Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel voer je je zogende teef?
Moderator: moderatorteam
- heppiedepeppie
- Actief
- Mijn ras(sen): Beagles
Re: Hoeveel voer je je zogende teef?
Jammer dat Martijn en fes/lou dit topic gebruiken om elkaar lekker dwars te zitten...
Vind ik niet kunnen. Val daar anderen nou even niet mee lastig.
Feit blijft namelijk dat geen teef hetzelfde is. Ik heb er hier één waarbij we tijdens de dracht voeren wat ze wil hebben en dat gaat voornamelijk ook allemaal naar de melkproductie dus groeit ook niet dicht. Andere teef krijgt ook meer, maar moet echt op dieet na het nest, want niet alles gaat naar de melkproductie, maar gaat ook op haar zitten...
Kijk gewoon goed naar je teef. En probeer wat uit. Er bestaan teven die niks extra's eten en toch volledig melk produceren. Vaak hebben zij na het nest weer een langere herstel periode nodig om "bij" te komen.
Ik geef dus wel extra. Per teef afhankelijk. In ieder geval dubbele portie voer en puppybrok/puppymelk is extra en de hoeveelheid van dit ligt aan de teef...
Feit blijft namelijk dat geen teef hetzelfde is. Ik heb er hier één waarbij we tijdens de dracht voeren wat ze wil hebben en dat gaat voornamelijk ook allemaal naar de melkproductie dus groeit ook niet dicht. Andere teef krijgt ook meer, maar moet echt op dieet na het nest, want niet alles gaat naar de melkproductie, maar gaat ook op haar zitten...
Kijk gewoon goed naar je teef. En probeer wat uit. Er bestaan teven die niks extra's eten en toch volledig melk produceren. Vaak hebben zij na het nest weer een langere herstel periode nodig om "bij" te komen.
Ik geef dus wel extra. Per teef afhankelijk. In ieder geval dubbele portie voer en puppybrok/puppymelk is extra en de hoeveelheid van dit ligt aan de teef...

In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Het spijt me, maar als ik aangevallen word omdat ik vanuit mijn ervaring iets vertel, vind ik dat ik het recht heb om dit te weerleggen.
Bij mij is het ook bij elke teef anders. Zarah was degene die het meeste at, wat Rebel gaat doen met zogen weten we in November
Bij mij is het ook bij elke teef anders. Zarah was degene die het meeste at, wat Rebel gaat doen met zogen weten we in November
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Dat kijken naar de teef ga ik absoluut doen hoorheppiedepeppie schreef:Jammer dat Martijn en fes/lou dit topic gebruiken om elkaar lekker dwars te zitten...
Haar Prins brokken eten ze nu goed, maar mevrouw eet vooral als ze een actieve dag heeft gehad (bos wandeling enz). Als ze een dag niet mee kan / mag (loopsheid enz)
dan is ze een mierenneuker eerste klas. En soms haal ik het dan dus ook gewoon weg. De volgende dag eet ze dan prima.
Maar goed, ik zie dus nog wel wat probleempjes om haar dubbele of 3 dubbele maaltijd te moeten laten eten.
KVV is ze niet dol op, eet ze minder goed dan haar prins brokken. Waar ze wel gek op is, is rodi worst. Maar ja, dat kan ik dr ook niet alleen maar voeren hé...
Lune haar zus kwam overigens behoorlijk mager uit de bevalling, maar werd gedekt na de jacht, had dus niet extreem veel reserve, en is letterlijk leeg gezogen door de puppen. Die begint er nu ook weer wat voller uit te zien, maar dan zijn we wel een half jaar verder
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik niet.P!nki schreef: Maar goed, ik zie dus nog wel wat probleempjes om haar dubbele of 3 dubbele maaltijd te moeten laten eten.
Een teef met pups, of flink ver in de dracht, is niet te vergelijken met diezelfde teef in het "dagelijkse leven" namelijk. Dat heb ik hier bij allebei de dames gezien. Zij veranderden van honden die voorheen best kieskeurig konden zijn en die niet op een bak voer aanvielen in een stel vreetmonsters, dat wil je niet weten! Het lichaam krijgt meer behoefte aan eten door de veranderde hormoonhuishouding en de energie die zo'n beetje letterlijk uit de teef gezogen wordt door haar pups, dat de zin in eten echt wel een flink stuk omhoog zal gaan, óók bij Lune. Ik zou me daar niet te druk om maken nog, dat gaat helemaal goed komen namelijk.
Overigens heb ik hier de ervaring, met name met Nozem, dat de smaak ook flink kan veranderen. Nozem lustte tijdens haar dracht en dan met name de eerste weken ineens geen KVV meer, terwijl ze die daarvoor hartstikke lekker vond.
Bij haar was voer als bijvoorbeeld Renske en Natures Diet (of hoe het ook heet) favoriet, dus dat kreeg ze dan ook in die weken.
Ik voer zelf ook niet op de gram nauwkeurig, normaal al niet maar ook niet bij drachtige/zogende teven, maar kijk goed hoe ze het erop doen en hoe hongerig ze zijn. Tijdens de zoogperiode denk ik dat ik (geschat dus) toch al gauw wel het dubbele tot 3x de normale hoeveelheid gevoerd heb.
- Chris*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders
Ik ben met LongFields mee, is zijn het echt vreetmonsters als ze drachtig of zogend zijn!
En ze zouden zo jouw eten uit jouw handen stelen!
En ze zouden zo jouw eten uit jouw handen stelen!
- Suuz!
- Zeer actief
Ik hoop echt zooo dat jullie gelijk gaan krijgen!

Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
- Suuz!
- Zeer actief
Nou even een update
...
Ze eet gelukkig wel weer wat meer. De afgelopen dagen een beetje wisselend, soms 200 gram duck, soms 400 gram, en ook dagen rodi compleet.
Vandaag liep ik in de dierenwinkel tegen renske diervoeding aan, deze winkel verkocht geen KVV dus ik moest iets. En dacht, ach waarom niet.
Daar viel ze dus vol enthousiasme op aan en heeft dat net heerlijk opgepeuzeld
Oftewel, tot zover gaat het goed kwa eten. Ook lijkt ze minder misselijk, en weer wat actiever / enthousiaster. Ook in het bos komt ze niet meer
binnen een half uur terug, en voelt ze zich duidelijk beter in haar vel!
Ze eet gelukkig wel weer wat meer. De afgelopen dagen een beetje wisselend, soms 200 gram duck, soms 400 gram, en ook dagen rodi compleet.
Vandaag liep ik in de dierenwinkel tegen renske diervoeding aan, deze winkel verkocht geen KVV dus ik moest iets. En dacht, ach waarom niet.
Daar viel ze dus vol enthousiasme op aan en heeft dat net heerlijk opgepeuzeld
Oftewel, tot zover gaat het goed kwa eten. Ook lijkt ze minder misselijk, en weer wat actiever / enthousiaster. Ook in het bos komt ze niet meer
binnen een half uur terug, en voelt ze zich duidelijk beter in haar vel!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Misschien heb je ook nog iets aan dit topic?
KLIK
Ik moest daar meteen aan denken toen ik je vraag zag
KLIK
Ik moest daar meteen aan denken toen ik je vraag zag
-
Cabasja
- Actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Contacteer:
Ik wil nog even reageren.
Bij mij krijgen ze tijdens de dracht gewoon het voer wat ze nodig hebben,dat wil dus zeggen als ze wat te dik zijn weer wat minder op het moment dat ze wat meer nodig hebben,krijgen ze wat meer.Vaak is dit natuurlijk meer aan het einde van de dracht,en is per teef verschillend.
Een zogende teef heeft hier beschikking over onbeperkt puppyvoer en daarbij 3 x daags 200 gram KVV.
Ik heb nooit dunne moederhonden,maar een dwergschnauzer houd ookwerg van eten.
Ook zijn ze nooit echt te dik na een nest.
Met een 3 tot 4 weken begin ik met het bijvoeren van de pups,dit doe ik met KVV en als de pups 6 weken zijn dan probeer ik ze zo ver te hebben dat ze bijna niet meer bij moeders drinken,maar ook dit gaat met nest en teef verschillend.
Bij mij krijgen ze tijdens de dracht gewoon het voer wat ze nodig hebben,dat wil dus zeggen als ze wat te dik zijn weer wat minder op het moment dat ze wat meer nodig hebben,krijgen ze wat meer.Vaak is dit natuurlijk meer aan het einde van de dracht,en is per teef verschillend.
Een zogende teef heeft hier beschikking over onbeperkt puppyvoer en daarbij 3 x daags 200 gram KVV.
Ik heb nooit dunne moederhonden,maar een dwergschnauzer houd ookwerg van eten.
Ook zijn ze nooit echt te dik na een nest.
Met een 3 tot 4 weken begin ik met het bijvoeren van de pups,dit doe ik met KVV en als de pups 6 weken zijn dan probeer ik ze zo ver te hebben dat ze bijna niet meer bij moeders drinken,maar ook dit gaat met nest en teef verschillend.