geluid wat die bullen maken :N:
Ken ook verschillende duitse herders en een golden die er wel eens "last" van heeft.
Zijn op zich prima gezonde honden, hebben er ook echt niet iedere dag last van, maar het komt dus ook voor bij andere rassen en het wordt er zeker niet bewust ingefokt.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Tja ik moet eerlijk zeggen dat onze honden ook zulke geluiden kunnen produceren :N: En met hun een heleboel Staffords. Kom op een gemiddelde Staffordshow en je komt stokdoof thuis
Vooral Caoimhe kan verschrikkelijk 'gillen', wij dachten dat Josh erg was, maar zij doet er een schepje bovenop.
Daarintegen kunnen onze honden wel gewoon blaffen. Dit is gewoon een onderdeel van hun communicatie
Vooral Caoimhe kan verschrikkelijk 'gillen', wij dachten dat Josh erg was, maar zij doet er een schepje bovenop.
Daarintegen kunnen onze honden wel gewoon blaffen. Dit is gewoon een onderdeel van hun communicatie
Groetjes,
Wendy
Wendy
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
-
Dazwa84
Het is zo te zien niet eens blaffen maar meer gillen. Nou, Belle kan blaffen, hoor. En niet zo zuinig ook 
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
- dagmar88
- Zeer actief
- DesireeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
- Aantal honden: 3
Franse bull van buren maakt ook van die rare geluiden.. Ze zeggen gelukkig blaft ie niet
ik zou toch liever hebben dat ie blaft als je het mij vraagt...

Onderschrift gemaakt door Kiki2000
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Oh maar dat ben ik met je eens hoorGerline schreef: Oké dat ligt dan inderdaad anders.Toch vind ik het soms wel pijnlijk honden met zo'n gedrongen snuit te zien. (Vooral de extreme.) Vraag me dan wel eens af of zo'n dier er wel blij mee is.
- Valerie
- Zeer actief
Ik ging met mijn bull weg en zij moest thuis blijven waar ze niet erg blij mee was
Ik zal eens filmen wat voor geluid ze maakt als ze eten krijgt :N:
- Valerie
- Zeer actief
Zeehonden zijn het