Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is dat toch!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Wat is dat toch!

Ongelezen bericht door Turbo! »

Momenteel is er volgens mij een puppie bom ontploft bij ons in de wijk , want iedereen loopt met een pup hier in de rondte.

Alleen is er toch een ding waar ik echt niet bij kan, Het zijn allemaal de sterkere rassen zeg maar.

Staffie's. boerboels am buldoggen en ga zo nog maar even door, kwam er ook een tegen met een pit vanmorgen.

Nou ben ik best nieuwsgierig en vraag dan vaak goh wat leuk zeg hoe komen jullie zo op het ras etc.

Andtwoord Ja we vinden ze zo stoer en het is onze eerste hond en dan meteen maar een goede, waarop er minachtig naar mijn kleine grut wordt gekeken. :eek:
:denken: Ik begrijp de mens af en toe echt niet!

Er was er zelfs van de week een die zei letterlijk ja ik heb de korf al in de kast liggen want daar lopen ze op tv ook mee.

Ik ga straks echt even kijken of ik niet in een afgesloten dorp met mongolen woon hoor.

Waarom zijn deze honden nu opeens zo populair en leest dan helemaal niemand zich meer goed in( de verstandige baasjes daar gelaten hoor.)

Hebben jullie dit in jullie buurt ook al een beetje meegemaakt. of is daar een ander ras in!
Moos
Zeer actief

Re: Wat is dat toch!

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zie het hier ook steeds meer. Alhoewel ik me afvraag of die honden hier ook echt wonen, of dat ze mee zijn bij iemand op bezoek ofzo. Pups zie ik namelijk niet, alleen steeds vaker volwassen Ambullen en Staffords. Van de week eentje aan de lijn met muilkorf om (netjes hoor :wink: ), en eerder zag ik ook al iets 'sterks en stoers' met een muilkorf lopen. Los, en die dook met korf op een andere reu :roll:
Gisteren liep er weer zo'n jong grietje met een flinke Staff-reu. Die hond stond mijn honden te fixeren, en dat grietje maar brullen "doorlopen, loop nou door, meekomen zeg ik!!!". Ondertussen flink sjorrend aan de hond, waarbij de halsband nog net niet over zijn kop schoot. Gezellig :mrgreen: :wink:

Maar, de Labjes zie je hier nog steeds het meest. Sommige wandelingen kom ik bijna alleen maar Labjes tegen :19:
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief

Labjes lopen hier dus eigenlijk heel weinig! Dan ben je gewoon apart bij ons in de wijk. :engel:
Gerline
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Gerline »

Ik zie hier de laatste tijd meer Staffords en de Mechelse en Duitse Herders lijken ook weer in opmars.
Maar het valt nog mee, je ziet ook heel veel Cavaliers en Wheatens rondlopen, iets beter voor beginners vind ik.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Wij zijn op 1 bordeauxdog na de enige in de buurt met molossers, de jachthondjes zijn hier veel te zien, jackies, goldens, bordercollies noem maar op.
Annette1986
Actief
Mijn ras(sen): beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Annette1986 »

euhm, tsja, hier loopt letterlijk van alles :)
collies, labradors, goldies, staffies, bullen (frans engels en amerikaans), terriers, aussies, berner sennen, tervurenaars, duitse herders, rottweilers, bordeaux dog, heidewachtel en nog wel meer

kan er de trend niet echt in vinden hier ;)
al heb je in bepaalde wijken idd wel steeds meer Staffords e.d.
Afbeelding
Many people will walk in and out of your life, but only few will leave footprints in your heart
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik woon in een buurt met voor de helft koopwoningen en voor de helft huurwoningen. En op het gevaar af, dat ik stigmatiseer :N: , lopen de mensen in de woningen met malthezers, 2 jr's, een border terrrier, een witte herder en een golden, 2 ierse setters (plus ik met mijn collies) en in de huurwoningen overheersen de ambullen, rottweilers, sharpei's en staffjes. Een enkele keer zie ik een klein kruisinkje.
Moet er wel bij zeggen dat de mensen met de grote rassen hun honden wel goed aan de lijn houden, op de eigenaar van de rottweilers na. Dat is een reu en een teef, de eigenaar zit in een scootmobiel en laat ze geregeld los. De teef loopt te zieken bij andere honden en zodra die laten blijken er niet van gediend te zijn, klapt de reu er direct op. Ze zijn zo langzamerhand berucht in de buurt. Zodra iemand ze ziet, maakt die direct rechtsomkeert. Heb zelfs gehoord van iemand dat de reu zijn bejaarde moeder terug in de auto heeft gejaagd toen ze op bezoek was. Het arme mens durfde de auto niet meer uit en heeft zitten wachten tot haar zoon de hond had weggejaagd :evil: .
Afbeelding
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yai »

Hier liepen een half jaar geleden opeens allemaal golden pups rond (ik was de eerste hoor :pffff: ).
Waar ik woon eigenlijk helemaal geen pits, staffords, boerboels, en dergelijke.. Een boerboel en stafford op de KC, voor de rest alleen maar goldens en een verdwaalde lab.
Afbeelding
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Hier in de buurt veel herders, Goldens, Jack Russels en engelse bullen. Een paar deuren verder woont een kruising AM bul x stafford, heerlijk beest. Groot, lomp en onhandig, maar deze mensen gaan er erg leuk mee om. Maar ik kom ook geregeld mensen tegen met een pup (rotweiler, stafford), die ik daarna dus echt NOOIT meer zie.

Maar als je in het asiel gaat kijken, zie je direkt dat het vol zit met herders (mechelaars en turkse), bullen, rotweilers en staffords. En ondanks dat ik 1 van de bullen helemaal geweldig vind, hij "lacht" als hij me ziet komt meteen knuffen en spelen, zijn deze rassen wat karakter betreft toch wat de fors voor mij.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Yai schreef:Hier liepen een half jaar geleden opeens allemaal golden pups rond (ik was de eerste hoor :pffff: ).
Waar ik woon eigenlijk helemaal geen pits, staffords, boerboels, en dergelijke.. Een boerboel en stafford op de KC, voor de rest alleen maar goldens en een verdwaalde lab.
Da's hier dan weer andersom. Allemaal Labjes, en soms een verdwaalde Golden :mrgreen: Spaniels, in alle soorten en maten, zie je ook veel. En inderdaad ook veel andere jachthondenrassen. Kleine terriers eigenlijk maar heel weinig.
Afbeelding
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Joepie »

Nanna schreef:Ik loop ook weleens via de villawijk (en dan heb ik het over huizen van meer dan een miljoen). De eigenaren die daar hun hond uitlaten hebben zonder uitzondering jachthonden zoals Lab's, Goldens of spaniëls.
Vechtwerk kom je er gewoon niet tegen. Terwijl je zou denken dat die lui nou juist iets te bewaken hebben ;-)
Die hebben wel een alarm op hun huis :wink:
En als ze inbreken hebben ze wel iets bij hun om de honden uit te schakelen.
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief

Nouja in ieder geval zijn ze hier in alle leeftijden en ongeveer 60 % kan ze niet aan.

en dat stigmatiseren van de huurwoningen en de koop, dat klopt hier ook wel hoor.

niet alles maar een hoop wel, ik begrijp wel het gevoel van sommige mensen, ik heb namelijk af en toe een amerikaanse bul in de dagopvang, Die overgens super is opgevoed en als ik met hem loop voel ik mij op een of andere manier wel enorm veilig, wil het niet dat ik kwa aktie beter turbo kan meenemen dan hem, maar dat weet het gajes op straat niet!
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Veel mensen nemen idd een mollosser of staff/pitt in een opwelling en komen er later achter dat ze toch wel heel veel energie hebben en erg druk kunnen zijn.
En ooow ja.. het slopen is natuurlijk ook niet iets wat in de beschrijving van de hond stond dus hop martkplaats op of de da ambulance bellen we hebben een hondje gevonden die honden zijn 9 van de 10 x toch niet gechipt.

hier in de buurt ( aan ons gedeelte ) heb ik dan 3 staffies verder wonen hier veel jr's en er lopen een beetje alle soorten verder
Afbeelding
ramoon
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack hussel en poedel

Ongelezen bericht door ramoon »

Wij hebben hier in de buurt echt een overschot aan die gasten die met dit soort honden lopen,
sommigen zijn heel serieus lopen veel met hun hond en deze honden zijn verschrikkelijk lief en luisteren goed.
Echter lopen hier ook de leuk ik haal even een hondje jongenmannen, door deze mannen kom ik na 5 uur 's avonds niet meer in het park in de zomer (degene die nu met blubber tot hun enkels het park trotseren zijn de serieuse). Van de zomer wel meegemaakt moeder en vader met pups in het park, ik vind dat best gevaarlijk voor mijn meiden en ga het risico dus niet lopen, en loop dan maar weer om terug of zo.
sommige honden lopen er alleen en laten zichzelf uit, andere laten nog steeds hun hond los ondanks dat er aangifte tegen deze mensen is gedaan.

a fijn ik zal blij zijn als de boel hier nu eindelijk eens tegen de vlakte gaat en we een groot gedeelte van dit soort hondenbezitters kwijt zullen zijn :wink:
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Hier loopt maar 1 stafford en dat is een enthousiaste energiebom waar volgens mij veel honden iets tegen hebben. Hij loopt altijd aangelijnd en zijn baasjes zijn wel het type wat je bij zo'n soort hond verwacht maar ook heel netjes, ze weten wel wat voor soort hond ze aan de lijn hebben zeg maar.

Tegen mijn dochter (die gek is op die hond en het dus niet snapt waarom de honden uit de wijk die zij kent, de staff niet moeten) zeg ik altijd maar dat de staff chinees praat tegen onze nederlandse honden en dat onze honden 'm dus niet snappen :engel:
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Als ik echt bij ons in de wijk kijk (een hele nette nieuwbouwwijk met 80% koopwoning en de rest duurdere huurwoningen) lopen hier maar 2 staffords (waaronder die van mij) en 2 boerboellen. Dit levert geen enkel probleem ook, de baasjes weten wat ze aan de lijn hebben en hebben ook niet voor het ras gekozen omdat het stoer is.
Als ik naar mezelf kijk word ik hier ook nooit met de nek aangekeken, niemand loopt voor me om of tilt hun hondje op. Heb hier nog nooit het gevoel gekregen dat mensen denken: ojee, daar heb je weer zo'n vechthond.
Ik krijg zelfs erg vaak complimenten dat ze zo goed luistert en dat ze haar zo lief vinden. Vaak nog van de mensen waarvan je het niet zou verwachten.

De rassen die je hier op dit moment het meeste ziet zijn de border collies/aussies en franse bulletjes.
Er lopen hier ook een aantal mechelse herders die niet met anderen kunnen, maar die baasjes weten dat en zorgen ervoor dat niemand overlast ervan heeft. Dus wat dat betreft woon ik ideaal.
Er is maar 1 hond die ik echt niet tegen wil komen en dat is een dalmaat.

Er zijn echter ook wijken in de stad waar de staffords en kruisingen als paddestoelen uit de grond schieten en ik ze liever niet tegen kom omdat dat dus de mensen zijn die de hond alleen hebben omdat het zo stoer uit ziet.
Maar, vooroordeel of niet, dat zijn echt de wijken waar (zoals wij dat gekscherend wel eens noemen) 300 jaar gevangenisstraf bij elkaar woont.
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Joepie »

Turbo! schreef:Nouja in ieder geval zijn ze hier in alle leeftijden en ongeveer 60 % kan ze niet aan.

en dat stigmatiseren van de huurwoningen en de koop, dat klopt hier ook wel hoor.

niet alles maar een hoop wel, ik begrijp wel het gevoel van sommige mensen, ik heb namelijk af en toe een amerikaanse bul in de dagopvang, Die overgens super is opgevoed en als ik met hem loop voel ik mij op een of andere manier wel enorm veilig, wil het niet dat ik kwa aktie beter turbo kan meenemen dan hem, maar dat weet het gajes op straat niet!
Haha ja dat klopt wel, ik trim veel s'avonds en mijn hond gaat altijd mee.
Als er dan weer bepaalde groepen staan gaan ze altijd meters achteruit :mrgreen:
Niet wetende dat ik een super softie bij me heb :lol1:
Afbeelding
DesireeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door DesireeK »

Hier ook niet veel "sterke"rassen... het is hier een gevarieerd stelletje wat hier rondloopt.. En ook niet ineens veel pups ofzo...
Afbeelding
Onderschrift gemaakt door Kiki2000
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Veronique & Kyra schreef:niemand loopt voor me om of tilt hun hondje op. Heb hier nog nooit het gevoel gekregen dat mensen denken: ojee, daar heb je weer zo'n vechthond.
En als ze hun hondje wel op tillen zou ik me daar ook niet teveel van aantrekken, paar maanden geleden was er een man die zijn (loslopende) JR op zijn schouders zette, toen Izzy op haar dooie gemakkie aan kwam lopen :piew: (mij kon je overigens opvegen van het lachen :engel: )
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Turbo! schreef: Alleen is er toch een ding waar ik echt niet bij kan, Het zijn allemaal de sterkere rassen zeg maar.

Staffie's. boerboels am buldoggen en ga zo nog maar even door, kwam er ook een tegen met een pit vanmorgen.
Ik denk dat Cesar Millan daarmee te maken heeft. Ik ben een grote fan van hem, maar hij promoot wel erg de pitbull en andere 'moeilijke' rassen zoals de rotweiler. Híj heeft daar geen problemen mee, maar ja......
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Hier loopt echt van alles maar de herders zijn dik in de meerderheid, vooral de mechelaars.
En 1 hele agressieve rottweiler, die pas bijna mijn man op zij fiets te pakken had.
Daar loopt een klein blond poppetje mee die het beest niet kan houden. Daar ga ik dus echt een blokje voor om.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Hier ook veel pups, maar gelukkig niet dat soort honden.
Loopt hier iemand met een heeeeel klein teckeltje..heb een lab gezien, bordercollie..dat zijn tenminste nog leuke puppy's :F:
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Nanna schreef:Ik loop ook weleens via de villawijk (en dan heb ik het over huizen van meer dan een miljoen). De eigenaren die daar hun hond uitlaten hebben zonder uitzondering jachthonden zoals Lab's, Goldens of spaniëls.
Vechtwerk kom je er gewoon niet tegen. Terwijl je zou denken dat die lui nou juist iets te bewaken hebben ;-)
Klopt! In mijn woonplaats wonen voornamelijk Labs, Goldens en Teckels.
Daarnaast lijkt de Bull Terriër wat in opmars te komen. Maar dat is voor het gepeupel :pffff:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Hier wonen echt veel Engelse Bulletjes. Ik denk wel 6.
Verder van alles wat. Loopt ook een jongen met een Stafford en een Franse bulldog. Hij gaat heel verantwoordelijk met zijn honden om, heb ik niets van te vrezen. Sowieso is het Franse Bulletje een schat. Wel heb ik wat te vrezen van de Mechelse X Duitse herder die Semmy al een keer te pakken heeft gehad. :N:
Daar ga ik ook altijd een blokje voor om.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

lieke schreef:Ik woon in een buurt met voor de helft koopwoningen en voor de helft huurwoningen. En op het gevaar af, dat ik stigmatiseer :N: , lopen de mensen in de woningen met malthezers, 2 jr's, een border terrrier, een witte herder en een golden, 2 ierse setters (plus ik met mijn collies) en in de huurwoningen overheersen de ambullen, rottweilers, sharpei's en staffjes. Een enkele keer zie ik een klein kruisinkje.
yep. hier zo ongeveer tweederde koop en de rest huur. kaka komt graag in het huurdeel van de buurt, want daar valt wat te knokken en er ligt zooi op straat waar je zo fijn aan kan snuffelen en piesen.

verder opvallend veel mini-grut, chihuahua-mixjes, goldens en, ook heel hip, buitenlandse hondjes.
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

Hier in onze wijk vanalles. (95% koop woning, alles wat leeg komt wordt verkocht) Franse bulletjes, herders, labjes, boxers, beagles, akita's, jr, malthezers en ook diverse 'sterke rassen' of kruisingen daarvan. Die mensen worden alleen met de nek aangekeken door mensen zonder hond en 0,0 verstand van honden. Alle drie de 'sterke' honden zijn schatten van beesten en idd echte softies.
Zelfs mijn flink dominante labkruising vind ze leuk om mee te spelen. (hij kent wel alle drie van pup, maar wel alle drie reuen)
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
wita-lap
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Contacteer:

Ongelezen bericht door wita-lap »

Bij ons in de buurt komen er ook steeds maar staff's en pitss, om het zomaar te zeggen, en ze maken weinig problemen hier, het is juist de labrador die hier de boel onveilig maakt.
Wat een rot hond is dat, de baas zal er zelf schuldig aan zijn, want hij heeft totaal geen controle over het beest.
Zodra hij ons aan ziet komen, trekt hij de baas over de strook met struiken heen, of over de gras veldjes, en heeft hem pas na enkele meters weer onder controle, dat wil zeggen, dan blijft hij staan.
Het is wel een komisch gezicht, maar ik vind het dood eng, want het beest is echt moord lustig, en heeft dan het schuim om de bek,
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Annette1986 schreef:euhm, tsja, hier loopt letterlijk van alles :)
collies, labradors, goldies, staffies, bullen (frans engels en amerikaans), terriers, aussies, berner sennen, tervurenaars, duitse herders, rottweilers, bordeaux dog, heidewachtel en nog wel meer

kan er de trend niet echt in vinden hier ;)
al heb je in bepaalde wijken idd wel steeds meer Staffords e.d.
Hier ook vanalles door elkaar. Naast Charlie:
-een engels stafford teefje dat pietepeuterig klein is gebleven
-een oudere man van een wijk verder die 2 reuen heeft, 1 amstaff 1 ambull, beiden lopen altijd los en de ambull kan niet met andere honden maar luistert werkelijk perfect
-Benthe van de buurman (heerlijke bejaarde stafford dame). Loopt ook altijd los en Charlie is verliefd op haar. De liefde is helaas niet echt wederzijds, want zodra Benthe Charlie naar buiten ziet komen gaat opeens het tempo er in en kijkt ze haar baasje aan van 'opschieten, doorlopen, die stuiterbal komt er weer aan! Heeellup!' :mrgreen:

Verder loopt hier echt alles rond, van stabij tot cane corso en van corgi tot tosa.
Turbo!
Zeer actief

Bij de meeste is het dus wel een gemengde bevolking, maar heb toch echt het idee dat hier in mijn wijkje in amsterdam echt mensen de honden aanschaffen als een verlenging van een bepaald lichaamsdeel.

En ik wordt er niet blij van, zeker als je nagaat dat mijn tuin grenst aan een stuk losloop gebied, en ik meerdere malen wat voorbij zie rennen, met een baas er achter aan NOU KOM JE HIERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

volgend jaar gaat hier toch echt de grote schutting komen, nu is mijn tuin ook wel omheind, maar een beetje hond springt zo over mijn hekje heen helaas.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Turbo! schreef:
Hebben jullie dit in jullie buurt ook al een beetje meegemaakt. of is daar een ander ras in!
om hier maar antwoord op te geven ja dat is hier ook in, vooral de Rodesian's en inderdaad de sterkere rassen.
Als is de wetter/stabij/nova scotia ook erg in. De jachthonden die nog niet zoveel voorkwamen eerst. Ook zie ik meer Kangals hier en veel mensen met pit's/boerboels enz. die van nog geen opvoeding genoten hebben en hun kalf overal overheen laat denderen...
Ik houd mijn hart vast als ik straks Escha weer terug krijg in huis en weer ga wandelen in het stadspark.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”